Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:13

Ik beschik ook niet over een binnenbak, heb ik absoluut geen problemen mee. Toen ik m'n eigen pony nog had ging ik ook in regenpak het bos in. Nu laat ik me ook gerust zeiknat regenen. De bak waar ik in bijrij ligt er helaas wel slecht bij en de pony die ik rij wordt heel onzeker van plassen. Ik mag nu dus in de bak van de buurvrouw rijden die er super bij ligt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:37

Zolang de bak een beetje goed blijft, is een binnenbak niet noodzakelijk. Eerlijk is eerlijk, 14 jaar zonder binnenbak gezeten en niet gesmolten (en toen had ik er 1, durfde ik er niet in te rijden :'))

Maar als ik kijk hoe fijn het nu is, het is niet wachten tot de bui over is, het is gewoon gaan wanneer ik zin heb etc. Geen geschuif meer... (de stal daarvoor beloofde een bak die er nooit is gekomen, maar dan moest je rijden in de wei of in het bos... met dit natte weer was het geen rijden te noemen...) Luxe went snel :$

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:14

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:00

Wij hebben hier op stal wel een kleine binnenbak maar die is echt te klein om knap in te kunnen rijden.
Deze is leuk om eens extra in los te gooien, longeren etc.

Maar we hebben wel een buitenbak die bijna altijd wel te rijden is, en deze ligt redelijk beschut tussen de bomen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:10

Ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking op loopafstand. Door regen laat ik me niet tegenhouden, alleen wanneer het heeft gevroren rijd ik niet.

Er is hier ook een zorgboerderij in de buurt dat is langer lopen, maar wel te doen. Deze hebben een binnen- en buitenbak. Nooit gebruik van gemaakt, maar misschien ga ik in de toekomst wel gebruik maken van de binnenbak in vorstperioden.

Mijn paarden staan gewoon aan huis. Dit jaar ga ik thuis een (buiten)bak aanleggen. Ook komen er nieuwe stallen en wordt de wei iets aangepast, zodat het makkelijker wordt en alle paarden thuis in de wei kunnen staan ipv een deel thuis en een deel bij mijn overbuurvrouw. Ik heb hier super uitrijmogelijkheden, dus als de bak niet toegankelijk isof ik lekker het bos in wil kan ik dat gewoon doen. Momenteel heb ik thuis al wel een tijdelijke longeerplek, zodat ik thuis wel kan longeren zolang ik nog geen bak heb. Ook heb ik een (tijdelijk) plekje waar ik ze kan laten springen over kleine hindernisjes. Maar dit is niet heel groot, zijn zo'n 3 hindernisjes. Kan het verder uitbouwen, maar doe dit niet gezien mijn toekomstige bak.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:08

Vanmiddag een mailt van iemand van 20 die opzoek was naar een bijrijpaardje.
Daarna even gebeld met d'r, en klonk positief.
Zaterdagmiddag komt ze langs op stal

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:29

Leuk :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:30

Ik heb ook alleen een buitenbak.. Maar wel een grote en goede. Als het echt heel de dag heeft geregend ligt er een plas in maar meestal niet :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 17:46

kiki1976 schreef:
Vanmiddag een mailt van iemand van 20 die opzoek was naar een bijrijpaardje.
Daarna even gebeld met d'r, en klonk positief.
Zaterdagmiddag komt ze langs op stal

Leuk! Hopen dat het iets wordt!

_nvds schreef:
Ik heb ook alleen een buitenbak.. Maar wel een grote en goede. Als het echt heel de dag heeft geregend ligt er een plas in maar meestal niet :)

Zo'n bak ga ik dus ook aanleggen :D Ik mag natuurlijk niet klagen dat ik de bak mag gebruiken gratis en voor niets, maar echt geweldig is het niet. Meestal zitten er kuilen in, sommige ook wat dieper, omdat die paarden van haar vaak in de bak hun benen mogen strekken en ze dan gaan schrapen. Daar liggen dus wel meerdere plassen in. Maar paardlief moet er nu gewoon doorheen. :o Ook buiten door de plassen, beetje water moet ie niet eng vinden, maar vind het toch wel fijner als ik thuis een bak heb waar al dat water gewoon in wegloopt, zodat ik een redelijk droge bak heb. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:42

De bak hier op stal in bijna altijd wel te rijden.
Ik sta er nu 2.5 jaar op stal en ik heb pas 2x meegemaakt dat er een plas in lag. Maar meestal is dezelfde of andere weer weg.
Je hoort het wel soms soppen, dat wel.
Wij hebben er overigens polyvlokken in liggen.

