Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liss20

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:27

ik moet wel betalen voor mijn verzorgpaard, k mag er alles mee doen!! dus logisch.
t is een kleine bijdrage, dus heb ik er wel voor over!!!!! Haha!

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:14

Ik gelukkig niet Knipoog

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:37

nee ik gelukkig niet Lachen

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 17:12

Ik heb bij verschillende bijrijdpaarden wel moeten betalen, en bij andere niet.
Vind het opzich niet zo raar als er een bijdrage wordt gevraagt.. Op een mange rijdt je ook op andermans paard en rijdt je ook niet gratis..

*althans, zo denk ik erover*

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:47

bella8 schreef:
Ik heb zelf een verzorgpaard een ruin van 4 jaar. Ik hoef er niks voor te betalen. Ik heb ook een verzorgpony gehad en daar moest ik wel helft van het stalgeld betalen. Ik vind het best redelijk als er een bijdrage word gevraagd jij rijd wel op die pony of paard en leent hun spullen.

hallo
ik heb 4 welshjes om te berijden en te verzorgen
ik hoef er niks voor te betalen.
de eigenaren zijn allang blij als ik kom zijden ze. Haha!
KUss manuela

pol_suprknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:14

voor mijn verzorgpony is het anders:

ik moet 75 euro per maand betalen maar ik word wel volledig vrij gelaten alleen nu nog even niet want we gaan der eerst samen inrijden. Verder is het zo dat ze iemand wel moest hebben die wat kon meebetalen omdat ze nog een paard heeft ze staan op een pensionstal in de randstad en ze heeft net een nieuw huis. Omdat ik op "mijn pony" dus nog niet kan rijden mag ik ook af en toe is op haar andere beessie rijden

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:59

bij mijn nicht is het zo als zei stalle enzo uitmeste verzorgpaartborstelt en afentoe in de bak poep opruimt mag zei één les gratis rijden Doei! Doei!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:27

Ik betaal 50 euro per maand voor mijn verzorgpaard, dat bedrag deel ik met een ander meisje.
Nou ja zo werkt het nu eenmaal.
Hoewel ik nogsteeds vind dat wij eigenaren van paarden een dienst verlenen, maargoed.
Ik mag iig wel alles met het paard

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 19:15

ik hoef niks te betalen voor mijn verzorg paard..
ik vind het raar dat je moet betalen voor iemand zijn paard omdat die gene geen tijd er voor heeft om hem zelf te doen..de eigenaar van mijn vz paard is blij dat ik 4/5 keer kom.. uitmesten en haar 2 paarden rij..

maar dit is mijn menig er over

pol_suprknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:56

pol_suprknol schreef:
voor mijn verzorgpony is het anders:

ik moet 75 euro per maand betalen maar ik word wel volledig vrij gelaten alleen nu nog even niet want we gaan der eerst samen inrijden. Verder is het zo dat ze iemand wel moest hebben die wat kon meebetalen omdat ze nog een paard heeft ze staan op een pensionstal in de randstad en ze heeft net een nieuw huis. Omdat ik op "mijn pony" dus nog niet kan rijden mag ik ook af en toe is op haar andere beessie rijden

oja, ik was nog vergeten te zeggen dat ik als ze dus is ingereden ook nog een keer per week van haar gratis les krijg. Verder zijn wedstrijden rijden enz. op mijn eigen kosten maar dat vind ik wel logisch

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 12:52

Ik hoef ook niks te betalen en ik ben helemaal vrij
Ik heb echt geluk gehad want zoveel zie je dat niet.
Ik mag alles zelf beslissen over haar en alles mee doen
wat ik maar zou willen. Haha!
En ik moet normaal alleen in het weekend uitmesten..want dan
zeggen ze ja doordeweeks hebje niet veel tijd Maar ik doe het meestal
eigenwijs toch Tong uitsteken Is wel zo netjes.
En ik ga er ook elke dag heen tenzij ik is ergens heen moet.

pol_suprknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:18

DunDijk schreef:
Nannes schreef:
Eigenlijk vind ik betalen voor een verzorgpaard ook niet kunnen. Je doet wat voor hun en ze verdienen er nog mee ook. en vooral als je ook nog de stallen enzo moet mesten.

