Gini schreef:Maar dat heeft toch niks met manegeruiters te maken op zich? Of denk je dat alle ruiters met privépaarden goede ruiters zijn en meteen met jouw paard weg kunnen rijden?
Edit: ik zie nu dat je zelf een voorbeeld geeft van een niet-manegeruiter op jouw paard. Dus daar zie je het al.
Ik snap de frustratie van manegeruiters wel als ze telkens als onbekwaam en onervaren bestempeld worden. Natuurlijk heb je de beginners en heb je de hobbelaars die meer voor de kantine achteraf komen dan voor het paardrijden, maar ik heb ook al goede manegeruiters gezien die een netter rondje kunnen rijden dan menig privéruiter.
Ja maar dat is weer net die uitzondering toch?
Wat ik eerder al zei je kan toch moeilijk verwachten dat een eigenaar iedereen laat komen en er dus eerst 20 of meer moet afwijzen om dan iemand te vinden die het misschien wel kan.
Iedereen moet het leren maar je kan niet verwachten dat iedere eigenaar daar tijd in wil steken.
Hoeveel ruiters zouden er zijn die alleen ervaring hebben op de manege ook genoeg ervaring hebben in de omgang. Paard uit de wei halen en dat soort dingen. Gaat mij eigenlijk niet eens alleen om het rijden omgang is misschien nog net een stukje belangrijker. En dat is wat er vaak mist op de manege. Het gaat om het rijden maar in de omgang heb ik nooit wat geleerd op de manege. Er zijn er misschien wel maar de focus ligt puur om het rijden. Soms kunnen ze niet eens goed opzadelen omdat er te weinig tijd aan besteed word en zo zijn er meer dingen.