Was er maar een gouden formule. Helaas is die er niet.
Ik zoek nu nog steeds een verzorgster voor mijn ruin. Advertentie staat al vanaf november. En weinig tot geen reactie erop gehad.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom, alleen moet je als eigenaar goed sorteren welke tips de juiste voor je is.
Voor mij zal dit betekenen geen manegeruiter, aangezien ik een jong paard heb. Ik durf niet mijn paard in onervaren handen af te geven.
Dan krijg je groen / groen situatie en dat loopt meestal uit op een ramp.
Het enige waar ik eventueel in zou willen schipperen is de leeftijdsgrens met max twee jaar naar beneden willen schroeven.
Maar echter niet in de ervaring.
Maar mijn ervaring is wel dat de wat oudere verzorgsters / bijrijders net even wat gedrevener zijn dan de jongere generatie.
Deze hebben meer afleiding door bv uitgaan, vriendje, school en ook nog restricties vanuit de ouders.
Dus als eigenaar blijf je schipperen in wat de beste beslissing is en deze is soms erg moeilijk, aangezien je iedereen een gelijke kans wil bieden.
En soms krijg je letterlijk lik op stuk door de persoon aan wie je deze kans bied.
Helaas net te vaak meegemaakt, dus onderhand ben ik zeeeeeer selectief geworden in wat ik wil.