Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:04

Loveies schreef:
Leuk allebei! Voor jullie allebei hoop ik dat het wat gaat worden!

Ja inderdaad! :)

Ik las je verhaal! Wat super dat je weer bij je 'oude' paardje bent! :) En dat het dan als thuiskomen voelt is dan natuurlijk helemaal geweldig!

Loveies

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:32

Ik ben er ook onwijs blij mee.

Morgen gaan we met z'n tweeën een stukje wandelen. Doordat ze hoog in de kudde staat heeft ze het altijd lastig gevonden om alleen op stap te gaan, dit wil ik dus eerst vanaf de grond voor elkaar krijgen zodat ik niet afhankelijk van de rest ben om naar buiten te kunnen, ben benieuwd. :D

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:50

Loveies schreef:
Ik ben er ook onwijs blij mee.

Morgen gaan we met z'n tweeën een stukje wandelen. Doordat ze hoog in de kudde staat heeft ze het altijd lastig gevonden om alleen op stap te gaan, dit wil ik dus eerst vanaf de grond voor elkaar krijgen zodat ik niet afhankelijk van de rest ben om naar buiten te kunnen, ben benieuwd. :D

Echt iets waar je mee an de gang kan gaan! Leuk, want zo bouw je waarschijnlijk samen ook iets op! :) Veel plezier!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:55

Zeker, we hebben al heel veel bereikt sinds ik de eerste keer bij haar kwam. Ze was eigenlijk niet uit de weide te halen, ze rende weg en het koste je zo een half uur. Dat ze nu gewoon naar me toe komt rennen is echt al geweldig.

Ik wil het gewoon lekker rustig, en vooral goed, gaan doen zodat we voor een hele lange tijd nog lekker van elkaar kunnen genieten. :D

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:05

Wat fijn! Gewoon lekker rustig aan inderdaad! Echt super dat ze dan al naar je toe komt! :)

Morgen ga ik tussen 3uur en half 4 naar die afspraak! Verder geen faciliteiten daar, gewoon een lekker simpel weitje! Ben benieuwd! :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:06

Spannend. Laat je het ons horen als je meer weet?

Hier hebben ze 2 grote weilanden en een paddock. Bij de hengstenstoeterij mochten we altijd ook gebruik maken van de bak, maar weet niet of dit inmiddels alweer veranderd is. Ik denk dat ik er sowieso voor de kerstvakantie nog niet op ga zitten. :)

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:13

Natuurlijk laat ik het weten als ik meer weet! :)

Ja, rustig aan doen is het best. Als je gehaast bezig gaat, tja...

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:15

We hebben ook echt totaal geen haast, dus dat maakt het ook makkelijker. Ik ben de enige die iets met haar doet en mag haar in feite als "eigen" beschouwen, kan zo 1/2/3 niets opnoemen dat ik niet met haar zou mogen doen, natuurlijk wel in overleg. Dan wel te denken aan reële dingen, op wedstrijd gaan of 1m30 springen zit er niet meer in gezien haar leeftijd, maar hier heb ik ook geen behoefte aan. :)

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:21

Dat is wel echt fijn! Maar zoals ik las heb je wel eerst het vertrouwen moeten winnen. Snap ik ook wel! Maar als je daar dan zo doorheen bent, en je kan nu lekker 'vrij' met haar aan de slag! Heerlihk lijkt me!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:23

Is heerlijk, had dat aan het begin nooit gedacht. Ik kwam daar voor 2 pony's te verzorgen, één daarvan hebben ze al vrij snel in moeten laten slapen helaas, toen heb ik het aanbod gekregen om dit paard te gaan doen voor haar en dan na lange tijd te mogen rijden, na een week zat ik er al op. O:) De andere pony is verkocht en ik heb haar nu nog, gelukkig. :)

Echt een geweldig dier is het. Hopelijk gaat het ook zo bij jou! Vertrouwen winnen is het belangrijkste, zodra ze weten dat je er goed mee om gaat, je verantwoordelijkheid neemt en wat kwaliteiten hebt (ben écht geen topruiter, maar kan best een rondje rijden) zit dat vaak wel goed.

