Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:37

op het begin was je heel entiausiast over haar toch? als je nu gaat kijken tussen toen en nu, zie je dan al iets van vooruitgang. dat ze wat minder verlegen is en wat meer durft te zeggen? dus dat je niet kijkt naar wat je van haar verwacht, maar echt of ze al iets is vooruit is gegaan..
als dat zo is, zal het uiteindelijk helemaal goed komen denk ik en dan heb je wss iemand die je helemaal naar je hand kan zetten als ze een beetje loskomt. al zal dat lang gaan duren. wat bij mij erg hielp was de de eigenaar me altijd vertrouwens gaf, daardoor kreeg ik ook meer vertrouwens en uiteindelij is het allemaal goed gekomen. ik ben nog steeds niet waar ze me wilt hebben, maar we zijn op de goede weg

ik denk dat je eigenlijk heel goed bezig bent, maar dat het veel langer zal duren dan je zal willen. nogmaals of je daar op wilt wachten ka jij alleen beslissen. jij weet of het kwaad kan bij je pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:39

Was enthousiast :j Omdat ze rustig en lief was tegenover hem, en omdat ze duidelijk al wat grondwerk gedaan had. Allen blijkt die grondwerkervaring niet voldoende en lijkt het bijleren niet te vlotten. Ik verwacht misschien teveel, dat kan best, maar het is geen leerpony, het is een pony die nog moet leren (zelfs op zijn leeftijd :P ) en daar zit een beetje het probleem. Het is geen pony waar ik iedereen zonder zorgen op kan wegsturen omdat ik weet dat ze wel thuiskomen zeg maar ... En ik weet dus niet of die voor haar wel geschikt is ... Of dat die überhaupt voor iemand wel geschikt is (uitzonderingen daargelaten, maar vindt die maar eens, dit topic loopt niet voor niks zo goed :+ :)) ).

Edit; ze had de vorige sms toch gehad over dat het vandaag niet kon doorgaan, waarom ze daar dan niet even op reageert weet ik niet :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-08-12 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:43

@[***]
Ik krijg het gevoel dat je te snel te veel wilt voor deze verzorgster bedoel ik.

Ook mijn verzorgster van toen 15 heeft er echt een aantal maanden over gedaan voor het ging zoals ik wilde. Om los te komen, om dingen te zeggen en te overleggen en vooral ook om te leren hoe om te gaan met de pony, want zeg nou zelf wat heeft gemiddeld een meiske van die leeftijd voor ervaring als ze alleen maar de manege gezien hebben...
Hoe spreken we dingen af, ik heb namelijk geen whats-app en kan niet sms -en, dus via mail en msn.
Wisselende schoolroosters, ineens veranderde werkrooster bij de supermarkt, het is allemaal wennen.
Meiske bang om het fout te doen en weer afgewezen te worden.
En dan is er ook een ouder die zijn kind ook veilig wil zien.

Ik ben er in het begin altijd bij gebleven, vrij makkelijk omdat de pony's aan huis staan.
Veel voorgedaan en verteld. Lijstje gemaakt, achteraf gecontroleerd en dan weer op dingen gewezen die ik toch echt anders wilde. Langzaam aan alle hulp afgebouwd. Er zijn nog steeds dingen die ze niet alleen mag om diverse redenen. Nu zijn we samen de mini shet aan het beleren voor de sulky en ook daar zijn weer nieuwe regels voor die kunnen veranderen en die we elke keer doornemen. Wat kan wel en wat kan niet. We hebben nu veel plezier en werken echt samen.

Tja, inderdaad het is net of je dan schooljuf bent (hum verhip ben ik ook...), maar ik heb er wel mijn plezier van.

