Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CoRiNa1983 schreef:Dat vind ik uitbuiting. Er wordt al stalgeld betaald voor het paard maakt dan toch niks uit wie er op rijdt.......gewoon makkelijk geld verdienen waar ze niks erxtra's voor hoeven doen.
Lianne86 schreef:Ik heb dit dus vaker gelezen... Ik zou dan mooi zeggen "Flikker maar een eind op" en weg gaan :S
Je betaald al stalgeld (en waarschijnlijk ook genoeg), als je in de lessen meerijdt, snap ik een kleine vergoeding nog wel, maar zelf zou ik het liefst buiten de lessen meerijden (is niet overal mogelijk)... Maar dan zou je er nog wat van moeten opsteken met les... Maar zo maar 50 euro vragen omdat er een ander op rijdt. Het is MIJN paard, ik betaal STALGELD, dus of ik er nu op rij, of Pietje, Jantje, Klaasje, boeiend toch?
Maar herkenbaar hoor... Op de manege hier in de buurt is het ook... Maar die maken het nog gekker... 375 stalgeld, dan een kaart voor de stapmolen, een kaart om hem los te gooien in de paddock en weet ik veel wat... Vond dat ook al zoiets mafs...
lienieminie schreef:DaisyUkkie schreef:Maar er zijn ook heel veel mensen die alleen maar willen rijden, die niet zo geven om het verzorgen en de zorg eromheen.
Dat heb ikzelf ook meerdere malen gehad, helaas..
ik vind dat stallen uitmesten en eten geven etc. er gewoon bij hoort! maar ja das mijn mening (onderschrift)
Brainless schreef:Mijn bijrijder hoeft niets te doen qua verzorging, alleen poetsen onder het tuig en zorgen dat het paardje koud teruggezet wordt.
Mesten, voeren en binnen/buiten zetten doe ik zelf.