5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:27

lottex schreef:
oké; interessant onderwerp : VERZEKERING

Ik heb net de reden te horen gekregen van mijn moeder waarom ik geen verzorgpaard mag van haar :

" het zijn mensen die we niet kennen, dus dat wil zeggen als er iets gebeurt en zei doen alsof er niets gebeurd is om geen kosten te hebben, moet ik hier alles gaan betalen! "

Nu las ik in een ander topic dat ik ook verzerkerd kan zijn bij andere mensen als ze gewoon laten weten dat er ook andere mensen op hun paarden rijden.
moeten die eigenaars dan ook extra kosten betalen daarvoor?

Nu lees ik jouw reactie : misschien is dat een goed motief om mama te overtuigen :j

Kan je hier nog wat meer info over geven of link geven waar dat allemaal staat uitgelegd?

Nee, dat kan ik niet zo even. Maar... Google is vast ook een goede vriend van jou. :D

Leonyr

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 14:44

Ik heb een verzorgerverslinder bij mijn huis staan...
Met een gebruikersaanwijzing van een meter dik is het niet de makkelijkste pony. Zeker als ik het erg druk heb is dat erg balen.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:34

lottex schreef:

Ik heb net de reden te horen gekregen van mijn moeder waarom ik geen verzorgpaard mag van haar :

" het zijn mensen die we niet kennen, dus dat wil zeggen als er iets gebeurt en zei doen alsof er niets gebeurd is om geen kosten te hebben, moet ik hier alles gaan betalen! "

Nu las ik in een ander topic dat ik ook verzerkerd kan zijn bij andere mensen als ze gewoon laten weten dat er ook andere mensen op hun paarden rijden.

Nu lees ik jouw reactie : misschien is dat een goed motief om mama te overtuigen :j

Kan je hier nog wat meer info over geven of link geven waar dat allemaal staat uitgelegd?

De eigenaresse bij onze verzorgpaarden is overal op verzekerd. Laatst was er een vriendin van mij mee op de fiets, paard van een andere verzorgster sprong tijdens een buitenrit opzij op mijn vriendin én de fiets. Fiets helemaal kapot, maar ze was er wel voor verzekerd. Neem aan dat bijna iedere verstandige paardenhouder een verzekering voor zijn/haar paard heeft?

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:01

Ik twijfel om eens een mailtje te sturen naar die mensen (waar ik vorige zomer al een paar keer geweest ben met vriendin) om daar info over te vragen...

Ik vermoed dat ze wel zo'n verzekering hebben, want het is een shetlandfokkerij & ze hebben ook nog eens 2 paarden ...

lunalizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:19

hallo allemaal :D

weet iemand misschien in de buurt van venray/merselo een goedkope plek om een pony/paard neertezetten. :o
ik hoop dat ik raad krijg *D

groetjes luna <3

nienked

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:52

Heeej,
Ik ben al heel lang opzoek naar een verzorg pony in de omgeving holten of bathem.
heb alleen nog niets gevonden.

dingen die ik er voor wil doen;
Stallen uitmesten/drollen scheppen.
aanvegen
voerbakken vullen/ schoonmaken
drinkbakken vullen/schoonmaken
eigelijk wil ik er wel allen voor doen.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!
Groetjes nienke!

X_cissje_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:58

Hallo,,

Ik zoek ook een verzorgpony! Ik ben 12 jaar en heb nu al ongeveer anderhalf jaar rijervaring een ik woon in amstelveen. Als u er een voor mij weet stuur dan a.u.b. een pb. Meer informatie bij deze link: http://diensten.marktplaats.nl/dieren-p ... 3D%3D&df=1

Bedankt alvast! :)

Groetjes,
Franciska
Groet

kleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 22:04

Ik had een advertentie gezet,
alles goed beschreven wat ik kan en wat ik er van verwacht, heb ook na een kwartiertje al een reactie gehad.
Morgen eens bellen en we zien wel hoe het loopt! :D

PMFemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:25

Hallo,
ik ben Emma en ik ben 15 jaar (in september 16)
ik zag jullie berichten over het zoeken naar bijrijders, en ook dat sommige bijrijders er geld voor vragen. zelf wil ik al heel lang en eigen paard, maar omdat wij niet genoeg geld hebben om een paard te betalen ben ik opzoek naar mensen die wel een bijrijder/verzorger kunnen gebruiken. Ik hoef er helemaal NIETS voor, het is alleen wel handig als (het in de buurt / het liefst in) Groningen is. ik rij nu vijf jaar op Manege de Bongerd in Glimmen. daar rij ik naast lessen ook (spring)wedstrijden. in Zweden rijd ik ook iedere vakantie paard door de bergen en bossen. dus ervaring heb ik zeker. Ook verzorg ik nu drie ponys. twee shetlanders en een tweejarige merrie (ras onbekend), maar omdat ik met deze beestjes niet zo veel kan ben ik op zoek naar een leuke bijrijd/ verzorgpony meer van mijn maat waar ik lekker mee kan oefenen. ik ben zeker niet vies van stallen uitmesten of meer van dat soort klusjes. zolang ik met paarden / ponys aan het werk kan ben ik gelukkig!
Als ik iemand kan helpen met zijn/haar paardje hoor ik het graag.

