Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:22

Deetjeeuh schreef:
Goede en duidelijke redenen, prima! Eisen van de eigenaar, prima! Begrijp ik volkomen dat ze die hebben. Maar soms zijn er kleine dingen die ik jammer vind, maar eisen respecteer ik gewoon hoor. :)

Er zijn ook wel eens dingen waarvan ik denk, beetje té strenge eis, maar meestal zijn hier wel redenen voor als je hiernaar vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:22

Daarom.. ;)
Al heb ik ook weleens een afwijzing gehad op basis van mijn lengte. Oh, eh, okee? :+
Als ik nu extreem groot/klein was in vergelijking met een paard/pony. Prima. Maar in dit geval was het paard 1.70 en ben ik zelf 1.66...

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:29

Deetjeeuh schreef:
Daarom.. ;)
Al heb ik ook weleens een afwijzing gehad op basis van mijn lengte. Oh, eh, okee? :+
Als ik nu extreem groot/klein was in vergelijking met een paard/pony. Prima. Maar in dit geval was het paard 1.70 en ben ik zelf 1.66...

Dat is wel een aparte ja.
Vond ze je te groot of te klein?

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:30

Als je het hebt over toevalligheid of dingen die opeens op je pad komen.

Vrouw waar ik eerder contact mee had om haar pony's te verzorgen stuurt net een mailtje! Het meisje wat ze had gekozen zegmaar, moet door omstandigheden afzien en of ik binnenkort kennis wil komen maken! Helemaal super natuurlijk! :j

Loveies

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:38

Gefeliciteerd Beniesje, hopelijk gaat dit dan echt wat worden, hartstikke leuk!
Het is je van harte gegund.

Liginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:41

ik heb even de laatste paar pagina's gelezen en ik snap wel wat lienieminie bedoeld hoor
ze is al 2 jaar op zoek dan begrijp je toch ook wel dat je er dan alles aan doet om een verzorgpony te vinden?
het is niet de bedoeling dat jullie ruzie gaan maken en sommige berichten komen van beide kanten nogal onaardig over. het is een soort van 3 tegen 1 spel lijkt net.
misschien kan lienieminie eenmaal niet zo goed omschrijven wat ze bedoeld met ik moet toch de kans krijgen om ervaring op te doen.
ik denk dat ze bedoeld meestal moet je veel ouder zijn dan haar leeftijd i.v.m. ervaring etc. dan snap ik wel dat je de kans wil krijgen om ook daadwerkelijk ervaring op te doen. ze dwingt jullie helemaal nergens toe en ik kan wel begrijpen dat ze zich in het nauwgedreven voelt.
dat van die folderwijk is zoals ik hieruit kan opmaken ook maar een voorbeeld. en om nou gelijk te zeggen dat ze alle folders in de kliko flikkert vind ik een beetje scheinheilig want jij weet niet hoe zij folders loopt. ik snap wel dat je dat neerzet zodat mensen weten dat ze inderdaad niet lui is en door weer en wind komt.

dat is wat ik ervan vind en echt even wilde zeggen
verder hoef ik hier geen reactie's op als ze net zo onaardig zijn als de vorige paar.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:41

chelle_dora schreef:
Ja en die folders van die 200 huizen kan je ook in een container flikkeren. Sorry hoor iemand die met zo'n argument aankomt lach ik toch echt wel een beetje uit.

Tja enerzijds heel vervelend dat eigenaren eisen stellen, aan de andere kant, hoe zou je zelf zijn als je je paard al jaren hebt en dan ineens een 15jarige treft die heeeeeeeeeeel volwassen zegt te zijn omdat ze een folderwijk heeft en ze daarom dus verantwoordelijk genoeg is voor de zorg van een paard?
Zou je die zelf binnen halen, zeggen daar is het paard en veel plezier ermee?

