Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:02

Jespri schreef:
Emily2105, Eerlijk gezegd vind ik je advertensie vervelend lezen.

Ik vind het juist wel leuk om te lezen dat iemand westrijden wil rijden als dit mogelijk is, maar je moet wel aangeven dat je er van op de hoogte bent dat de kosten voor je eigen rekening komen.

Wat betrefd het lessen, dat zou ik zeker vermelden. :j

Max_en_Max, Nette advertensie. Ik zou nog wel even vermelden wat er verder bij komt kijken. Bijvoorbeeld mesten, voeren, binnen halen?

Boktmandyy, jammer! Wel leuk van de zwarte merrie, succes. :D

Wat leest er vervelend aan? Dan kan ik dat aanpassen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:38

Ik heb van de week toch maar eens een advertentie gezet, wilde eigenlijk zonder advertentie zoeken maar heb toch de stap maar eens gewaagt en al meerdere reacties gehad.
Jammer alleen dat je ook reacties krijgt van mensen die niet echt lezen, want een paar vroegen of ze mijn paard mocht verhuizen, staat duidelijk dat ik voor 1 a 2 dagen iemand zoek die het leuk vind om te komen helpen op stal met verzorgen en rijden, lijkt me dan toch duidelijk dat ik haar niet ga verplaatsen naar andere kant van Brabant of Nederland.

Maar ook leuke reacties en heb inmiddels ook al iemand uitgenodigd kennis te komen maken maar nog geen reactie terug nu maar hopelijk komt die wel en anders even afwachten wat de andere terug sturen op mijn vragen.

Advertenties maken is moeilijk maar ik vind wel dat je uit een advertentie al veel kan halen, ook al is die niet perfect.
Wel leuk te lezen dat er verschillende zijn die al wat gevonden hebben inmiddels en verdere ervaringen van andere.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:39

CoRiNa1983 schreef:
Ik heb van de week toch maar eens een advertentie gezet, wilde eigenlijk zonder advertentie zoeken maar heb toch de stap maar eens gewaagt en al meerdere reacties gehad.
Jammer alleen dat je ook reacties krijgt van mensen die niet echt lezen, want een paar vroegen of ze mijn paard mocht verhuizen, staat duidelijk dat ik voor 1 a 2 dagen iemand zoek die het leuk vind om te komen helpen op stal met verzorgen en rijden, lijkt me dan toch duidelijk dat ik haar niet ga verplaatsen naar andere kant van Brabant of Nederland.

Maar ook leuke reacties en heb inmiddels ook al iemand uitgenodigd kennis te komen maken maar nog geen reactie terug nu maar hopelijk komt die wel en anders even afwachten wat de andere terug sturen op mijn vragen.

Advertenties maken is moeilijk maar ik vind wel dat je uit een advertentie al veel kan halen, ook al is die niet perfect.

soms ... zou me paard dus voor niemand verhuizen :)

CoRiNa1983

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:40

Ik ook niet sparky geen denken aan, ik ben zelf veel te gek op haar om haar ergens heen te brengen en maar af en toe iets te horen of te zien van haar.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:50

Emily2105 het meeste is al gezegd, maar zal mijn menig er even over geven. Het is goed bedoeld hoor! :D
Ik stuur je even een pb. :)

Ik zou mijn paard ook nooit verhuizen voor een bijrijder. :n

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:41

Je kan net zo goed niets in een advertentie zetten als je een verzorgster zoekt :') Mensen lezen het echt niet... Willen het paard verhuizen, vragen dingen die in de advertentie staan etc.

Let ook even op dat veel mensen gewoon een standaard mailtje sturen en dan standaardvragen erin zetten ;) Na een tijdje ga je dat gewoon doorhebben, en geef je ook gewoon een kort antwoord terug... (Met daarin meestal een lieve tip van "Lees de advertentie en stuur een persoonlijk mailtje" :')

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:57

Ik heb hetzelfde, ik kreeg de vraag of iemand mijn paard mocht verzorgen, terwijl ik mezelf aanbied als bijrijdster.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:05

Hahah Emily2015 dat is ook wat. :')

Als het goed is ben ik momenteel voorzien. De eerste 2 weken staan gepland waaronder ook een les. :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:06

Degeen die zaterdag zou komen heeft afgezegd omdat ze een hernia heeft.. Jammer maar snap het wel

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:24

Marocje schreef:
Ik heb ook maar eens een poging gewaagd: er werd een bijrijder/verzorger gezocht in de buurt waar ik een pony doe. Mis het rijden op een paard toch wel, en helaas zijn de paarden die ik reed, verhuisd naar Duitsland. Dat is me toch echt te ver weg...

Heb alleen nog geen reactie..

Heb net een reactie gehad: ze had een ongelukje met hengst gehad wat resulteerde in paar daagjes ziekenhuis, vandaar de late reactie. Maar helaas voor mij had ze viavia iemand gevonden. Heb nog wel even een kort mailtje terug gestuurd om alsnog te bedanken voor de reactie, en beterschap te wensen... En ik kijk weer rustig verder ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:36

Oeps... de etterbak heeft er een stal half uitgetrokken omdat ie ging hangen :')

Hij heeft met aansingelen een tik, maakt niet uit of het een zadel, longeersingel of wat dan ook is.. gaat je 1 is gaan hangen (en dan kan er nog een vuist tussen).. Dit was dus bijna over.. totdat ie het ongeluk kreeg door die trut van een staleigenaresse (halstertouw kapot, halster kapot, ijzeren ketting en halsband, paard kapot).. Maarja we waren er dus mee bezig om het weer aan te leren... Vorige keer ging het gewoon echt heel de tijd goed.. Hij deed het super! En vandaag... Oeps..

Morgen dus samen met hem aan de slag...

