Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:44

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:56

'Ik heb op een manege gereden, bijrijd paarden gehad, jonge puppy's ingereden en mee als groom naar concoursen, kortom ik ben van alle markten thuis.

Ik ben bereid alles te doen wat u vraagt, ben niet bang om mijn handen vies te maken en natuurlijk zoals ik dat zelf ook fijn vind ga ik netjes om met uw spullen. Ik ben WEL afhankelijk van mijn fiets maar ben ook weer zo dat ik door weer en wind naar uw paarden en/of pony's komt als dit de afspraak is. Ik heb er veel voor over. "

Jonge puppy's ingereden zou ik toch anders omschrijven. Hoewel ik zelf ook altijd zeg dat het nog een groentje is, of idd een puppy, zou ik dat niet zo opschrijven.

En dat je bereid bent alles te doen wat iemand vraagt? Dat komt toch een beetje raar over, krijg er een naar beeld bij.. Zou de zin dan wat omdraaien: Ik ben niet bang om handen vies te maken als het gaat om de verzorging van om en nabij de paarden. Denk hierbij aan stallen mesten, poetsplaats schoon achterlaten, leerwerk onderhouden enz..

BOKTMANDYY

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:15

Ja nu je dat zo zegt zie ik dat ook zo, het klinkt heel erg raar, dankjewel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:21

ook zou ik bij je foto's even kijken naar de omschrijvingen. De eerste foto staat als omschrijving Speelpony bij. Wat jammer is, want in je advertentie kom je vrij zakelijk en serieus over en dan is dat een beetje vreemde omschrijving vind ik :+ Verder istie wel netjes hoor :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:53

@BOKTMANDYY het is mij onduidelijk waar je naar op zoek bent? wil je lekker buitenrijden of wil je juist dressuren? Indien je wil dressuren, ben je bereid om les te nemen, welk niveau heb je ongeveer?

Ik vind het niet vreemd dat pensionstallen extra geld vragen voor een bijrijder.. Het is voor hun namelijk wel een hoop gedoe extra. Het is een stuk makkelijker als ze de eigenaar dagelijks zien en de eigenaar kunnen aanspreken als er wat is. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld een behoorlijke drakenpony die stouter is bij mij dan bij mijn bijrijdsters. Ik vind dat logisch, want ik ken haar tenslotte al veel langer en doe haar veel vaker, maar voor de andere mensen op stal is dit natuurlijk minder prettig. Het zou voor hun fijner zijn als ik er elke dag zou zijn. Ik wil hier niet mee zeggen dat mijn bijrijders het niet goed doen, helemaal niet! Het is alleen gewoon makkelijker als altijd dezelfde aanwezig is. Helaas in mijn geval kan ik er niet dagelijks zijn.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:17

Dankjewel voor de tips, heb ik ook weer aangepast, als je een advertentie plaatst moet je er best wat informatie inproppen en zie je zo wat over het hoofd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:30

Nog een tip: zet je advertentie eventueel ook in je onderschrift dan bereik je meer mensen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:33

Jeuj, zondag komt er iemand kijken :D

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:19

Nou staat ook al in mijn onderschrift, dus duidelijk issie wel

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 01:05

Hmm dit roept alleen bij mij dan weer de vraag op. Verkoop je je eigen paard? Heb je een eigen paard? Waarom zoek je dan een bijrijdpaard? Beetje verwarrend nu je onderschrift als je de situatie niet kent.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:36

Ladyson schreef:
Hmm dit roept alleen bij mij dan weer de vraag op. Verkoop je je eigen paard? Heb je een eigen paard? Waarom zoek je dan een bijrijdpaard? Beetje verwarrend nu je onderschrift als je de situatie niet kent.

dat heeft er niks mee te maken, staat er helemaal los van

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:02

Vanmorgen is het meisje weer geweest.
Ze was net ff eerder dan mij, maar ze was een stalgenote al aan het helpen met de paarden buiten te zetten. Zaterdag ging ze mij er ook al spontaan mee meehelpen. Dus dat is mijn ogen wel een positief iets.

