Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:26

Nee dat snap ik ook niet, wat heeft dat met je zoektocht naar een vz te maken? :+

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:47

Deetjeeuh schreef:
Ik heb een mailtje terug! Helemaal happy, het is tenminste niet omdat ze 'me niet meer wil' maar omdat ze het zelf echt druk heeft! :D

Gelukkig maar, heb je al een afspraak gemaakt? :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:48

brechtjexx schreef:
Ik zoek al heel lang een verzorgpony en ik wil niet graag betalen en ik woon in Ouddorp veel paarden alleen allemaal bezet -O- Ik heb met toen een vriendin een soort ongeluk gehad het was koud :brr: maar zij werd geraakt door een auto en we kwamen tegen elkaar aan en vielen we hebben hulp gekregen en ik wil graag weer een verzorgpony /3

Wat heeft het ongeluk met een verzorgpony willen te maken? Die vat ik niet helemaal. :+

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:48

Loveies schreef:
brechtjexx schreef:
Ik zoek al heel lang een verzorgpony en ik wil niet graag betalen en ik woon in Ouddorp veel paarden alleen allemaal bezet -O- Ik heb met toen een vriendin een soort ongeluk gehad het was koud :brr: maar zij werd geraakt door een auto en we kwamen tegen elkaar aan en vielen we hebben hulp gekregen en ik wil graag weer een verzorgpony /3

Wat heeft het ongeluk met een verzorgpony willen te maken? Die vat ik niet helemaal. :+

Spoiler:
Die vat ik ook niet...
:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:52

Loveies schreef:
Deetjeeuh schreef:
Ik heb een mailtje terug! Helemaal happy, het is tenminste niet omdat ze 'me niet meer wil' maar omdat ze het zelf echt druk heeft! :D

Gelukkig maar, heb je al een afspraak gemaakt? :)

Nog niet, wel meteen gevraagd wanneer ze denkt af te kunnen spreken. :) (deze week, deze maand etc.)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:56

Slim, hopelijk ontvang je nu iets sneller een reactie. :D

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:15

Diertjec schreef:
chelle_dora schreef:
Ja en die folders van die 200 huizen kan je ook in een container flikkeren. Sorry hoor iemand die met zo'n argument aankomt lach ik toch echt wel een beetje uit.

Tja enerzijds heel vervelend dat eigenaren eisen stellen, aan de andere kant, hoe zou je zelf zijn als je je paard al jaren hebt en dan ineens een 15jarige treft die heeeeeeeeeeel volwassen zegt te zijn omdat ze een folderwijk heeft en ze daarom dus verantwoordelijk genoeg is voor de zorg van een paard?
Zou je die zelf binnen halen, zeggen daar is het paard en veel plezier ermee?

Laten we het zo stellen: met dergelijke argumenten, zouden je ouders dan zeggen ' tuurlijk mag jij een paard'? :) Vergelijk het daar een beetje mee. Los van alle financiele rompslomp, vraag of je ouders je verantwoordelijk genoeg vinden om de zorg voor een paard te dragen.
En respecteer het als eigenaren een leeftijdsgrens hebben; die hebben ze niet voor niets. Ik denk dat je met een jaartje nog wel kan schipperen, maar als 15jarige op een 18+ advertentie reageren zou bij mij ook verkeerd schieten.

ik wil toch even op dat dikgedrukte in gaan (ik ben nog niet verder met bijlezen)
Maar ik vind dat je best de verantwoordelijkheid van zo'n persoon daaruit kan halen. Ik loop zelf ook al 2 jaar de ochtendkrant, en daar heb je écht wel verantwoordelijkheid voor nodig. Je moet tóch elke ochtend/week/dag de folders/kranten bezorgen. Doe je dat niet, krijg je klachten, wordt je eruit getrapt.
Als iemand mij een mailtje zou sturen met dat diegene al 2 jaar kranten of folders loopt, zou ik toch wel geloven dat diegene flink wat verantwoordelijkheid heeft en door weer en wind komt (want ja, die kranten/folders moet je tóch in elk weer getijden bezorgen. (ik heb kranten bezorgd door sneeuw dat tot bijna m'n knieën kwam)

Ik heb even meegelezen aantal pagina's. Ik heb zelf nu 5 jaar een eigen paard, dus ik weet hoe het voelt als iemand jouw paard verzorgd.. Iemand anders doet het toch altijd anders en je weet natuurlijk nooit of ze iets vergeten te doen (bijv. eten geven, deken op, hek sluiten etc.) Aan een krantenwijk kan je wel zien dat iemand verantwoordelijk is maar toch is dit anders dan een paard.. Ik weet nog wel dat ik 14/15 was en dat ik met mijn paard in de sloot beland ben, zonder cap op buitenritten, door de bak heen crossen zonder zadel/hoofdstel/cap.. Als je jonger bent zie je nog niet echt gevaar in, nu zou ik nooooit meer zo'n stunt uithalen als ik toen deed! Wat zou je doen als je het paard ineens op de kop in stal vind? In paniek raken of zo snel mogelijk handelen. Mensen die wat ouder zijn en langer in de paarden zitten hebben meestal kennis dan jongere mensen.. Vandaar dat veel eigenaren graag iemand van 18+ hebben (niet dat iedereen natuurlijk op één lijn zit op die leeftijd), maar ik zou het zelf ook prettig vinden. Liefst nog ouder! Dan hebben mensen toch iets meer wijsheid en zijn ze 'penny' af.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:19

