Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:03

ik heb misschien een keer geluk, durf t nog niet helemaal te geloven, maar..
zondag even op een paardje gereden op de manege na dat ik een vriendin had geholpen met haar wedstrijd, en mag t nog een keer proberen (onder betere omstandigheden hopelijk), dus klinkt al positief ^^

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:33

Super leuk! ^^

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:48

ik vind het juist moeilijk om een bijrijdpaardje te vinden, ik zoek er 1 omgeving pijnacker.
ben 18 jaar en heb zelf paarden gehad, rij al 11 jaar en heb voorheen m2 dressuur gestart, maar vind springen en buitenritten ook geweldig :D

zoekt u iemand? pb staat open :D

Lilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:14

Ik ben ook al een hele tijd opzoek naar een verzorgpony, want ik werd voor mijn oude verzorgpony veel te groot.
En inderdaad, het is nogal moeilijk te vinden. heb het al aan heel veel mensen in mijn omgeving gevraagd en wil best 10 km fietsen.
Nu heb ik dus al een hele tijd ook niet meer gereden.:(
Maar ik blijf doorzoeken.

Als iemand nog iets weet in de buurt van Zuidwolde (drenthe) dan zou ik dat graag horen! ;)

Doegg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:54

Ti_Amo schreef:
ik vind het juist moeilijk om een bijrijdpaardje te vinden, ik zoek er 1 omgeving pijnacker.
ben 18 jaar en heb zelf paarden gehad, rij al 11 jaar en heb voorheen m2 dressuur gestart, maar vind springen en buitenritten ook geweldig :D

Wat raar dat jij zoveel moeite hebt! Ik heb bijna precies evenveel ervaring als jij (ook m2, rijd zo'n 10 jaar, ook eigen paarden gehad), maar had binnen 3 weken een fijne pony om te rijden. Dat was tijdelijk ivm zwangerschap en toen ben ik weer gaan zoeken, na 2 weken had ik een leuk paardje gevonden om te rijden. Allebei binnen 10km van mijn huis. Ik heb zelfs nog een aantal mensen zelf afgezegd omdat het niet klikte met het paard, of met de ideeen van de eigenaar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:03

Moderatoropmerking:
Dames en heren, stilaan begint dit toch een beetje te lijken op een topic waarin mensen verzorgpaarden zoeken in een bepaalde omgeving. En laat dat nu net niet de bedoeling zijn ;-). Dus willen jullie daar rekening mee houden? Bedankt!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:32

brigitta1987 schreef:
Ti_Amo schreef:

Wat raar dat jij zoveel moeite hebt! Ik heb bijna precies evenveel ervaring als jij (ook m2, rijd zo'n 10 jaar, ook eigen paarden gehad), maar had binnen 3 weken een fijne pony om te rijden. Dat was tijdelijk ivm zwangerschap en toen ben ik weer gaan zoeken, na 2 weken had ik een leuk paardje gevonden om te rijden. Allebei binnen 10km van mijn huis. Ik heb zelfs nog een aantal mensen zelf afgezegd omdat het niet klikte met het paard, of met de ideeen van de eigenaar.

ja maar ik woon in pijnacker, en hier zijn niet zo gek veel paarden ;)

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:13

Ga dinsdag kijken naar 4 Welsh pony's en 1 veulen, 2 zijn er drachtig.
Miss mag ik ze verzorgen :D
Duim voor me :)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:32

Ik duim voor je!:)
vertel je even hoe het gegaan is?

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 15:52

Tuurlijk vertel ik dat! :D
Dankjewel :)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:32

zo ik heb echt zo lang naar een verzorgpaard of bijrijdpaard moeten zoeken , ze willen hier bijna alleen maar bijrijdsters/verzorgsters van boven de 18 jaar. Of je moet der zowat €60,- per maand voor betalen.
Echt raar dat je er dan zoveel moeite mee hebt eigenlijk ik hoor altijd zoveel mensen die ernaar opzoek zijn (bijrijdpaard of verzorgpaard) :P

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:04

ik dacht ook een leuke gevonden te hebben.. 100 euro per maand..
Naja ik vind het wel stom dat er zo weinig is, in utrecht..

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:55

krissie_ schreef:
Tuurlijk vertel ik dat! :D
Dankjewel :)

Ik mag ze verzorgen!! :D

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 18:07

gefeliciteerd! ;'D

Nu ik nog, *grinnik* :')

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:07

ik heb er 1 hier via bokt die waarschijnlijk mijn paard gaat verzorgen als het klikt. ben al een tijdje op zoek maar ben ook wel kritisch ;) maar als je goed zoekt vind je uiteindelijk wle je droom bijrijdster of verzorgpaard ;)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:49

Ik woon in Utrecht, en heb advertenties geplaatst op bokt, en marktplaats. Ik heb meerdere reacties gehad, maar dan moest je er 100 euro/120 euro per maand voor betalen. Dat vond ik helaas teveel. Nouja, ik ga gewoon doorzoeken, misschien heb ik wel een keertje geluk :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:13

watdanhe schreef:
Ik vind dat mensen wel heel hoge eisen stellen... Zoals min. 18 jaar, zoveel ervaring etc... Hun snappen gewoon niet dat de meeste paardenliefhebbers vn 18 een eigen paard hebben. .en dus geen tijd. nja, in plaats van te kijken hoe het gaat met een 13 jarige (bijna 14)...?!

