Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:23

Ja maar toch ook wel.. Want als je klein bent wordt je veeel makkelijker uit het zadel getrokken.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:25

Lengte maakt niks uit hoor. Precies wat chelle_dora zegt.
Ik ben ook klein maar durf toch wel te zeggen dat ik de meeste paarden goed uit kan zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:25

Ik moet toch weer op zoek naar iemand voor onze tinker, van de week maar eens weer een advertentie zetten. Waarom is het toch zo lastig iemand te vinden die gratis en voor niets de vrijheid krijgt met je knollie alleen zonder rijden zeker in het begin. En het leuk blijft vinden ook nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:26

Mwah.. Ligt er ook een beetje aan hoe je paard bokt en waarom je paard bokt.. Zo heeft t broertje van m'n bijrijdster ook op Dora gereden maar die zit als een huis.. En goed knol heeft niet gebokt maar trok af en toe ook wel ff dr harses naar de grond en bleef 't kereltje keurig zitten.

M'n bijrijdster is ook mini maar wel heel consequent en daar heeft pony best wat ontzag voor, terwijl ze mij met m'n 1.64 weer makkelijk kan hebben en dat ook van tijd tot tijd doet, omdat ze weet dat ze het op het moment kan maken :+

Denk dat het ook veel met de rijkunsten en de klik te maken heeft. En tja als je pony zo ontzettend veel bokt zou ik d'r eerder ff na laten kijken of t wel helemaal lekker gaat met d'r sowieso, voordat ik er een jong kind op zou laten. Als mijn knol echt heel lelijk had gedaan had ik er ook geen 13jarige opgelaten :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:28

karuna, Wat vervelend. Hopelijk vind je snel wat. :(:)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:29

Op een gegeven moment heb je het door maar echt eerst rennen , bokken en dan hoofd naar beneden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:30

Tja hier ook knol die met een van de eerste keren rijden met bijrijdster de bak uit is gerend... :') Sta je dan met je goeie gedrag :+

Maar het is niet iets wat ze is blijven doen en ook niet iets wat ze uit lelijkheid deed.. Knol was gewoon jolig := Ze zal je er niet af proberen te krijgen ofzo.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:39

_nvds schreef:
Op een gegeven moment heb je het door maar echt eerst rennen , bokken en dan hoofd naar beneden haha

Dat is ze dus nog niet verleerd haha.

Ik dacht iemand te hebben gevonden voor mijn haf..nee dus! Ze wilde persee rijden ipv alleen verzorgen en met de tijd wellicht ritjes maken (absoluut niet fanatiek). Echt jammer dat het bij sommige mensen alleen daarom draait..

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:40

Hahaha nee helaas niet..
Jammer chris ):

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:18

FUDGE schreef:
Ik ben zelf op zoek naar een verzorgshet, en zijn dit een beetje realistische "eisen"?

- 1 x per week
- Knuffelen, borstelen, longeren, bereid te leren mennen, stal uitmesten etc. wil ik ook wel.

Erg jammer dat je zover weg woont.. Dit is dus precies wat ik zoek in mijn verzorgster :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:37

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:55

In Overijssel!

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:33

Lumea schreef:
FUDGE schreef:
Ik ben zelf op zoek naar een verzorgshet, en zijn dit een beetje realistische "eisen"?

- 1 x per week
- Knuffelen, borstelen, longeren, bereid te leren mennen, stal uitmesten etc. wil ik ook wel.

Erg jammer dat je zover weg woont.. Dit is dus precies wat ik zoek in mijn verzorgster :)

Hetzelfde haha, hier lijkt het wel hopeloos. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:40

Idem hier ook. Maar ja eens zullen we iemand vinden, of niet. :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:16

Me vader zei laatst nog.. in de zomer krijg 2737373 mensen en in de winter niemand..

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:27

Daarom kun je het beste in de winter iemand zoeken, dan heb je meestal wel goede

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:44

Ja of niks haha

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:35

Lumea schreef:
In Overijssel!

Ah daar had ik dus overheen gelezen. :D Helaas ook voor mij te ver weg, anders had ik misschien wel wat geweten voor der.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 15:07

Jespri schreef:
Lumea schreef:
In Overijssel!

Ah daar had ik dus overheen gelezen. :D Helaas ook voor mij te ver weg, anders had ik misschien wel wat geweten voor der.

Echt stom, overal weten ze wat voor me maar niet hier haha. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:34

Ik ben nog steeds erg blij met mijn 2 mini verzorgstertjes die inmiddels mijn nukkige haflinger steeds beter kunnen rond sturen.
Heerlijk is ook dat paps en mams elke keer meekomen.
Als de bak goed is wordt er gelongeerd en daarna met een barepad gereden. Zo leuk om te zien dat lang laag nu erg goed gaat.
Als de haf straks naar pension gaat gaan ze in principe ook gewoon verder daar verzorgen.
Dan wel met een bijdrage maar ook met veel meer voorzieningen!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:20

In de winter moet je gewoon een binnenbak hebben wil je mensen krijgen, heel sneu maar waar :') Er zijn echt maar een paar uitzonderingen... (en dat is meestal aan het eind van de winter ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:25

Nuja nu ik zelf met knol op stal met binnenbak sta zie ik er wel het voordeel van in :+
Met alle regen zijn veel buitenbakken hier in de omgeving toch echt een zwembad en daar ga ik niet in rijden met knol, wij hebben geen zwemdiploma... :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:36

Ik ben helemaal niet zo van het rijden, maar nu ik er 1 heb (zonder krengen die je altijd afkraken/commentaar hebben/je paard laten schrikken) zodat de binnenbak standaard een hel was) is het best fijn ja :+ Met die "gezellige" mensen ging ik nog steeds in een natte buitenbak rijden :')

Vanaf mijn 13e tot mijn 27e eigenlijk niet echt meer in een binnenbak gereden... En nu sta ik er nog geen 2 maanden en heb ik zoiets van wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:43

Ik ben zelf alsnog maar weer gestopt met rijden (knol heeft er niks aan als ik na 20 minuten er duizelig en half flauwvallend op zit) dus maak er nu zelf geen gebruik van aangezien we niet mogen longeren in de binnenbak :+ Maar vind het wel fijn dat m'n bijrijdster iig altijd droog kan rijden en niet afhankelijk is van het nederlandse poedersuiker... :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:49

Nee precies, dat heeft wel een voordeel... Je kan gewoon altijd vooruit.. Alhoewel ik heel eerlijk moet zijn dat ik ergens stond met een buitenbak die ook altijd wel vrij goed te rijden was. (Behalve als het echt dagen vroor... maar dan was die binnenbak op de "truttenstal" ook bevroren :') En dat vrouwtje hield der buitenbak gewoon zo geweldig goed bij... Strooien met zout, longeren allemaal op dezelfde volte zodat die los bleef etc.

Dus het kan wel met alleen een buitenbak, maar zou die nu niet meer willen missen :+ (Terwijl ik eerst altijd anti was :') )