Nu met het jonge meiske van 13 is het een herhaling van 3/4 jaar terug.
Weer investeren en begeleiden, weer een gesloten, stil meiske. Met nu nog weinig initiatief. Maar het komt wel. Het duurt alleen een poosje, de een is sneller dan de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:47

Ik zal vast te snel teveel willen :j
Maar ik kan de pony toch ook niet over haar heen laten lopen omdat ze het nog moet leren? Bij sommige pony's is er geen proberen, daar is het gewoon doen .. En als je dat niet kan: jammer, maar dan heb je kans op ongelukken. Snap je wat ik bedoel? Daar zit ik mee .. Dat er op een bepaald moment iets gaat gebeuren, iets wat voorkomen had kunnen worden, iets wat ik had kunnen zien aankomen ... En dan staat die bezorgde ouder wel op mijn stoep natuurlijk ;) Buiten het feit dat het al erg genoeg is als er iets gebeurd... En de pony heeft al de nodige bagage mee, ik weet echt niet of ik die een plezier doe door hem in handen te geven van een jonge meid die nog moet leren ... Hij lijkt het op zich wel prima op te pakken op dit moment, maar toch, ergens is er iets ... kan er alleen de vinger niet opleggen wat het is ..

capopjekop

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:49

Als het echt dreigt mis te gaan dan gewoon ingrijpen en vertellen waarom je dat doet en hoe ze het kan voorkomen. Dat doe ik ook nog steeds, je wilt dat het veilig is allemaal. Overigens ben ik mss overbezorgd, maar ik heb niet graag jonge meiden alleen bij mijn dieren, ik weet dat ze hun eigen zinnetje proberen door te drijven als ze denken dat dat kan. Wil je echt een verzorgster die alles alleen kan dan denk ik dat je toch voor 16 of zelfs 18 plus moet kijken. Al zal daar de een ook beter mee weg kunnen dan de ander.

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:50

tja dat is eg moeilijk, wat je misschien nog kunt proberen is om met haar te praten. maar dan via de mail.. dit klinkt wss erg raar, maar ik denk dat ze zich alleen maar erg ongemakkelijk voelt als je echt met haar gaat praten en dat ze er alleen maar meer onzeker door zal voelen. is bij mij zo iig.. ik heb veel moeite met dit soort gesprekken en zeg dan alleen ja en amen om er zo snel mogenlijk van af te zijn..

je kunt dan precies neerzetten wat je van haar verwacht, maar geef haar daarin wel veel vertrouwen.. ook zal ze dit kunnen nalezen.
of dit zou werken weet ik niet, is maar een idee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:54

Misschien is dat inderdaad wel een idee :j
Heb ook het gevoel dat er veel "ja en amen" komt om het gesprek maar zo kort mogelijk te houden, dus kan wel kloppen wat je zegt :j

Hoe reageren jullie als jullie verzorgster 100 keer hetzelfde zegt of doet tegen het paard zonder dat dit effect heeft? Ze moet toch zelf ook zien dat het niet werkt wat ze doet? Maar toch blijft ze stug steeds hetzelfde doen. Zij heeft het nog niet door, maar mensen op stal kijken haar wel aan daarom hoor, wij zijn meer het type van "iets vragen en dan geen reactie van paard = duidelijkere vraag". Niet 100 keer "ho, niet doen" zeggen, maar na de 2e of 3e keer eens een reactie van "en nu is het goed!" Snappen jullie? Maar dat doet ze dus niet, en als je daar dan over praat kom je echt niet ver .. en steeds alles maar blijven herhalen en over hetzelfde blijven zagen heb ik ook geen zin in :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:56

Tjah ik blijf gewoon herhalen. Je wilt niet weten hoe vaak ik per les op de manege niet te horen kreeg dat ik mijn ellebogen geknikt moest houden en na 10 minuten ging het weer zijn eigen leven leiden :') Mijn bijrijdster mag ook wat strenger zijn met rijden, ik zeg altijd eerst vriendelijk je been aandrukken om het te vragen, reageert hij niet dan vraag je strenger. Dat vindt ze moeilijk, maar ik blijf haar daar aan herinneren, voor die meiden is het ook omschakelen als je enkel manegepony's bent gewend en je moet dan op een andere manier gaan rijden of op een andere manier in de omgang bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:58

Sorry, maar ik zal ook niet als ik nog maar een maand dat paard en de mensen ken, zitten te schreeuwen tegen het paard als het niet luisterd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:03

Je moet toch niet schreeuwen tegen een paard om duidelijk te maken wat je wil?
Maar als jij al 100 keer "how" hebt gezegd en je pony staat nog steeds niet stil, wat doe jij dan? Nog een 101e keer "how" zeggen? (en ik overdrijf echt niet met die 100 keer hoor, heb niet geteld maar zal er niet ver vanaf hebben gezeten, heb eerst 10 minuten niks gezegd om te zien of ze het zou doorhebben dat het geen effect had, maar toen had ik het wel gehad :+ ).