Laten we het zo stellen: met dergelijke argumenten, zouden je ouders dan zeggen ' tuurlijk mag jij een paard'? :) Vergelijk het daar een beetje mee. Los van alle financiele rompslomp, vraag of je ouders je verantwoordelijk genoeg vinden om de zorg voor een paard te dragen.
En respecteer het als eigenaren een leeftijdsgrens hebben; die hebben ze niet voor niets. Ik denk dat je met een jaartje nog wel kan schipperen, maar als 15jarige op een 18+ advertentie reageren zou bij mij ook verkeerd schieten.

ik wil toch even op dat dikgedrukte in gaan (ik ben nog niet verder met bijlezen)
Maar ik vind dat je best de verantwoordelijkheid van zo'n persoon daaruit kan halen. Ik loop zelf ook al 2 jaar de ochtendkrant, en daar heb je écht wel verantwoordelijkheid voor nodig. Je moet tóch elke ochtend/week/dag de folders/kranten bezorgen. Doe je dat niet, krijg je klachten, wordt je eruit getrapt.
Als iemand mij een mailtje zou sturen met dat diegene al 2 jaar kranten of folders loopt, zou ik toch wel geloven dat diegene flink wat verantwoordelijkheid heeft en door weer en wind komt (want ja, die kranten/folders moet je tóch in elk weer getijden bezorgen. (ik heb kranten bezorgd door sneeuw dat tot bijna m'n knieën kwam)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:43

Diertjec schreef:
chelle_dora schreef:
Ja en die folders van die 200 huizen kan je ook in een container flikkeren. Sorry hoor iemand die met zo'n argument aankomt lach ik toch echt wel een beetje uit.

Tja enerzijds heel vervelend dat eigenaren eisen stellen, aan de andere kant, hoe zou je zelf zijn als je je paard al jaren hebt en dan ineens een 15jarige treft die heeeeeeeeeeel volwassen zegt te zijn omdat ze een folderwijk heeft en ze daarom dus verantwoordelijk genoeg is voor de zorg van een paard?

Laten we het zo stellen: met dergelijke argumenten, zouden je ouders dan zeggen ' tuurlijk mag jij een paard'? :) Vergelijk het daar een beetje mee. Los van alle financiele rompslomp, vraag of je ouders je verantwoordelijk genoeg vinden om de zorg voor een paard te dragen.
En respecteer het als eigenaren een leeftijdsgrens hebben; die hebben ze niet voor niets. Ik denk dat je met een jaartje nog wel kan schipperen, maar als 15jarige op een 18+ advertentie reageren zou bij mij ook verkeerd schieten.

ik wil toch even op dat dikgedrukte in gaan (ik ben nog niet verder met bijlezen)
Maar ik vind dat je best de verantwoordelijkheid van zo'n persoon daaruit kan halen. Ik loop zelf ook al 2 jaar de ochtendkrant, en daar heb je écht wel verantwoordelijkheid voor nodig. Je moet tóch elke ochtend/week/dag de folders/kranten bezorgen. Doe je dat niet, krijg je klachten, wordt je eruit getrapt.
Als iemand mij een mailtje zou sturen met dat diegene al 2 jaar kranten of folders loopt, zou ik toch wel geloven dat diegene flink wat verantwoordelijkheid heeft en door weer en wind komt (want ja, die kranten/folders moet je tóch in elk weer getijden bezorgen. (ik heb kranten bezorgd door sneeuw dat tot bijna m'n knieën kwam)

heel erg bedankt eindelijk iemand die me begrijpt!!

Liginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:47

ik begrijp natuurlijk ook wel dat de eisen per eigenaar er maar vanaf hangt maar dat betekend niet dat je iemand zo hoeft te kleineren met bijna 4 tegen 1

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:47

Liginger schreef:
ik heb even de laatste paar pagina's gelezen en ik snap wel wat lienieminie bedoeld hoor
ze is al 2 jaar op zoek dan begrijp je toch ook wel dat je er dan alles aan doet om een verzorgpony te vinden?
het is niet de bedoeling dat jullie ruzie gaan maken en sommige berichten komen van beide kanten nogal onaardig over. het is een soort van 3 tegen 1 spel lijkt net.
misschien kan lienieminie eenmaal niet zo goed omschrijven wat ze bedoeld met ik moet toch de kans wel dat je de kans wil krijgen om ook daadwerkelijk ervaring op te doen. ze dwingt jullie helemaal nergens toe en ik kan wel begrijpen dat ze zich in het nauwgedreven voelt.
dat van die folderwijk is zoals ik hieruit kan opmaken ook maar een voorbeeld. en om nou gelijk te zeggen dat ze alle folders in de kliko flikkert vind ik een beetje scheinheilig want jij weet niet hoe zij krijgen om ervaring op te doen.
ik denk dat ze bedoeld meestal moet je veel ouder zijn dan haar leeftijd i.v.m. ervaring etc. dan snap ik folders loopt. ik snap wel dat je dat neerzet zodat mensen weten dat ze inderdaad niet lui is en door weer en wind komt.

verder hoef ik hier geen reactie's op als ze net zo onaardig zijn als de vorige paar.

