Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:EssieB schreef:Mijn dochter van bijna 13 zoekt zich een breuk naar een verzorg/bijrijdpaardje. Natuurlijk zijn we bereid om een bijdrage te betalen maar nu zijn er dus ook eigenaren die gewoon 100 euro per maand vragen en dan mag ze nog niet eens bijv. op zaterdag een dagje op stal zijn om lekker te poetsen, knuffelen en te rijden. Maar mag ze 1 x per week een uurtje rijden. Hier in de regio valt het vinden van verzorg-bijrijdpaardje echt niet mee helaas.
Welke regio zit je dan?
[***] schreef:EssieB schreef:Bij de shetjes ben ik de eerste paar keren mee gegaan maar daarna regelt ze het helemaal zelf. Uitmesten, stal vullen met stro, voetbakken, water, poetsen, vlechten, rijden, afspuiten nou ja en wat ik nog vergeten ben.
Kinderen zijn ook niet allemaal hetzelfde. Gelukkig heeft die van mij wel verantwoordelijkheidsgevoel
Hmmja, ik weet ook niet wat ik daarvan zou vinden. Niet dat het mij om de leeftijd gaat, er zijn meisjes van 12 jaar bij ons op stal die ik blind met mijn pony('s) zou vertrouwen, deze hebben hen ook gepoetst toen ik op vakantie was, maar die rijden al jaren bij ons, zijn daar zowat opgegroeid en zijn er elke dag om met hun huurpaard bezig te zijn (en hebben daardoor dus jammer genoeg geen tijd voor die van mij, anders had ik geen problemen). Dat is heel anders dan een random 12-13-14-... jarige waarvan een paar keer een moeder mee komt en die dan alles alleen gaat doen. En als ze zo'n hele dag op stal is, wat gaat ze dan doen? Poetsen kan je wel lang mee bezig zijn, vindt pony ook heerlijk, maar dat doe je ook niet eindeloos. En voor andere dingen is toch (meer) begeleiding nodig vind ik. Verder gewoon maar rondhangen is het ook niet want daarvoor ben je niet op stal lijkt mij.
Dus ja, ze zou op zich hier wel een kans krijgen, na een goed face to face gesprek over de verwachtingen en de bedoelingen enzo. Maar bij een jonger kind moet er ook wel begeleiding zijn vind ik, zeker een hele tijd in het begin...
Klinkt gezellig Women2
LaPluche schreef:Misschien dat ik voor 3 x in de week een verzorgster ga zoeken.
Paard is heet wel goed rijdbaar en eerlijk.
Maar iets houdt me tegen.
Wie heeft er omgeving Almelo ervaring met verzorgsters?
EssieB schreef:Mijn dochter van bijna 13 zoekt zich een breuk naar een verzorg/bijrijdpaardje. Natuurlijk zijn we bereid om een bijdrage te betalen maar nu zijn er dus ook eigenaren die gewoon 100 euro per maand vragen en dan mag ze nog niet eens bijv. op zaterdag een dagje op stal zijn om lekker te poetsen, knuffelen en te rijden. Maar mag ze 1 x per week een uurtje rijden. Hier in de regio valt het vinden van verzorg-bijrijdpaardje echt niet mee helaas.
joyce B schreef:EssieB schreef:Mijn dochter van bijna 13 zoekt zich een breuk naar een verzorg/bijrijdpaardje. Natuurlijk zijn we bereid om een bijdrage te betalen maar nu zijn er dus ook eigenaren die gewoon 100 euro per maand vragen en dan mag ze nog niet eens bijv. op zaterdag een dagje op stal zijn om lekker te poetsen, knuffelen en te rijden. Maar mag ze 1 x per week een uurtje rijden. Hier in de regio valt het vinden van verzorg-bijrijdpaardje echt niet mee helaas.
Ik zit eerlijk gezegd ook niet te wachten op jonge meiden die de hele dag blijven hangen. Ik wil ze hier niet hebben zonder toezicht en houdt het dus wel in de gaten. Het is prive aan huis en dan vind ik het wel genoeg als ze eer uurtje of drie er zijn om te poetsen, rijden, helpen met klusjes etc.
Daarbij staan de paarden overdag op het gras om te eten en de relaxen. Urenlang dutten en borstelen betekent urenlang minder vrij op de wei. Dat liever buiten de weidetijd en voertijden om.
cobiie schreef:Essie, op sommige pensionstallingen wordt dat ook niet gewaardeerd.![]()
Ik weet dat bij ons er bijrijders (kinderen) zijn aangesproken die een "gehele" dag met een pony aan het rond slepen zijn. Ook die pony's verdienen rust en heerlijk op de wei te staan.
Daarnaast zijn de staleigenaar en de overige pensionklanten geen kinderoppas, zeker bij meer "wedstrijdgerichte" pensionstallingen kan daar over geklaagd worden als ze te vaak in de weg loopt of onnodig voor te lange tijd ruimtes in beslag houdt.
Misschien is het verstandig om je dochter eerst wat meer privelessen te laten rijden op de manege om haar rijden te verbeteren en mogelijk daar een pony leasen. Mogelijk sluit dat beter aan op haar huidige wensen.
sneeuwpop schreef:Ik denk dat het betalen voor bijrijders aan de stalhouder vooral is om het tegen te gaan.
Want voor je het weet heb je met veel meer mensen te maken dan het aantal paarden. Dan is het ook lastig om iemand aan te spreken op gedrag, want elke x is er een ander met dat paard bezig. Terwijl het vaak wel duidelijk is bij rommel, dat het bij een "dat" paard is gebeurd.
Ook met regels die moeten worden nageleefd is het makkelijker om dat met minder mensen te doen.
Diefstal is ook zoiets.