Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:24

Haha ach af en toe mis ik het ook wel hoor.. eten word voor je gemaakt, er word voor je gewassenen je hoeft zelf niet elke keer met die zware boodschappen te sjouwen :+ . Dat was lui lekkerland :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:24

Ja ik ben net met een heel leuk paard gestopt omdat een half uur rijden met de auto gewoon te ver wordt. Kost me ook teveel benzine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:25

Nou het kan nog erger.. Er waren 4 plaatsen met, eigenlijk dezelfde naam maar in een andere plek. Er ware er 3 die ik nog kon redden, maar eentje niet. En waar stond het paard uiteindelijk? Juist, op de vierde, enige niet bereikbare, plek. :+

Het is ondertussen een week geleden dat ik een mail heb ontvangen, ook nadat ik er nog een mailtje zaterdag heb aangestuurd niets meer gehoord. Het kan inderdaad zo zijn dat ze het druk heeft. Maar het idee dat dit hem ook niet gaat worden knaagt toch wel erg aan me. Helemaal omdat ik had gehoopt dat het deze keer een keertje wél zou lukken..

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:26

Ja dat is inderdaad wel ver. Dat loopt ook wel in de kosten. Nouja als ik zo in je profiel kijk Joolien dan moet dat paardje er sowieso wel komen. Je rijd hartstikke goed wat ik zo kan zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:34

elainelouise schreef:
Ja dat is inderdaad wel ver. Dat loopt ook wel in de kosten. Nouja als ik zo in je profiel kijk Joolien dan moet dat paardje er sowieso wel komen. Je rijd hartstikke goed wat ik zo kan zien :j

Thanks, ik heb ook wel aardig wat ervaring in paarden opleiden maar ik lijk altijd pech te hebben, ik wil graag een paard waarmee t me nu meezit en waar ik echt mee aan de gang kan.
Zal even mijn lijstje van tegenvallers opnoemen.

Maart 2011-juli 2011: Maddock, heel getalenteerd paard, te ver rijden en geen klik met de eigenaar.
Juli 2011- oktober 2011 Paard, slecht in de rug maar leuk springen, verkocht.
Oktober 2011-Feb 2012 (ofzo) Paard van bokker, verhuisd
Maart 2012-okt 2012 Estoril aka Bobo, ingereden en doorgereden, helaas hko dus gestopt.
Maart 2012-okt 2012 Educado, PRE hengst, doorgereden maar paard was te gevaarlijk en dat was niet leuk meer, gestopt in overleg met eigenaar.
Maart 2013-nov 2013 Catch, startkaart aangevraagd maar ingetrokken door blessure, doordat ik zelf ben verhuisd is het te ver weg geworden.
Aug 2013 3 keer geweest, 3,5 jarige hengst, te ver en ik vertrouwde het paard niet.

En nu dus zoekende :+Ga binnenkort wel kijjken bij een 9-jarige maar ik houd opties open voor andere paarden.

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:35

Ik zou ook nog een mail van iemand krijgen, 1/2 weken geleden voor een afspraak... Niks gekregen. Nu moet ik misschien zelf maar reageren of niet?

edit: al bijna een 4 weken geleden..

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:43

Hartjeponys schreef:
Ik zou ook nog een mail van iemand krijgen, 1/2 weken geleden voor een afspraak... Niks gekregen. Nu moet ik misschien zelf maar reageren of niet?

edit: al bijna een 4 weken geleden..

Zelf op een vriendelijke manier vragen of ze wil antwoordne , werkt heel goed :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:15

Ik ben nog steeds opzoek. Al 3 jaar en nog niks gevonden. Een keer aan bod gehad maar dat was een uur fietsen, wat te ver is :(

Maar heb nu wel een soort van verzorgpaard. Een manege paard die een blessure had en nu weer mag opbouwen. Al een tijdje elke zaterdag en zondag verzorgd en gelongeerd. En mag helpen met opbouwen/rijden :)
Doe hem door de weeks ook wel is, als ik kan.

Hoop dat dit een mooi opstapje is naar een verzorg/bijrijpaard. ook omdat ik nu meer in contact kom met de eigenaren van pension paarden

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:30

kosseh schreef:
Ik ben nog steeds opzoek. Al 3 jaar en nog niks gevonden. Een keer aan bod gehad maar dat was een uur fietsen, wat te ver is :(

Maar heb nu wel een soort van verzorgpaard. Een manege paard die een blessure had en nu weer mag opbouwen. Al een tijdje elke zaterdag en zondag verzorgd en gelongeerd. En mag helpen met opbouwen/rijden :)

Hoop dat dit een mooi opstapje is naar een verzorg/bijrijpaard. ook omdat ik nu meer in contact kom met de eigenaren van pension paarden

Ik heb nu bijna nieuwe vp's , is 40 minuten fietsen , Maar ik heb t er wel voor over :D :D

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:46

Nou dat zijn wel een hoop tegenvallers Joolien. Hoop dat je het nu een keer treft en dus inderdaad eentje voor langere tijd kan vinden en je lekker je ding kan doen. Ik gun het je in ieder geval van harte, zoals ik het iedereen hier gun. :)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:48

Zoekt er trouwens nog iemand omgeving vinkel (gemeente Maasdonk) ? Leuk arabiertje van 1.51 zoekt een vaste ruiter :)
Ik pas er helaas niet goed op.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:57

