Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 14:29

Vesceron schreef:
hyppolyte schreef:
In die zin moet het inderdaad wel in verhouding zijn, het zou net zo goed belachelijk zijn als je 75 euro vraagt terwijl je maar 100 euro stalgeld vraagt. Maar wat je zegt, als je kosten hoger zijn ga je ook niet evenredig meer geld rekenen toch.

Nee dat dan weer niet, ik vind niet dat mijn bijrijder meer moet betalen omdat ik heb gekozen voor meer luxe bijvoorbeeld.

Ik vind juist van wel. Ben van mening dat je als bijrijder ook mag mee betalen aan die luxe voor de ruiter. Die profiteert er ook van. En ze moeten er niet voor kiezen daarin zijn ze vrij maar ze zullen zeker meer betalen als ik sta op een stal met binnenbak dan een zonder. Zonder twijfel.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:49

sallandval schreef:
De waarde van iets hangt af van de vraag. Als één iemand iets niet waard vind zegt dat niets maar als er niemand is die een bepaald bedrag voor iets over heeft is het dat geld duidelijk niet waard.

En dat zal bij € 100,- niet het geval zijn. Er zijn al meerdere mensen geweest in dit topic die dit geen raar bedrag vonden ;).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:01

Emmaa_ schreef:
Maar ja aan de andere kant zijn er mensen die vragen om eens per week verplicht lessen bij instructrice van hun keuze, nou daar kan je dus ook minimaal 15 euro per week voor rekenen, en als je dan ook nog eens 75 euro in de maand mag ophoesten.. Vind het een beetje belachelijk

Ja en daarom heb je misschien moeite om in jouw regio iets te vinden :o ?

Vesceron

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:44

Tigra_ schreef:
Ik vind juist van wel. Ben van mening dat je als bijrijder ook mag mee betalen aan die luxe voor de ruiter. Die profiteert er ook van. En ze moeten er niet voor kiezen daarin zijn ze vrij maar ze zullen zeker meer betalen als ik sta op een stal met binnenbak dan een zonder. Zonder twijfel.

Tja, en ik dus zonder twijfel niet.
Zeker als ik nu er voor zou kiezen om te verhuizen met mijn paard naar een luxere stal, wat kan mijn bijrijder daar aan doen? Ik kies daarvoor en zij heeft niks te zeggen, dus ik zou zeker niet meer gaan vragen.
En al zou ik vanaf het begin af aan op een luxere stal hebben gestaan dan nu, dan nog zou ik bij die 75 euro blijven.
Of je nu vol pensioen op de ene of andere stal hebt, het blijft een gemeste stal ongeacht of ie van hout of goud is, één pot nat. Oke, die binnenbak dan, en wellicht wat mooiere kranen bij de poetsplaats, maar daar ga ik echt geen hogere bijdrage voor vragen aan mijn bijrijder. Zou ik me niet goed bij voelen en oneerlijk vinden.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:48

Vesceron schreef:
Tigra_ schreef:

Zeker als ik nu er voor zou kiezen om te verhuizen met mijn paard naar een luxere stal, wat kan mijn bijrijder daar aan doen? Ik kies daarvoor en zij heeft niks te zeggen, dus ik zou zeker niet meer gaan vragen.
En al zou ik vanaf het begin af aan op een luxere stal hebben gestaan dan nu, dan nog zou ik bij die 75 euro blijven.
Of je nu vol pensioen op de ene of andere stal hebt, het blijft een gemeste stal ongeacht of ie van hout of goud is, één pot nat. Oke, die binnenbak dan, en wellicht wat mooiere kranen bij de poetsplaats, maar daar ga ik echt geen hogere bijdrage voor vragen aan mijn bijrijder. Zou ik me niet goed bij voelen en oneerlijk vinden.