Vanmorgen is ze begonnen met borstelen, opgezadeld en toen eerst even gelongeert. Daarna erop aan de longeerlijn, dat vond ze zelf in eerste instantie een fijner idee. Ik vind het prima, en ben blij dat ze dat ook eerlijk durft toe te geven.
Dit geeft Bo zelf ook een veiliger idee. Het is wat dat betreft weer een mutsie die een vreemde op haar rug spannend vind.
Nadat ze ca een kwartiertje had gereden in stap en draf leek het alsof Bo ergens van schrok. Ze maakte een hoogaanspringende galop sprong en vlak erna een haakse bocht. Helaas belande ze toen in het zand )
(gelukkig ook met polyvlokken). Gelukkig stond ze weer direct op en liep naar Bo. Bo was hier ook best van geschrokken. Dit resulteerde erin dat Bo helemaal niet meer bij mij weg durfde te lopen. We hebben toen een paar rondjes bak gedaan terwijl ik er naast liep en het meisje was er gelijk weer opgestapt. Bo liep in eerste instantie zowat in mijn schoenen. Nu werkt het bij Bo het beste dit maar ff toe te staan om op die manier steun te zoeken.
Maar daarna kon ik d'r weer bij mij weg sturen en heeft ze gewoon weer lekker verder gereden, maar wel verder nog ff aan de lijn.
Uitstappen alles heeft ze gewoon los gedaan en dat ging prima. Ik ben tijdens het uitstappen gaan mesten, want dan let Bo toch ff beter op haar ipv aan mij te plakken.
Gelukkig heeft ze zich niet zeer gedaan! En is van mening dat het erbij hoort, ben ik met d'r eens. Ik denk dat we allemaal wel eens zandhappen. Al had zij de primeur bij Bo, tenminste zolang ze bij ons is hihi.

Ook hebben we het er over gehad dat ze les gaat nemen en dat vond ze zelf ook een goed idee.
En daarbij vond ze het ook niet meer dan logisch dat deze kosten voor haar zelf zijn.
Vrijdag komt ze weer.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:45

Marocje schreef:
'Ik heb op een manege gereden, bijrijd paarden gehad, jonge puppy's ingereden en mee als groom naar concoursen, kortom ik ben van alle markten thuis.

Ik ben bereid alles te doen wat u vraagt, ben niet bang om mijn handen vies te maken en natuurlijk zoals ik dat zelf ook fijn vind ga ik netjes om met uw spullen. Ik ben WEL afhankelijk van mijn fiets maar ben ook weer zo dat ik door weer en wind naar uw paarden en/of pony's komt als dit de afspraak is. Ik heb er veel voor over. "

Jonge puppy's ingereden zou ik toch anders omschrijven. Hoewel ik zelf ook altijd zeg dat het nog een groentje is, of idd een puppy, zou ik dat niet zo opschrijven.

En dat je bereid bent alles te doen wat iemand vraagt? Dat komt toch een beetje raar over, krijg er een naar beeld bij.. Zou de zin dan wat omdraaien: Ik ben niet bang om handen vies te maken als het gaat om de verzorging van om en nabij de paarden. Denk hierbij aan stallen mesten, poetsplaats schoon achterlaten, leerwerk onderhouden enz..

Haha sorry :+ jij ziet ook al alle oude vieze mannetjes met ergens nog een leuke pony in de wei in hun handjes wrijven? :p (Nouja, ken zelfs mensen die verzorgsters de tuin laten doen en weet ik veel wat :'))

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:46

Kiki, klinkt wel goed!!! :) Hopelijk gaat het iets worden! Jammer natuurlijk dat ze gevallen is, maar kan gebeuren...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:49

Ja dat vond ik idd wel sneu voor d'r. Maar ze stapte dapper gelijk weer op nadat ze Bo een aai over haar neus had gegeven.
Maar voor nu ben ik positief!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:53

Het "voor nu" doet het hem ;)

Ik heb dat ook nog steeds... "Tot nu toe" en al die dingen.. want soms veranderen dingen zo snel...