Apart dat je in je eerste bericht je direct in een discussie mengt.

Het is geen 3 tegen 1 aanval, ze vraagt om advies en om onze mening en die geven wij. Dat zij het niet met mij eens is en de andere twee die dezelfde mening hebben kunnen wij vrij weinig aan doen..

Lief dat je het voor haar opneemt, maar zeggen dat je een verzorgpony "MOET" krijgen is not done.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:48

Diertjec schreef:
chelle_dora schreef:

Maar een paar kranten in een brievenbus duwen elke ochtend is toch totaal iets anders dan de zorg dragen voor een paard. Een krant heeft geen gevoel, een paard wel. Een krant heeft geen kennis nodig om in een brievenbus te stoppen, de verzorging van een paard wel.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:49

Liginger schreef:
ik begrijp natuurlijk ook wel dat de eisen per eigenaar er maar vanaf hangt maar dat betekend niet dat je iemand zo hoeft te kleineren met bijna 4 tegen 1

Het is totaal geen kleineren, wij geven onze mening en daar kan zij het niet in vinden. Dat is geen probleem, maar ze moet ook niet om advies vragen als ze hier niet mee over weg kan.

Liginger

Loveies schreef:
Liginger schreef:
misschien kan lienieminie eenmaal niet zo goed omschrijven wat ze bedoeld met ik moet toch de kans wel dat je de kans wil krijgen om ook daadwerkelijk ervaring op te doen. ze dwingt jullie helemaal nergens toe en ik kan wel begrijpen dat ze zich in het nauwgedreven voelt.
dat van die folderwijk is zoals ik hieruit kan opmaken ook maar een voorbeeld. en om nou gelijk te zeggen dat ze alle folders in de kliko flikkert vind ik een beetje scheinheilig want jij weet niet hoe zij krijgen om ervaring op te doen.
ik denk dat ze bedoeld meestal moet je veel ouder zijn dan haar leeftijd i.v.m. ervaring etc. dan snap ik folders loopt. ik snap wel dat je dat neerzet zodat mensen weten dat ze inderdaad niet lui is en door weer en wind komt.

Het is geen 3 tegen 1 aanval, ze vraagt om advies en om onze mening en die geven wij. Dat zij het niet met mij eens is en de andere twee die dezelfde mening hebben kunnen wij vrij weinig aan doen..

Lief dat je het voor haar opneemt, maar zeggen dat je een verzorgpony "MOET" krijgen is not done.

als ik heb duidelijk gemaakt dat ze een verzorgpony moet krijgen, excuses daarvoor ik wist niet dat het zo overkwam en dat was ook helemaal niet de bedoeling.

Anoniem

Ja het KAN verantwoordelijkheid aantonen, knap dat je al 2 jaar een folderwijk hebt maar dat is toch echt wat anders dan een levend dier. En ik heb zelf ook kranten en folders gelopen en ik weet dus hoe de klachtenregeling is. Dus nee, ik vind het voorbeeld van een folderwijk niet sterk genoeg om te zeggen goh je bent te jong naar mn eisen maar ach je loopt een folderwijk dus kom maar rijden... Kleineren en aanvallen is nergens sprake van tis maar net hoe je jezelf opstelt. Verantwoordelijk denken te zijn is 1, tegen commentaar of een mening die tegenover de jouwe staat is een 2e, hoe zou je dat in godsnaam doen als je een verzorgpaard hebt en de eigenaar zegt dat je zus of zo niet mag doen en jij bent t daar niet mee eens omdat jouw methode ook een kans moet krijgen? :')

Liginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:51

Liginger schreef:

Lief dat je het voor haar opneemt, maar zeggen dat je een verzorgpony "MOET" krijgen is not done.[/quote]

als ik heb duidelijk gemaakt dat ze een verzorgpony moet krijgen, excuses daarvoor ik wist niet dat het zo overkwam en dat was ook helemaal niet de bedoeling.[/quote]

dat begrijp ik ook wel (begrijp mij niet verkeerd) maar ik kan me wel voorstellen dat het zo overkomt
probeer het eens op nieuw te lezen vanuit haar ogen.
misschien begrijp je haar situatie dan beter. en ze vraag inderdaad om jullie mening maar misschien kan ze niet omgaan met het feit dat jullie niet zeggen wat zij wil begrijp je?

Liginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:52

chelle_dora schreef:
Ja het KAN verantwoordelijkheid aantonen, knap dat je al 2 jaar een folderwijk hebt maar dat is toch echt wat anders dan een levend dier. En ik heb zelf ook kranten en folders gelopen en ik weet dus hoe de klachtenregeling is. Dus nee, ik vind het voorbeeld van een folderwijk niet sterk genoeg om te zeggen goh je bent te jong naar mn eisen maar ach je loopt een folderwijk dus kom maar rijden... Kleineren en aanvallen is nergens sprake van tis maar net hoe je jezelf opstelt. Verantwoordelijk denken te zijn is 1, tegen commentaar of een mening die tegenover de jouwe staat is een 2e, hoe zou je dat in godsnaam doen als je een verzorgpaard hebt en de eigenaar zegt dat je zus of zo niet mag doen en jij bent t daar niet mee eens omdat jouw methode ook een kans moet krijgen? :')

ja daar moet ze toch zelf voor open staan dat ben ik inderdaad met je eens. maar ik denk niet dat ze dan ook zo reageerd dat zou je zelf ook niet doen neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:52

Dan moet ze al helemaal niet aan een verzorgpaard beginnen... Om maar even in de 'moeten' sfeer te blijven... Want je gaat daar geheid tegenaan lopen als je het niet eens bent met de eigenaar, wat doe je dan?

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:53

Dat heeft (ben haar naam kwijt) de persoon waarvoor je het opneemt zelf gezegd. Een verzorgpony "moet" je verdienen zoals ik hiervoor ook al uitlegde. Als jij zulke dingen op Bokt plaatst en er zo over denkt snap ik heel eerlijk gezegd wel dat een eigenaar daar niet op zit te wachten. Je kunt jezelf ook té goed vinden.

Ben het ook met chelle_dora eens, als je een verzorgpaard hebt zal je ook met de mening van de eigenaar om moeten gaan en kan niet alles gaan zoals je wilt. Als je daar via een forum al last van hebt moet je wel heel goed kunnen tellen mocht het een goede match worden.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:54

@Liginger

Dat zij niet om kan gaan met onze mening is duidelijk, dat heeft ze inmiddels wel bewezen. :j Je kunt in het leven alleen (helaas) niet altijd horen wat je wilt horen en er zijn nog zoveel andere mensen op de wereld die een andere mening hebben waar je mee om moet leren gaan.

Ik kan het niet vanuit haar ogen bekijken omdat ik mezelf nooit zó opgesteld heb. Ik heb het altijd als een eer gezien als ik ergens mocht rijden/verzorgen en heb nooit de uitspraak gedaan "ik moet een verzorgpony want ik ben zo goed/verantwoordelijk/heb zoveel ervaring" of iets dat daar op lijkt. (Geen quote van de persoon waarvoor je het opneemt, maar als voorbeeld)

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:59

Loveies schreef:
Gefeliciteerd Beniesje, hopelijk gaat dit dan echt wat worden, hartstikke leuk!
Het is je van harte gegund.

Dankjewel! :)

Liginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:00

chelle_dora schreef:
Dan moet ze al helemaal niet aan een verzorgpaard beginnen... Om maar even in de 'moeten' sfeer te blijven... Want je gaat daar geheid tegenaan lopen als je het niet eens bent met de eigenaar, wat doe je dan?