Tja Dat is logisch dat men hoge eisen stelt. Ik heb straks een jong paard in de aanbieding. Dan wil ik zeker weten dat iemand voldoende ervaring heeft om te rijden. En nog het liefst met jonge paarden. Ik vindt het onverandwoord als een 14 jarige die alleen ervaring heeft met 1 of 2 keer in de week op een manege rijdt op een net zadelmak paard rijdt.
En nee ik zoek niet iemand die mijn paard beter kan rijden dan ik...gewoon hetzelfde nivo...alles meer is meegenomen.

Er zijn natuurlijk ook 14 jarige met veel ervaring heeft vaak een eigen pony onder de kont.

Iemand van 18+ kan veel ervaring hebben opgedaan tijdens zijn of haar ponytijd(met een eigen paard of pony) en is dan gestopt vanwege werk of studie. Of iemand die veel gereden heeft maar niet meer de verantwoording van een eigenpaard wil.

Die bijrijders zijn er ook hoor.

Mijn vorige bijrijder had altijd eigen pony's gehad was biij de paarden oook nog M dressuur geweest. Was ideaal. Ik kon echt alles aan haar over laten op het gebied van paarden.

Iemand van 18+ die weinig ervaring heeft komt overigens ook niet meer op mijn paard. Daar heb ik erg slechte ervaringen mee opgedaan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:57

Moderatoropmerking:
En weer een oproep voor een VZ-paard/pony verwijderd. Willen jullie die hier nu niet meer plaatsen?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:26

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:35

Scheelt soms ook wel wat je aanbiedt. Voor mijn pony, die alleen recreatief gereden kan worden, eigenwijs en koppig kan zijn en al wat ouder is, is het veel moeilijker een ervaren goede ruiter en verzorger te vinden dan voor mijn merrie die in het verleden Z1 gelopen heeft en erg braaf is en betrouwbaar. Ook al is mijn pony dan weer makkelijker nagevelijk over de rug te rijden dan mijn merrie.

Je krijgt toch andere reacties.
Maar timing is ook vooral belangrijk. die goede ruiter die bij je paard past, moet maar net op dat moment zoeken naar een paard om bij te rijden en er tijd en zin in hebben. Als ze op dat moment geen tijd hebben, of al een ander paard om te rijden, dan heb je pech, zitten ze net zonder of klikt het niet met het huidige paard, dan heb je misschien geluk.

En inderdaad, er zijn genoeg ruiters die voorheen wedstrijden hebben gereden op eigen of andermans paard(en) maar die vanwege bijvoorbeeld werk of studie geen of minder tijd hadden. En die misschien niet de volledige training en verantwoording willen, maar wel 2 of 3x per week kunnen en willen rijden en verzorgen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:28

Ik ben nu juist opzoek naar een verzorgpaard^^
Moest stoppen met mijn oude omdat ik een tijdje geen tijd had vanwege een cursus.
En aangezien daar nogal veel geroddeld word kan ik daar beter maar niet meer terugkomen :D
Want dan ben ik natuurlijk weer iemand die zijn verzorgpaard heeft verwaarloost...

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:18

het ligt natuurlijk ook aan je eisen en of je er geld voor vraagd maar ik vind het maar raar tegenwoordig! het is net zo moeilijk een paard te vinden als een bijrijder en je zou toch denken dat er als er zoveel mensen zoon moeite doen ze elkaar wel zullen vinden!
en idd bij mij is het maanden niks en opeens komen er 3 op me af ofzo:S

ik zoek me namelijk rot voor een paardje heb 100de advertentie's op veel verschillende site's en forums heb maar de eigenaar van mn vorige vz paardje si al net zo lang als mij een nieuwe aant zoeken...(ik ben dr weg gegaan niet omdat t niet klikte ofzo maar om andere redenen ik mag dus altijd terug komen) maar momenteel is het gewoon niet wat ik zoek en staan ze ondertussen voor mij te ver weg.

iig succes :S kan je niet helpen als je hier woonde wist ik t wel :D (als ik voor wat je zoekt goed genoeg kon rijden natuurlijk :) )

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:20

Venze_fiona schreef:
Moderatoropmerking:
De advertentie verwijderd.

mvg Eline

jij zet gelijk een advertentie das dan weer niet de bedoeling hier ;) was anders geweest als je haar paard had willen doen!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:21

Moderatoropmerking:
De laatste paar pagina's heb ik verschillende malen een hulk geplaatst ivm het verwijderen van oproepen voor verzorgpaarden en -pony's. Op één of andere manier wil het maar niet lukken en blijven mensen hier toch oproepen plaatsen. Nog eens voor alle duidelijkheid:
- er staat heel duidelijk bij het forum VP dat oproepen voor verzorgpaarden en -pony's hier niet zijn toegestaan
- er zijn door mij al diverse hulken geplaatst hierover
- Kimmyikke heeft een link geplaatst naar het datingtopic
Dus een vriendelijk, maar heel dringend verzoek nu écht te stoppen met het plaatsen van oproepen!

Venze_fiona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:07

sorry dat was niet mijn bedoeling