Heeft iemand ergens een idee van begrijpbare informatie over het gedrag van paarden? Misschien kan ik haar dat via mail doorsturen om eens door te lezen enzo. Dus dingen over je ruimte respecteren, hoe paarden zich in een kudde gedragen etc. etc., de echte basis dus. Parelli is niet beschikbaar in het nederlands zeker hé?

Voor mij is het allemaal heel simpel, als een paard op de poetsplaats staat mag die van mij best rondkijken en eens een pasje opzij zetten, zolang die maar rekening houdt met waar ik sta. Doet die dat niet (en komt die bv. met z'n kont mijn kant uit terwijl ik daar sta) dan geef ik duidelijk aan dat ik daar dus sta, door een duw of een stemsignaal of desnoods een stemverheffing als ze ineens naar mij toe vliegen ... Zo'n dingen lijken mij logisch, maar dat is het dus blijkbaar totaal niet .. en ik denk dat daar het probleem zit, dat ik dat niet "kan begrijpen" dat dit niet voor iedereen gewoon logisch is ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:05

Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Maar ik heb wel de pony eens over haar heen laten lopen.
Weliswaar was ik er dus bij en kon ik goed ingrijpen, maar mijn punt was wel duidelijk.
Soms is ervaren beter dan steeds iets horen.
En verder voel ik soms een grammafoon die blijft herhalen, maar ach dat vind ik niet erg.

Citaat:
Hoe reageren jullie als jullie verzorgster 100 keer hetzelfde zegt of doet tegen het paard zonder dat dit effect heeft? Ze moet toch zelf ook zien dat het niet werkt wat ze doet? Maar toch blijft ze stug steeds hetzelfde doen. Zij heeft het nog niet door, maar mensen op stal kijken haar wel aan daarom hoor, wij zijn meer het type van "iets vragen en dan geen reactie van paard = duidelijkere vraag". Niet 100 keer "ho, niet doen" zeggen, maar na de 2e of 3e keer eens een reactie van "en nu is het goed!" Snappen jullie? Maar dat doet ze dus niet, en als je daar dan over praat kom je echt niet ver .. en steeds alles maar blijven herhalen en over hetzelfde blijven zagen heb ik ook geen zin in

Hahaha, dat is bij mij vorige week hier gebeurd. Ik stond er naast dus kon wel ingrijpen. Maar verzorgstertje zei steeds niet doen tegen mini shet als die wilde happen, en die hapte na 10x zeggen dus wel.
Tja toen was het snel bekeken, jongste verzorgstertje gaf de keer erop een tik en toen was het over.
Dat de anderen op stal kijken zou me weinig boeien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:07

Mss is het ebook van eddy modde wat? Het is wel op trailer laden gericht, maar er komt ook andere informatie aan bod en het is afgeleid van pareli alleen dan makkelijk in het Nederlands uitgelegd. Het ebook is gratis te downloaden via http://www.diagonaal-paardenvervoer.com.

Is het anders niet een mogelijkheid dat ze een paar lesjes grondwerk gaat volgen met Boke? Mss dat ze het van een instructeur makkelijker oppakt dan van de eigenaresse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:07

Een tik is voor mij duidelijk iets anders dan slaan en schreeuwen.

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:08

capopjekop schreef:
Tjah ik blijf gewoon herhalen. Je wilt niet weten hoe vaak ik per les op de manege niet te horen kreeg dat ik mijn ellebogen geknikt moest houden en na 10 minuten ging het weer zijn eigen leven leiden :') Mijn bijrijdster mag ook wat strenger zijn met rijden, ik zeg altijd eerst vriendelijk je been aandrukken om het te vragen, reageert hij niet dan vraag je strenger. Dat vindt ze moeilijk, maar ik blijf haar daar aan herinneren, voor die meiden is het ook omschakelen als je enkel manegepony's bent gewend en je moet dan op een andere manier gaan rijden of op een andere manier in de omgang bezig zijn.

ik denkt niet dat ze het "vergeet"maar dat ze het eigenlijk wel weet, maar het gewoon niet durft. terwijl ze ook eigenlijk wel weet dat TS het juist goed zou vinden als ze het deed..

