Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

anne182

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:01

O haha even veranderen dan...

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:06

Ik ben gister weer de verzorgpaardjes wezen kijken voor de 2de keer.
Alleen kwam er nog een meid bij die kwam voor de eerste keer kijken.

Nu gaat zij dus ook de paardjes doen, en zijn er in totaal 4 verzorgsters ( ik, dat nieuwe meisje, een verzorgster die ze al had, en haar "schoonzus" ) ik vind dat eigenlijk een beetje te veel. Hoewel ik het wel snap, want de paardjes kunnen niet apart van elkaar naar buiten dus je moet met zn 2e zijn wil je naar buiten kunnen gaan om te rijden.

Maar die andere meid ligt mij niet zo...ik ben heel spontaan en praat heel veel. En zij is heel terug getrokken en stil...maar misschien veranderd dat wel als ze vaker komt en ik ook :)
IK ga het iig gewoon aankijken, de eigenaresse gaat een schema maken wie wanneer voert enzo. En ze gaat dit weekend sleutes bij maken en dan gaat het beginnen :)

Maaar nu ging ik gister met mn vriend les rijden op de manege waar mn dochtertje ook les krijgt, en de dochter van de eigenaar geeft les.
Was ik gister met haar zo aan het praten, en k zag een paard in een stal staan, dus ik zei die is zeker van je zus. Zegt ze nee die is van mij, super gaaf paard! Maar zij is dus zwanger en rijdt er niet zoveel meer op, dus ik zei voor de gein nou ik wil er wel op :D Zegt ze ja dat kunnen we wel proberen
:wow: Haar paard is een oldenberger en een hengst super gave bok, maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen -O- Kan het ff aankijken, hoe het bij de pony's gaat, en met haar paard en dan keuze maken?

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:12

bromfiets schreef:
Vanuit roosendaal afslag vosdonk/hoeven, aan het einde van de afrit rechtsaf richting sprundel en dan staat ze gelijk rechts naast de afrit eigenlijk :) Met de fiets moet je door st. willebrord rijden :)

ah daar, dan ken jij ook misschien ene kirsten en speedy? :p

het is wel een aardig eindje fietsen nu ik weet waar het is. :=

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:15

Ik ken ze wel, die hebben op mijn stal gestaan maar zijn net voor ik hier kwam weggegaan. Staan nu bij Mies :) Ik weet niet of ze mij ook kent :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 01:27

Starlight98 schreef:
Lianne86 schreef:
Zaterdag komt er iemand rijden, nu heeft iemand die op stal al een bijrijdpaardje heeft, aangeboden die van mij erbij te gaan rijden... Op zich... Ze rijdt netjes... maar ik ben weer zo bang dat het zoals bij een van de vorige gaat... kreeg een ander paard en mijn paard kwam op de 2e plek... dus echt "wanneer ze tijd en zin had om er nog 1 te doen" :S En dat wil ik dus ook niet! Nouja, zaterdag maar afwachten...

Als je verder nog niemand anders hebt, zou die andere misschien wel handig zijn, zodat je paard toch al wat extra beweging krijgt. En misschien vindt ze jouw paard juist erg leuk, zodat die op de eerste plek komt.

Tot ik iemand anders heb, is het voor tijdelijk misschien wel handig... Maar ik ben heerlijk aan het doemdenken :+ Heb er zelf een tijdje ook meer dan 1 gehad om te rijden en je kiest gewoon voor je favoriet dan. (En ik zit weer met het feit dat ik bang ben dat mensen 2 paarden wel eens overschatten... in de zomer met mooi weer --> super.. maar in de winter, in de kou en regen... tjah..)

Het stomme is dat ik het gewoon al een keer meegemaakt heb :') verzorgster had zelfs via mij een ander paardje om te rijden en opeens was het van "Ja, ik was eerst die andere gaan rijden en daarna was het al zo laat dat ik die van jou maar even snel gelongeerd heb" of "ik kwam er niet meer aan toe om."(nouja, dan wat subtieler gezegd ;))

Het erge is gewoon dat ik zelf te weinig controle heb omdat ik dus 100 km verderop woon :$ en dan is opeens alles eng en dan heb je een perfect iemand gevonden.... gaat 2 maanden super en dan komt er gewoon iets stoms tussen waardoor ze moet stoppen... Ik wil eigenlijk gewoon haar houden, maar dat gaat dus niet.

