Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rianne_ schreef:Oké, vinden jullie het in mijn situatie dan ook raar om niet te betalen?
Ik rijd nu op een paard die hoefkatrol gehad heeft, eigenaresse heeft wel wedstrijden met haar gereden maar kan dat nu dus niet meer met haar doen. Zij rijd nu op een van haar andere paarden, en gaat daar binnenkort weer wedstrijden mee doen. Voor dit paard had ze zelf niet veel tijd, vandaar dat ze iemand zocht die wél de tijd en aandacht had voor het paard die ze nodig had. Ik mag haar zien als m'n eigen, wel mest ik haar zelf uit als ze op stal staat, ik betaal m'n eigen lessen. Zij betaald hoefsmid & veearts.
Binnenkort ga ik een ander paard van haar rijden, dan betaal ik ook nog steeds m'n eigen lessen & dan ook gewoon de wedstrijden. Verder help ik haar ook nog wel gewoon, ook met haar andere paard.
HindaFree schreef:@ mirgino
dan kies ik wel voor me toevallig op de weg gekomen gratis boeren pummel haffie
HindaFree schreef:ja wel maar als je een bijdrage voor een sport pony vraagt is het al snel logiser... maja ik zal wel weer geluk hebben maar moet wel gewoon echt allllles zelf kopen.. maar dat heb ik er wel voor over
HindaFree schreef:dat kan iedere maand verschillen teminste bij mij kost het geen 100 euro per maand;) maare ik ga slapen
IkbenLeen schreef:En toch blijf ik het raar vinden als je als bijrijdster moet betalen. Ik heb toch de wens voor een bijrijdster zodat mijn paard niet stilstaat? Waarom zou zij er dan voor moeten betalen? Ik zie het meer als vriendendienst. Ik vraag, zij biedt aan.
Sterker nog: 2 x per maand krijgt ze gratis en voor niets les van een Z-amazone op mijn kosten omdat ik tenslotte wil dat zowel zij en het paard er beter van worden. Voor beide een win - win situatie! En ik gun het haar want het maakt mij blij!
En ik vind dat je als eigenaar zelf verantwoordelijk bent voor het financieel onderhouden van je paard en als je afhankelijk bent van een bijdrage ve bijrijdster, dan is het misschien verstandig om nog eerst even door te sparen. Maar ja, ik ben vd oude stempel en dat is ook heel persoonlijk!
En daar is niets mis mee alleen niet mijn ding!
BeLoVeD schreef:Ben het helemaal met Mirgino en Borg eens.
Als je geen bijrijder hebt, wordt je paard waarschijnlijk minder gereden en slijten je spullen dus ook minder snel, waardoor je minder vaak nieuwe hoeft te kopen! Daarbij ben ik iemand die behoorlijk veel moeite wil doen voor een bijrijder en heel veel vrijheid geeft. Mijn bijrijder mag meedoen aan alle activiteiten die er zijn zoals onderlinge wedstrijden, behendigheidswedstrijden, open dagen enz. Als er problemen zijn tussen mijn paard en mijn bijrijder bij het rijden dan steek ik ook daar tijd in, dus samen dagen afspreken om te helpen met problemen enz. Het voordeel dat ik van een bijrijder heb is dat mijn paard gewoon die 2 dagen in de week die ik niet kan, dan wel gedaan wordt. In de zomer zou ik het niet zo erg vinden datie 24 uur in het land zou staan zonder gereden te worden..maar in de winter moetie er toch echt uit en een schoon stalletje hebben!
En het blijft gewoon een feit dat een paard huren ook een dure aangelegenheid is, als jij bijvoorbeeld 1 x per week naar je bijrijdpaard gaat en je zou dat verwisselen voor 1 x per week op een manegepaard een uurtje hobbelen ben je voor een manegepaard ook MINSTENS € 10,- per uur kwijt (bij de meeste zelfs wel meer). En laten we het dan vooral nog niet over de kosten van een eigen paard onderhouden hebben, wat in de goedkope regio waar ik woon toch al snel € 3000,- á € 3500,- per jaar kost.
Ik zou idd ook zeggen, als je er niks voor wilt betalen..hobbel dan maar fijn door op de beroerde zadeltjes van de vaak afgestompte manege-paarden! Ik schat mijn paard op waarde en laat niet zomaar elke debiel gratis op mijn goedopgevoede-metzijndurespulletjes paard rijden.
Edit: niet dat mijn paard nou de allerduurste spullen heeft, maar gewoon spullen van goede kwaliteit die netjes en behoorlijk zijn. Waar je gewoon lekker mee kan rijden enz.
Borg schreef:Wat ik maar blijf benadrukken is dat eigenaren die zelf al 250-300 euro stalgeld per maand betalen OOK vaak zelf mesten en af en toe helpen bij een klusje op stal, tenminste wel vaak bij de kleine pensionstallen zoals bij ons. En dan zou een bijrijdster die mij 50 euro betaalt op haar dagen niet mesten, of de stapmolen vegen om maar iets te noemen? Daar zou ik dan alsnog voor moeten langskomen? Dacht het niet hoor!
Ik merk gewoon vaak dat de meiden wel willen rijden en poetsen, maar verder liever lui dan moe zijn
magda_90 schreef:Borg, dat gevoel krijg van sommigen idd die mij via de email benaderen (of ik hun). Ik vind het prima om stalwerk te doen, tuig in te vetten etc. nogmaals in mijn bovenstaande post staat de reden dat erg veel mensen in mijn vriendengroep/woonplaats geen leuke verzorgpaard kunnen vinden.
_PassoaJus schreef:Borg schreef:Wat ik maar blijf benadrukken is dat eigenaren die zelf al 250-300 euro stalgeld per maand betalen OOK vaak zelf mesten en af en toe helpen bij een klusje op stal, tenminste wel vaak bij de kleine pensionstallen zoals bij ons. En dan zou een bijrijdster die mij 50 euro betaalt op haar dagen niet mesten, of de stapmolen vegen om maar iets te noemen? Daar zou ik dan alsnog voor moeten langskomen? Dacht het niet hoor!
Ik merk gewoon vaak dat de meiden wel willen rijden en poetsen, maar verder liever lui dan moe zijn
Ik voel me totaal NIET aangesproken, maar kom op zeg. Je hoeft niet alle bijrijders over één kam te scheren.
_PassoaJus schreef:magda_90 schreef:Borg, dat gevoel krijg van sommigen idd die mij via de email benaderen (of ik hun). Ik vind het prima om stalwerk te doen, tuig in te vetten etc. nogmaals in mijn bovenstaande post staat de reden dat erg veel mensen in mijn vriendengroep/woonplaats geen leuke verzorgpaard kunnen vinden.
Toevallig woon ik niet ver van jou af. Maar ik vind dat hier in de buurt echt weinig tot niets te vinden is.Ik weet niet hoe dat bij jou zit?
_PassoaJus schreef:magda_90 schreef:Borg, dat gevoel krijg van sommigen idd die mij via de email benaderen (of ik hun). Ik vind het prima om stalwerk te doen, tuig in te vetten etc. nogmaals in mijn bovenstaande post staat de reden dat erg veel mensen in mijn vriendengroep/woonplaats geen leuke verzorgpaard kunnen vinden.
Toevallig woon ik niet ver van jou af. Maar ik vind dat hier in de buurt echt weinig tot niets te vinden is.Ik weet niet hoe dat bij jou zit?
fenk schreef:Als ik er ben mest ik de stallen en help ik met andere klusjes zoals verven, bak slepen, onkruid wieden enz. het minste wat ik terug kan doen toch?