De meeste last is meer dat we soms kuilen hebben door longeren etc. Normaal is dat op gelost door te harken, maar dat word wel eens vergeten.

Zelfs met vorst kunnen we meestal gewoon doorrijden. Vorig jaar viel er eerst heel veel regen en toen direct vorst. Tja toen was die wel in eerste instantie bevroren. Maar later vriezen de vlokken weer droog en los en toen konden we weer gewoon rijden.

Ja ik hoop dat het gaat klikken :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:15

Ik heb een hele fijne rijbak! 20 bij 60 met tapijtsnippers. Is wel nat met veel regen, vooral vooraan op de volte.. maar prima te rijden gelukkig!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:59

Ik heb best wel wat luxe
-2 binnenbanen (1 is er in de ochtend vrij en tussen 18-19 en na 22)
-2 buitenbanen met een Agterberg bodem
- 1 springbaan
-2 longeercircels (1overdekt)
-4 paddocks
-paard staat alleen op een stukje wei (wel met buurtjes)
-staat in een appart gebouw waar geen manege kindjes komen en het is er heerlijk rustig

Wat een nadeel kan zijn voor bijrijders
-iedere x als je hem verzorgd stal doen
-ff door de regen/sneeuw lopen naar de binnenbaan
-iedere x als je hem verzorgd voer klaarzetten

Heb trouwen een pb terug van dat ene meisje, ze vond de manege te groot... Jammer

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:17

Wat een faciliteiten hebben sommige! :oo

Ik heb vroeger ook super veel faciliteiten gehad, maar eerlijk gezegd zou ik mijn huidige plek niet willen missen. O:)

Wij moeten het met een bak doen die momenteel bijna niet te rijden is. :n Achja dan maar lekker veel grondwerken en van de zomer rijden we wel weer.
Ben al heel blij dat ik de bak mag gebruiken. :j

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:17

Het fijnst was nog wel alles lekker in eigen beheer (ook al had ik toen een weitje om in te rijden, was vaak goed te doen, bleef droog) en vond het echt geweldig, de vrijheid, kon heel de dag in de wei liggen, boekje erbij, laptopje erbij en studeren :+

Nu wel alle luxe en het wordt alleen nog luxer als ze klaar zijn... Maar toch anders "fijn". Paardje wordt nu wel actiever gereden en je merkt ook wel dat ie dat leuk vind... Maarja... Gelukkig is de sfeer er wel super :$ anders had ik echt een probleem gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:52

Ik ben op sommigen eigenlijk een beetje....eh jaloers.....
Ik zou de pony's zo graag aan huis willen houden maar ik moet grond inleveren.
Dan wordt hun paddock echt te klein.
Bovendien wordt dan het onderhoud wel erg intensief.
Bovendien gaat mijn gezondheid achteruit.
Ruimte om hier aan huis te kunnen rijden had ik al niet, longeren en lange lijnen nog net wel maar verder niet. Maar ik kon als de pijn te erg werd er wel even met hulp op zitten en een paar rondjes stappen.
Maar ook dat kan dan niet meer.

De pony's in een wei wat verder weg is geen optie, dan kan ik er toch ook niet heen.
Op deze luxe stal zijn er mensen die me kunnen helpen, maar daar hangt dus weer een kostenplaatje aan.
Vandaar nu de bijdrage van de guppen.

Daardoor moet Bram weg. Twee pony's op stal gaat financieel niet.
Trieste is eigenlijk dat ik nu wel mailtjes krijg van kinderen die er ook op willen rijden, tja een mini shet dat gaat dus niet.
Ik kan hem zo kwijt aan de handel, maar die man zei heel eerlijk dan gaat tie naar de slacht....
Dat doe ik dan toch liever zelf.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:25

Gooya schreef:
Deel 4 alweer :)

Voor degene die willen praten over het zoeken naar verzorgpaarden is er dit topic: [VP] Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Advertenties mogen alleen geplaatst worden in de rubriek bijrijders/verzorgers van de Bokt Markt.

Ik wens jullie veel plezier in dit topic en hoop dat jullie veel nuttige info uit kunnen wisselen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:58

Wat een accomedaties allemaal. Ik heb zo n beetje alles gehad tussen alleen weiland en 2 binnenbakken stapmolen springtuin bak met textielsnippers. Maar moet zeggen dat alleen een simpele buitenbak die rijdbaar is of een stuk vlak weiland toch mijn voorkeur heeft. :j binnenbakken leuk maar smoorheet met rijden, vaker stoffig en de sfeer op een dergelijke stal is toch anders vaak. Meer gericht op dressuur en dressuurpaarden waar je met een grovere pony toch vaak "bekeken" wordt door de medestalgenoten. En de manegekindjes je pony juist helemaal het einde vinden.