Ik wordt erg nieuwsgierig van jouw berichtje. Dus vandaar wat vragen van mijn kant. Als je minder luxe zou gaan staan, waardoor je meer zelf zou moeten doen. Zou je dan minder vragen aan je bijrijder? Of zou je haar ook meer laten doen? Ikzelf vind het persoonlijk erg fijn als mijn bijrijder ook verteld wat zij graag zou willen, zodat we kunnen kijken in hoeverre dat realiseerbaar is. Mocht jouw bijrijder aangeven dat ze een luxere stal erg fijn zou vinden, zou je dan wel een hoger bedrag vragen? Ook als jij het eigenlijk ook wel een goed idee vindt? Nogmaals, het is puur nieuwsgierigheid.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:04

Vesceron schreef:
Tigra_ schreef:

Daar kan de bijrijder niets aan doen maar ze hoeven dan niet mee te komen van mij. Blijft mijn paard dus wil ik verhuizen is de keus aan hun of ze mee komen of niet. Kan net zo goed zijn dat de afstand te ver word. Dat is echt niet mijn probleem zo ook als de bijdrage hoger word.
Zelfde als ik een stapje terug doe, gaan ze minder betalen maar aan hun of ze mee gaan of niet misschien willen ze perse een binnenbak.

Ik vind faciliteiten zeker belangrijk voor een bijdrage. Ik zou geen 100 euro gaan betalen voor alleen een buitenbak. Of ik zou het paard 5 of meer dagen tot m'n beschikking hebben.

Daarnaast gaat het wel over luxe voor de ruiter en niet de luxe voor het oog. Poetsplaats binnen, springtuin, binnenbak en dat soort zaken. Heel wat anders als mooiere kranen.

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:09

Ik vraag niks aan mijn bijrijders, ik heb er op dit moment geen maar als ze er zijn betalen ze niks maar dan verwacht ik wel dar ze goed rijden en mijn pony goed verzorgen en ook andere minder leuke klussen doen. Ook laat ik ze soms meebetalen aan nieuwe spullen die nodig zijn!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:14

Aan nieuwe spullen laat ik ze juist niet mee betalen omdat dat mijn eigendom is en niet van de bijrijders :o.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:16

Heb 3 jaar niet gereden en was een tijd terug dus op zoek naar een leuk bijrijdpaard en mij viel ook op dat er eerder geld voor wordt gevraagd dan heel wat jaren geleden. Nou maakt het mij op zich niet veel uit, zolang het niet te veel is en het in verhouding staat met wat je er voor 'terug krijgt '.

Ondertussen gelukkig een superleuke plek gevonden waarvoor ik niets hoef te betalen, enkel alleen als ik les wil volgen bij haar instructrice, maar dat spreekt natuurlijk voor zich. :)

En qua faciliteiten hoeft het voor mij niet luxe te zijn. Als de paarden maar krijgen wat ze nodig hebben en je alles hebt wat je 'moet' hebben dan ben ik al gauw gelukkig. :) Ik hoef geen op en top chique buiten of binnen bak.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:18

Jipslewe schreef:
Ik vraag niks aan mijn bijrijders, ik heb er op dit moment geen maar als ze er zijn betalen ze niks maar dan verwacht ik wel dar ze goed rijden en mijn pony goed verzorgen en ook andere minder leuke klussen doen. Ook laat ik ze soms meebetalen aan nieuwe spullen die nodig zijn!

Hoe moet ik dat zien, meebetalen aan nieuwe spullen? Nu heb ik het beeld van: "Hé bijrijder, weetje ik heb een nieuw zadel nodig à €1200,00, dus als je even €600,00 overmaakt voor morgen is het weer helemaal goed." Maar zo zal het vast niet bedoelt zijn :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:22

En als ze mee betalen, mogen ze dan ook mee beslissen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:25

Sees schreef:
Aan nieuwe spullen laat ik ze juist niet mee betalen omdat dat mijn eigendom is en niet van de bijrijders :o.

Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zou dat ook niet willen. Zelfde als hoefsmid end. Dan liever gewoon vast bedrag en klaar.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:32

Loez, jouw laatste zin is echt +:)+

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:44

Citaat:
Ik vind faciliteiten zeker belangrijk voor een bijdrage. Ik zou geen 100 euro gaan betalen voor alleen een buitenbak. Of ik zou het paard 5 of meer dagen tot m'n beschikking hebben.