ik wil me verder niet met deze discussie bemoeien nu begin ik me ook in het nauw gedreven te voelen en een 4 of 5 tegen een. ik snap jullie punt maar ook heel erg die van haar. ken jij lienieminie? zo nee dan hoef je ook niet zo over haar te praten. ik ken haar ook niet maar ik probeer het van beide standpunten helder te krijgen sorry dat ik me ermee bemoei. en ik denk absoluut niet dat iemand zichzelf te goed kan vinden maar ik snap wel dat je gefrustreerd raakt omdat je na 2 jaar nog steeds geen bijrijdpony hebt gevonden. en je hoeft niet te zeggen dat ze niet met de mening om kan gaan in een forum want nogmaals je kent haar niet. dan weet je ook niet hoe ze ermee omgaat.
ik heb al gezegt ze kan zich gewoon niet goed verwoorden maar ik heb nog nooit gelezen dat ze zichzelf te goed vind of te verantwoordelijk of iets dergelijks. jullie kunnen er toch ook gewoon normaal over praten. ik heb wel geteld 2 mensen gezien die aan haar kant staan (inclusief ikzelf) en ik denk minimaal een stuk of 7 die gewoon tegen haar zijn

en voor de laatste keer ik bemoei me verder nergens mee want ik zie nu dus ook dat je met zo'n forum alleen maar gezeur krijgt
fijne dag nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:02

Guess what? Bokt is een discussietopic, en wat hebben we hier? Een discussie, juist! Als jij nou even quote waar jij aangevallen wordt, leren we er allemaal nog iets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:03

Dus je mag alleen maar wat zeggen als je het heel zielig vindt als iemand nog geen verzorgpony heeft kunnen vinden? En in denk dat het meiske prima zelf kan vertellen of ze iets goed kan verwoorden maar vind het heel lief van je ( en irritant ) dat jij alles over haar uitlegt.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:05

Loveies schreef:
Diertjec schreef:

Maar een paar kranten in een brievenbus duwen elke ochtend is toch totaal iets anders dan de zorg dragen voor een paard. Een krant heeft geen gevoel, een paard wel. Een krant heeft geen kennis nodig om in een brievenbus te stoppen, de verzorging van een paard wel.

(ik heb nog niet bijgelezen, maar okee xd)
Het is inderdaad wat anders, maar het is allebei verantwoordelijkheid. Ik heb zelf een paard, waar ik alle verantwoordelijkheid zelf voor draag. Ik loop 2 jaar de ochtendkrant, en ik weet toch dat ik wel enigszins mijn verantwoordelijkheid daarvandaan heb gehaald.
Ik vind de verantwoordelijkheid voor een krantenwijk/folderwijk en een paard, toch wel enigszins op elkaar lijken.
Je zal toch echt zorgvuldig met je kranten om moeten gaan. Misschien stom gezegd, maar als ik m'n kranten loop, dan zijn m'n kranten op dat moment m'n 'alles'. Ik vind het onwijs k*t als er een krant nat wordt, of als ie iets te gekreukt in de brievenbus beland. Je kan toch wel een soort zeggen dat die kranten voor mij een soort gevoel hebben (oh wat klinkt dit stom _O- )
Naja, ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vind het best wel extreem hoe hier op dit wordt gereageerd.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:05

Bij mij heeft het echt wel meer dan 2 jaar geduurd, nu inmiddels hartstikke gelukkig met haar, maar het heeft me ook heel wat moeite gekost iets te vinden. Ik heb echter nooit zulke dingen op internet geplaatst, ik kan me niet eens herinneren dat ik ook zo gedacht heb.

Het is gewoon totaal niet tactisch en als je zo hopeloos bent en zó graag een verzorgpony wil vinden moet je ook nadenken voor je iets op internet zet. Een eigenaar die je via je advertentie hier vind zal toch wel even tussen je berichten gaan zoeken en als ik als eigenaar zulke dingen zou tegenkomen vraag ik me af of het nou om mijn pony zou gaan óf over het hebben van een verzorgpony.

Ik hoor dat jij en lienieminie dat ook kunnen begrijpen.

Jij schetst continu de situatie dat er mensen "voor" en "tegen" zijn, maar dat is echt helemaal niet gaande. Zij vraagt om onze mening, die geven wij, maar dit was niet wat ze wilde horen en hierdoor is ze gepikeerd geraakt, vervolgens neem jij het voor haar op wat prima is, jij mag haar mening delen, maar om de situatie 10 keer erger te maken dan hij is vind ik wat overdreven.

Overigens reageert lienieminie zelf niet eens meer dus vraag me af hoe erg ze hier mee bezig is.