Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:02

Arme boke :(:)
Laat wel zien hoe goede band jij met boke hebt!

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:05

Ahh hopen dat ie snel opknapt!
Al een reactie terug gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:08

Ja, hij vertrouwt mij toch echt wel, dat is nu wel duidelijk, na zo'n ervaring die dingen gewoon even met hem kunnen doen.. het doet toch wat met een mens :o Ik zeg niet dat ik dit ook ga kunnen als de hoefsmid erbij is :)) maar toch .. Het had vandaag ook helemaal anders kunnen lopen, zeker omdat hij toch ook duidelijk (spier)pijn heeft, en dan nog zo braaf doen wat ik vraag .. superknol <3

Van de verzorgster heb ik nog geen reactie gehad, sms is een dik uur geleden verstuurd.
Zal wel zien, de bal ligt in haar kamp zeg maar :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:09

En hebben jullie allebei fb? stuur daar dan een berichtje, als ze geen beltegoed heeft, kan ze daar ook reageren, doe ik ook altijd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:11

Neen, heb geen fb. Ze heeft vanmiddag wel op mijn sms gereageerd waarin ik vroeg of ze mijn sms van gisterenavond heeft gehad. En verder kent ze mijn e-mailadres ook, heb haar vandaag wat websites en interessante dingen gestuurd om door te lezen (wat ik ook nog eens in een sms heb verteld omdat ik niet weet hoeveel ze aan de pc zit) dus ze weet mij wel te vinden als ze iets wil zeggen lijkt mij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:52

Heb berichtje terug gehad, ze gaat proberen om zaterdag te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:16

Sorry dat ik weer moeilijk kom doen maar vandaag is het weer helemaal misgelopen ...
Ze zou dus in theorie vandaag komen, ik was gisteren met [***] naar de manège gereden, wilde ergens naartoe dus leek me dat een leuke plaats, zij had les dus kon ik even hallo zeggen. Hallo heeft ze gezegd en dat was het dan zo ongeveer .. Ze heeft niet eens gevraagd hoe het met [***] was, ze heeft [***] niet eens vernoemd ... Toen ik terug vertrok kwam ik toevallig haar moeder tegen, die vroeg meteen hoe het met [***] was en hoe het bekappen gegaan was enzo .. Ik had tegen haar moeder gezegd (zij was nog aan het rijden toen ik vertrok) dat ik vandaag een bericht zou sturen als ik op stal was en dat ze dan kon komen, was prima voor haar moeder, ze moesten nog wel kijken want ze moesten nog dingen doen maar toen ik zei dat het waarschijnlijk vanaf 16u zou zijn was dat in orde. Dus vandaag kom ik op stal aan, ga even bij de pony's kijken en ik stuur een sms dat ik er ben en ze dus mag komen. Krijg ik een kwartier later een bericht dat ze niet kan want ze gaan winkelen.... Ook geen vraag of ze morgen kan, gewoon helemaal niks, een kort berichtje dat ze gaan winkelen en that's it.

Kan nu niet zeggen dat ik het gevoel heb dat ze iets met die pony inzit ... Ze heeft 'm nu al bijna een week niet gezien, er is heel veel gebeurd en het interesseert haar niks naar mijn gevoel. Nu ze 'niks' met hem kan doen (ze mocht 'm wel in de weide poetsen en gewoon tutten) is hij helemaal niets meer voor haar heb ik het idee ... Net nu hij zo graag aandacht heeft ...

Ik heb 'm die aandacht dan maar zelf gegeven, en toen ontdekt dat ik niet weet of het wel zo'n goed idee is om er (op dit moment) een jonge meid mee aan de slag te laten. Het hoefsmidgebeuren heeft blijkbaar heel veel losgemaakt in hem en hij is stukken vertrouwen weer compleet kwijt. Zo ging ik hem vandaag even op de poetsplaats zetten, dat vond hij al eng, toen ik de ketting vastnam om hem achter te zetten kwam er toevallig een man op de poetsplaats binnen, man zei wat tegen mij en [***] schoot he-le-maal in paniek naar buiten ... Gewoon omdat er EEN man naar hem toe kwam ... Wil niet weten wat er gebeurd was als de verzorgster hem vast had op dat moment, in het beste geval was hij los geweest en weggelopen ... Ik heb er nogal een handje van om gewoon vast te houden en ik kan ook de leadrope gebruiken zeg maar, dus ik had hem gewoon nog op het einde vast zodat [***] moest omdraaien, de verzorgster heeft (is normaal) die handigheid nog helemaal niet .. En dan gebeuren er ongelukken natuurlijk ...

