Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Privé-paarden zijn gewoon absoluut niet te vergelijken met manegepaarden.myk_en_shant schreef:In mei wordt ie vier en het gaat om doorrijden.
Welke nadelen dan.
Ik zie alleen maar voordelen. Ik ken mijn paard, weet hoe die loopt, weet waar aan gewerkt moet worden.
En daarnaast heb ik niet voor niets mijn papieren gehaald. Weet waar ik mee bezig ben.
Zodra hij boven mijn kunnen gaat lopen en er een andere instructrice nodig is, gebeurd dit heus wel.
.
. Want stel je voor dat je iemand treft die Z-niveau is, wat kun jij diegene dan nog leren (gedurende langere tijd)? Ik zou dan inderdaad de begeleiding wel verplichten maar niet zeggen dat ze daarvoor betalen.
.
.
. Verder ga ik in al mijn posts uit van kundige instructeurs/trices ongeacht het niveau, dat lijkt me logisch.
. Ik snap wat je bedoelt, maar toch kan je als M of Z ruiter best nog wel wat leren van een B ruiter, maar dan op een ander vlak. Hangt maar net van je benadering af, mijn focus ligt vooral op echte ontspanning en goed ruggebruik, lang en laag en rechtrichten. Als je dat vergelijkt met een gemiddelde Z+ instructeur dan ligt de focus toch veel meer op snel resultaten bereiken en hebben maar weinig mensen het inzicht om te kunnen beoordelen of een paard echt fijn in balans is, zowel verticaal als horizontaal.
. Komt ook omdat mijn interesse daar totaal niet ligt hoor, mijn hart ligt bij het springen en de SGW
. Maar geef me een totaal geflipt paard waar niemand meer iets mee kan, en dan krijg ik 'm weer op de rails. Dan kan diezelfde ruiter best een hoop van mij leren op gebied van gedrag, omgang, corrigeren en het rechtrichten. Dus de fouten die erin geslopen zijn door de jaren heen, die kan ik er wel weer uithalen.
.
. Best schandalig ook trouwens op een manege
.