Je hebt er dus zat die dat wel vragen voor enkel een buitenbak en dan 2x per week rijden, heb ze vaak genoeg gezien die advertenties. Maar dan nog, ik zou juist meer overhebben voor buitenrijden dan voor een binnenbak, zo is dat voor iedereen weer anders.

We zijn het er dus op zich allemaal over eens dat het prima is om een bijdrage te vragen, maar zijn het niet eens over de hoogte daarvan, daarin verschillen we duidelijk van mening.

appydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:46

De spullen blijven van mij, maar soms betalen ze aan een halster 20 euro mee of aan iets anders 40 in plaats van elke maand geld

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:48

Jipslewe schreef:
De spullen blijven van mij, maar soms betalen ze aan een halster 20 euro mee of aan iets anders 40 in plaats van elke maand geld

Ik zou dit zelf als bijrijdster heel vervelend, je weet helemaal niet waar je aan toe bent als je dat afspreekt. Zometeen besluit een eigenaar dat je 3x in een maand aan iets moet meebetalen. Ben je ineens veel geld kwijt. Ik zou dan liever een maandelijkse vaste bijdrage betalen.

beautytje37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:17

Hallo,
Sorry dat ik hier even tussenspring.
Een vriend van mij zit te overwegen om een bijrijdster/verzorgster te zoeken voor enkele van zijn paarden.
Ze zouden er elke dag mee mogen rijden/longeren/… dit in de weide of op buitenrit (geen piste beschikbaar). Alle materialen zijn wel aanwezig. Slechts 2 dagen van de week zouden ze er niet op kunnen rijden. Hoeveel zouden jullie hiervoor geven als ‘bijrijdster/verzorgster’?
Mijn excuses als het verkeerd staat :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:32

hyppolyte schreef:
Ja natuurlijk blijf je er in eerste instantie bij, dat heet je verantwoordelijkheid nemen, maar als het goed gaat dan mogen ze op een gegeven moment wel zelfstandig op pad. Bijrijders die eisen gaan stellen kunnen weer heel makkelijk verder gaan zoeken, dat is simpel zat. Vond alleen dat er erg fanatiek gereageerd werd op emmaa, terwijl die helemaal geen gekke dingen zegt.
Ongeacht de regio vind ik een bijdrage van 100+ euro gewoon hoog en het mooie is dat de mensen die een hogere bijdrage vragen, juist vaak ook de meeste beperkingen opleggen. Die hebben de waan dat een bijrijdster op de blote knietjes mag danken dat ze op hun geweldige (zogenaamde 'sport')paard mogen rijden. Dat is net zo absurd als de meiden die denken dat een eigenaar blij mag zijn dat ze willen komen, het bijrijden is een wisselwerking, je bewijst elkaar een dienst, zo moet je dat zien i.m.o.

Hier wil ik even op reageren aangezien ik heb degene ben die gezegd heeft dat eigenaren blij zijn dat wij willen komen, ik vind deze gedachte niet zo absurd als eigenaren €100,- + gaan vragen, want dan vind ik inderdaad dat ze blij moeten zijn dat er mensen zijn die zo'n bedragen per maand willen gaan betalen, mits er ook veel voor terugkomt. Want €100,- per maand en dan alleen een beetje mogen rond hobbelen in de bak met 1000en regels aan je laars vind ik gewoon belachelijk.

Denk dat veel mensen die opmerking ook fout begrepen hebben maar ik vind het gewoon belachelijk om zoveel geld te vragen voor een of twee keer in de week een uurtje zelfstandig dressuren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:20

Sees schreef:
Loez, jouw laatste zin is echt +:)+

Het is handig om alles piekfijn te hebben, mooi ook, maar als je alles hebt wat je moet hebben dat is voor mij voldoende :) paard en welzijn staan toch altijd voorop! Een piekfijne binnenbak of wat dan ook helpt daar niet aan mee :)

