Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:01

Ik zal me even hier melden. Ik zoek namelijk een leuk paard (of grote pony), maar niet om echt bij te rijden maar om mee te gaan met de eigenaar. :D Dat lijkt me namelijk supergezellig en leerzaam. De advertentie heb ik vandaag geplaatst dus ik hoop echt dat ik een reactie krijg, maar we zullen zien... Ik wil ook best een paard gaan bijrijden, maar nu nog niet want ik pak het rijden pas sinds ongeveer een maand weer op (1x per week op de manege) na 4,5 jaar gestopt te zijn. (dus wel al rijervaring hoor, maar door die lange break moet je toch weer veel rijden om je balans helemaal terug te krijgen, erg frustrerend soms!) Heb daarom besloten dat het niet verstandig is om gelijk al alleen bezig te zijn met een paard, en als er iemand bij is leer ik veel meer. Dan hoor je immers wat je kan verbeteren en wat je goed doet, en dat geeft een hoop meer zelfvertrouwen dan wanneer je zelf een beetje gaat lopen klooien...

Maar tsjonge als ik sommige verhalen hier op dit forumdeel/ in dit topic lees dan heb ik echt het idee van zo ga ik nooit een leuke paardeneigenaar vinden: die hebben al meteen een oordeel van "Daar heb je weer zo'n..." :') Maar ik ga mijn best doen om een leuk paard en een leuke eigenaar te vinden, er is vast wel iemand die het leuk vindt om eens in de zoveel tijd niet alleen naar stal te gaan. Er zijn hier toch genoeg paarden in de buurt zou je denken (alleen al op Wennekers staan er honderden) :D

Als iemand een tip heeft, ik houd me aanbevolen...

[edit] Typfoutje
Laatst bijgewerkt door Marlinda op 27-11-11 17:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:03

@paardeneigenaren: hechten jullie waarde aan 'referenties'? Dus mensen voor wie de bijrijder een paard heeft bijgereden, die zeggen hoe ze met paarden omgaat enzo?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:04

Dat zou mij wel helpen om een keuze te maken, tuurlijk heb je er een vertrouwd gevoel bij als iemand die je goed kent kan bevestigen dat de persoon heel betrouwbaar is.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:23

Sheran schreef:
@paardeneigenaren: hechten jullie waarde aan 'referenties'? Dus mensen voor wie de bijrijder een paard heeft bijgereden, die zeggen hoe ze met paarden omgaat enzo?

ja,dat neem ik zeer zeker mee...

Marlinda schreef:
Maar tsjonge als ik sommige verhalen hier op dit forumdeel/ in dit topic lees dan heb ik echt het idee van zo ga ik nooit een leuke paardeneigenaar vinden: die hebben al meteen een oordeel van "Daar heb je wel zo'n..."

mijn tip,altijd eerlijk zijn,de dingen niet mooier maken dan ze zijn en je aan de gemaakte afspraken houden.
zeker weten dat het goed komt dan....

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:25

Ook ik meld me.
Heb na lang twijfelen een bijrijder gezocht voor mijn paard. Ook ik had de eis 16 of ouder. Dit in verband met verantwoordelijkheid, vervoer en omdat ik mijn paard niet vertrouw met nieuw mensen en hij niet gek is op kinderen. Persoon vertelde me dat ze bij de vorige stal weg was gegaan ivm ruzie met de eigenaar. Doordat ze dit zo open vertelde ben ik hier ook vanuit gegaan. Maar na een paar maandjes bleek zij haar woord niet te kunnen houden. ivm ziekte had paard elke dag beweging nodig. Zo vertelde zij te longeren of te rijden en bleek dit niet te kloppen (ik zag het aan het tuig en stalgenoot vertelde dit.) Op een gegeven moment reageerde ze gewoon niet meer op telefoon. Heb niets meer van haar gehoord...
Zit nu weer te twijfelen, maar vanwege ziekte is hij momenteel niet te rijden en ben bang dat wanneer ik aan een jong persoon begin, zij/hij er toch stiekem op zal stappen ofzo. (zie ook topic ex-penny misdadigers...)Tevens blijft hij onbetrouwbaar op sommige momenten.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:07

Ik zoek juist iemand die lekker met me mee gaat en niet direct wil rijden....maar die zijn hier niet te vinden, ze willen direct rijden en naar buiten. Dat kan toch niet? ga eerst eens het paard leren kennen!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:22

Ik ben gister bij een leuk dier wezen kijken. N.a.v. een PB'tje dat ik kreeg. Ik ga dinsdag eens rijden en zien of ik er dan nog een goed gevoel bij heb. Ik weet dat ik met dit paard wel m'n handen vol ga krijgen. Ben blij. :D

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:52

mariska32 schreef:
mijn tip,altijd eerlijk zijn,de dingen niet mooier maken dan ze zijn en je aan de gemaakte afspraken houden.
zeker weten dat het goed komt dan....