Ik had al in mijn hoofd om het met haar erover te hebben, maar na vandaag ben ik er zeker van: ik doe [***] gewoon zelf, geen vreemde mensen eraan, als er dan iets gebeurd ben ik het zelf geweest .. Wilde vandaag met haar praten en haar voorstellen om met [***] aan de slag t gaan, sowieso kan ze daar héél veel van leren. Maarja, als ze zich zo laat kennen mbt niet komen heb ik ook geen zin om er energie in te steken ....

Verzorgsters ... :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:22

Wat lastig allemaal zeg! Van die man ken ik trouwens vandaag met verzorgpony en andere pony van de eigenaresse bij de paardentandarts geweest, en steigeren en alles :oo die is vroeg bang voor mannen geworden ook een drama!

Wel jammer van zoon verzorgster, ze bied zich aan en dan laat ze het maar waaien, als ik aan zo iets 'groots' begin dan maak ik het af hoe dan ook. Jammer dat je daarom geen verzorgster meer gaat zoeken.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:23

ik geef je groot gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:34

Ik had niet verwacht dat [***] na 3 dagen nog zo zou reageren op mensen (mannen), maar blijkbaar heeft het hem toch diep geraakt zeg maar... Hij loopt ook nog heel erg moeilijk enzo, dus hij is in het algemeen niet zo happy. Heb er wel vertrouwen in dat het weer goed komt, maar of daar plaats in is voor een 14 jarig meisje wat nog alles moet leren ... ik denk het eigenlijk niet :=

Maar jullie vinden het dus niet vreemd als ik besloten heb dat ze haar kans verkeken heeft? Een paar dagen terug wilde ik door jullie haar nog een kans geven, maar nu heb ik echt iets van: het is goed geweest ...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:36

Groot gelijk Sabine, zoals ik al zei heb ik zo'n zelfde soort verzorgster gehad dus ik weet heel goed waarom je stopt met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:37

[***] schreef:
Ik had niet verwacht dat Boke na 3 dagen nog zo zou reageren op mensen (mannen), maar blijkbaar heeft het hem toch diep geraakt zeg maar... Hij loopt ook nog heel erg moeilijk enzo, dus hij is in het algemeen niet zo happy. Heb er wel vertrouwen in dat het weer goed komt, maar of daar plaats in is voor een 14 jarig meisje wat nog alles moet leren ... ik denk het eigenlijk niet :=

Maar jullie vinden het dus niet vreemd als ik besloten heb dat ze haar kans verkeken heeft? Een paar dagen terug wilde ik door jullie haar nog een kans geven, maar nu heb ik echt iets van: het is goed geweest ...

Helemaal niet vreemd, genoeg is genoeg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:48

Ok, en dan komt dus het moeilijke .. hoe laat ik haar dat weten? :+
Ik zat te denken om morgen gewoon af te wachten, ik heb daarstraks na die sms niks meer teruggestuurd (leek me even het beste :P ) dus ik wilde kijken of ik morgen wat van haar zou horen .. Of ze een bericht zou sturen of ze mocht komen of niet ... Als ze dat niet doet is het helemaal definitief, als ze dat wel doet haar laten komen en het er eens over hebben? Hoe moet je zoiets doen? :=

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:53

Als er iemand in zuid limburg is zonder bijrijder of die zijn/haar paard wilt verleasen. Hier is iemand die dat maar al te graag zou willen. Ik zit nu in mijn examenjaar en wil volgens jaar graag naar een paardenschool in Bilzen. Heb 10 jaar ervaring en wil erg graag leren. Heb tot voor kort een eigen pony gehad. Helaas weg gedaan omdat ik te groot werd. Nu ivm met school nog maar even wachten met een nieuwe kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:57

Hoe je zoiets doet is helemaal aan jou, ik bedoel je moet die manier kiezen waarbij jij je goed voelt. Zelf heb ik mijn verzorgster gebeld en gezegd niet meer verder door met haar te willen gaan. Letterlijk zo. Ze reageerde daarop dat ze erop zou terug komen, mijn telefoontje kwam wat ongelegen, maar dat heeft ze nooit meer gedaan. Via via wel dingen gehoord... Ik heb daardoor ook niets meer laten horen....
Als ze komt dan zou ik denk ik zeggen dat je der een leuke meid vindt maar dat je voor Boke nu hij zo een terugslag heeft na het hoefsmid avontuur je toch het zelf wilt doen omdat je het te gevaarlijk vindt voor een jonge verzorgster. Dus iets positiefs zodat ze zich niet helemaal afgebrand voelt. Die reden kan je na gelang het gesprek nog aan geven met (onervaren) jonge verzorgster.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-12 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:58

Sabine, misschien moet je haar gewoon bellen en vragen wat er aan de hand is, waarom ze nooit meer komt, ook al denk je te weten waarom. Gewoon vragen, misschien is het helemaal niet waar en is het heel iets anders, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Als ze liever wat anders doet met pony's dan alleen poetsen en tutten, moet ze maar wat anders zoeken. Bij jou kan ze dat niet vinden als ik al je post's lees. En als ik jou was zou ik eerst weer alle vertrouwen bij boke ophalen en dan pas weer gaan nadenken over een nieuwe verzorgster of gewoon helemaal geen nieuwe nemen.