hmm staat nogal ingewikkeld.. snap je het nog..

een voorbeeld bij mij is dat ik duidelijker moest zijn met mijn been, elke keer zei ze dat ik dat moest doen, maar ik durfde het eigenlijk niet, omdat ik bang was dat ik te veel zou schoppen terwijk ik eigenlijk wel wist dat het goed zou zijn. na een hele tijd deed ik het 1 keer wat strenger en meteen zei de eigenaar dat dat precies was wat ze bedoelde en dat ik zo verder moest gaan en dat gaf me veel vertrouwen.. zo zijn we langzaam verder gegaan en nu ben ik veel strenger

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:08

Wat heb ik het toch allemaal makkelijk als ik dit allemaal lees :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:09

Ik denk dat ze gewoon nog wat onzeker is wanneer ze strenger mag ingrijpen en wanneer niet. Dat is een gevoel dat je krijgt naarmate je meer ervaring hebt. Ik denk dat je dat bedoelt of niet marijepagter? Ik probeer mijn bijrijdster ook altijd te vertellen waarom ik wil dat ze het zo of zo doet, het gaat steeds beter, echt jammer dat ze nu begint te groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:12

Dank je capopjekop, zal het eens doornemen, als er ook andere info in staat is het misschien inderdaad wel wat :j Zijn er ook nog filmpjes op youtube die een aanrader zijn? Ik heb zoveel gezien de laatste tijd dat ik het moeilijk vind om te filteren en te selecteren, en het is ook allemaal engels, weet niet of dat handig is...

@ Sylvia_B : dat grammofoon-gevoel, word je daar niet ontzettend moe van?
Is misschien ook doordat ik zelf niet helemaal gezond ben hoor, maar ik word dus echt moe van 100 keer hetzelfde zeggen, mentaal moe dus ... Had ik gisteren ook na die hele hoefsmidervaring, toen was ik echt mentaal compleet op ... Misschien zit daar ook wel een (groot) stuk van mijn probleem ...

Eigenlijk was ze er gisteren beter wel bijgeweest .. zal wel met een huilende verzorgster gezeten hebben, maar dan wist ze wel tot wat hij in staat was als hij echt zou willen ... Zit erover te denken om haar morgen als ze komt te zeggen van "poets hem maar en dan ga je maar even hetzelfde rondje wandelen van vorige keer en kunnen we daarna nog wat anders doen" en dat ik dan iets met [***] ga doen ofzo waardoor ik haar echt niet kan helpen ... Of is dat heel cru? := :+

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:12

capopjekop schreef:
Ik denk dat ze gewoon nog wat onzeker is wanneer ze strenger mag ingrijpen en wanneer niet. Dat is een gevoel dat je krijgt naarmate je meer ervaring hebt. Ik denk dat je dat bedoelt of niet marijepagter? Ik probeer mijn bijrijdster ook altijd te vertellen waarom ik wil dat ze het zo of zo doet, het gaat steeds beter, echt jammer dat ze nu begint te groeien.

dat is idd wat ik bedoel, en wss weet ze uiteindelijk wel wanneer ze wel strenger mag ingrijpen, maar durft ze het nog niet, omdat het miss toch niet goed is. en daarna gaat ze het wel doen.. eigenlijk 3 fases
1niet weten
2wel weten maar niet durven
3 het wel doen

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:14

[***] schreef:
Eigenlijk was ze er gisteren beter wel bijgeweest .. zal wel met een huilende verzorgster gezeten hebben, maar dan wist ze wel tot wat hij in staat was als hij echt zou willen ... Zit erover te denken om haar morgen als ze komt te zeggen van "poets hem maar en dan ga je maar even hetzelfde rondje wandelen van vorige keer en kunnen we daarna nog wat anders doen" en dat ik dan iets met Cobe ga doen ofzo waardoor ik haar echt niet kan helpen ... Of is dat heel cru? := :+

dat werkt denk ik ook wel, niet vragen maar meedelen. zal ze eng vinden maar ook geen ne durven zeggen en dan ervaren dat het toch wel lukt en weer een stukje vertrouwens krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:21

[***] schreef:
@ Sylvia_B : dat grammofoon-gevoel, word je daar niet ontzettend moe van?
Is misschien ook doordat ik zelf niet helemaal gezond ben hoor, maar ik word dus echt moe van 100 keer hetzelfde zeggen, mentaal moe dus ... Had ik gisteren ook na die hele hoefsmidervaring, toen was ik echt mentaal compleet op ... Misschien zit daar ook wel een (groot) stuk van mijn probleem ...