En natuurlijk.. ik heb nu iemand die hem rijdt... Het meisje dat eerst niet mocht van der ouders... Die mag nu wel :') Als je iemand hebt, heb je er opeens meer die nog willen, zoek je... kun je niemand vinden :') Typisch!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:01

Lianne86 schreef:
Marocje schreef:

Haha sorry :+ jij ziet ook al alle oude vieze mannetjes met ergens nog een leuke pony in de wei in hun handjes wrijven? :p (Nouja, ken zelfs mensen die verzorgsters de tuin laten doen en weet ik veel wat :'))

Of de keuken, of de ramen.. :+

KLinkt goed Kiki! Of voor nu, iig... _O-

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:16

Haha gedverdemme, ja ik zie het al voor me

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:43

Hahaah idd voor nu. Ik heb teveel rare verhalen gelezen hier van jullie. Vandaar ik ook voorzichtig ben geworden _O-
Is dus eigenlijk gewoon jullie schuld :+

Nee ff zonder gekheid, wat kan je eigenlijk echt over iemand zeggen na 2x. Dus idd voor nu, of tot nu toe :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:47

Ow ik dacht na 3 maanden "jeej ik heb iemand" en dat was toen ook opeens over... (Ja, ze kon geen weekje wachten tot ik mee kon naar een terrein met echte hindernissen en wilde dus per se die dag springen en dan maar over palletjes en voertonnen, bezems en weet ik veel wat... Die no-go van ons werd een "Ik stop ermee"... Ze had daarna wel spijt, maar het vertrouwen was toen weg.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:55

Even een vraag.. nouwja 1..
waar moet ik op letten bij het zoeken naar een verzorger en wat zijn punten waar jullie ober gevallen zijn met het zoeken of vinden van een verzorger

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:01

Gewoon hoe ze met je paard en spullen omgaan... Voor de rest qua rijden, is het het niveau dat jij verlangt...

Je hebt bijvoorbeeld mensen die nauwelijks poetsen en je je vieze paard naar de bak ziet vertrekken --> voor mij een no-go :p vooral bij de singel/zadel/hoofdstel moet het goed schoon zijn... qua spullen... ik vind het niet zo relax als ze een goed zadel in het gras gooien ipv netjes ophangen :') en qua rijden is persoonlijk... wat je doel is :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:09

Ik verwacht dat iemand mijn paard met respect behandeld.
Netjes verzorgd
Netjes met mijn spullen omgaat.
Gemaakte afspraken nakomt
Geen andere meeneemt om op haar te rijden (al vind ik het helemaal niet erg als ze een keertje iemand mee neemt na overleg)
Tijd en moeite neemt haar vertrouwen te winnen.
Ondanks dat ik een bijrijder hebt, niet te beroerd is om haar handen uit de mouwen te steken.
Zuinig met mijn paard en spullen omgaat.
Bereid is om met haar les te nemen, zeker de eerste tijd.

Wel heb ik een leeftijdsgrens (16+), puur omdat paard lief ook nog genoeg moet leren, dus ook ervaring is een eis.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:20

Heb gewoon respect voor andermans spullen en paard :j
Volgens mij is dat toch het belangrijkste :j

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:29

Alvast bedankt voor jullie reacties

Ik zit er gewoon een beetje mee dat ik een niet al te makkelijk paard heb (niet dat hij gemeen is ofzo) maar hij heeft best wel een karakter enz

nu reed een vriendin van mij hem altijd maar zij heeft een paard gekocht dua zij is gestopt.

Alleen nu weet ik niet zo goed wat ik zoek als ik naar een bijrijder zoek zegmaar..