Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Borg schreef:Ik vraag zelf 50 euro per maand voor 2-3 dagen per week. Daar word ik niet rijk van, maar een fijn paard met duur tuig gratis ter beschikking stellen gaat me te ver.
Ik hoop nog lang van mijn knul te genieten, maar na hem koop ik geen ander paard meer. Dan zoek ik zelf een bijrijdpaard en ben ik best bereid om ervoor te betalen. Het scheelt namelijk ook een hoop onkosten en verantwoordelijkheid en daar hoor ik eigenlijk niemand over. Wanneer je het treft met je bijrijdpaard, heb je wel de lusten en niet de lasten zoals onverwachte DA-kosten.
Jessicajoann schreef:Daarom nemen de meeste ook een bijrijdpaard.. Word dat dan niet begrepen?
Geen tijd, geld of het niet willen dragen van de verantwoordelijkheid. Waarom moet je bijrijder
betalen alsof het haar paard is, dan nam ze wel een paard toch.. En dit bedoel ik in het algemeen.
Brainless schreef:Meloen schreef:Als ik om bijrijder verlegen zit, zou ik daar wel een vergoeding tegen over zetten.
Enkel om het kaf van het koren te scheiden.
Dan zou ik er zelf niet 'rijk' van willen worden, maar meer iets voor het paard. Zak voer of zak met wortelen... Etc. Een keer een liksteentje. Zoiets. Lijkt mij best reëel.
Dat vind ik dus "raar".
Pas als jij erom verlegen zit (dus op het moment dat je echt een bijrijder nodig hebt) dan moet er voor betaald worden?
Mijn bijrijders hebben mij nooit hoeven te betalen.
1 nam mijn paardje regelmatig mee naar club en dat betaalde zij wel zelf.
Zij betaalde ook de helft mee aan de ijzers.
Mijn andere paardje moet op ijzers en dat betaal ik gewoon zelf.
Jessicajoann schreef:In deze discussie kijken maar weinig eigenaren uit het perspectief van de verzorger en daarom komen vooral die rare redenen enzo.
Brainless schreef:@Superwoman
En ik vind het juist als eigenaar leuk iemand (gratis!) de kans te geven een leuk paard te rijden.
kensha schreef:Het ligt er totaal aan van wat voor bijrijder jij zoekt.
Zoek je iemand die je paard gewoon door veder kan rijden, iemand die gewoon lekker recreatief ermee rijd. Af en toe in de bak rijden met soms een lesje en lekker buiten rijden of een persoon die nog een heeeel hoop moet leren en later een eige paard wilt.
Kijk daar eerst naar en dan pas over de betaling praten.