Eigenlijk was ze er gisteren beter wel bijgeweest .. zal wel met een huilende verzorgster gezeten hebben, maar dan wist ze wel tot wat hij in staat was als hij echt zou willen ... Zit erover te denken om haar morgen als ze komt te zeggen van "poets hem maar en dan ga je maar even hetzelfde rondje wandelen van vorige keer en kunnen we daarna nog wat anders doen" en dat ik dan iets met Cobe ga doen ofzo waardoor ik haar echt niet kan helpen ... Of is dat heel cru? := :+

Nee daar word ik niet moe van, dat gaat op de automatische piloot.
Maar dat kan wel degelijk komen door mijn beroep....
Verder zit ik in een rolstoel en ben 100% afgekeurd dus snap erg goed wat je bedoelt.

Tja, je kan niet meer terug draaien dat ze er niet bij was met de hoefsmid.
Heeft dus geen zin om daar verder over te denken. Misschien iets voor een volgende keer.
Dat je zelf kapot bent kan ik me indenken. Misschien zit daar inderdaad ook een stuk van het probleem.

Ik vind het niet cru om haar zo aan het werk te zetten, je moet alleen wel zeker weten dat ze dat aankan en zorg dat je altijd kan ingrijpen als het echt heel erg fout gaat.
Overigens van fouten leert ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:25

In principe zal er op dat rondje niks fout gaan, hij heeft dat rondje al 1000 keer gedaan bij wijze van spreken, het enige wat fout kan gaan (en wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren) is dat hij op een bepaald moment naar het gras duikt ... maar eigenlijk is dat net de bedoeling, en dat ze het dan helemaal alleen oplost en op die manier toch terug geraakt op stal ... Vorige keer heb ik ingegrepen en daarna zei ze dat het nu duidelijk was hoever ze mocht gaan (al had ik dat ervoor ookal 100 keer gezegd & voorgedaan, maar ok) dus in principe zou het nu wel moeten lukken denk ik dan ;)

Dat trailerboek van eddy modde lijkt me trouwens wel wat! Staan inderdaad interessante dingen in qua theorie :j Dus dat ga ik haar even doorsturen om alvast mee te beginnen. Moest iemand nog interessante teksten weten of filmpjes hebben ofzo houd ik me aanbevolen :Y)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:28

Ik geloof dat ik een poosje terug hier ook een bericht had geplaatst.
Ik heb eindelijk een bijrijder gevonden. Ik had al een hele poos een advertentie op marktplaats en op bokt staan.
Ik had totaal geen reactie. En zo ineens had ik er 2 tegelijk. En toen moest ik ineens kiezen.
Het is iemand hier van bokt geworden. We liggen kwa manier van trainen best wel op 1 lijn.
Ik ben heel erg blij met haar. Ze is lief en consequent. Dat is bij mijn paardje wel nodig. Bovendien kan ik zelf ook goed met haar opschieten.
Ik hoop op een plezierige en langdurige samenwerking. En ook dat zij er plezier in heeft. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:31

Heel leuk dat je iemand gevonden hebt! Zo zie je maar weer dat het echt van het moment afhangt, het is toch een beetje geluk hebben dat de juiste mensen jouw advertentie tegenkomen :)

Ik heb het Ebook naar haar doorgestuurd, gewoon enkel daarover, nog niks anders in mijn mail gezet, ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:31

Claudia78

Fijn joh, geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:54

Even een [***]-update voor wie interesse moest hebben ;)

Citaat:
[***] heeft spiertjespijn :(:) Hoop dat het met een paar dagen weer over is, maar z'n lichaam (z'n benen) hebben toch een enorme optater gehad met zijn gedoe, en dat breekt nu uit natuurlijk (gisteren was hij verdoofd, toen voelde hij dat zo niet :+ ).

