Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:12

Ahhh Kiki bij jou ook zoiets.. balen is dat! Heb je wat aan haar als ze alleen in het weekend komt? Dan zou ik (voorlopig) doorgaan, want een nieuwe is niet zo maar gevonden.. Bevalt alleen in het weekend je echt niet, dan is het gewoon klaar en pech ;(

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:35

Misschien klinkt het stom, maar ik zou haar nu aanhouden tot je (evt) een nieuwe hebt. Ben je iig zeker van een bijrijder. Klinkt misschien banketstaaf, maar je hebt wel afgesproken voor meerdere (verspreide) dagen en dat kan ze nu niet meer..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:57

Volgende week komt ze nog wel en dan is ze van zondagavond tot vrijdagavond van huis.
Ik ga haar zeker nog niet afzeggen, maar het is eigenlijk niet wat ik op voorhad zocht. (en we hadden afgesproken).

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:30

Eigenlijk heb je er dan niets aan....als je echt iemand zoekt die verdeeld over de week komt en nu alleen het weekend, zo te lezen kan ze ook echt niet een keer doordeweeks anders kon je dat afspreken dat als ze een dagje geen school had dat ze kwam maar dan blijft ze wel daar. Hoop dat je ook snel iemand vind!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:48

Ik had dat dus ook... Meisje is toen wel doorgegaan maar heb er iemand anders bijgezocht.... Dan maar met 2en.. want ze was echt goed :) Maar qua tijd ging het niet meer door der stage...

Achteraf vraag ik me af of ik door was gegaan als ik het vooraf had geweten... Want 2 mensen was ook niet ideaal...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:59

Om eerlijk te zijn zit ik niet te wachten op 2 personen, is voor mijn paardje ook niet echt goed.
Heeft al heel lang moeten wennen aan het feit dat ze door verschillende personen binnen en buiten gezet word (heeft ze echt maanden voor nodig gehad).

Nee ze heeft door de weeks geen mogelijkheid om te komen.

En wat ik me ook weer af vraag dan. Heeft ze dan ook wel echt de tijd? Ik bedoel ze is door de weeks weg van huis. Ik neem aan dat ze dan ook andere dingen wilt gaan doen...... Wat natuurlijk ook niet meer dan logisch is, begrijp me niet verkeerd.
Dus heeft ze dan wel de tijd en zin om dat te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:10

Ik zou haar dan ook niet te lang in het weekend laten komen. Klinkt heel rot, maar het klinkt alsof jouw paardje 1 of 2 'vaste' mensen nodig heeft en daar heel erg aan hangt. Als Bo dan aan dit meisje gewend is, dan gaat ze weer weg omdat ze toch echt niet doordeweeks kan komen, en als je dan een ander hebt gevonden moet je haar weer eruit sturen en Bo weer laten wennen aan iemand anders, terwijl ze net aan de ene gewend was.

Als ze echt niet doordeweeks kan dan zou het wat mij betreft gewoon ophouden, de afspraak was voor doordeweeks, niet voor in 't weekend.

Als iemand je paard wil verzorgen maar zegt dat ze niet in de regen kan komen, bonjouren we d'r ook met z'n allen eruit, want dan moet je gewoon niet in Nederland een verzorgpaard zoeken, hier regent het altijd wel :+
Dat is hetzelfde als dit geval; als ze doordeweeks geen tijd meer heeft, ga dan ook niet voor een paard waar je doordeweeks heen moet. Bijrijdsters/verzorgers kunnen er aardig wat van om sneren uit te delen heb ik inmiddels wel gemerkt (als je geen tijd hebt moet je je paard maar verkopen) maar ditzelfde geldt net zo goed voor bijrijdsters/verzorgers.. Als je geen tijd hebt.. Moet je ook niet zoeken maar lekker op de manege blijven hobbelen :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:13

Mijn ervaring is dat mijn "weekend"mensje er heel snel mee kapte omdat ze ook vriendinnetjes wilde zien... En ze reed in Deurne, stage was op een manege, dus ze reed al zo veel paarden dat in het weekend niet rijden, echt geen "vervelend" iets was... Dus mjah.. Als het echt je hobby is... Dan doe je het wel denk ik, maar bij haar was het gewoon "de zoveelste keer opstappen"

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:25

Ik heb haar ook een berichtje gestuurd met hoe ze dat zelf ziet en hoe ze het wil gaan doen.
Kijk ik vind het bv niet erg dat ze ook een dag van het weekend erbij pakte, het ging er bij mij om dat de dagen verdeeld waren over de week. En dat is op deze manier niet mogelijk.