Kan me in bovenstaande post vinden, al ben ik altijd voorzichtig geweest met andermans paarden, maar zie het in de omgeving helaas nog vaak misgaan. Ik hoor ook zo af en toe dingen van jongere meiden met verzorgpony's dat ik denk, die durft. Gewoon de gekste stunts en nu gaat het nog goed, maar wat als het misgaat. En dat beseffen veel jongeren inderdaad nog niet, maar als je op een jongere leeftijd een krantenwijk hebt, heb je daar verantwoordelijkheid voor, maar dit is iets totaal anders dan de verantwoordelijkheid voor het rijden en de verzorging van een paard.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:20

Loveies schreef:
Kan me in bovenstaande post vinden, al ben ik altijd voorzichtig geweest met andermans paarden, maar zie het in de omgeving helaas nog vaak misgaan. Ik hoor ook zo af en toe dingen van jongere meiden met verzorgpony's dat ik denk, die durft. Gewoon de gekste stunts en nu gaat het nog goed, maar wat als het misgaat. En dat beseffen veel jongeren inderdaad nog niet, maar als je op een jongere leeftijd een krantenwijk hebt, heb je daar verantwoordelijkheid voor, maar dit is iets totaal anders dan de verantwoordelijkheid voor het rijden en de verzorging van een paard.

Klopt! Als ik de meiden van stal soms zie dan denk ik, dat gaat nog een keer fout... Maar zo was ik vroeger zelf ook! Gelukkig ben ik nu wat wijzer haha. :))

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:23

Ik ben gelukkig voor de paardeneigenaren niet zo geweest, maar ik hoor/zie soms dingen dat ik denk hoe haal je het in je hoofd. Als eigenaar zou ik dan echt een hartverzakking krijgen.

Daarom kan ik me helemaal in de hoge eisen van eigenaren vinden en ben ik ontzettend blij dat ik bij mijn adres alle vrijheid krijg als teken van vertrouwen. Ze weten dat ik geen gekke dingen uithaal, het paard ken, rustig en voorzichtig met haar ben en geen risico's met haar neem. Maar dit vertrouwen moet je winnen en dat heeft mij redelijk wat tijd gekost en ik heb me wel moeten bewijzen, vond het niet vervelend om te doen en ben blij dát ik zo gecontroleerd werd, dat geeft een fijn gevoel. :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:27

Loveies schreef:
Ik ben gelukkig voor de paardeneigenaren niet zo geweest, maar ik hoor/zie soms dingen dat ik denk hoe haal je het in je hoofd. Als eigenaar zou ik dan echt een hartverzakking krijgen.

Daarom kan ik me helemaal in de hoge eisen van eigenaren vinden en ben ik ontzettend blij dat ik bij mijn adres alle vrijheid krijg als teken van vertrouwen. Ze weten dat ik geen gekke dingen uithaal, het paard ken, rustig en voorzichtig met haar ben en geen risico's met haar neem. Maar dit vertrouwen moet je winnen en dat heeft mij redelijk wat tijd gekost en ik heb me wel moeten bewijzen, vond het niet vervelend om te doen en ben blij dát ik zo gecontroleerd werd, dat geeft een fijn gevoel. :)

Dat zou ik ook hebben met mijn paard hoor. Misschien kan ik er zelfs wel niet van slapen :)) Zo erg is het bij mij.. Moet echt iemand hebben die 200% betrouwbaar is, het liefst ook iemand die ik al langer ken.. Je weet maar nooit.. :=

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:42

Zou ik ook hebben hoor, gelukkig heb ik dat vertrouwen voor me gewonnen. Ben ook zeker niet bereid hier misbruik van te maken, zo'n kans krijg je maar zelden. :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:45

Loveies schreef:
Zou ik ook hebben hoor, gelukkig heb ik dat vertrouwen voor me gewonnen. Ben ook zeker niet bereid hier misbruik van te maken, zo'n kans krijg je maar zelden. :)

Klopt! Fijn dat die eigenaren je volledige vrijheid geven! Dat is echt heerlijk, dit had ik met mijn verzorgpony's in mijn vroegere jaren ook. Gaan & staan waar ik wou. Heerlijk!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:47

Inderdaad, ben tussentijds toch een half jaar gestopt en sinds zondag weer terug, dus ik dacht zal wel even duren voor ik die vrijheid weer heb, maar het lijkt wel alsof het meer is dan het geweest is. Ik was naar binnen gekomen, dacht we zullen wel even gaan praten, maar nee ik kon spullen pakken en mocht lekker aan de slag. :D

