5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:49

Echt goede tips ..
En als je op een advertentie reageert, houd het netjes en maak het niet te lang.
Weet uit ervaring dat als je je best doet en een grote lap tekst hebt gemaakt, je er niet uitgeplukt wordt :(:)
Zet de belangrijke dingen er in (naam, leeftijd, ervaring etc.) en laat 'onnodige' praat achterwege ..

Beccatje

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:48

Ik heb sinds een tijdje ook een bijrijdpaardje, ik heb mijn topper gevonden op marktplaats, maar ik heb wel heel veel geduld gehad en heel goed gezocht :P (heb zo'n 2.5 jaar gezocht :o )

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:43

Marktplaats heeft ook bij mij goed gewerkt. Had binnen korte tijd twee hele leuke tinkers waarmee ik samen met de eigenaresse bijna 2 maal per week ging buitenrijden. Heerlijke ritjes van vaak meer dan 2 uur, en een boel ervaring rijker!
Nu ben ik helaas verhuisd naar Utrecht, en is zij verhuisd naar een nieuwe stal...dus dat is niet meer. Maar toch ben ik blij met dat klein jaartje rijden en verzorgen! Maar nu.. en nieuw verzorgpaard zoeken die én geschikt is voor een b-ruiter én superrustig en betrouwbaar (ik ben nogal onzeker aangeleged),.. die vind je niet zo snel meer. De meeste paarden die worden aangeboden zijn of jonkies, of hele pittige dieren.
Dus als iemand zo'n superbraaf dier weet te staan in omg Utrecht...pb me! ;) Zit zelf te denken aan wellicht toch leasen. Dan weet je gewoon waar je aan toe bent.

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:08

hallo,
wij (quinty & sanne) zoeken 2 verzorgpaarden/pony's waar we op mogen rijden.
omg. haarlem , heemstede, aerdenhout, bijfhuizen, blomendaal.
tot 15 km vanaf zandvoort (:

weet u iemand die er 2 zoekt stuur dan even een pbtje.

heel erg bedankt alvast.

http://diensten.marktplaats.nl/dieren-p ... ind=1&fs=1

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:08

* ik bedoelde vijfhuizen

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:09

* ik bedoelde bloemendaal

Quinty97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:20

vidya schreef:
Marktplaats heeft ook bij mij goed gewerkt. Had binnen korte tijd twee hele leuke tinkers waarmee ik samen met de eigenaresse bijna 2 maal per week ging buitenrijden. Heerlijke ritjes van vaak meer dan 2 uur, en een boel ervaring rijker!
Nu ben ik helaas verhuisd naar Utrecht, en is zij verhuisd naar een nieuwe stal...dus dat is niet meer. Maar toch ben ik blij met dat klein jaartje rijden en verzorgen! Maar nu.. en nieuw verzorgpaard zoeken die én geschikt is voor een b-ruiter én superrustig en betrouwbaar (ik ben nogal onzeker aangeleged),.. die vind je niet zo snel meer. De meeste paarden die worden aangeboden zijn of jonkies, of hele pittige dieren.
Dus als iemand zo'n superbraaf dier weet te staan in omg Utrecht...pb me! ;) Zit zelf te denken aan wellicht toch leasen. Dan weet je gewoon waar je aan toe bent.

waar stonden die 2 tinkers ?
zoek namelijk zelf ook verzorgpaard en miss kan ik dan aan die eigenaar vragen.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:13

Quinty97 schreef:
vidya schreef:

waar stonden die 2 tinkers ?
zoek namelijk zelf ook verzorgpaard en miss kan ik dan aan die eigenaar vragen.

Ik geloof niet dat ze nog op zoek is, er zijn op haar nieuwe stal heel veel helpers. Dus ik kan je helaas niet verder helpen :(:)

Simmielief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:57

ik heb mijn 1e verzorg pony ook op Marktplaats gevonden..
nouja eigenlijk werd er gereageerd op mijn advertentie..
na ong. 4 jaar heb ik nog steeds contact met de eigenaar!

mijn huidige verzorgpaard heb ik ook op marktplaats gevonden!
achteraf bleek dat het mijn oude instructiese was met dr paard.
die verzorg ik nou anderhalf jaar!

wel ben ik op zoek naar een pittegere pony, waar ik mee kan stoeien.
maar in omgeving Arnhem is NIKS te vinden! ;(

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:44

Simmielief schreef:
ik heb mijn 1e verzorg pony ook op Marktplaats gevonden..
nouja eigenlijk werd er gereageerd op mijn advertentie..
na ong. 4 jaar heb ik nog steeds contact met de eigenaar!

mijn huidige verzorgpaard heb ik ook op marktplaats gevonden!
achteraf bleek dat het mijn oude instructiese was met dr paard.
die verzorg ik nou anderhalf jaar!

wel ben ik op zoek naar een pittegere pony, waar ik mee kan stoeien.
maar in omgeving Arnhem is NIKS te vinden! ;(

een vriendin van mij heeft haar verzorgpony in de steeg staan op een vrij grote stal, misschien zou ik haar eens kunnen vragen?

litleangel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:10

advertenties zetten en hopen *vingerscrost*

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:44

En geduld hebben. Ik heb nu al heel wat weken advertenties bekeken op mp en gisteren belde er een moeder op. Haar dochtertje is 10, maar klein en licht voor haar leeftijd en heeft 4 jaar rijervaring. Ze komt woensdag kijken of het klikt en dan gaat ze dus wellicht mijn shet verzorgen en rijden :D

