Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loveies

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:36

Ja, mijn ouders zouden mij dan ook moeten steunen hoor. :j Anders zou ik het überhaupt niet redden. Maar ik heb in feite nu ook een soort eigen paard, ik ben de enige die haar verzorgd/rijd, paarden staan in een kudde aan huis en worden dus allemaal tegelijk gevoerd en er zitten geen stallingskosten voor de eigenaar aan verbonden.

Ik moet echter wel alle benodigde spullen zelf aanschaffen, zoals een zadel, hoofdstel, halster + touw, dekjes, bescherming, ed.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:38

Loveies schreef:
Ja, mijn ouders zouden mij dan ook moeten steunen hoor. :j Anders zou ik het überhaupt niet redden. Maar ik heb in feite nu ook een soort eigen paard, ik ben de enige die haar verzorgd/rijd, paarden staan in een kudde aan huis en worden dus allemaal tegelijk gevoerd en er zitten geen stallingskosten voor de eigenaar aan verbonden.

Ik moet echter wel alle benodigde spullen zelf aanschaffen, zoals een zadel, hoofdstel, halster + touw, dekjes, bescherming, ed.

Oh dat is wel relaxed! Nja dat zijn de kosten ook niet echt (behalve het zadel dan). Ideaal joh! Mooi dat het zo geregeld is. Heb het wel minder gezien haha

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:43

Daarom ben ik er ook onwijs blij mee. :D Het scheelt, ik krijg het zadel van mijn ouders.
Ik ben wel een beetje een (dure) merkenmens dus er zitten aan een hoop dingen toch wel een behoorlijk prijskaartje. O:) Maar dat ligt puur aan mijzelf.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:52

Loveies schreef:
Daarom ben ik er ook onwijs blij mee. :D Het scheelt, ik krijg het zadel van mijn ouders.
Ik ben wel een beetje een (dure) merkenmens dus er zitten aan een hoop dingen toch wel een behoorlijk prijskaartje. O:) Maar dat ligt puur aan mijzelf.

Hahaha hier nog een.. :o Dat is fijn dat je ouders dat doen! Scheelt enorm! Ik wil de micklem bridle graag.. Maar ja het prijskaartje.. :'( ik zal richting bed, morgen weer een drukke dag.. Welterusten alvast!

(Bitlooshoofdstel van je adv. > epplejeck 25% korting t/m morgen :)))

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:56

Haha. :o
Slaap lekker.

Ik ben ziek en helaas niet in staat om naar een EJ filiaal te gaan. Mijn ouders op pad sturen is ook geen optie + het is ruim een uur rijden, helaas.
Heb via marktplaats wel iets gevonden, maar echt heel goedkoop, dus ben benieuwd.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:43

Loveies schreef:
Haha. :o
Slaap lekker.

Ik ben ziek en helaas niet in staat om naar een EJ filiaal te gaan. Mijn ouders op pad sturen is ook geen optie + het is ruim een uur rijden, helaas.
Heb via marktplaats wel iets gevonden, maar echt heel goedkoop, dus ben benieuwd.

Oh vervelend! Beterschap! Ik geloof dat het ook op bestellingen is (maar dit weet ik niet zeker!) + gratis verzendkosten.. Weet je teminste dat je garantie hebt haha!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:27

Dankjewel!
Er staat 25% korting in al onze filialen, had er zelf ook al naar gekeken namelijk. :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:17

Loveies schreef:
Dankjewel!
Er staat 25% korting in al onze filialen, had er zelf ook al naar gekeken namelijk. :)

Oh balen! Nou hopen dat je een krijgt van goede kwaliteit!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:50

Hoop het ook!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:47

Ik heb het hoofdstel gekocht. :D

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:33

brechtjexx schreef:
Ik zoek al heel lang een verzorgpony en ik wil niet graag betalen en ik woon in Ouddorp veel paarden alleen allemaal bezet -O- Ik heb met toen een vriendin een soort ongeluk gehad het was koud :brr: maar zij werd geraakt door een auto en we kwamen tegen elkaar aan en vielen we hebben hulp gekregen en ik wil graag weer een verzorgpony /3

Jammer dat j nog geen vzpaard heb gevonden , Maar wat heeft dat ongelukje ermee te maken :')
edit , oh haha , Dat hadden jullie al gevraagd
*slecht in bijlezen *

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:55

We hebben alleen nog geen antwoord gehad, dus dan mag je het bestt nog vragen hoor. :P

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:25

Zijn er hier nog lieve paardenmeisjes die advertenties op internet hebben staan?
Ik las toevallig een topic gisteren van een bokker die benaderd was door iemand, en ze had al een vermoeden dat het niet helemaal pluis was. Ook ik krijg vandaag een mailtje van deze meneer. Toen ik zijn email zag dacht ik al dit klopt niet. heb wel terug gemaild, maar nooit de intentie om ook daadwerkelijk te gaan. Pas hier voor op!
Zorg dat je genoeg informatie krijgt, vraag door over het paard (hij begint heel kort zorg dat je informatie hebt!)
Deze man bied mij geld om voor zijn paard te zorgen, in werkellijkheid zal je dit niet vinden (tenzij je echt op een stal gaat werken ofzo!) en dat moet je ook niet willen, wees blij als je niets hoeft te betalen ;)

Dus lieve lieve mede-bokkers, als er iemand reageert, zeg niet gelijk ja :)

Overigens had ik enkele dagen geleden alweer een berichtje geplaatst weer opzoek te zijn, had een advertentie geplaatst en op verschillende advertenties gereageerd. Gisteren reactie van eentje en ga binnenkort kijken!
Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar altijd vrij snel heb ik weer iets gevonden (langste dat ik ooit heb moeten zoeken is een halfjaar, en ook in die tijd was ik voorzien. Kon toen het paard van een vriendin verzorgen)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:42

Over het eerste deel van je post is al een topic geopend en dit stond ook op de voorpagina. Ik denk dat de meeste Bokkers hier dus wel van op de hoogte zijn, maar alsnog goed dat je ons hier nogmaals op wijst.