Ja inderdaad :j Is ook niet meer dan normaal, maar wel belangrijk. Maar als het echt goed moet werken moet het wel van 2 kanten komen denk ik :)

Zoek schreef:
Ik zoek juist iemand die lekker met me mee gaat en niet direct wil rijden....maar die zijn hier niet te vinden, ze willen direct rijden en naar buiten. Dat kan toch niet? ga eerst eens het paard leren kennen!

Dat zoek ik dus ook maar dan zoek ik juist een paardeneigenaar :D

Naborah schreef:
Ik ben gister bij een leuk dier wezen kijken. N.a.v. een PB'tje dat ik kreeg. Ik ga dinsdag eens rijden en zien of ik er dan nog een goed gevoel bij heb. Ik weet dat ik met dit paard wel m'n handen vol ga krijgen. Ben blij. :D

Leuk, ben benieuwd hoe het af gaat lopen :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:40

Jammer dat je zo ver uit de buurt woont.....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:50

Ik heb mijn verzorgpaardjes via bokt gevonden, en voorgaande meestal via via.
Ik las de advertentie en ik dacht, die moet ik hebben! :Y)

Ik verzorg sinds een maandje (ofzo?)
de paarden van RTM op bokt, ik vind het heerlijk om met ze bezig te zijn, en te tutten en te wandelen.
Het is de bedoeling dat ik in de toekomst wel op een ga rijden. Maar daar heb ik niet echt haast mee, zeker moet de winter voor de deur :n

Ook uitmesten, en andere klusjes vind ik niet erg, maar ik heb een paard verzorgd daar mocht ik alleen uitmesten en dan kon ik weer weg gaan. Daar ben ik dus ook mee gestopt.. ;(

Ik heb ook een paard gehad die ik alleen mocht rijden, dat vond ik ook helemaal niks. Dan bouw je ook geen band op met een paard en dat is mijn ogen heel belangrijk! Als ik alleen wil rijden ga ik wel naar een manege. :x

Ik stuur meestal een smsje als ik weg ga, met wat ik gedaan heb en hoelaat ik ze binnen heb gezet etc.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:29

Ha mijn bijna naamgenoot komt ook langs :P Jij bent volgens mij heel gelukkig met jouw verzorgpaarden Marlinde :D

--

De eerste mail + eerste pb zijn binnen, leuk. :) Wel wat ver weg en de ander zoekt volgens mij meteen een vaste bijrijdster, maar ik zal zien hoe het verder loopt

Zoek schreef:

Haha ja, maar je vindt vast nog wel een geschikt iemand!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:34

Marlinda schreef:
Ha mijn bijna naamgenoot komt ook langs :P Jij bent volgens mij heel gelukkig met jouw verzorgpaarden Marlinde :D

Haai, MarlindA :=
Ja, ik ben echt blij met ze :j

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:24

Zoek schreef:

Idem!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:16

Marlinda, jammer dat je nog niets hebt wat écht is waar je naar op zoek bent. Maar zo lang staat de advertentie er nog niet. Mijn zusje is ook zo iemand; ze zoekt een pony om met iemand iets te gaan doen. Niet in d'r uppie of perse rijden.

Ik ben zenuwachtig. Ga morgen rijden, ben zo benieuwd of ik vanaf morgen dit topic misschien kan verlaten... :):) (Niet dat jullie niet aardig zijn hoor :(:) )

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:38

Heel veel succes en plezier! Hoop voor je dat het wat wordt!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:07

Geweest. Ga als het goed is nog een keer (zo even bellen), want het is zeker geen paard dat je de eerste keer eerlijk kan beoordelen. Kijken hoe het de volgende keer gaat. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:18