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:36

Nou...
Ik ben de hele tijd aan het zoeken, kijk op marktplaats, heb al een advertentie geplaatst hier op bokt, en in de buurt kan ik zo niks vinden...

ik woon in musselkanaal, weet iemand misschien iets? *D

kikkkixx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:01

echt een goed topic, maar heb al een paar keer advertentie's geplaatst op mp enzo maar nog steeds niks,
ik ben opzoek naar een verzorgpony/paard in omg. eindhoven, son. voor ongeveer 2/3 keer per week, ik kan ook stal uitmesten etc.
iemand nog iets?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 00:16

Mijn tip; nooit opgeven.
Ik ben best lang op zoek geweest en op een gegeven moment reageerde een meisje op een foto op mijn hyves.
Ze vroeg of dat mijn paard was (was mijn ex verzorgpony) dus ik heb teruggekrabbeld.
En daaruit is gekomen dat ik nu alweer een half jaar haar pony's verzorg. :D

ymkeeexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:04

ik zoek ook een verzorgpony, en ik ga deze tips zeker gebruiken!!
heel handig topic!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:49

Hoi bokkers :wave:

Vorig jaar ben ik samen met een vriendin gaan helpen op een kleinschalige fokkerij, er waren veel verschillende dingen te doen (poetsen, keuringen, rijden, mennen...) en we hadden daar echt veel plezier.

Maar mijn ouders wilden niet dat ik regelmatig ging :(
Toen heb ik het maar opgegeven, ik mocht geen verzorgpaard van mijn ouders...

Nu kwam mijn moeder een schoolvriendin van haar tegen, die ze al lang niet meer gezien had.
Ze heeft zelf stallen & een weide, waar ze een eigen paard heeft en enkele paarden van andere mensen die daar staan.
Tegen mijn moeder zei ze toen dat we maar eens moesten langskomen, want ze had tijd te kort om haar paarden te verzorgen.
We gaan deze week of volgende week eens naar daar gaan, en misschien heb ik dan wel echt een verzorgpaard :D :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:05

Ik heb nog een hele lieve maar pittige Tinkerruin in de aanbieding die het erg leuk vind om extra aandacht te krijgen!!!

Dus zoek je wat in de omgeving van Hellouw PB me maar!!

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 15:06

Ik ben ook zoekende.
In stadskanaal/gasselternijveenschemond.
Mailen mag altijd als je iets weet;
l.zwerver@hotmail.com

Alvast bedankt :)

EZUtrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:35

Ik ben ook begonnen met een advertentie plaatsen op Marktplaats en dat werkte heel goed. Ik kreeg veel aanbiedingen in korte tijd. Het allerbelangrijkste is dat je goed omschrijft wat je zoekt en wat je kunt bieden. Want als je niet duidelijk in je advertentie zet hoe vaak je kunt komen, hoe ver je wilt reizen en of je wilt betalen of niet, lopen de meeste aanbiedingen op niks uit! Zo had ik zelf mijn reistijd niet duidelijk aangegeven en dus hele leuke reacties gekregen van bijrijdpaarden, maar allemaal net te ver weg :(

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:12

Ik ben ook zoekende. Ik heb dinsdag 4 briefjes gepost bij mensen aan huis, ik vind dat toch wat netter dan aanbellen. Heb mijn nummer erbij gegeven en wanneer ik bereikbaar was en ons emailadres. Heb van 3 mensen al een berichtje gehad dat ze niemand zoeken, of dat hun kleinkinderen het doen of dat ze het zelf doen. Ze complimenderde me dat ik het via een briefje had gedaan. Maar goed nooit geschoten is altijd mis. En 2 daarvan zouden me mee helpen zoeken en als ze wat weten gaan ze me mailen :)

Dus als iemand wat weet in de buurt van katwijk, noordwijk rijnsburg voorhout etc PB mag altijd!

renske1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:51

Zeker handig om te gebruiken.
Maar dat hoef ik niet meer! :D

Suusjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:37

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een verzorgpaard.
Marktplaats is een goede site om leuke paarden te vinden of jezelf erop te zetten.
Alleen valt het bij mij toch nog wel wat tegen. Ik ben nu een jaar bezig en nog geen geschikt paard kunnen vinden.

Wel heb ik ongeveer 8 jaar bij een stal gereden, waar ik een heleboel verzorgponys had.
Toen bestond er nog geen marktplaats en ben ik gewoon gaan rond fietsen om te vragen of ze nog iemand nodig hadden.
En dat werkte! Na een half uurtje zoeken had ik een leuke stal gevonden! Helaas is het nu na zoveel jaar anders gelopen en ben ik op zoek naar een nieuw verzorgpaard.

Als iemand mij kan helpen: Graag in de omgeving van Sint-Oedenrode - Boskant - Olland - Nijnsel of Son en Breugel.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 17:49

wij hebben ook een tijd op marktplaats gestaan.
Gewoon verzorgster gevraagt,en ja of het was te ver of ze vonden uitmesten niks.
We zijn nog steeds op zoek.naar mensen die willen rijden en verzorgen betreft 2 haflingers.
We zitten achter Denbosch meer weten stuur maar een pb. :)

abefidosam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:46

ik snap jullie en ik snap de meiden niet die vies zijn voor een beetje paardenmest !!! ga dan niet op paardrijden xD kakkers bah hihi helaas is t te ver voor mij en heb ik genoeg aan mn eigen 3 verzorgpaarden.. maar anders had ik t best willen doen :D