Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoRiNa1983

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:05

Klinkt ook goed kiki1976.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:42

Moderatoropmerking:
Oproep verwijderd plus enkele reacties daarop, zoals gezegd mogen oproepen hier niet geplaatst worden, deze kunnen op de Boktmarkt geplaatst worden

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 09:52

CoRiNa1983 schreef:
Klinkt ook goed kiki1976.

Ja tot nu toe wel.
Gewoon een hele leuke meid tot nu toe.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:28

Echt super!
Ik heb nu wel een probleem hiero... De manege bedacht net ff wat leuks, als je geen kwartaal kaart hebt eb geen eerstegraads familie bent van de box huurder (vader,moeder,broer,ik) dan moet je €50 in de maand gaan betalen om een paard vast bij te rijden :? Wat is dit voor iets

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:34

Dat vind ik uitbuiting. Er wordt al stalgeld betaald voor het paard maakt dan toch niks uit wie er op rijdt.......gewoon makkelijk geld verdienen waar ze niks erxtra's voor hoeven doen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:39

CoRiNa1983 schreef:
Dat vind ik uitbuiting. Er wordt al stalgeld betaald voor het paard maakt dan toch niks uit wie er op rijdt.......gewoon makkelijk geld verdienen waar ze niks erxtra's voor hoeven doen.

Jep, ik betaal al €119,- kaale box huur (incl. Gebruik accommodatie water,licht, mest afvoer) €400 per jaar voor de wei
€15 om de week voor baan huur, waar anderen bij mogen rijden (les)
En als ik de stapmolen wil gebruiken moet ik daar óók nog is voor betalen.... Ze zijn echt gek! Jammer genoeg is hier geen "goede" stal in de buurt
Die wel fijne stallen heeft,waar ik zelf stro in koop ed, en een fijne sfeer

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:40

Ik heb dit dus vaker gelezen... Ik zou dan mooi zeggen "Flikker maar een eind op" en weg gaan :S

Je betaald al stalgeld (en waarschijnlijk ook genoeg), als je in de lessen meerijdt, snap ik een kleine vergoeding nog wel, maar zelf zou ik het liefst buiten de lessen meerijden (is niet overal mogelijk)... Maar dan zou je er nog wat van moeten opsteken met les... Maar zo maar 50 euro vragen omdat er een ander op rijdt. Het is MIJN paard, ik betaal STALGELD, dus of ik er nu op rij, of Pietje, Jantje, Klaasje, boeiend toch?

Maar herkenbaar hoor... Op de manege hier in de buurt is het ook... Maar die maken het nog gekker... 375 stalgeld, dan een kaart voor de stapmolen, een kaart om hem los te gooien in de paddock en weet ik veel wat... Vond dat ook al zoiets mafs...

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:42

Lianne86 schreef:
Ik heb dit dus vaker gelezen... Ik zou dan mooi zeggen "Flikker maar een eind op" en weg gaan :S

Je betaald al stalgeld (en waarschijnlijk ook genoeg), als je in de lessen meerijdt, snap ik een kleine vergoeding nog wel, maar zelf zou ik het liefst buiten de lessen meerijden (is niet overal mogelijk)... Maar dan zou je er nog wat van moeten opsteken met les... Maar zo maar 50 euro vragen omdat er een ander op rijdt. Het is MIJN paard, ik betaal STALGELD, dus of ik er nu op rij, of Pietje, Jantje, Klaasje, boeiend toch?

Maar herkenbaar hoor... Op de manege hier in de buurt is het ook... Maar die maken het nog gekker... 375 stalgeld, dan een kaart voor de stapmolen, een kaart om hem los te gooien in de paddock en weet ik veel wat... Vond dat ook al zoiets mafs...

