Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gerlindie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:50

tja, hoe ik aan mijn verzorgshet Sabina ben gekomen is toch een verhaal apart. ik zal het even samenvatten

bij de boerderij van mijn oma waren weilanden. als ik me verveelde bij mijn oma ging ik buiten spelen. (´k was 5) toen ontdekte ik dat er achter in een wei 2 pony´s stonden, dus ik ging naar mijn oma en vroeg om brood. elke keer als ik weer bij mijn oma kwam ging ik brood geven aan die pony´s maar die ene pony kwam maar niet. toen ben ik over het hek geklommen om de andere pony ook wat te geven. toen ging ik ze dus ook elke keer aaien. omdat mijn moeder hun eigenaar kende kwam ik te weten hoe ze heten (sabina en Pepijn). toen ik wat ouder was geworden, kreeg ik een halstertouw van hun baas (een oude man van 80) ik moest maar proberen of ik er beweging in kon krijgen. ik begon met Sabina, die was het liefst, en ook heel eigenwijs. mijn vriendin kwam me ook helpen. ik wist ondertussen al heel wat meer van paarden, dus uiteindelijk lukte het, en toen de baas ook nog een paar borstels had gekocht was het feest helemaal compleet. een jaartje later liepen mijn vriendin en ik allebei met een shet aan de lijn. 2/3 jaar terug is Pepijn helaas verkocht.
en de baas werd ziek, en aangezien we naar het huis van mijn oma zijn verhuisd staat ze nu achter ons huis, en verzorg ik haar compleet, net alsof het mijn eigen pony is.

ik kan inderdaad ook niet op haar rijden, maar dat maakt niet uit. het is nog steeds superleuk!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:08

Ik heb sinds zaterdag een verzorgshetje om lekker te wandelen, poetsen, knuffelen en komend seizoen te gaan leren mennen.
En dalijk ga ik kijken bij een groep ijslanders ! Spannend hahaha *\o/*

_laura_lilo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:21

Ik heb niets helaass....

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:59

@_laura_lilo_
gewoon wat advertenties plaatsen en niet opgeven!!

Ik ga zondag naar een potentieel verzorgpaardje kijken. Ik had een zoekertje geplaatst en had meteen reactie. Ik heb wat met de eigenaar gemailt en ik ben echt benieuwd!! vooral omdat ze western is beleert en ik rij normaal dressuur. De eigenaar wil het me nu leren en ik kan al niet meer wachten!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:46

Rosannee_ schreef:
ik ben ook opzoek in omgeving hendrik ido ambacht/zwijndrecht/ridderkerk
hier staat meer informatie over mij : http://www.bokt.nl/markt/ad/71913/aange ... -verzorger

Oud-Alblas een optie? Of te ver weg? Is wel de andere kant van de brug....
Kom je uit HIA?
Lief fjordsel genaamd Sjolvir in de aanbieding....
Nadeel, je mag er niet op rijden als je ouders oid er niet bij zijn, aangezien je over drukke weg zou moeten.
En om te kunnen rijden zou je lid moeten worden van de rijvereniging (op stal is geen bak) de beyaert.
Verzorgen mag wel onder de 18 jaar oud.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:52

Ik zit sinds bijna 2 maanden ook zonder!
Baal erg, hoe het gegaan is en mis met pony ontzettend.
Ben nu ook aan afwachtte, kreeg via bokt al verschillende mails.
Maar is allemaal dan weer net te ver :)
Dus nu wachten op iemand in de buurt! :D

Diamantelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:48

Pff ik zoek al heel lang naar een verzorg pony in Weesp, ik heb ook al een advertentie op marktplaats en ook hier, op bokt.nl. Hij is 60x gezien maar nog 0 reacties ;( ik ga morgen nog door Weesp fietsen met mn vriendin die ook op paardrijden zit, we zoeken samen naar mensen met ponys en dan maar vragen :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:50

Hihi!
Morgen ga ik ook maar eventjes kijken! :)
Hoppelijk vind ik wel iets en ik ben nu 2 a 3 maanden opzoek!
En wat is dat een straf zeg. zolang niet bezig te zijn met paarden.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:29