groetjes Emma Visser

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:45

Ik heb brieven in de bus gedaan (op een nette manier, dus niet aandringerig of wat dan ook) en heb nu na 1 week reactie gekregen.
Ze hebben 5 haflingers en ik mag zaterdagochtend al komen kijken! Ik rijd niet vaak op haflingers, maar toch lijkt het me erg leuk. Het is bij de dijk en je hebt er ontzettend mooie ruiterpaden, het is 3 minuten fietsen.
Ik ben nu ruim 1,5 jaar op zoek geweest, en de aanhouder wint!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:14

Irmy schreef:
Ik heb brieven in de bus gedaan (op een nette manier, dus niet aandringerig of wat dan ook) en heb nu na 1 week reactie gekregen.
Ze hebben 5 haflingers en ik mag zaterdagochtend al komen kijken! Ik rijd niet vaak op haflingers, maar toch lijkt het me erg leuk. Het is bij de dijk en je hebt er ontzettend mooie ruiterpaden, het is 3 minuten fietsen.
Ik ben nu ruim 1,5 jaar op zoek geweest, en de aanhouder wint!

En hierbij weet ik dus zeker dat het allemaal een beetje gefantaseerd was!
Jou harte kreet dat je Shetlander werd verkocht is nog geen week geleden geplaatst!
Je was dus al lang op zoek naar een waar je op kon rijden! Nou geeft dat helemaal niets, ik kan me dat dan ook heel goed voorstellen, maar open dan niet van dit soort topics, dat is gewoon niet netjes...als je nu 10 jaar was, maar je bent 13!
Ik vraag me nu wel af wat er met de Shet gaat gebeuren als jij er niet meer voor zorgt!
Er is aangeboden om hem over te nemen door 2 bokkers...ga je daar nog iets mee doen of komt hij toch met al zijn gezond heids problemen bij de handelaar te staan en eindigt hij bij de slager??

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:16

aerdenhout1 schreef:
En hierbij weet ik dus zeker dat het allemaal een beetje gefantaseerd was!
Jou harte kreet dat je Shetlander werd verkocht is nog geen week geleden geplaatst!
Je was dus al lang op zoek naar een waar je op kon rijden! Nou geeft dat helemaal niets, ik kan me dat dan ook heel goed voorstellen, maar open dan niet van dit soort topics, dat is gewoon niet netjes...als je nu 10 jaar was, maar je bent 13!
Ik vraag me nu wel af wat er met de Shet gaat gebeuren als jij er niet meer voor zorgt!
Er is aangeboden om hem over te nemen door 2 bokkers...ga je daar nog iets mee doen of komt hij toch met al zijn gezond heids problemen bij de handelaar te staan en eindigt hij bij de slager??

Ik heb 2 weken geleden brieven in de bus gedaan, en heb niks gefantaseerd. Ik zocht gewoon een paardje om op te rijden, en daarnaast een een bijrijdpaard te hebben. Waarschijnlijk kies ik dus voor de shetlander. Dan heb ik toch Pipo nog en een bijrijdpaard. Maar niks is nog zeker, heel veel dingen zijn gewoon plotseling gekomen.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:45

lottex schreef:

dit heb ik laatst ook gelezen, bij hippo zorg kan je bijrijder etc. mee laten verzekeren, kost inderdaad wel geld voor de eigenaar..

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:49

ik heb zelf heel lang gezocht naar een goede verzorgster, toen ik er eenmaal 1 had (was op zich nog vrij snel, na anderhalv emaand ofzo) wou ze e rna 2 maanden al mee s toppen, ze had nog een ander verzorgpaardje en uiteindelijk ging ze voor haar eigen paardje bleek, toen ben ik verder gaan zoeken en zoeken en pas denk ergens 6 maanden later kwam ik mijn huidige verzorgster tegen.. ben heel blij met haar :D
helaas voor ons zal ik dit jaar gaan verhuizen en zal ik opnieuw moeten gaan zoeken naar een verzorgster in een andere omgeving :( en zij opnieuw moeten zoeken naar een verzorgpaardje :(
balen allebei, maar het is de toekomst helaas..
ik doe meestal gewoon overal adventeren en zet er duidelijk in wat ik wil hebben en wat ze van mijn paard kunnen verwachten, ik zie vaak ook direct wel of het wat is ja of nee..
mijn paardje houdt altijd graag van uitproberen :+
maarja, als het zover is dat ik weer een verzorgster nodig heb dan zullen jullie mijn bericht weer via bokt zien ;)