Les hierboven :) ik koop zelf stro,hooi en vrok in zet hem zelf buiten enzo
Ik zie het ook nog wel. Gebeuren dat jr in de winter extra voor de paddocks koet gaan betalen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:43

Ook ik vind dat uitbuiten en ik zou dat dus ook niet accepteren.
Maar goed denk wel dat iedereen samen daar bezwaar tegen moet maken anders heeft het weinig nut denk ik.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:53

Het is daar kennelijk ook echt "normaal"... Terwijl ik (ok, mijn paard staat wel 100 km verder op :p) gewoon een bepaald bedrag aan stalgeld betaal en dan klaar ben, zit dan alles in :)

Snap dat het in de Randstad duurder is... Maar blijf het veel vinden.. Toen ik alles zelf moest doen, was de stal 50 euro... Hooguit 70 bij de 2e stal... (maar dat vrouwtje was ook niet eerlijk, je kon alleen bij haar inkopen en de marktprijs lag een stuk lager en de kwaliteit bij haar was bagger... Dus ook iets anders gaan regelen :'))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:56

Heel veel stallen hier in de omgeving doen dat inderdaad.. Echt belachelijk aan de ene kant.. Aan de andere kant snap ik het ook wel, ik ken ook mensen die 3 bijrijdsters hebben voor hun pony en dat betekent voor sommige (boeren) staleigenaren wel dat er nog 3 andere vreemde mensen op z'n erf rondlopen.. Dus wat dat aangaat snap ik het ook wel weer..

Ben nog helemaal happy met mijn bijrijdster, ze springt nu zelfs met m'n pony! Echt helemaal leuk :D

Lees alleen wel net een wat ouder topic van een meisje die was komen kijken destijds bij Dora, maar als dat op mij slaat wat ze heeft getypt is ze niet alleen een storyteller eersteklas maar ook nog eens een beetje een zeikwijf en iemand die dingen niet helemaal goed begrepen heeft.. Maarja om nou te vragen 'pardon, heb je het over mij' is ook weer zoiets.. := Maar als ik het wel ben dan volgt ze me toch op bokt en dan ben k benieuwd wanneer er weer een roddeltopic geopend wordt... :')

Zonde, zal een leuke meid zijn, heb een ander verzorgpaard nog voor d'r geregeld, en dat heeft ze toen laten versloffen.. Tja.. Zulke types heb je ook natuurlijk :=

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:41

Haha nu ben ik nieuwsgierig naar dat topic (A) :D (PB? :o)

Ben ook altijd wel benieuwd hoe mensen over mij denken dan enzo :$ Maar nog nooit iets op Bokt gelezen wat op mij slaat volgens mij? :') Anders hoop ik dat ze het ook in mijn gezicht durven te zeggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:50

Ik vind het ook altijd ontzettend interessant om te lezen wat men achter m'n rug om banketstaaf... Maar goed die mensen mogen dan ook altijd m'n kont kussen, want ze zijn te laf om het in je gezicht te zeggen inderdaad en doen als ze je ineens tegen komen of nodig hebben poeslief en aardig :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:03

Dat kan ik dan weer niet :+ Als ik iemand niet mag, dan laat ik dat heel duidelijk merken :) Sorry :p maar dat heb je dan aan jezelf te danken :D

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:02

Dat vind ik persoonlijk ook echt uitbuiting.. Je betaald al stalgeld en dan nóg meer. Wel erg jammer dat er geen andere goede stal in de buurt is..

@chelle_dora nou lekkerdan.. Maar inderdaad als het over jou gaat is het erg laf dat ze het in een topic zet en niet gewoon recht tegen jou zegt wat ze nou precies van je vindt en wat dr dwars zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:07

Ach als het zo is dat het over me ging, dan klopt de helft al niet en is het ook nog eens zeer sneu.. Maar ze keek me ook al niet zo vriendelijk aan op stal de keren daarna of ze moet heel chagrijnig zijn geweest :+
Tja ik kan er niks aan doen dat ik de mazzel had dat ik kon kiezen tussen twee bijrijdsters en dat zij het niet geworden is en ik denk dat dit gewoon heel erg zeer heeft gedaan :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:05

Alleen maar bevestiging :) goede keuze gemaakt :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:10

Lianne86 schreef:
Alleen maar bevestiging :) goede keuze gemaakt :P

Hahhah idd

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:07

lienieminie schreef:
DaisyUkkie schreef:
Maar er zijn ook heel veel mensen die alleen maar willen rijden, die niet zo geven om het verzorgen en de zorg eromheen.

