Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:16

Emily, ik heb zelf altijd een beetje een laatmaarzitten-gevoel bij advertenties waarin men aangeeft wedstrijdambities te hebben maar meteen vermeld geen bijdrage te kunnen leveren. Misschien omdat ik zelf als ik op zoek ben, juist zoek naar de wat ambitieuzere ruitertjes dat het me opvalt hoor, dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk.
Maar wedstrijdrijden is erg duur en kost veel tijd. Ik geef iemand graag de kans, maar ga het niet sponsoren. Ik zou het dus fijn vinden iets meer terug te zien dat je ook weet wat het eigenlijk inhoudt. Dat je ook echt een dag of 5 in de week wilt komen, dat je zelf de kosten wilt dragen, dat je graag wilt gaan lessen...Dan komt het op mij een stuk serieuzer over.

emily2105

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:19

Ik hoef niet perse wedstrijden te rijden maar het zou me wel leuk lijken om die ervaring op te doen. Maar dan hebben mijn ouders gezegd dat ze me een deel willen sponsoren. Wedstrijden zouden dan op eigen kosten komen, behalve als de eigenaar zelf iets anders in gedachte heeft natuurlijk.

Maar een vaste bijdrage per maand kan ik helaas niet betalen. We hebben het hier thuis nou eenmaal niet breed. En dan ben ik nog steeds heel serieus, maar het geld kunnen we eigenlijk niet missen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:21

Dan vraag je of je vriend blijft kijken haha.. En fotos maken

Ik inderdaad ook.. Ik hou er niet van omdat te lezen..
Maar ik zei ook tegen me vorige bijrijder.. Ja als je een keertje wilt.op eigen kosten mag het

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:22

emily2105 schreef:
Ik hoef niet perse wedstrijden te rijden maar het zou me wel leuk lijken om die ervaring op te doen. Maar dan hebben mijn ouders gezegd dat ze me een deel willen sponsoren. Wedstrijden zouden dan op eigen kosten komen, behalve als de eigenaar zelf iets anders in gedachte heeft natuurlijk.

Maar een vaste bijdrage per maand kan ik helaas niet betalen. We hebben het hier thuis nou eenmaal niet breed. En dan ben ik nog steeds heel serieus, maar het geld kunnen we eigenlijk niet missen.

Dat kn nstuurlijk :)

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:24

Dat is het probleem, hij heeft lang paardgereden maar vind er nou echt niks meer aan en wil of kan niet blijven kijken, maar als hij een keer mee gaat (soms doet hij dat wel) dan zal ik zorgen dat hij foto's maakt. Want in de les gaat het rijden echt heel lekker en ziet het er volgens mij ook best goed uit.

Hoe kan ik dat beter verwoorden dan? Of het er helemaal uithalen?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:26

Ik heb het ook niet over een bijdrage inderdaad. Maar ik wil dus wel zien in een advertentie dat je begrijpt dat dit wel veel geld kost (denk ook aan je eigen outfit, eventuele spullen voor het paard als die niet allemaal aanwezig zijn, vervoer, inschrijfgeld, lidmaatschappen etc). Het gaat echt over honderden euro's per jaar en ik heb niets aan iemand die 'wel wedstrijden wil rijden' maar dat uiteindelijk niet blijkt te mogen of kunnen (en dan kan het ook over tijdgebrek gaan of ouders die er niet achter staan hoor, hoeft niet financieel te zijn).

Wat betreft het 'hoeft niet maar lijkt me wel leuk' ik heb het geloof ik al eens vaker gezegd, ben gewoon duidelijk in wat je wilt. Als jij wedstrijden wilt rijden, zoek dan een mogelijkheid. Je wilt buitenrijden, dressuren, springen, concours....Ik heb liever iemand die weet wat ze wil, dan is de kans een stuk groter dat je er ook langere tijd plezier van hebt. Ik heb vaak het idee dat meiden alles maar aannemen, zolang ze maar kunnen rijden. Dan kun je beter iets algemener blijven bijvoorbeeld 'ik vind het leuk om nieuwe ervaringen op te doen en bij te leren' oid.
Sorry, ik vind het lastig uit te leggen wat ik bedoel. Het is ook niet zo dat je geen goede advertentie hebt he, hij is hartstikke netjes en je komt heel vriendelijk over!

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:29

Het probleem bij mij is dat ik alles leuk vind. Ik vind een paard leuk waar ik lekker mee kan buiten rijden. Maar ik vind het ook leuk om met een paard in de bak te oefenen.

Hoe kan ik in mijn advertentie duidelijk maken dat ik goed begrijp dat het veel geld kost?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:32

Ik zou het of gewoon weglaten (het helemaal niet over een bijdragen hebben) en dan als er überhaupt iemand reageert die over wedstrijden begint, aangeven dat je de kosten daarvan zelf wilt dragen. Of er tussen haakjes achter zetten 'op eigen kosten' oid.

Dat je alles leuk vindt is trouwens niet erg hoor! Maar laat dat maar merken, geef bijvoorbeeld aan dat je graag wilt rijden en open staat voor verschillende disciplines/graag wilt leren oid.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:36

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:38

Ik heb hem nu aangepast. Ik weet niet of u het zo bedoelt?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:40

emily2105 schreef:

Leuk! Wat me nu weer opvalt trouwens, wil je op de manege blijven rijden of niet? Als je eventueel in plaats van op de manege, af en toe met je verzorgpaard zou willen lessen zou dat voor mij nog wel weer een pluspunt zijn nl.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:42

Max_en_Max schreef:
Spannend! Ik heb vandaag voor het eerst een advertentie geplaatst :) Op zoek naar een bijrijder, hebben jullie nog evt. tips, aanmerkingen op mijn advertentie?

http://www.bokt.nl/markt/ad/221867/gezo ... jrijder-nb

Ik zou wel iets meer willen weten wat je precies verwacht (ook om veel niet passende reacties te voorkomen). Hoe staat hij gestald, wat moet je doen?

