Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chelle_dora schreef:LovesKim, niemand scheert hier iemand over 1 kam. Als dat zo is, scheer jij eigenaren net zo goed over 1 kam.
Dat iemand voordoet hoe de martingaal om moet, is toch helemaal niet zo vreemd? Leuk dat jij het wél hebt geleerd, maar op veel maneges leer je het dus niet. Als ze je gewoon wat had aan laten modderen was het waarschijnlijk ook niet goed geweest![]()
Ik heb mooi 'vergelijkingsmateriaal' gehad nu. 2 meiden, allebei van de manege, de een wél met ervaring met verzorging en de ander dus duidelijk niet; is niet erg, je moet altijd leren, alleen de mentaliteit van véél manegeruiters is wel heel anders ten opzichte van manegeruiters met verzorg/eigen paarden ervaring.
Ik zou jou dan ook niet echt onder de gemiddelde manegeruiter scharen omdat je moeder een eigen paard heeft en je dus daar wel ervaring mee hebt.
Zelf begin ik er niet meer aan, aan meiden die 'vers' van de manege komen, mijn pony leent zich voor dat soort meiden niet als leenpony en ik leen me niet meer als opvoedjuf voor mens en paard. Zoals Tigra terecht zegt, op de manege zelf leer je gewoon te weinig over omgang met paarden en niet ieder paard kan goed tegen een 'beginner' als het om de omgang gaat.
.
Marocje schreef:Nee, ik lees het anders Loveskim, helemaal niet negatief bedoeld: Maar waarschijnlijk: als de eigenaar je je gang had laten gaan (en in dit geval had je alles goed gegaan) was het (de situatie dus) ook niet goed: want de eigenaar liet jou alles doen en keek niks na, hielp niet of toonde niet de intentie om te helpen.. Dan had je hier (in dit topic) dus misschien juist gezegd:" ze ging ervan uit dat ik alles al wist en liet me maar aanmodderen, wat hulp of suggesties geven was ook fijn geweest'.
Of iets in die trant..
En dat zegt niks over manege ruiters oid, maar over de betrokkenheid van de eigenaar toch?
myk_en_shant schreef:Sees ik zou echt jammer vinden als dat de reden zou zijn dat ze afhaken.
goldenarrow schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die dingen ook niet van een bijrijdpaard hebben heb geleerd hoor. Waar ik het wel heb geleerd; school (deed toen dier- en veehouderij) en zelf zoeken op internet als ik iets wilde weten. Maar daar is geen eigenaar aan te pas gekomen.
Sees schreef:Sissi, maar je leert het wel door het paard van de eigenaar. Logisch dat de eigenaar haar/zijn paard niet aan bloot wil stellen denk ik
.
GoldenArrow, de meesten doen niet per se een opleiding in paarden én de praktijk kan nog anders uitvallen. Kennis doet men op door de praktijk niet (uitsluitend) door te lezen.