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:42

Hahaha, ja! Zij heeft 2pony's een haflinger en camargue! En ik moest niet schrikken dat ze dik zijn :') Dus wat haar doel ook is, is dat ze afvallen! En later misschien rijden! :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:01

Leuk zeg!
Heb je in ieder geval wat te doen. :)

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:18

Ja precies! En toch ook een soort doel! Vind ik gijn, weet je ook waar je voor bezig bent!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:19

Inderdaad. :)

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:08

Oeeeeh ,Vanmiddag naar De nieuwe bijrijdpaadjes, Ze wil me eerst zien rijden enzo ,
In de mailtjes was ze ook best kortaf...

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:12

HorseLove456 schreef:
Oeeeeh ,Vanmiddag naar De nieuwe bijrijdpaadjes, Ze wil me eerst zien rijden enzo ,

Ow, maar misschien komt dat wel omdat het niet in real is! Misschien is ze erg druk? Of ze is inderdaad kortaf, maar denk niet dat je dan had mogen komen rijden?

Gewoon lekker ontspannen, niet té natuurlijk en lekker rijden! Komt wel goed! Veel plezier!

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:17

Zaai schreef:
HorseLove456 schreef:

Ow, maar misschien komt dat wel omdat het niet in real is! Misschien is ze erg druk? Of ze is inderdaad kortaf, maar denk niet dat je dan had mogen komen rijden?

Gewoon lekker ontspannen, niet té natuurlijk en lekker rijden! Komt wel goed! Veel plezier!

Ja dat denk ik ook !
Maar kword er alleen maar zenuwachtiger van :o
Ben best wel bang dat er wat fout gaat ofzo , En dat het hele feestje dan niet doorgaat :o

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:20

Hahaha, dat soort gedachtes gaan er dan spelen ja! Jij gaat gewoon lekker rijden en die vrouw staat er dan bij, om te kijken of jouw rijstijl past. Mocht er iets niet lukken dan kun je natuurlijk gewoon tips aan haar vragen.

Mocht ze in real niet té kortaf zijn, dan kan je ook gewoon zeggen dat je een beetje zenuwachtig bent!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:32

Gewoon ontspannen rijden zoals je altijd rijd, niet per se top en zeer intensief dressuur gaan rijden, laten zien dat je je aanpast aan het paard en er ontspannen op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:43

Wat fijn voor iedereen zeg! En klinkt goed LoveIes! :D
Ik wacht nog maar even af voor de mailtjes terug wanneer we kunnen afspreken. Hoop echt we snel afspreken, en dat het dan ook echt doorgaat. :o

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:46

Jammer dat het zo lang duurt, ondanks dat ze het druk heeft zit je toch al een hele tijd te wachten. Als ze slim was geweest hadden jullie eerder kunnen afspreken en jij haar misschien wat werk uit handen kunnen nemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:52

Klopt, daar dacht ik inderdaad ook al aan. Maar ze heeft haar stallen vol en moet de pony nog naar huis halen? Maar ja, daar wacht ik nog wel eventjes op, en anders mail ik weer. :)
Ik weet het soms ook niet hoor. Ze is echt onwijs aardig (ten minste, zo klinkt ze!) en diegene die haar ook kent (en haar ken ik van vroeger) zegt dat ze dat ook is. En het is natuurlijk ook belangrijk om met de eigenaar op te kunnen schieten, en daarnaast wil ik me ook niet opdringen. :o

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:53

Nee, wel erg lastig hoor .. Hopelijk laat ze snel iets van zich horen.

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:34

Op de stal van mijn verzorghaflinger staat een leuk a-pony'tje waar de eigenaresse volgensmij niet heel veel mee doet.
Zou ik kunnen vragen of ik die pony een keer zou mogen poetsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:35

Hartjeponys schreef:
Op de stal van mijn verzorghaflinger staat een leuk a-pony'tje waar de eigenaresse volgensmij niet heel veel mee doet.
Zou ik kunnen vragen of ik die pony een keer zou mogen poetsen?

Ja, waarom niet? :)