Erg fijn dat je het geluk hebt dat je zo snel weer iets nieuws vind, dan heb je goede kwaliteiten én woon je in de goede omgeving. :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:57

Ik dacht ik vermeld het hier ook nog even, voor de wat minder oplettende bokker. je kan beter 2x gewaarschuwd worden toch? :p (ik weet dat er een topic is gisteren zelf zitten lezen en die op de voorpagina nog niet helemaal gelezen maar een gedeelte)

Kwaliteiten opzich ja zijn wel in huis na 10 jaar waarvan 5 jaar privépaarden rijden en privéles :) leeftijd helpt ook heel erg als je wat 'ouder' wordt. Ik ben nu 20 en dan val je al minder snel buiten de 'eisen' van een eigenaar :) (ik weet nog wel de eerste keren dat ik echt gek werd van de eisen. eerst alles vanaf 15, was ik eindelijk 15 stond er vanaf 16 :+ ) Maar ben toen ook wel bij een grote stal binnengerold waar ik zo'n 5 jaar heb rondgelopen :D (klein begonnen met een shetje, jaar later haflinger waar alles mee mogelijk was :) )

Nog een tip voor degene die dat nog niet gedaan hebben:
Hang een briefje op op een pensionsstal, is vaak ook effectief. Laat daar een keer je hoofd zien. Ik was met mijn vader geweest (durfde niet alleen) en 4 dagen later had ik een verzorgshet.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:58

Ben overigens van de zomer verhuisd. dus aan omgeving ligt het niet echt denk ik (van Zuid-Holland naar Utrecht)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:00

Als je van zover verhuisd bent ligt het niet aan de omgeving inderdaad. :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:11

Wat ik wel merk is dat ondanks dat de omgeving hier veel beter is (zand grond meen ik vernomen te hebben, waar ik vandaan kom is het veen nou daar wil je tussen oktober en april geen paard de weide in gooien, zeker geen groep) veel bos enzo dat de stallen hier vele malen duurder zijn...
Ik vond 285,- duur maar hier doet 450 ook hard mee... (krijg je ongeveer het zelfde voor)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:13

Ik woon ook in de omgeving van Utrecht, maar hier is het wel een stuk goedkoper dan 450,00. Vind dat wel een heel erg hoog bedrag. :o

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:16

Ik kom zomaar eens binnengerold hier! :')

Ik ga zaterdag naar iemand toe! Superleuk! Klonk in ieder geval erg gezellig tijdens ons skypegesprek! :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:23

ik vind het ook absurd hoog hoor!
Vergelijk dan wel pensionsstal met binnenbaan, buitenbaan, paddocks etc. maar toch vind het verschrikkelijk duur. zal wel niet allemaal zo zijn hoop ik. (komt misschien ook omdat ik vlak tegen Utrecht aanwoon?)

Verzorgpaardjes waar ik ga kijken staan niet op een grote stalling, maar volgens mij op een privéplekje waar ze 25/7 buiten kunnen staan (als het doorgaat ga ik écht zo genieten! :D )

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:27

Leuk allebei! Voor jullie allebei hoop ik dat het wat gaat worden!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:27

Hier in het dorp zijn de 2 stallen ook in de 400euro
Bijde maneges met binnen en buiten bak aan de duinen gelegen.

Dagt eerst ook dat dat gewoon normale prijzen waren, tot ik op bokt kwam

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:32

EliseXJoelle schreef:
Vergelijk dan wel pensionsstal met binnenbaan, buitenbaan, paddocks etc. maar toch vind het verschrikkelijk duur. zal wel niet allemaal zo zijn hoop ik. (komt misschien ook omdat ik vlak tegen Utrecht aanwoon?)

Verzorgpaardjes waar ik ga kijken staan niet op een grote stalling, maar volgens mij op een privéplekje waar ze 25/7 buiten kunnen staan (als het doorgaat ga ik écht zo genieten! :D )

Als het niks wordt met de paardjes waar je gaat kijken, weet ik nog wel een leuk paardje op 20 minuutjes met de auto van jouw woonplaats vandaan. Is misschien net iets verder dan je zou willen, maar als je niks anders kan vinden, geef maar een gil :)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:36

Chouchou schreef:
EliseXJoelle schreef:

Als het niks wordt met de paardjes waar je gaat kijken, weet ik nog wel een leuk paardje op 20 minuutjes met de auto van jouw woonplaats vandaan. Is misschien net iets verder dan je zou willen, maar als je niks anders kan vinden, geef maar een gil :)

Dat is heel lief! alleen is dat oor mij gok ik niet te doen :( moet op de fiets vanaf Bilthoven. Stuur anders even een PB? :)