Maar je hwbt dus geld nodig om iemand te kunnen vertrouwen?
Dan is het wel erg gesteld..
En je kunt met een bijrijder ook de kans op blessures verkleinen. Wel een extra paar ogen die alles in de gaten houd en voor de verzorging van je paard zorgt.
Mijn huidige paard heeft slappe kniebanden waardoor ze juist extra getraint moet worden om dit aan te sterken. Zo niet zakt ze snel door haar knie staat ze op slot.
Aangezien de eigenaar niet rijd voorkom ik dat de blessure juist erger wordt.
Ook komt de hoefsmid om de 8 weken om binnenom te bekappen op mijn kosten. De rest van de kudde gaat 1 keer per half jaar op kosten van de eigenaar.
Ik heb mijn eigen tuig aan laten meten door een zadelmaker en laat het regelmatig controleren. Tandarts mijtmiddel mokzals dierenarts.. Hoe ver ga je voor het paard van een ander?
Ik persoonlijk heel ver omdat ik haar bijna als eigen beschouw en het beste met haar voor heb.
En nee ik denk niet dat ik zeldzaam ben want we zijn met 7 meiden op stal die hetzelde hier voor hun vaste paard over hebben! Ieder heeft zijn eigen fries.
De eigenaren hebben ze puur en alleen voor de fok verder mogen we zelf weten wat we ermee doen.
Maar een vaste bijdrage zou ons inderdaad afschrikken denk ik. Terwijl je er stuk voor stuk geweldige bijrijders voor terug krijgt. En nee we hebben geen luxe stal we hebben allemaal regenlaarzen om door de blub en regen toch je paard uit de wei te kunnen halen