Ik wens je nog heel veel succes, hopelijk gaat het over een tijdje weer goed met boke.

(sorry stille meelezer moest even wat zeggen :+ )

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:03

@Sabine, ik wachtte af wat mijn verzorgster zou doen en 2 weken later mailde ze dat ze de dag erop afscheid kwam nemen (ze heeft heel de pony niet uit de wei gehaald), maar ik kreeg wel Merci bonbons en een bloemetje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:05

Haha, geen probleem hoor, iedereen mag wat zeggen :Y)
Hier kan ze net wel poetsen & tutten, naast nog andere dingen .. maar omwille van de gebeurtenissen kan [***] nu even niet aan de slag dus is het enkel (in de weide) poetsen & tutten maar dat is blijkbaar niet interessant genoeg ... ofzo ...

Maar sowieso vertrouw ik het nu helemaal niet meer met haar & [***], ligt aan [***] hoor (is het arme beest het weer geweest :P ) maar ik wist al niet zo goed of het wel paste en nu gaat dit helemaal niet meer passen. Eén zo'n actie bij haar als vandaag bij mij en ik weet niet wat er gebeurd was .. ze zit 'm al aan te manen (zonder succes, maar bon) om stil te staan als hij eens 1 stap opzij zet om iets goed te bekijken ... Je moet echt kunnen inschatten wanneer hij gewoon rustig is en dingen bekijkt, of wanneer hij echt gaat in paniek raken ... En dat zie ik haar toch niet doen, ik vind het zelf nog enorm moeilijk. Ik zal op zo'n momenten ook vast wel eens fouten maken, maar als ik eronder lig dan ben ik het, en niet een 14-jarige meid die eigenlijk niks met de pony te maken heeft ...

Zou ik haar een uitgebreide mail kunnen sturen? Moest ze morgen geen teken van leven geven? Weet niet of ik het face to face zo goed ga uitgelegd krijgen eigenlijk ... Een mail kan ze rustig doorlezen en het rustig laten bezinken, face to face dan wordt het weer zo ongemakkelijk (voor beide partijen) ...

@ xSCWx : jij hebt dus gewoon niks meer laten horen en afgewacht wat zij zou doen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:11

@Sabine, ja klopt ik had haar een mail gestuurd en daar geen reactie op gehad. Toen afgewacht en kreeg 's avonds laat een mail dat ze ging stoppen (na 2 weken dus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:13

Ah ok, maar je had dus wel een mail gestuurd met heel je uitleg zeg maar? Of was dat gewoon een mail om af te spreken?

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:13

een mail is ook altijd goed, maar ik heb dat dus ook een keer gedaan en toen echt niks meer gehoord... Heb toen na 2 weken niks horen gebeld, zei neemt op, hoort mijn stem, zegt dat ze het druk heeft met school (geen idee of dat alleen op dat moment was of gewoon altijd), en hangt op. Toen was ik er klaar mee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:15

Als je dat fijner vindt dan kan je haar een mail sturen.
Die zou ik niet al te uitgebreid maken.
Zelf zou ik dan ook aangeven dat ze altijd kan bellen voor meer uitleg.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:15

ik heb de indruk dat ze het zelf ook niet meer ziet zitten maar niet weet hoe te zeggen.
ik zou het een paar dagen afwachten en kijken of er teken van leven komt [wat ik niet verwacht]
na een paar dagen gewoon afkappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:20

Ja, wat er is weet ik niet, maar iets is er .. Ze schrok gisteren ook echt toen ik daar ineens met [***] stond, wist echt niet wat te zeggen :+ Maarja, ze is sowieso niet de persoon van veel woorden, hoeft ook niet, maar ze had wel even kunnen vragen hoe het met [***] was lijkt mij ...

Had haar ook nog mails gestuurd, met die info van Eddy Modde en nog wat websites (horse agility enzo), maar daar heb ik ook nog geen reactie op gehad, en dat is ook alweer 3 dagen geleden ... Ze zal het wel héél druk hebben ofzo, nu in de vakantie ...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:21

Volgens mij is dit ook een typetje van waar veel bokkers over klagen ;)