Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jibbel schreef:Ik vind het ronduit onbeschoft dat mensen dan komen kijken, het paard dan niet is wat ze zoeken en vervolgens nooit meer wat laten horen. Kom op, je weet van te voren waar je naar gaat kijken en als het dan toch niet blijkt te zijn wat je zoekt (geen klik bijv.) dan is het toch de kleinste moeite om even naar de eigenaar te communiceren dat het toch niet is wat je zoekt?
Nadiaaa schreef:Wij zijn weer een verzorgster kwijt op onze stal, ze gaat voor het paard van haar vriendin zorgen en stopte er afgelopen zondag gelijk mee. Ze heeft wel netjes haar voerweek afgemaakt en zou dan zondag haar sleutel inleveren. Maar zaterdag vertelt ze dat ze zondag niet kan voeren en dat ze iemand anders moet regelen (zo werkt dat gewoon, als je niet kan, dan ruil je je dag met iemand en jij voert dan in de voerweek van de ander). Maar omdat zij niet een dag voert voor iemand anders, heeft niemand haar dag overgenomen. En zelf is ze niet op komen dagen, ze was al onderweg naar weet ik waar
Uiteindelijk hebben we dus met een paar meiden de paarden gevoerd, veel te vroeg, maar ja....je kan die dieren niet zomaar laten staan en afwachten wat er gaat gebeuren.
Ik denk niet dat er veel verschil zit in het aantal warmbloed-eigenaren of het aantal koudbloed-eigenaren.Citaat:Ja, de meeste verzorgsters en bijrijdsters willen liever een warmbloedig rijpaard, maar is dat bij de meeste paardenbezitters niet net zo?
KoudbloedKim schreef:Narya: Misschien kun je bij terugkomst weer bij je verzorgpaard beginnen?
lindsey schreef:Jibbel ik vind wel dat je een beetje laat aan dat nadenken begint. De afspraak met de verzorgster staat al en ik neem aan dat zij verwacht ook te mogen rijden.
Als jij daar niet achter staat moet je eigenlijk niet aan een verzorgster beginnen.
Want de verzorgster alleen de lasten en niet de lusten gunnen is niet eerlijk.
Ook vind ik het onredelijk dat je verwacht je paard weer opnieuw in elkaar moet zien te knutselen als je verzorgster een dag heeft gereden.
Zelfs al zou je verzorgster een stuk minder goed / anders rijden dan jij. Het paard weet heus wel het verschil tussen de ene ruiter en de andere en past zich daarop aan.