Maar jij mag WEL op hun paard rijden.
Als jij op een manege paard rijd moet je ook betalen.

mee eens ik krijg de hele verantwoordelijkheid en mag er van alles mee doen. Het is zo ongeveer mijn pony en ik moet er 75 euro voor betalen want 2 paarden op een pensionstal in de randstad is te duur anders zou ze der moeten verkopen. Ik moet €75,- betalen wat mijn vader dan betaald. We rijden der samen in daarna ga ik wedstrijden ermee rijden en van alles doen. Ook krijg ik prive les elke week van der en ze heeft er veel ervaring in. Een prive les kan al 20 euro kosten dan kom je op 80 euro uit. Ik betaal 5 euro minder en heb er nog een pony bij ook Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:03

vind t wel verbasend dat mensen wel op een manege paard rijden en er voor willen betalen maar als een eigenaar geld er voor vraagt is t ineens stom.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:41

Ik krijg betaald als ik mijn verzorgpaardje verzorg Clown

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 10:23

Ik betaal voor het ene paard wel en de ander is gratizzzz,
maar betalen vind ik normaal, stallingsgeld is ook niet gratis...
Net als de spullen waar je gebruik van maakt....

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:43

Ik ben begonnen met een welsh en een fries te verzorgen, een beetje boscrossen, in de bak rondhobbelen. Daar heb ik niks voor hoeven te betalen.

Ook voor de friezen die ik erna verzorgde en de Kwpn-ers die ik daarna gereden heb , heb ik niks hoeven te betalen.

Nu rijdt ik een Kwpn-er , en daar hoef ik ook niet voor te betalen.
Ik mag er alles mee doen, en meenemen waneer ik wil. Omdat de eigenaar (73) er toch niets meer mee kan.
Voer, dierenarts( entingen) ect betaald hij alleemaal. Het enige wat ik moet betalen is de helft van de hoefijzers.
En dat is dan 40 euro, maar dat vind ik niet meer dan normaal.
Ik mag er alles mee dus.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:02

_lies_ schreef:
Ik betaal 50 euro per maand voor mijn verzorgpaard, dat bedrag deel ik met een ander meisje.
Nou ja zo werkt het nu eenmaal.
Hoewel ik nogsteeds vind dat wij eigenaren van paarden een dienst verlenen, maargoed.
Ik mag iig wel alles met het paard

Tja, als jij graag een "eigen" paard wil, of in elk geval meer dat gevoel dan op een manege rijden en helpen en meer vrijheid, maar je kunt een eigen paard niet betalen...
Dan is het toch heel mooi dat je voor maar een klein deel van de kosten, toch een beetje het gevoel van een eigen paard hebt?

Ik ben altijd heel blij geweest dat ik andere paarden mocht rijden en verzorgen.
Ik heb in het begin heel veel gewerkt en geholpen om gratis te mogen rijden (elke keer alle stallen uitmesten van 15 pony's zodat ik gratis mocht rijden met mijn verzorgpony) en betaalde dan alleen voor de lessen die ik kreeg van de eigenaresse.

Andrew mocht ik gratis rijden/verzorgen etc. omdat de jongen van wie die was er vaak geen tijd/zin in had, en ik hoefde niet uit
te mesten, maar dat deed ik uit mezelf, net als voeren, wormenkuren geven, erbij zijn met hoefsmid etc.
Heb hem ook overgekocht toen ze hem wilden verkopen, en dat kostte me flink meer geld in de maand dan toen ik hem verzorgde, terwijl er niet veel veranderde in de tijd en energie die ik erin stak en de dingen die ik mocht doen. Ik had nu alleen de uiteindelijke verantwoordelijkheid en kon hem daar stallen waar ik wilde.

Ook daarna steeds gratis mogen rijden, maar heb ook serieus overwogen een paardje te leasen, maar die kosten waren zo hoog, dat ik beter een tweede eigen paardje kon kopen en op de wei zetten. Ik had Andrew al en een tweede eigen paardje in pension, met de verantwoordelijkheid voor dierenartskosten en andere risico's, en de kosten van lessen en wedstrijden, werd te veel, dus heb ik het gehouden bij gratis paarden rijden en dan het geld wat ik zo over hield te stoppen in lessen en wedstrijden.