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:44

0000 schreef:
emily2105 schreef:

Leuk! Wat me nu weer opvalt trouwens, wil je op de manege blijven rijden of niet? Als je eventueel in plaats van op de manege, af en toe met je verzorgpaard zou willen lessen zou dat voor mij nog wel weer een pluspunt zijn nl.

Dat ligt eraan wat de eigenaar wil. Als het ook zeker is dat het voor langere tijd is wil ik best met dat paard gaan lessen ergens anders, eventueel als dat mogelijk is op die manege lessen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:49

Misschien vind je dit iets ?

Beste paarden eigenaren ,

Mijn naam is Emily en ben 17 jaar oud.
Ik ben opzoek naar een bijrijdpaard in de omgeving van Best (straal van 10 km)
Hoeveel of welke dagen maken mij niet uit , dit graag in overleg.

Ik heb 6 jaar rij ervaring op zowel jonge paarden , moeilijke paarden etc.
Mijn hart met rijden ligt het dichts bij recreatief en dressuur matig.. Ik ben helaas het vertrouwen met springen kwijt geraakt. Uiteraard ben ik bereid om dit vertrouwen weer terug te krijgen!

Klusjes zoals mesten , voer klaar zetten , medicatie geven is geen probleem.

Helaas kan ik geen bijdrage betalen maar zou soms wel eens een zak voer/ hoefsmid etc. Willen betalen.

Ik ben eerlijk en verantwoordelijk en kom mijn afspraken na. Kom door weer en wind!!

Recente foto's komen er z.s.m. Aan!
Met vriendelijke groet en bedankt voor het lezen ,
Emily

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:50

Dat klinkt ook goed ja. Ik zal hem straks aanpassen, moet nu heel even weg.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:53

0000 schreef:
Max_en_Max schreef:
Spannend! Ik heb vandaag voor het eerst een advertentie geplaatst :) Op zoek naar een bijrijder, hebben jullie nog evt. tips, aanmerkingen op mijn advertentie?

http://www.bokt.nl/markt/ad/221867/gezo ... jrijder-nb

Ik zou wel iets meer willen weten wat je precies verwacht (ook om veel niet passende reacties te voorkomen). Hoe staat hij gestald, wat moet je doen?

ik heb hem aangepast. Is het zo duidelijker wat ik verwacht?

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Aight op 02-01-14 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:55

Ik vind hem nu zeker al een stuk duidelijker! Super. :D

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:56

Ik had al 2 vragen gekregen van mensen die een bijrijdster zochten, de een was te ver helaas... heb natuurlijk een haflinger griep, en ze vroegen mij voor hun prachtige haflinger ruin.. balen 8)7

Vroeg een andere mevrouw mij voor een leuke zwarte merrie met een jaatling, is niet xo ver dus gewoon even kijken +:)+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:15

Emily2105, Eerlijk gezegd vind ik je advertensie vervelend lezen.

Ik vind het juist wel leuk om te lezen dat iemand westrijden wil rijden als dit mogelijk is, maar je moet wel aangeven dat je er van op de hoogte bent dat de kosten voor je eigen rekening komen.

Wat betrefd het lessen, dat zou ik zeker vermelden. :j

Max_en_Max, Nette advertensie. Ik zou nog wel even vermelden wat er verder bij komt kijken. Bijvoorbeeld mesten, voeren, binnen halen?

Boktmandyy, jammer! Wel leuk van de zwarte merrie, succes. :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:21

Heb net een pb naar iemand gestuurd dat ik haar wel wat vind mocht het zover zijn dat mijn ouders te einde raad zijn }>

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:22

Haflinger griep?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:23

billy3105 schreef:
Heb net een pb naar iemand gestuurd dat ik haar wel wat vind mocht het zover zijn dat mijn ouders te einde raad zijn }>

Hoop het voor je

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:38

Nou ik ben nog steeds op zoek naar een aantal verzorgsters. Het liefst 2 voor mijn haflingermerrie en 1 voor mijn kwpnmerrie. De haflingerhengst neemt nogal wat tijd in beslag qua aandacht en dingen aanleren dus ik moet er echt aan gaan geloven.. Helaas nog niemand gevonden. Ga straks weer even advertenties plaatsen.

Nadia, heb jij al iemand gevonden?
Emily, ik vind je advertentie wel netjes zo.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:58

_nvds schreef:
Haflinger griep?

Jaa :D even onder ons... ik vind ze dus geweldig *\o/*

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:01

JastieHorse schreef:
Nou ik ben nog steeds op zoek naar een aantal verzorgsters. Het liefst 2 voor mijn haflingermerrie en 1 voor mijn kwpnmerrie. De haflingerhengst neemt nogal wat tijd in beslag qua aandacht en dingen aanleren dus ik moet er echt aan gaan geloven.. Helaas nog niemand gevonden. Ga straks weer even advertenties plaatsen.

Nadia, heb jij al iemand gevonden?
Emily, ik vind je advertentie wel netjes zo.

Dat wordt zoeken Chris haha :wow:

Zaterdag komt er iemand kijken.. klikte in plaats van op wijzig op advertentie sluiten
Handigg