Bo hangt idd heel erg aan de mensen die ze vertrouwd. Is ook echt zodat als een ander met Bo aan het werk gaat ik het beste uit het zicht kan zijn, want anders ziet ze alleen mij (niet arrogant bedoeld hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:30

Herkenbaar hoor! Dat doet mijn pony ook. Ieder rondje hop die kop om, want ze ziet d'r moeders en tja dan moet je even bij de bakrand kusje komen halen. Nu leert ze gelukkig iets meer dat ze daarna ook best kan knuffelen en nu gaat het stukje bij beetje steeds beter :+

Maar inderdaad, verdeling over de week is dus wat afgesproken was en dat is het nu niet.. En heel eerlijk, als zij het hele weekend rijdt, ben jij ook je weekend met je paard kwijt.. Moet je ook maar net kunnen en willen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:02

Nou ja precies, en ik ben altijd sowieso zaterdags op stal omdat het mijn dag is om binnen te halen.

Ik had wel een reactie van haar terug, dat ze daar eerlijk gezegd niet bij stil gestaan heeft.
En stelde voor om het anders om het weekend te doen.
Maar dat gaat wat mij betreft niet werken.

Hahah idd heel herkenbaar :D
Bo kan ook opeens zo opzei kijken van "hey ik zie de baas" zie je mij ook.
En dat geeft altijd leuke blikken :+
http://i190.photobucket.com/albums/z20/ ... 7b6c59.jpg
Maar die blik geeft ze dus ook als ik voorbij loop als iemand met haar werkt. Bij deze foto deed ze het bij mijn zoontje

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:07

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:18

Ik heb net mijn bijrijdster afgezegd... superlief en goed verzorgend meisje, maar het werkte gewoon niet.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:18

Nu afzeggen is veel makkelijker dan over een paar maanden...als je paard zo moeilijk is met "vreemde" zou ik ook zeker niet blij zijn met om de week komen, zo leert hij haar helemaal niet kennen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:25

Met om de week ga ik sowieso niet akkoord.

Ik heb ook tegen haar gezegd dat ze er even goed over na moet denken.
Want de afspraak was dagen verspreid over de week (oke toen had ze deze baan nog niet aangeboden gekregen).
En heb ook aangegeven dat ze goed moet nadenken erover, zeker vanwege Bo zelf. Vertrouwd en hecht moeilijk. En ik het niet eerlijk vind tegenover Bo als ze dan alsnog afhaakt........
Want dat is nou juist het moeilijke, Bo vertrouwd haar ergens wel, want anders had ze zich niet gelijk de eerste keer helemaal laten borstelen....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:30

Ik lees nu duidelijk dat jij je er niet prettig bij voelt. Bo is jouw paard. Ik zou haar dus afzeggen. Ik weet wel dat het heel moeilijk is, ik modder vaak ook te lang door, maar daar wordt het voor niemand beter van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:31

Inderdaad. Afzeggen is moeilijk en je voelt je rot, want je hebt iemand toch 'hoop' gegeven maar bedenk ook wel, zij gaf jou ook hoop en nu is het blijkbaar ook niet wat ze zei!

Dan beter de knoop in één keer doorhakken...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:52

Kiki ik zou de knoop doorhakken en haar afzeggen. Zeker als ze voorstelt om om het weekend te komen :o

Mijn bijrijder (voor de kwpner) komt sinds deze week 3 dagen. Echt heel fijn! Scheelt een hoop, nu kan ik mijn haffies ook eens poetsen :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:38

Ik zou ook inderdaad afzeggen. Vooral ook omdat Bo zo moeilijk hecht en dan straks helemaal dol op haar is en ze dan weg moet.. Kun je beter nu afzeggen nu ze nog niet zo'n sterke band hebben.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:41

Morgenochtend komt ze nog langs, maar ik nijg idd heel sterk na afzeggen.
Ik heb in ieder geval al wel een nieuwe oproep op bokt gezet

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:39

Heel vervelend voor haar, maar je hebt een hele goede reden om die eis te stellen. Dus als haar situatie opeens verandert, is dat vervelend natuurlijk, maar dan voldoet ze niet meer aan de eisen.

Ik was ook zo'n mietje die zei "ga maar door" en zoek er nog wel iemand bij, maar dat was voor mijn pony onduidelijk, voor mijzelf soms vreselijk :S want ik ging steeds meer mijn pony afstaan en mjah :S

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:48

.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:52

Haha erg is dat he? Ik kwam toen ook soms aan, middag vrij genomen, waren ze al aan het rijden :') "Ow dacht dat dat wel kon" :') Nu is het ook zo dat mijn huidige verzorgster hem gewoon een paar keer per week inplant om echt wat meer te trainen en de overige dagen doen we in overleg :) (dan rij/longeer ik hem vaak zelf), maar kan niet elke dag zo maar mijn paard pakken :p Maarja... toen ik haar wel hard nodig had, doet ze het super, pony gaat zo hard vooruit, dus lekker zo houden :) ik ga dan wel knuffelen/wandelen, vind ie ook leuk en ik ook :p

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:59

.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:25

Fijn inderdaad, als je een verzorgster treft die je paard vooruit helpt!
Ik kan ze helaas niet vinden :P