[edit] bijrijden vindt ik inderdaad ook een wisselwerking! Ook 'minder' leuke klussen enzovoorts horen daar bij! Ik heb altijd bij mensen thuis gereden en nu gelukkig weer en het maakt mij echt niet uit wat ik moet doen! Rijden staat niet voorop, hoewel dat bij veel mensen wel zo is! Ik geniet net zo van stallen uitdoen of vegen of wat dan ook! En als er op een moment niet gereden kan worden om wat dan ook, moet dat niet uitmaken, want ook in dat geval mag je als bijrijder blij zijn en geluk hebben dat je van andermans dieren mag genieten! :)

Verder over bepaalde kosten verschilt dat ook behoorlijk qua regio denk ik!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:38

Mee eens, het gaat ook niet om rijden alleen, paarden staan ook wel eens met een blessure of zitten gewoon niet helemaal lekker in hun vel en dan moet je je rijden ook wel eens aanpassen. Mesten en voeren hoort er ook gewoon bij, een paard hebben is niet alleen maar lang leve de lol.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:40

Hier ook iemand die gratis een paard te doen heeft.
Mag komen en gaan wanneer ik wil.. mag doen wat ik wil..

Paarden staan zowel in de bak als op het land als op het straatje.
Sporadisch misschien eens een keer op stal als het stort van de regen, deuren staan dan wel open maar paarden blijven zelf binnen.

Ik betaal niets.
Ik koop wel zakken voer en voer het paard in overleg bij. :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:25

Xjosee schreef:
Ik wordt erg nieuwsgierig van jouw berichtje. Dus vandaar wat vragen van mijn kant. Als je minder luxe zou gaan staan, waardoor je meer zelf zou moeten doen. Zou je dan minder vragen aan je bijrijder? Of zou je haar ook meer laten doen? Ikzelf vind het persoonlijk erg fijn als mijn bijrijder ook verteld wat zij graag zou willen, zodat we kunnen kijken in hoeverre dat realiseerbaar is. Mocht jouw bijrijder aangeven dat ze een luxere stal erg fijn zou vinden, zou je dan wel een hoger bedrag vragen? Ook als jij het eigenlijk ook wel een goed idee vindt? Nogmaals, het is puur nieuwsgierigheid.

Toen ik minder luxe had (aan huis met een container, paddock, bakje en weiland) vroeg ik niks. Ik ging zelf 4 keer per dag voor het voeren en poep ruimen, de dagen dat zij kwam ging ik 3 keer per dag. Ze hoefde eigenlijk niet meer te doen dan nu, daar moesten we poepscheppen uit de paddock/bak, nu moeten we stal mesten. Toen ik verhuisde naar mijn huidige stal is in overleg (en geloof het of niet, het kwam van haar kant af) 65 euro per maand afgesproken. Het verhuizen naar deze stal heb ik overigens eerst aan haar "gevraagd" of ze het wat vond, gezien ik erg erg erg blij met haar ben, hecht ik zeker waarde aan haar mening en wensen.
Al zou mijn bijrijder aangeven dat ze liever een luxere stal wil en ik vind dat een goed idee.... moet me even proberen die situatie voor te stellen, gezien ik niet weg wil en niet meer luxe nodig heb... misschien dat een hogere bijdrage dan bespreekbaar word, afhankelijk van de grootte in prijsverschil, maar ik vind het moeilijk mij in die situatie te verplaatsen omdat we allebei die wens niet hebben :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:38

Tigra_ schreef:
Daar kan de bijrijder niets aan doen maar ze hoeven dan niet mee te komen van mij. Blijft mijn paard dus wil ik verhuizen is de keus aan hun of ze mee komen of niet. Kan net zo goed zijn dat de afstand te ver word. Dat is echt niet mijn probleem zo ook als de bijdrage hoger word.
Zelfde als ik een stapje terug doe, gaan ze minder betalen maar aan hun of ze mee gaan of niet misschien willen ze perse een binnenbak.

Daarnaast gaat het wel over luxe voor de ruiter en niet de luxe voor het oog. Poetsplaats binnen, springtuin, binnenbak en dat soort zaken. Heel wat anders als mooiere kranen.