Mabel_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:01

Hoi,
Ik ben Mabel en ben op zoek naar een verzorgpony in: Duiven, Groessen of omgeving.
Ik ben 11 jaar oud en rij al 3,5 jaar paard op manege De Tutenburg.
Daarvoor was ik al een grote paardengek.
Ik zal er alles voor over hebben om u pony of paard te mogen verzorgen.
Ik wil er alleen niet voor betalen, maar ik hoef zelf ook niet betaald te worden.

Voor meer vragen mail me.

Mabel /3

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:00

:o Hint hint......zie onderste regel in onderschrift! ;)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:11

amber2202 schreef:
dit heb ik laatst ook gelezen, bij hippo zorg kan je bijrijder etc. mee laten verzekeren, kost inderdaad wel geld voor de eigenaar..

Dit is de verzekering die Hippo biedt:

http://www.hippozorg.nl/Verzekeringen/O ... fault.aspx

Maar laat je niet foppen, deze is echt overbodig wanneer je als paardeneigenaar gewoon een AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) hebt. :j

Nog even wat aanvullende opmerkingen:

- Let er wel op dat je ook inderdaad paarden houdt in je hoedanigheid van particulier. Als je namelijk paarden houdt met een 'bedrijfsmatig tintje' dan is het mogelijk dat schade aan derden niet onder je AVP valt. Je zult in dat geval een AVB moeten sluiten. Ook de verzekering die Hippo aanbiedt dekt slechts de aansprakelijkheid van jou als particulier!

- de verzekering van Hippo biedt secundaire dekking. Dat betekent dat alle andere mogelijke verzekeraars waar dit gedekt is voor gaan. Als je dus een AVP hebt wordt de schade op die polis vergoed.

- de verzekering van Hippo biedt 'maar' dekking tot 500.000 euro. Dit kan zomaar voor een beetje letselschade onvoldoende zijn!

Nog vragen, stel ze gerust. Ook overbezorgde ouders kunnen met vragen terecht :D ;) .

weazel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:01

Grappig dit topic. Nou zoek ik geen bijrijdster maar een van mijn goede vriendinnen wel voor een van der paarden, En die is ook aardig bezig met de zoektocht weinig reacties etc.

Pumbaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:19

hey , een vroegere lesgeefster van mij heeft nu wel zo een leuke pony! /3 /3
ik heb haar e-mail maar ik weet helemaal niet hoe te beginnen aan een bericht...
heeft er iemand een leuk idee? *D

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:49

ik zoek een ruiter voor mijn shetlander in de omgeving van leiden.
maar hij is nogal pittig, veel kinderen kunnen zijn bokken niet uitzitten..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:42

Ruiter voor je shet is een drama. Had een leuk meisje gevonden met weinig ervaring, heb haar het een en ander geleerd. Helaas vond ze mijn shet nog te eng met rijden en is ze nu naar de manege gegaan. Daarna via via een ouder meisje gevonden die de pony zou doorrijden, maar die moet ik heel te rijd achterna vragen of ze tijd en zin heeft, dus de zin zal wel niet zo hoog zijn :') Nu dus al weer een tijd op zoek, maar dat valt echt niet mee. Iedereen woont of te ver weg, of ze zijn veel te groot (en denken dat ze nog makkelijk op een shet passen...) Mss binnenkort maar eens op de manege gaan rondkijken of daar iemand interesse heeft.

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:59

Ik moet er soms wel eens om lachen :D op Marktplaats enzo staan advertenties bij de vleet en sta ja na 2 dagen op pag. 60 en mensen die echt iemand zoeken vinden heel slecht een verzorger :P

Ik snap het wel hoor :) maar het is wel grappig!
Hopelijk vinden jullie allemaal een verzorger/verzorgpaard :)

Rixtt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:38

Wat een handig topic!
Ik ga als ik 25 berichten heb geplaatst een topic maken.

hennep112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:41

Ik heb destijds gereageerd op een advertentie op Marktplaats, en met succes! Heb er helaas niet lang van kunnen genieten aangezien het paard een hoefziekte kreeg waardoor hij afgekeurd is.

Nu dus gewoon Marktplaats en Bokt weer in de gaten blijven houden.

_xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:26

een hele goede Topic!
Ik denk dat ik hier echt wat aan ga hebben.
Xxxxx