(Wel fijn, van haar hoor ik ook de "mindere' dingen)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:24

Das idd wel fijn, beter als een ruiter die alles verzwijgt

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:35

Toen ik gister aan kwam op de boerderij zocht ik de eigenaresse en de grote schuurdeur stond open die had ciska dus blijkbaar open gewurmt (hij zat niet op slot gewoon op een kiertje? En toen is ze het weiland ingerend echt grappig toen we haar gingen vangen ze rende steeds weg uiteindelijk toen ikj haar had hebben we heel lekker gereden

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:43

Ik meld me hier ook weer, nog steeds zoekende in Amsterdam en omgeving :).

Een vraagje aan de paardeneigenaren hier: waar letten jullie op bij het zoeken naar een bijrijdster?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:18

_nvds, Wat jammer zeg. :(:)
Marocje, Jammer. :(:) Maar je vind vast wel iets. :)
Lianne86, Oeps. Paard er niks aan overgehouden? :(:)
Mo_86, Ik kijk vooral of het een nette advertentie is die mij aan spreekt.

Paard was trouwens lekker handig. Toen de bijrijder kwam kijken voor de eerste keer was paard zo slim om met zijn touw achter de kraan te blijven en toen trok hij zo de kraan + leiding van de muur. :') Stond vervolgens heel stom te kijken van: '''euh... baas help?! '' :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:25

Balen Lianne, maar stond ie aan de tralies vast dan? Heb ik ook weleens gedaan (bij brave paarden) maar de staleigenaar verzocht me dit niet meer te doen. Waarschijnlijk was dit dus de reden, haha.

Jespri: ik ben ook niet echt op zoek, mag een pony onbeperkt verzorgen en rijden. Maar precies daar in de buurt werd dus een paard aangeboden, en mis toch wel het rijden op een fijn paardje.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:49

Is de pony die je nu rijd niet fijn om te rijden?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:49

Nou, op zich wel, maar het is maar een klein beestje, dus ik wil er niet te vaak op rijden. En ik reed tot voor kort ren zeer getalenteerd jong paard, en dat is toch wel wat anders dan.. Bovendien zijn de faciliteiten ook niet echt ideaal, dus als zich een kans voordoet reageer ik erop ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:54

Duidelijk. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:02

Pony heeft wel vaker die streek (nouja streek..)... Maarja, het was alleen iets verschoven gelukkig, niet dat alles omviel enzo ;) Het heeft een oorzaak, dat weten we... maar soms is het zo praktisch als ie vast zou kunnen staan, dus vandaar dat we het weer langzaam aan proberen... Vandaag geniaal bedacht "we zetten hem vast, maar als hij trekt, gaat de knoop los", dat had ie snel door, want hij "voelt" eerst voorzichtig en dan gaat ie pas hangen... dus hij dacht "ik loop gewoon weg" :')

Het stomme is dat het gewoon een paar keer goed ging :) Gisteren was alleen de hoefsmid er, een paard aan het beslaan... en daar schrok ie ergens van.. Dus waarschijnlijk is schrikken en daarna in paniek raken omdat ie vast stond de oorzaak van zijn gehang geweest..

Vandaag dus niet echt vastgezet, maar hij bleef redelijk braaf staan... Dus we proberen het rustig aan verder...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:04

Vervelend Lianne86. :(:) Ik heb ook tijd gewerkt met een paard dat ging hangen. Pakte dan vaak een leadrope of longeerlijn, klikte het paard vast en dan door de trailies of ring terug naar mijn hand zeg maar. Zo poetste ik het paard dan en als hij probeerde te gaan hangen liet ik het touw wat mee veren waardoor hij niet kon hangen. Dit werkte altijd erg goed. :j Misschien heb je er wat aan. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:28

Ja, dat zijn we hier ook weer aan het doen... Het is echt het moment dat ie "test" / merkt dat ie vaststaat dat het misgaat... Komt ook wel weer goed uiteindelijk.. Maar weer heel veel geduld hebben!

(En stiekem blijf ik er van balen omdat het echt zo goed ging tot het ongeluk...)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:07

Is dit topic alleen voor mensen die bijrijders zoeken of ook voor mensen die verzorgers zoeken?

Ik heb 8 shetlanders en een rijpaard alleen heeft mijn rijpaard een ongeneeslijke blessure. Ze heeft hier altijd pijn aan, dus heb ik de moeilijke pijnlijke beslissing genomen om haar te laten gaan. Datum moet ik nog plannen..
Maar ik ben dus op zoek naar iemand die het gezellig vindt om mij te helpen met de shetlanders. Gewoon de verzorging grotendeels. Ben ze nu ook voor het karretje aan het leren, maar wil in het begin vooral iemand die mij helpt met de verzorging en het beleren en wie weet na een tijd ook om de ponys te rijden met het karretje..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:24

Gewoon advertenties plaatsen, er zijn denk ik best wel mensen die interesse hebben :) Niet iedereen hoeft per se te rijden enzo :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:58

Kim_14 schreef:
Is dit topic alleen voor mensen die bijrijders zoeken of ook voor mensen die verzorgers zoeken?

Ik heb 8 shetlanders en een rijpaard alleen heeft mijn rijpaard een ongeneeslijke blessure. Ze heeft hier altijd pijn aan, dus heb ik de moeilijke pijnlijke beslissing genomen om haar te laten gaan. Datum moet ik nog plannen..
Maar ik ben dus op zoek naar iemand die het gezellig vindt om mij te helpen met de shetlanders. Gewoon de verzorging grotendeels. Ben ze nu ook voor het karretje aan het leren, maar wil in het begin vooral iemand die mij helpt met de verzorging en het beleren en wie weet na een tijd ook om de ponys te rijden met het karretje..

Gewoon doen :D