Ben ook nooit aan een verzorgpony gekomen helaas, wel uiteindelijk een leasepony gehad op de manege. Is ook een echte aanrader :) Heb inmiddels het probleem totaal niet meer omdat we nu thuis 2 rijpony's hebben. Probleem is nu juist dat we er een bijrijder bij zoeken x'D.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:31

Vooral de moet niet opgeven!! ;)
Als je niks doet komt het zoiezo niet ;)
Rond blijven vragen en advertenties plaatsen! Ik heb altijd zo gedacht een verzorg pony komt niet vanuit zichzelf maar die komt omdat je van beide kanten er moeite voor doet ; ) vooral de moed niet opgeven en vooral doorzoeken!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:17

Ik zou misschien gebeld worden voor een verzorgpaardje maar ze hebben nog niet gebeld... ben benieuwd.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:25

Succes!

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:26

Ik ben ook nog steeds aan het zoeken....

brendaa94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:33

ik heb nog leuke paardjes + ezels staan die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken. iedereen die interesse heeft kan altijd een pb sturen!
succes allemaal met het zoeken van een verzorgpony!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:38

Hier ook nog geen succes... Alle eigenaars haken af als we net iets afgesproken hebben. Wordt er helemaal gek van :( Eindhoven is ook niet helemaal de ideale plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:44

Ik denk dat hier wel meer dan duizend paarden/pony's staan maar iedereen doet ze zelf of heeft al een verzorger... Ik heb nu 2 schatten van shetjes hoor, maar ik heb het niet meer naar m'n zin op de manege (en vind de andere maneges maar niks), en wil toch graag rijden! Klinkt heel veeleisend maar zo is het nou eenmaal... Succes met zoeken Celestial! :)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:46

Doanique schreef:
Ik denk dat hier wel meer dan duizend paarden/pony's staan maar iedereen doet ze zelf of heeft al een verzorger... Ik heb nu 2 schatten van shetjes hoor, maar ik heb het niet meer naar m'n zin op de manege (en vind de andere maneges maar niks), en wil toch graag rijden! Klinkt heel veeleisend maar zo is het nou eenmaal... Succes met zoeken Celestial! :)

Precies hetzelfde verhaal hier! Dankjewel, jij ook veel succes met het zoeken naar een bijrijpaardje! :)

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:39

Ik heb een tijdje geleden de moed opgegeven toen ik 10tallen keren toch op het laatste moment werd afgewezen. Nu ben ik een dagje of 3 alweer bezig met zoeken zoeken en zoeken, alleen is de afstand steeds het probleem. Nu heb ik misschien 2 kansen en ik hoop toch zo dat ik eindelijk eens geluk heb!

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:43

Ik heb een idee dat je in omgeving gelderland, flevoland en drenthe heel veel kans hebt op een pony haha. De meeste die ik voorbij zie komen zijn in die buurt. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:50

Had wel een paar maanden terug op de boktmarkt iemand gevonden, helemaal perfect, niet te ver, mocht er alles mee. Krijg ik na 3 maanden een mailtje terug dat het niet kan want het paard is overleden. Was wel heel banketstaaf voor haar.

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:00

ah dat is wel heel erg zuur .

nu hoop ik voor je dat je gebeld word!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:03

Ik zat net te bedenken hoe irritant het is, dat niet iedereen die zoekt in dit topic z'n woonplaats heeft genoteerd (maar heb het zelf ook niet :+) maar dat is wat makkelijker met "zoeken"... Stel je woont in dezelfde omgeving en je kent iemand die nog iemand zoekt...

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:06

Lianne86 schreef:
Ik zat net te bedenken hoe irritant het is, dat niet iedereen die zoekt in dit topic z'n woonplaats heeft genoteerd (maar heb het zelf ook niet :+) maar dat is wat makkelijker met "zoeken"... Stel je woont in dezelfde omgeving en je kent iemand die nog iemand zoekt...

Oh, bedankt dat je me eraan herinnert maar het staat ook in mijn onderschrift :D
Maar iemand in de omgeving van roosendaal iets? (liefst echt in roosendaal zelf, nispen mag ook . )

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:13

Gelderland vind je niemand hoor!!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:14

Ik in Eindhoven ook niet :')