Nouja, ik vraag morgen trouwens even door van die vriendin via via... mocht het morgen iets worden, dan heb jij er misschien nog wat aan? :D

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:17

Zoals Barbarientje een paar pagina's terug al zei, het is inderdaad niet te doen om een paardje te vinden omgeving den bosch. Ik woon in sint-michielsgestel en ik kan niks vinden wat ik op m'n fietsje kan doen.. Grrrr :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:28

Elaine wat voor iets zoek je?! Mijn oude stond nl in gestel.. dus kan eens voor je navragen!

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:40

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:58

@Barbarientje
Ik ben niet zo veeleisend! Zou het heel leuk vinden als ik kan rijden daar ben ik eerlijk in, maar ben wel zo
dat ik er ook veel voor over heb. Ook dagen komen alleen om te voeren savonds bijvoorbeeld.
Ik heb wel liever een paard, aangezien ik rond de 1.75 ben..
Ik zou het wel super vinden!!

@Dell
Is helaas te ver voor mij om te fietsen, ben ik goed een half uur onderweg, :(

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:06

Mmmh ik stuur je als ik thuis ben even een Pb zit nu op mijn mobiel nl!

Berlicum is voor mij helaas ook de verkeerde kant! Net naar de andere kant van db verhuisd :')

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:15

Een halfuur fietsen te ver? ;o

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:16

Een halfuur is helemaal niet ver :P

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:21

Ja want ik heb of 's-ochtends tijd of juist smiddags, ligt elke keer aan t rooster van me werk
Heb het een tijdje geprobeerd met een pony die ook een half uur weg staat, maar dan ging er meer tijd in het fietsen zitten dan dat ik met de pony bezig ben en dat is gewoon zonde.. dus vandaar :D

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:23

Ik fiets ook een half uur voor het poetsen van shetlanders, biks voeren en hooi voeren... Niks mis mee

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:35

Dat is het ook niet, maar als ik 's-ochtends ga en om 12 uur op werk klaar moet staan dan is dat niet fijn. Heb dan liever dat het wat meer dichterbij sta en ik gewoon lekker relaxed kan aanklooien..

Maar goed ieder Z'n eigen ding he :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:09

Hippepony schreef:
Ik heb een tijdje nagedacht en als jullie het een leuk idee lijkt, ga ik zelf een topic over, maar wat dachten jullie over een verzorgHOND :') gewoon uitlaten, mee op cursus enz. Je kunt misschien minder dan met een pony, maar voor verschillende meisjes is het misschien een oplossing.

Okee. als ik het zo lees denk ik echt van hoe kwam ik hier ooit op :') als jullie het niks vinden, gewoon zeggen hoor. En dan kruip ik ook weer onder mijn steen :D

Ik bied die van mij meteen aan: 1 zeer lieve hond en 1 hond die zo gek als een deur is, hahahaha.... willen vele wandelingen, met modderpoten tegen je broek opspringen, héél veel haar is huis verliezen en een boer laten na het eten. Wie wil? _O- _O- _O-

Afbeelding

En nu weet ontopic := Ik ben heerlijk een weekje op vakantie en toch wel blij dat ik een verzorgstertje heb voor Isa +:)+ +:)+

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:12

Ik wil wel, maar je woont een beetje verweg :P

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:21

Ben ik te veel eisend?
Hier mijn advertentie: http://www.bokt.nl/markt/ad/105254/door ... -haflinger

Kreeg vanmiddag een reactie van iemand van 13 jaar die minimaal een uur moet fietsen om hier te komen. Na wat heen en weer gemail kreeg ik de indruk dat dit niet het type was wat ik zoek voor mijn paard. Dit ook duidelijk geprobeerd uit te leggen (een paar punten waarom ik haar heb afgewezen: ze heeft geen ervaring met verzorgpaarden, terwijl we dat wel zoeken, ze geeft zelf aan "te weten waar ze mee bezig is" en "kan zichzelf prima redden" en ze "heeft dus geen begeleiding nodig!", verder heeft ze geen geld voor lessen terwijl we dit wel vragen in de advertentie, het gaat voornamelijk om het rijden want als ze niet mag rijden komt ze niet een uur hierheen fietsen, terwijl er duidelijk gevraagd wordt niet te reageren als het alleen om het rijden gaat en zo nog een paar dingen waardoor ik begon te twijfelen aan haar kunde).

Na wat heen en weer gemail een paar keer duidelijk afgesloten met sorry: ik zoek toch liever iemand anders.
Krijg ik net de volgende reactie terug: je moet eens wat minder veeleisend zijn er zijn al meer dan 300 mensen die je advertentie hebben gelezen en je hebt nog steeds niemand aan wie ligt dat denk je!

