Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:06

Diertjec schreef:
Loveies schreef:

Maar een paar kranten in een brievenbus duwen elke ochtend is toch totaal iets anders dan de zorg dragen voor een paard. Een krant heeft geen gevoel, een paard wel. Een krant heeft geen kennis nodig om in een brievenbus te stoppen, de verzorging van een paard wel.

(ik heb nog niet bijgelezen, maar okee xd)
Het is inderdaad wat anders, maar het is allebei verantwoordelijkheid. Ik heb zelf een paard, waar ik alle verantwoordelijkheid zelf voor draag. Ik loop 2 jaar de ochtendkrant, en ik weet toch dat ik wel enigszins mijn verantwoordelijkheid daarvandaan heb gehaald.
Ik vind de verantwoordelijkheid voor een krantenwijk/folderwijk en een paard, toch wel enigszins op elkaar lijken.
Je zal toch echt zorgvuldig met je kranten om moeten gaan. Misschien stom gezegd, maar als ik m'n kranten loop, dan zijn m'n kranten op dat moment m'n 'alles'. Ik vind het onwijs k*t als er een krant nat wordt, of als ie iets te gekreukt in de brievenbus beland. Je kan toch wel een soort zeggen dat die kranten voor mij een soort gevoel hebben (oh wat klinkt dit stom _O- )
Naja, ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vind het best wel extreem hoe hier op dit wordt gereageerd.

Daar verschillen onze mening dan enorm in.
Ik zie (als bijrijder!) wel degelijk verschil in de verantwoordelijkheid voor een paard en een stel kranten, maar hier kun jij natuurlijk anders over denken.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:11

.
Laatst bijgewerkt door lienieminie op 02-12-13 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:11

Loveies schreef:
Diertjec schreef:
(ik heb nog niet bijgelezen, maar okee xd)
Het is inderdaad wat anders, maar het is allebei verantwoordelijkheid. Ik heb zelf een paard, waar ik alle verantwoordelijkheid zelf voor draag. Ik loop 2 jaar de ochtendkrant, en ik weet toch dat ik wel enigszins mijn verantwoordelijkheid daarvandaan heb gehaald.
Ik vind de verantwoordelijkheid voor een krantenwijk/folderwijk en een paard, toch wel enigszins op elkaar lijken.
Je zal toch echt zorgvuldig met je kranten om moeten gaan. Misschien stom gezegd, maar als ik m'n kranten loop, dan zijn m'n kranten op dat moment m'n 'alles'. Ik vind het onwijs k*t als er een krant nat wordt, of als ie iets te gekreukt in de brievenbus beland. Je kan toch wel een soort zeggen dat die kranten voor mij een soort gevoel hebben (oh wat klinkt dit stom _O- )
Naja, ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vind het best wel extreem hoe hier op dit wordt gereageerd.

Daar verschillen onze mening dan enorm in.
Ik zie (als bijrijder!) wel degelijk verschil in de verantwoordelijkheid voor een paard en een stel kranten, maar hier kun jij natuurlijk anders over denken.

Dat kan natuurlijk. Helemaal prima.
Maar het is ook net hoe je je werk aan trekt. De een is een echte supermarkt mens en doet alles voor de producten in de schappen en de ander voor z'n kranten of wat dan ook :)
Maar ik vind, verantwoordelijkheid is verantwoordelijkheid, ongeacht voor wat voor producten, mensen of dieren het is.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:12

lienieminie schreef:
wat een gezeik voor een topic zeg!

Het is geen gezeik. Het is een goed lopende discussie :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:14

Diertjec schreef:
lienieminie schreef:
wat een gezeik voor een topic zeg!

Het is geen gezeik. Het is een goed lopende discussie :)

dat had ik inderdaad niet moeten zeggen |o heb het al gewijzigd

Loveies

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:17

Dit bedoel ik dus typisch met nadenken voor je wat op internet plaatst. Jij hebt je bericht gewijzigd, maar inmiddels is hij al gequote met je naam erbij..

Om nog even op Diertjec te komen, verantwoordelijkheid is verantwoordelijkheid daar heb je gelijk in. Maar ik vind de verantwoordelijkheid voor een paard vele malen groter voor een stapel kranten.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:19

Eens met Diertjec hierboven. Lienieminie zei sowieso niet dat ze folders loopt en DAAROM genoeg ervaring heeft voor een verzorgpaard, maar ze noemde haar zeven jaar rijervaring als paardgerelateerde ervaring en haar bijbaantje als ondersteuning voor het hebben van verantwoordelijkheidsgevoel en het komen door weer en wind. Daar kan ik me zeker wel in vinden: als zij al 2 jaar door de stromende regen gewoon haar folders heeft gelopen, doet ze dat vast ook wel voor haar leuke toekomstige verzorgpaard.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:20

Loveies schreef:
Dit bedoel ik dus typisch met nadenken voor je wat op internet plaatst. Jij hebt je bericht gewijzigd, maar inmiddels is hij al gequote met je naam erbij..

Om nog even op Diertjec te komen, verantwoordelijkheid is verantwoordelijkheid daar heb je gelijk in. Maar ik vind de verantwoordelijkheid voor een paard vele malen groter voor een stapel kranten.