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:48

Loveies schreef:
Inderdaad, ben tussentijds toch een half jaar gestopt en sinds zondag weer terug, dus ik dacht zal wel even duren voor ik die vrijheid weer heb, maar het lijkt wel alsof het meer is dan het geweest is. Ik was naar binnen gekomen, dacht we zullen wel even gaan praten, maar nee ik kon spullen pakken en mocht lekker aan de slag. :D

Ja ik las je verhaal net! Fijn dat het zo kan zeg! Succes met je maatje. ;) Hopelijk komt het helemaal goed met jullie. Ga er wel vanuit!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:51

Ik hoop het ook, vind het echt heerlijk om terug te zijn, voelde als thuiskomen.
Heb altijd tegen gezegd dat ik bij haar blijf totdat ze er niet meer is, ook al kan ik niet meer rijden/vd-en, ik blijf bij haar. Het voelde in dat half jaar ook gewoon niet goed, voelde me er vreselijk over maar dacht dat ik nooit terug geaccepteerd werd, toch de stoute schoenen aangetrokken en het bleek dat alle partijen (inclusief paardlief) wilde dat het weer werd zoals het was.

Dus helemaal gelukkig en over een tijdje weer lekker op gaan bouwen en bosritjes gaan maken. :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:53

Loveies schreef:
Ik hoop het ook, vind het echt heerlijk om terug te zijn, voelde als thuiskomen.
Heb altijd tegen gezegd dat ik bij haar blijf totdat ze er niet meer is, ook al kan ik niet meer rijden/vd-en, ik blijf bij haar. Het voelde in dat half jaar ook gewoon niet goed, voelde me er vreselijk over maar dacht dat ik nooit terug geaccepteerd werd, toch de stoute schoenen aangetrokken en het bleek dat alle partijen (inclusief paardlief) wilde dat het weer werd zoals het was.

Dus helemaal gelukkig en over een tijdje weer lekker op gaan bouwen en bosritjes gaan maken. :)

Ja heerlijk. Moet je ook lekker doen. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn oudere merrie heb verkocht en een jongere hummel heb gekocht (waar ik ook ontzettend blij mee ben hoor. :o) Maar het liefste had ik ze alle twee gehouden! Gewoon om elke dag nog even te kunnen knuffelen en te genieten van haar..

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:59

Vervelend, is er geen mogelijkheid haar terug te kopen?

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:00

Loveies schreef:
Vervelend, is er geen mogelijkheid haar terug te kopen?

Neeee zo rijk ben ik net weer niet. Als ik een geldboom had dan was ze nooit weg gegaan!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:08

Helaas zeg, paarden houden is zó duur..

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:14

Loveies schreef:
Helaas zeg, paarden houden is zó duur..

Vertel mij wat.. Eén kan wel, maar twee.. Dan moet je een leaser hebben die stallingsgeld betaald, maar dan hou je alsnog hoefsmid tandarts etc.. Helaas helaas!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:20

Erg jammer dat paarden houden zo duur is.. Tegenwoordig kom je ook steeds meer paarden tegen die met spoed weg moeten en zelfs gratis, vind dat toch altijd naar om te zien omdat ik denk dat het grootste gedeelte het gewoon niet meer op kan brengen doordat alles maar duurder en duurder wordt.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:23

Loveies schreef:
Erg jammer dat paarden houden zo duur is.. Tegenwoordig kom je ook steeds meer paarden tegen die met spoed weg moeten en zelfs gratis, vind dat toch altijd naar om te zien omdat ik denk dat het grootste gedeelte het gewoon niet meer op kan brengen doordat alles maar duurder en duurder wordt.

True! Erg vervelend. Maar ja, alles is duurder geworden.. Snap ook wel dat er zoveel mensen een verzorg/leaspaard zoeken! Een eigen is gewoon ontzettend duur.. Heb ermee geboft dat het bij mij mogelijk was!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:28

Ik kan een eigen sowieso zelf niet betalen, hier in de omgeving valt de stalling nog redelijk mee, maar dan heb je de DA/hoefsmid/onverwachtse kosten er nog niet bij. Ik vind voor mijzelf de verantwoordelijkheid ook te groot aangezien mijn ouders totaal niets met paarden hebben en ik het dan écht helemaal alleen moet doen.

Dat is voor mij de reden dat ik een paar jaar geleden, toen ik absoluut geen eigen pony mocht, ben gaan zoeken naar een verzorgpony.

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:30

Loveies schreef:
Ik kan een eigen sowieso zelf niet betalen, hier in de omgeving valt de stalling nog redelijk mee, maar dan heb je de DA/hoefsmid/onverwachtse kosten er nog niet bij. Ik vind voor mijzelf de verantwoordelijkheid ook te groot aangezien mijn ouders totaal niets met paarden hebben en ik het dan écht helemaal alleen moet doen.

Dat is voor mij de reden dat ik een paar jaar geleden, toen ik absoluut geen eigen pony mocht, ben gaan zoeken naar een verzorgpony.

Mijn ouders steunen mij er wel in. Gelukkig!! Anders kon ik het eerst ook niet. Nu met mijn 'jackpot' loon kom ik net rond :))
Maar zonder steun is het idd erg moeilijk & bijna onmogelijk. Ik heb geluk met een 'goedkope' stalling!