Dus mijn vraag: ben ik veeleisend? Misschien nog wat tips om de advertentie aan te passen?

PS: dat ik dit soort reacties krijg sterkt mij weer in mijn mening dat een 13 jarige niet geschikt is voor mijn paard, sorry voor de goede 13 jarigen die wel wat willen leren.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:31

Alfi2010 schreef:
Ben ik te veel eisend?

Kreeg vanmiddag een reactie van iemand van 13 jaar die minimaal een uur moet fietsen om hier te komen. Na wat heen en weer gemail kreeg ik de indruk dat dit niet het type was wat ik zoek voor mijn paard. Dit ook duidelijk geprobeerd uit te leggen (een paar punten waarom ik haar heb afgewezen: ze heeft geen ervaring met verzorgpaarden, terwijl we dat wel zoeken, ze geeft zelf aan "te weten waar ze mee bezig is" en "kan zichzelf prima redden" en ze "heeft dus geen begeleiding nodig!", verder heeft ze geen geld voor lessen terwijl we dit wel vragen in de advertentie, het gaat voornamelijk om het rijden want als ze niet mag rijden komt ze niet een uur hierheen fietsen, terwijl er duidelijk gevraagd wordt niet te reageren als het alleen om het rijden gaat en zo nog een paar dingen waardoor ik begon te twijfelen aan haar kunde).

Na wat heen en weer gemail een paar keer duidelijk afgesloten met sorry: ik zoek toch liever iemand anders.
Krijg ik net de volgende reactie terug: je moet eens wat minder veeleisend zijn er zijn al meer dan 300 mensen die je advertentie hebben gelezen en je hebt nog steeds niemand aan wie ligt dat denk je!

Dus mijn vraag: ben ik veeleisend? Misschien nog wat tips om de advertentie aan te passen?

PS: dat ik dit soort reacties krijg sterkt mij weer in mijn mening dat een 13 jarige niet geschikt is voor mijn paard, sorry voor de goede 13 jarigen die wel wat willen leren.

Ik vind dat je een keurige nette advertentie heb en zeker niet veeleisend ben er staat duidelijk in wat je wil.
Dergelijke reacties zou ik gelijk op afknappen en me zeker niet aan storen.
Een zoveelste betweterig gevalletje waar je uiteindelijk toch niks aan heb. :Y)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:34

Alfi2010 schreef:
Ben ik te veel eisend?

Zij moet er maar mee instemmen dat jij denkt dat zij niet degene is voor je pony. Jij kent je pony het best. En je advertentie ziet er super uit, niks mis mee en duidelijk wat je wilt.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:36

mnkortleve en hippeponye: dankjulliewel voor de snelle reactie.

Ik denk er wel over om de advertentie maar te verwijderen en het voorlopig allemaal maar zelf te blijven doen. Volg ook al een tijdje dit topic en je wordt er echt niet blij van. Het zoeken van een goede bijrijdster lijkt wel zoeken naar een speld in een hooiberg.

Kunnen ze daar geen leuk tv-programma over maken? :P

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:39

Alfi, haha Pony zoekt verzorger (boer zoekt vrouw) :P

Wij hebben een leuk gezellig topic en daar moeten we het maar bij houden denk ik :')

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:44

Alfi2010 ik vind je absoluut niet te veeleisend. Je geeft duidelijk aan wat je wil; dat is niet fout maar juist fijn voor een (toekomstige) verzorger, die weet waar die aan toe is. Zelf ben ik ook 13 jaar maar ik vind de reactie van dat meisje bijzonder kinderachtig.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:06

Dat is hetzelfde wat sommige mannen doen als ze een blauwtje lopen, dan maar een rotopmerking naar je hoofd slingeren :') Verzorgers/sters doen dat dus kennelijk ook!

Verwijs lief naar de advertentie "Kijk daar stonden mijn eisen in, aan die en die voldoe jij sowieso niet, dus ik zoek verder. Ik wil gewoon zeker weten dat mijn paard in goede handen is en bij jou heb ik dat gevoel niet." klaar :D

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:16

Alfi2010 schreef:
Ben ik te veel eisend?

Ik vind ook de advertentie erg netjes. Hij is erg duidelijk. Je bent helemaal niet te veeleisend. Het is juist erg logisch dat je eisen stelt aan verzorgsters. Ze moeten wel jouw paard gaan verzorgen en dan wil je toch wel zeker weten (na ja, zeker weten doe je natuurlijk nooit) dat je ze in goede handen achterlaat.