HorseLove456 schreef:
kosseh schreef:

Ik heb nu bijna nieuwe vp's , is 40 minuten fietsen , Maar ik heb t er wel voor over :D :D

40 min zou bij mij net gaan, ligt er aan welke weg ik moet. Aanbod wat ik had moest ik het grootste deel over een stil fiets pad zonder verlichting. En door de weeks kan ik alleen savonds. Vonden me ouders geen goed plan (ookal ben ik 18)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:33

Hier ben ik echt helemaal gelukkig. Vanmiddag weer langs m'n bijrijdpaard geweest, was weer heerlijk.
Jammer voor de gene die nog geen reactie hebben gehad / het toch niet door kon gaan. Soms lijkt het echt of je altijd pech moet hebben, maar niet opgeven en je ogen openhouden dan komt het echt wel goed. :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:58

Wat fijn Loveies!~!

ik zaterdag met mijn paardje gestopt :(:) het ging gewoon echt niet meer :n . Twee ruiters en ik ben echt van het natural enzo...liefst met touwhalstertje, je kent t wel...maar dat werd niet echt geaccepteerd dus ik wil best gewoon "normaal" dressuur rijden, maar de andere ruiter en ik wisselen teveel qua manier van rijden dus het kwam niet ten goede voor het paardje. Dus morgen maar eens langs het haflingertje rijden waar ik stiekem al jaren verliefd op ben...kom er altijd langs onderweg naar school en dus ook naar huis....durf nooit aan te bellen....voel me dan zo'n kneus...iemand tips?
zo van: haai ik ben Marloes en vroeg me af of u een verzorger/bijrijder voor uw knappe pownie nodig heeft?
x

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:06

Balen Marloes.

Ik zou het wat netter zeggen "Hallo ik ben Marloes en vroeg mij af of u op zoek bent naar een verzorger voor uw pony?"

Ik zou het zelf niet fijn vinden als een "vreemde" aan de deur komt en zegt zoekt u iemand voor uw "knappe pownie". :')

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:18

Ik zou een briefje door de brievenbus doen :) met je mailadres erop :D

ik heb vrije middagen , en dan is het idiaal om naar de paarden te gaan :)
~Maandag~Donderdag~Zaterdag

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:18

Ik zou ook een briefje door de bus doen, dan weet je zeker dat je het op de goede manier zegt.
Maar vind aan de deur vragen toch wel wat meer lef tonen. Zou het alleen zelf ook niet durven.

Vrjjemiddagen o die wil ik ook :)
Ik heb alleeen vriije ochtenden 2dagen per week. Zit bijna altijd tot half 6. Lang leven het HBO... :(

Aerdenhout1 die hier gerageed had heb ik oook voor gekeken, toen ze op haar vorige locatie zat. Nu is het alleen echt te ver weg.

Van leeftijd grenzen heb ik niet echt last meer maar van de lengte/ gewicht grensen wel. Dan mag je maar bijvoorbeeld 1, 70 zijn of max 60 kilo
Nou dat red ik allebij niet met me 1, 85.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:34

nouuuuuuuu het is nog steeds niet gelukt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:22

Grenzen aan lengte en gewicht zijn toch ook logisch? Als je een pony hebt of een klein paard, ga je daar niet iemand opzetten van 100 kilo of iemand die er dik 50 cm bovenuit torent. :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:14

chelle_dora schreef:
Grenzen aan lengte en gewicht zijn toch ook logisch? Als je een pony hebt of een klein paard, ga je daar niet iemand opzetten van 100 kilo of iemand die er dik 50 cm bovenuit torent. :+

Ja ze zijn wel logisch hoor, wil er zelf ook niet op als ik me te lang vind. maar baal er soms wel van.
Leeftijd vind ik ook logisch. Het blijft toch de verantwoordelijk van de eigenaar als er iers gebeurd. Meestal zijn de oudere wat voorzichtiger. Ben zelf ook voorzichtiger geworden vergeleken met toen ik 14 was.

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:20

Gelukkig heb ik een normaal gewicht en normale lengte O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:41

Ik heb een mailtje terug! Helemaal happy, het is tenminste niet omdat ze 'me niet meer wil' maar omdat ze het zelf echt druk heeft! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:46

Deetjeeuh schreef:
Ik heb een mailtje terug! Helemaal happy, het is tenminste niet omdat ze 'me niet meer wil' maar omdat ze het zelf echt druk heeft! :D

Oh gelukkig!

brechtjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:03

Ik zoek al heel lang een verzorgpony en ik wil niet graag betalen en ik woon in Ouddorp veel paarden alleen allemaal bezet -O- Ik heb met toen een vriendin een soort ongeluk gehad het was koud :brr: maar zij werd geraakt door een auto en we kwamen tegen elkaar aan en vielen we hebben hulp gekregen en ik wil graag weer een verzorgpony /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:18

brechtjexx schreef:
Ik zoek al heel lang een verzorgpony en ik wil niet graag betalen en ik woon in Ouddorp veel paarden alleen allemaal bezet -O- Ik heb met toen een vriendin een soort ongeluk gehad het was koud :brr: maar zij werd geraakt door een auto en we kwamen tegen elkaar aan en vielen we hebben hulp gekregen en ik wil graag weer een verzorgpony /3

Dit stuk snap ik niet?