Daar geef ik je gelijk in en daar kan ik weinig aan toevoegen. En dat ben ik ook zeker met je eens.
Een gescheurde krant pleur je gewoon in de prullenbak, een paard in de lappenmand, gooi je niet zomaar weg.
Maar ik doelde meer op, dat als je kranten ofzo loopt, dat je dan wel aan toont dat je door weer en wind bezig wilt zijn (want dat weet je als je begint met dat soort dingen), en dat je ook wilt zorgen dat mensen blij zijn (want ja, mensen zijn écht blij als ik aan kom met de krant), dus dan ben je alsnog met levende mensen.

Doesn't matter, verantwoordelijkheid is verantwoordelijkheid, door weer en wind kranten lopen is (in mijn ogen) ook door weer en wind naar een verzorgpaard willen (want dat doe je liever dan kranten lopen lijkt mij) en je kan gewoon (in mijn ogen) zorgvuldig met spullen omgaan.
:)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:22

Gelukkig zijn er nog een paar mensen die mij begrijpen

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:23

Ja, bij een paard heb je de verantwoordelijk van je afspraken nakomen en op dat gebied ben ik het met je eens dat je dat bij kranten lopen ook hebt.
Maar de andere kant van verantwoordelijkheid is toch voorzichtig met het dier om gaan, ongelukken voorkomen ed. en dat heeft in mijn ogen gewoon niets met kranten/folders lopen te maken. Zoals je al zei, een gescheurde krant gooi je weg, maar een geblesseerd paard van iemand anders kun je niet zomaar weggooien.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:25

lienieminie schreef:
Gelukkig zijn er nog een paar mensen die mij begrijpen

Sorry dat ik het zeg, maar je trekt ongelooflijk in de slachtofferrol.
Ik begrijp dat ik, en een aantal andere Bokkers, niet de mening gegeven hebben die je had willen horen, maar je moet er mee leren leven en als je slim bent steek je er wat van op.
Er zijn ook paardeneigenaren die zich ermee hebben "bemoeid" en ik zou ook naar hun advies luisteren.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:26

Klopt helemaal.
Naja, ben ik niet met je eens. Als een verzorgpaard geblesseerd raakt, kan je altijd nog zeggen; 'aju, je zoekt het maar uit'. Zelfde manier van weggooien.

Ik ben het ook helemaal met jou eens hoor, daar niet van. Maar vind ook dat er wel enigszins serieus gekeken kan worden naar een x aantal jaar ervaring met kranten/folders lopen.
Ik vind dat er helemaal in het begin veel te lacherig en bot over gedaan werd.

kleinevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:27

Omg wat veel gedoe zeg! Om een folderwijk

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:29

kleinevos schreef:
Omg wat veel gedoe zeg! Om een folderwijk

Agree.
Maar het is niet enkel de folderwijk, om advies vragen en niet horen wat je wil horen en dan gepikeerd zijn kan ook een heleboel onrust veroorzaken. :j

kleinevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:31

Ja verder snap ik het wel van beide kanten hoor
Maar dat hopren wat je wilt horen betwijfel ik sterk...
En dat gepikeerd zijn

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:32

Om ook even op dat deel in te gaan.
Ik ben dan wel voor jou standpunt lienieminie, maar ik ben het ook zeker met loveies eens dat je heel erg in de slachtoffer rol treedt.
Neem al het advies mee, doe er wat mee. Het is inderdaad verstandig, als je al 2 jaar opzoek bent, om goed na te denken over wat je op internet kwakt. Iedereen kan het zo teruglezen. En ik zou als eigenaar ook not amused zijn als ik dat soort berichten lees.
Ik snap dat je de kans nu eindelijk wil voor een verzorgpaard, dat is heel goed te begrijpen, maar 'moet' is een groot woord. Gebruik liever het woord mag.
De kans komt echt wel op je pad, maar blijkbaar is het je tijd nog niet. Dat ene geweldige hele toffe paard komt er echt wel aan, met wat geduld. Wacht maar.
Maar, denk wel aan wat je op internet kwakt, het blijft voor altijd staan. Ongeacht of je je berichten wist.

kleinevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:34

Wacht wat heeft ze op internet gekwakt dan? (Als ik vragen mag?)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:35

kleinevos schreef:
Wacht wat heeft ze op internet gekwakt dan? (Als ik vragen mag?)

Als je bij haar naam op 'geplaatst' drukt, kan je alles terug lezen, wat zij geplaatst heeft dan. Dan wordt het een stuk duidelijker denk ik :)

kleinevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:36

Oke

kleinevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:37

Ik kan het niet vinden

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:40

Ik vind het redelijk apart dat "opeens" bokkers met 0 geplaatste berichten hier komen reageren en het voor haar opnemen.

@kleinevos als je daar op klikt kun je echt vinden wat ze in dit topic heeft geplaatst wat gewoon niet zo slim was.

kleinevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:42

Ik zit op mijn ipad misschien ligt het daaraan
En wat heeft dat laatste berichtje te betekenen? Ik snap niet zo goed wat je daar mee bedoelt

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:47

Dat je vandaag een account aangemaakt hebt en je nu al middenin een "discussie" stort en verder nog geen andere berichten geplaatst hebt.
Maar goed, weer on-topic.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:53

Mooie discussie :+ heb zelf geen zin om te reageren, duurt zo lang om alles te typen op m'n tel :P

kleinevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:54

Maar wat wil je daar nu mee zeggen als ik vragen mag?