Maar ook in de situaties alles bij de hand en zelfs mogen rijden was het zowat onmogelijk een bijrijder/verzorger te vinden die bleef en zich niet ging lopen misdragen. Zelfs toen er nog gereden mocht worden zelfs was het niet echt mogelijk. :n ook niet gratis. Of ze bleven uiteindelijk gewoon weg of met rijden ging het zo mis dat een pony er zelfs heel langdurig kreupel door is geweest. _-:( of mijn zadel aan gort met een gebroken boom. Voor mij toen voldoende reden om iemand de deur te wijzen, wat ze zelf ook logisch vonden als ze na zoiets al zelf niet eens wegbleven.

Ponies in kwestie wel goed dressuurmatig doorgereden trouwens, daar hecht ik veel belang aan en vind het zelf ook veel te leuk. Nu gaat rijden met onze tinker niet vaak meer vanwege zijn gezondheid. Maar toen het wel kon nog ook geen blijvende mensen. En nu helemaal geen reacties meer zelfs.

Ligt het aan het feit dat het een pony is? Te weinig dagen, of niet mogen rijden veel, geen hele jonge kinderen kunnen hebben of toch een advertentie die niet genoeg aanspreekt. Ok geen foto s maar in mijn profiel staan er wel een paar. Of gewoon domweg de verkeerde regio? Iemand een idee?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:36

Karuna, vervelend zeg :(:) Ik zou wel foto's in je advertentie zetten, vind ik zelf toch altijd erg fijn. Dan zie je met wie en wat je te maken hebt.

Dat er niet gereden kan worden zal er denk ik zeker mee te maken hebben hoe jammer het ook is. :(:)

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:28

Maar er zijn ook heel veel mensen die alleen maar willen rijden, die niet zo geven om het verzorgen en de zorg eromheen.

Dat heb ikzelf ook meerdere malen gehad, helaas..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:13

DaisyUkkie schreef:
Maar er zijn ook heel veel mensen die alleen maar willen rijden, die niet zo geven om het verzorgen en de zorg eromheen.

Dat heb ikzelf ook meerdere malen gehad, helaas..

ik vind dat stallen uitmesten en eten geven etc. er gewoon bij hoort! maar ja das mijn mening (onderschrift := )

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:22

lienieminie, Helemaal mee eens. :j Helaas denken er zat anders over..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:23

Ik had een week of 2 geleden een mailtje gestuurd naar iemand die een briefje had opgehangen in de dierenwinkel (groothandel).
Ik had die 2 (nichtjes) al lang opgegeven en had een advertentie geplaatst.
Intussen nog steeds geen reactie's gehad maar deze middag ineens een mail van die nichtjes :P
Ze stelden zichzelf een beetje voor en dan vroegen ze een hoop dingen zoals mijn verwachtingen en hoe de paarden heette enzo :P

Ik heb een uitgebreid mailtje teruggestuurd en ik ben benieuwd hoe lang ik nu ga moeten wachten op antwoord :')

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:21

Bij mij is vandaag het meisje lang geweest, erg vriendelijke meid.
We hebben even gepoest en gelongeerd, en ben tot nu toe tevreden. Volgende week komt ze terug en dan gaan we even rijden.
Heb zelf al even niet gereden met paard alleen gelongeerd dus zal van de week eerst zelf even gaan rijden. Heb na mijn val van vorig jaar nog steeds rugklachten dus durf zelf niet te gek te doen en vind het fijn als er iemand bekends is als ik er weer voor het eerst op ga Na bijna 2 mnd.

Dus 1ste indruk was leuk.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:22

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:02

Hier is het meisje ook geweest, en klikte zo te zien tussen haar en Bo.
Ze had Bo eerst even los met longeren (gewoon vrij) maar Bo vond het nodig om haar even grondig uit te testen. Nu had ik haar hier al voor gewaarschuwd. Maar toen Bo even uit geklierd was lijn eraan en toen ging het redelijk. Tja Bo is nu eenmaal een puber van 5 en probeert graag uit.
Maar uiteindelijk had ze Bo leuk aan het lopen.
Dinsdag komt ze weer en dan gaat ze erop.