Heb je een eigen paard, dan heb je ook al die kosten erbij.
Een paard houden kan, als je in een goed gebied woont, vrij goedkoop zijn, maar je hebt altijd veel kosten aan bijkomende zaken als hoefsmid, wormenkuren, entingen en het risico van ziekte of ongelukken. Dan komen daarbovenop nog de kosten voor rijvereniging, lessen en wedstrijden, vervoer!, als je wedstrijden wilt rijden...

Als je een paard voor een ander bijrijd, gratis of tegen (in verhouding kleine) vergoeding, dan weet je waar je aan toe bent qua kosten, en of je dat kunt betalen of niet. Het hangt van persoon tot persoon af hoeveel vrijheden je hebt en wat je allemaal mag en kunt met het paard.

Qua verzorging wordt er vaak niet meer gevraagd dan wat je zou doen als het je eigen paard was... En dan meestal alleen op de dagen dat je afgesproken hebt om te komen. Bij ziekte e.d. blijft de eigenaar verantwoordelijk.

Jij levert misschien een dienst, je arbeid, maar de eigenaar levert jou een kapitaal... Een startkapitaal (het paard) en een heel behoorlijk bedrag aan doorlopende inkomsten die je je bespaart aan kosten en risico's die je zou hebben als je een eigen paard zou kopen...

En je hebt een lange proefperiode Knipoog Ik heb Andrew 5 jaar "op proef" gehad Knipoog Als het niet klikt, kun je zo een ander paard zoeken.
Verzorgpaarden kunnen verkocht worden. Maar wat houd je tegen om dan zelf je verzorgpaard te kopen? Als je hem niet kwijt wilt? Dat heb ik ook gedaan...
En heb je daar geen geld voor, of niet genoeg tijd voor, dan weet je precies waarom je een paard verzorgt of bijrijdt, en niet een eigen paard hebt...

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:29

sandr0 schreef:
vind t wel verbasend dat mensen wel op een manege paard rijden en er voor willen betalen maar als een eigenaar geld er voor vraagt is t ineens stom.

Maar een eigenaar heeft een persoon nodig die zijn/haar paard doet als die niet kan. Op een manege is dat een heel ander verhaal. 1 iemand meer of minder maakt voor hun geen verschil, er blijven er toch wel genoeg over.

En wanneer je op een manegepaard rijd krijg je er eigenlijk altijd les bij (tenminste ik wel) en daar betaal je toch ook voor.. Niet alleen om het rijden zelf.

Gelukkig denkt de eigenaar van mijn verzorgpony er net zo over als ik en die is blij als ik kan als zij een keer niet kan of dat er wat meer mee gedaan word Ja
Ik hoef dus ook niks te betalen.

merelj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:06

Ik hoef er niet voor te betalen, krijg ook gratis les van de eigenaaren Lachen
dat is allemaal Leuk.. :p

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 23:25

Ik hoef het verzorgen niet te betalen.
maar ik krijg ook les van de Eigenares, en dat moet ik wel zelf betalen Lachen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:56

Ik hoef ook geen geld te betalen Knipoog

an_na

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:56

ik hoef ook geen geld te betalen, ik heb een verzorgpaard maar doe daarnaast ook veel. Op onze stal hebben we vaak paarden die op doorverkoop staan en die rijd ik ook wel eens Lachen

h0rsesgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:52

Ik vindt wel logisch als je voor je verzorgpaardje moet betalen , want je ken er wel vanalles mee doen wat je wilt. En je gebruikt toch de spullen van de eigenaar. En de eigenaar zelf heeft het geld ook hard nodig. Omdat die het anders niet redt om de stalling te betalen.
En zulke dingen.
Maar het is wel bonus als je niet hoeft te betalen. Ik heb er geen last van want ik heb eigen paard.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:31

IK heb een bijrijpaard, mag er 3 a 4 keer per week op en ik kom altijd als de eigenaresse niet kan. Kan leuk met hem dressuur rijden enzo, hoef alleen maar de stal uit te mesten en ik betaal 100 euro per maand. Ik vind dit wel een redelijk bedrag ook als je het bij ons in de buurt vergelijkt met leasepaarden enz.

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 21:57

Ik moet 15 euro per maand betalen, uitmesten ,hooi kopen ,(betalen ze wel terug) En kan niet op haar rijden..Maarja ik heb het ervoor over voor die kleine lieverd