Heb vandaag toch wel wat met hem gedaan, vond dat ik moest. Meteen al de weide in met halster maar ik mocht gewoon naar hem toe gaan en halster aandoen, eerste stap was al genomen :D Toen richting poetsplaats, maar toen we in de buurt kwamen van waar die hoefstal gisteren stond werd het toch andere koek. Hij deed niks speciaals hoor, maar hij begon echt te snuiven en hij vond het maar helemaal niks die plek. De mensen die er gisteren ook waren waren er nu ook en die zeiden ook meteen "ach, hij heeft nog bang, arm beest". Dus even op die plaats blijven staan, gewoon staan en met de mensen praten, er was immers niks aan de hand. Hij bleef fijn in de buurt, wel beetje ronddraaien en kijken en snuiven maar niks spectaculairs. Daarna op de plaats vastgezet waar hij gisteren heeft gestaan om de verdoving te laten inwerken, ook daar werd druk gesnoven. Ben de poetsspullen gaan halen en zelfs dat vond hij ineens maar een eng ding :') Maar gewoon geborsteld, staart uitgekamd, tussendoor nog met mensen gepraat etc. etc. Het ging allemaal wel, maar je merkte dat hij toch op z'n hoede was. Normaal staat hij op die plaats lekker in het zonnetje te suffen tijdens het poetsen, vandaag niet, en iedereen die voorbij liep was een mogelijke hoefsmid in zijn ogen had ik het idee :)) Hij heeft ook 3x gemest, wat hij anders normaal niet doet, dus hij had echt stress (in het begin deed hij dat ook op de poetsplaats en dan op een bepaald moment niet meer en nu dus weer wel).

Heb hem daarna even meegenomen naar de roundpen en daar nog friendly gedaan met de leadrope. En daarna ook nog met een ander touw. De leadrope hing dan gewoon voor hem (alsof iemand hem vast had) en dan met een ander touw werd hij aangeraakt. Liet hij gewoon toe, totaal geen probleem. Heb ook het touw om z'n benen geslagen en ook zoals een beenlonge, dus dat ik de 2 uiteinden vast had en dan zo over z'n been gewreven, vooral in z'n kootholte enzo. Hij gaf geen kick (letterlijk en figuurlijk niet :P ). Heb daarna ook alle 4 z'n hoeven even opgetild, geen idee waarom, vond dat dat moest kunnen :+ Daarna even met hem gaan grazen en dan nog een klein rondje wandelen, toen we halverwege waren hoorde ik dat er een steen in z'n hoef zat .. z'n rechterachterhoef .. dus de achterhoef aan de kant waar hij blind is .. Hij wilde op dat moment ook echt niet lopen, liep er echt kreupel op .. dus toen stond ik daar, kon ook echt niet beter ^) Dus ja, wat doe je dan? Paardje gewoon laten staan en hoef optillen en steen eruit halen, dat heb ik gedaan :+

Eigenlijk toch straf allemaal ... Maar het ging dus wel, en hij vond mij nog steeds lief had ik het idee :+:
Een stukje verder had ik weer het idee dat er een steentje in een hoef zat, dus weer alle hoeven opgetild om te kijken, ik hoorde spoken blijkbaar, maar ik merkte wel dat hij weer weerstand begon te geven op het voetje optillen (ik was 'm eigenlijk ook echt aan het pesten natuurlijk, maarja :o ) dus toch even doorgedaan tot ik kon optillen en zelf kon neerzetten en daarna voor de zekerheid nog even naar de roundpen omdat ik weet dat hij daar op z'n gemak is en daar nog even rustig alle 4 de hoeven even opgetild en hem daar uitgebreid voor beloond. Dus wel heel goed afgesloten :) Alleen loopt hij echt wel moeilijk, dus nu krijgt hij even een paar daagjes rust en hopelijk is het dan over :(:)

Heb de verzorgster een sms gestuurd dat [***] even een paar dagen rust nodig heeft, dat ze wel mag komen om hem bv. op de weide te borstelen maar dat ze niet echt wat met hem kan doen. Heb gezegd dat ze maar iets moest laten weten als ze morgen ofzo wilde komen.

Hoop dat het met een paar dagen over is .. hij was best wel zielig vandaag .. zielig en bang .. :(:)