Maar wel leuk?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:24

Ja! :D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 04:09

heb het hele topic doorgelezen. man daar was ik toch even mee bezig :+

en naborah is het iets geworden ondertussen??
ik zoek ook een bijrijdster voor mijn shetlander maar omdat ik op kot zit heb ik daar dus geen toezicht op in de week.
bij mij de enige vereiste is dat ze lessen neemt, en die ook zelf betaald, als ze in het weekend buitenritjes wil maken zal ik wel meegaan het is gewoon belangrijk dat mijn shetlander wat beweging krijgt. en ik heb nog een grote shetlander staan die in zou moeten gereden worden, dus eerst oefenen op mijn braaf shetje en dan lessen met de andere.bij de jonge die nog ingereden moet worden blijf ik zowiezo bij, omdat deze nog een fel karakter heeft dat zelfs ik het er nog moeilijk mee heb soms. :o
ik ben zelfs bereid de eerste lessen zelf te betalen om te kijken of het iets wordt, maarja.
ik krijg voornamelijk reacties van moeders die het kindje even op een paardje willen zetten, kindje zit de hele tijd te zagen dat ze op pony willen. na 3X erop gezeten hebben is het ook weer gedaan. en als de ouders verstand hebben van paardjes hebben ze zelf een shetlander staan die voor kindje is.
een vriendin van mij heeft nu een klein zusje die dol graag wil rijden maar het paard van mijn vriendin is te groot, nu maar eens kijken wat dit wordt. want ik ken die vriendin goed en zo heb ik er ook meer vertrouwen in.

ook redelijk veel 12 en 14 jarige zich aangemeldt heb ik helemaal geen probleem mee maar die zijn te groot. er komt nu zo en dan een meisje rijden ik heb haar nog nooit gezien, was op kot en mijn pa vond dat prima dat ze erop gaat :+ , dusja ik vind het fijner als er mensen met verstand van paarden bij zijn iemand ouder of iemand die weet wat hij moet doen.

voor de mensen die dit hebben gelezen respect *\o/* , want is toch wat langer geworden als ik bedoelt had
en voor de mensen die er ook nog iets van gesnapt hebben nog meer respect, haha :+

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:22

Ik heb gelukkig een verzorgpaard gevonden. Moet/mag meehelpen op stal, paarden binnenzetten, uitmesten etc. en als tegenprestatie rijden. Lessen uiteraard voor eigen rekening. Nu dus nog een goede instructeur vinden die vanaf de basis met mij wil beginnen. Omdat ik er lang tussenuit ben geweest heb ik daar wel behoefte aan. Wil daarnaast ook iets over grondwerk en longeren leren.
Paard staat wel te koop, maar wordt pas in het voorjaar weer actief aangeboden.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:25

Craiester, ik ga nog een keertje en dan oordelen. :)
Hopen dat jij iemand vindt die lekker met je Shet aan de gang kan gaan, want je kan er én geen 18-jarige op laten rijden, én geen 6 jarige (zonder toezicht)!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:48

Als ik dit zo lees, man wat ben ik dan blij dat de eigenaar van mijn vz-paardje niet zoveel eisen stelt :D
Ook alles wat je tegenkomt is 16/18+ tenminste in mijn omgeving, maar om een paard te verzorgen (niet rijden) kan iemand van 13 t/m 15 toch ook wel genoeg verantwoordelijk zijn? (natuurlijk zijn er uitzonderingen)

Ik ga altijd samen met eigenaar naar de paardjes, en het is gewoon altijd supergezellig, en leer er zoveel! we wisselen altijd lekker af. Ik heb echt geluk, al zeg ik het zelf <3

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 03:37

Lauwttje schreef:
Als ik dit zo lees, man wat ben ik dan blij dat de eigenaar van mijn vz-paardje niet zoveel eisen stelt :D
Ook alles wat je tegenkomt is 16/18+ tenminste in mijn omgeving, maar om een paard te verzorgen (niet rijden) kan iemand van 13 t/m 15 toch ook wel genoeg verantwoordelijk zijn? (natuurlijk zijn er uitzonderingen) <3

Behalve als het paard in kwestie echt niet bereden mag worden (ivm blessure) en meisjes willen toch (bijna) altijd wel rijden! Door het topic penny misdadigers ben ik helemaal angstig hiervoor geworden! Blijf bang dat ze toch gewoon erop gaan zitten!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:17

mag ik me ook aanmelden?!
Al een hele tijd opzoek naar een betrouwbare bijrijder voor mijn merrie.

Al ik weet niet hoeveel advertenties geplaatst e.d. maar weinig reacties waar ik echt wat mee kan.

Ik ben niet moeilijk, in overleg is alles mogelijk en diegene mag zo vaak komen als ze wil.
enige eis is dat er minstens 2x per maand les genomen moet worden..en ivm de ligging van de stal is het handig als diegene in het bezit van een rijbewijs is.

iemand interesse? :D

mgiovanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:32

het ligt aan de regio want in haarlem e.o. is het bijna onmogelijk om aan een bijrijdpaard te komen!