Dat heb ikzelf ook meerdere malen gehad, helaas..

ik vind dat stallen uitmesten en eten geven etc. er gewoon bij hoort! maar ja das mijn mening (onderschrift := )

'

Ja, maar als bijv: je bijrijder/verzorger, je dier niet wilt poetsen/verzorgen, maar meteen het zadel erop dumpt iedere keer en bezweet en al zonder deken in stal dumpt zonder misschien uit te stappen is dat dan wel ok?

tuurlijk hoort stallen uitmesten en voeren erbij, meestal wordt dit door de manege/stal gedaan waar je pony/paard gestald staat :)

Bedoel het niet verkeerd hoor ;)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:46

het lijkt vrij logisch dat de verzorging erbij zit maar uit ervaring heb ik al geleerd dat dat niet zo logisch is...
Hier geregeld gehad dat ze smerig opzadelde en bezweet terug op de weide smeten, ik mocht al blij zijn dat mijn zadel terug op zijn plaats lag en niet vol met modder en mest hing....

Hier hebben trouwens de 2 dames al terug gereageerd en we zijn nu een dag aan het zoeken dat iedereen kan (zij, haar nichtje waarmee ze gaat verzorgen en van beide nog de ouder(s) ). :j

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:03

@ DaisyUkkie ik vind het ook meer dan normaal dat de verzorging erbij zit, dit zou ik ook echt een must vinden bij mijn verzorger.. Geen verzorging? Dan ook niet rijden!

@tessyke wat een goed nieuws, hopen dat het ook echt iets wordt! :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:06

Mijn bijrijder hoeft niets te doen qua verzorging, alleen poetsen onder het tuig en zorgen dat het paardje koud teruggezet wordt.
Mesten, voeren en binnen/buiten zetten doe ik zelf.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:11

Brainless schreef:
Mijn bijrijder hoeft niets te doen qua verzorging, alleen poetsen onder het tuig en zorgen dat het paardje koud teruggezet wordt.
Mesten, voeren en binnen/buiten zetten doe ik zelf.

Dat bedoelde ik ook, mesten, voeren en binnen/buiten zetten is te overleggen, maar ze moet wel schoon zijn onder het tuig en goed terug gezet worden, dus goed uitstappen en evt een zweetdeken opgooien. Daarnaast ook gewoon netjes omgaan met het tuig en niet zoals wat hierboven staat onder de mest en modder ergens anders teruggevonden worden.

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:16

tessyke: inderdaad de verzorging is iets wat bij de ander anders betekend, wat ook nadelen heeft zoals inderdaad het tuig niet met voldoende zorg opbergen of het paard niet netjes (verzorgen), poetsen, droog neerzetten etc.

Lumea: Wij willen natuurlijk allemaal het beste voor onze dieren, niet verzorgen = niet rijden klopt precies :)
Je probeert iemand wat vrijheid te geven, in de hoop dat ze je dier(en) goed verzorgen. Niet dat je er steeds bovenop zit, want dat is immers voor de verzorger/bijrijder vaak ook niet zo leuk, begrijpelijk natuurlijk :)

Op onze stal houden ze de paarden goed in de gaten, ook een oogje op de verzorgers en houden je ook een beetje op de hoogte als er iets bijzonders etc gebeurd ;)

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:38

Ik wil mij hier ook graag melden als dat mag :o

ik ben langzaam aan het rondkijken naar iemand voor een van mm knollies..
Hiervoor reed een vriendin van mij mn paard bij maar die heeft een eigen paard gekocht