Hoe moet ik dat zien dan als jij zou verhuizen? Geef je dan aan je bijrijder aan waar je heen gaat, hoeveel de bijdrage omhoog gaat en of ze mee willen voor dat bedrag?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer waarde hecht aan mijn bijrijder dan aan de locatie. Uiteraard zijn er bepaalde behoeftes of wensen, maar ik zou niet naar een luxere stal willen verhuizen als mijn bijrijdster niet mee wil.
Het blijft inderdaad mijn paard en wat mijn bijrijder vind of doet is officieel niet mijn probleem, alleen vind ik het wel degelijk belangrijk dus zou het zeker overleggen en dan de overweging maken wat belangrijker is voor mij en mijn paard.

Mooiere kranen was een voorbeeld ;-)
Misschien komt het omdat ik geen waarde hecht aan een binnenbak (en mijn paard is geen springer helaas, dus springtuin is ook overbodig) maar ik snap je punt daarin.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:59

Vesceron schreef:
Hoe moet ik dat zien dan als jij zou verhuizen? Geef je dan aan je bijrijder aan waar je heen gaat, hoeveel de bijdrage omhoog gaat en of ze mee willen voor dat bedrag?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer waarde hecht aan mijn bijrijder dan aan de locatie. Uiteraard zijn er bepaalde behoeftes of wensen, maar ik zou niet naar een luxere stal willen verhuizen als mijn bijrijdster niet mee wil.
Het blijft inderdaad mijn paard en wat mijn bijrijder vind of doet is officieel niet mijn probleem, alleen vind ik het wel degelijk belangrijk dus zou het zeker overleggen en dan de overweging maken wat belangrijker is voor mij en mijn paard.

Mooiere kranen was een voorbeeld ;-)
Misschien komt het omdat ik geen waarde hecht aan een binnenbak (en mijn paard is geen springer helaas, dus springtuin is ook overbodig) maar ik snap je punt daarin.

Ik zou van te voren al aangeven dat ik op zoek ben/ga naar een andere stal. Maar net wat ik zoek maar als ik voor luxer ga zou ik ze van te voren wel op de hoogte stellen dat ik een luxere stal zoek en dat de bijdrage dan ook omhoog gaat.
Kijk als ik een bijrijder heb ben ik er vast blij mee anders zouden ze niet lang blijven. Maar heel eerlijk zou ik daar niet zo veel belang aan hechten. Ik heb mijn paard voor mezelf en voor mijn hobby en plezier en niet voor de bijrijder dus als ik meer luxe wil dan heeft de bijrijder zich daar gewoon naar te schikken. Klinkt wel heel bot zo. Dat is nu ook weer niet de bedoeling. Maar ik kan het niet anders verwoorden.

Ik heb een eigen paard nu en die staat ook niet super de luxe. Heb alleen een buitenbak met verlichting. Mocht ik mijn paard niet meer hebben. Dan zit de kans erin dat ik een bijrijdpaard zoek tegen betaling. En dan zou ik luxe wel belangrijk vinden. Met mijn eigen paard vind ik de luxe voor mezelf niet belangrijk vooral omdat het paard er hier in de omgeving op achteruit gaat.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:24

hyppolyte schreef:
Mee eens, het gaat ook niet om rijden alleen, paarden staan ook wel eens met een blessure of zitten gewoon niet helemaal lekker in hun vel en dan moet je je rijden ook wel eens aanpassen. Mesten en voeren hoort er ook gewoon bij, een paard hebben is niet alleen maar lang leve de lol.

Precies! In geval van blessures of net wat; als er bij wijze van 10 min gestapt moet worden, dan doe ik dat net zo graag! Dan stap ik er mee en worden ze van mijn part een keer extra uitgebreid gepoetst of wat dan ook :)

Bezig zijn in en om stal, luxe of niet luxe vind ik heerlijk! Liever minder luxe dan te luxe, zelfde als enorm chique uiteten, hoeft voor mij ook niet! Normaal is goed genoeg haha!