Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:36

Ik vond dit topic toevallig :D. Heb verschillende ervaringen met bijrijders.

Voor mijn pony's heb ik een aantal bijrijders gehad. De eerste was een hele goeie. Ze heeft een van onze pony's gecorrigeerd. Ik had daar geen klik mee, en door een paar ongelukken durfde ik er nog amper op te rijden. Ze kreeg binnen een jaar een eigen paard, dus wilde ze ermee stoppen. Daarna hebben we iemand gehad die alleen kwam wanneer het haar uit kwam. Soms kwam ze weken niet, en dan ineens zonder afspraak stond ze er ineens. We zijn toen verder gaan zoeken, en hebben toen een langere tijd een hele goede bijrijdster gehad. Met haar kon ik ook buiten rijden zonder problemen :D. Toen ze erachter kwam dat ze zwanger was moest ze stoppen. De laatste was een meisje van 14. Aan haar hebben we uiteindelijk een van onze pony's gegeven omdat mijn moeder ging emigreren.

Voor mijn huidige paard heb ik ook een paar bijrijders gehad. Een jongen :D die aan freestyle deed. Dat vergeet ik niet meer. Mijn paard was nog best jong, en nog nooit zonder zadel gereden. Toen hij kennis kwam maken, en een stukje zou rijden vroeg hij of het zadel eraf mocht :=. Mijn paard ging toen met hele hoge galopsprongen door de bak. Ook buiten reed hij gewoon zonder zadel :D. Omdat ik het toch gevaarlijk vond ( ze is niet de makkelijkste), en zelf dressuurmatig rijd botste het een beetje. Dus ik heb weer gezocht naar een andere bijrijdster. Ik dacht dat ik een hele goede gevonden had. Zelf kon ik ook goed met haar opschieten. We deden vaak leuke dingen, en ze zorgde goed voor m'n paard. Totdat ze mijn paard mee mocht nemen naar haar stagebedrijf. Ik zag haar nog weinig omdat het een eind uit de buurt was. We hadden afgesproken dat ze voor de kerst terug zou gaan naar mijn oude stal. Alleen kreeg ik een paar weken van te voren al voicemail berichten, en smsjes dat ze mijn paard wilde kopen, en zou stoppen als ze terug zou gaan naar mijn oude stal. Omdat ik haar absoluut niet wilde verkopen heb ik zelf vervoer moeten regelen om mijn paard terug te halen. Ze heeft nog afscheid genomen, maar geen woord meer tegen mij gezegd. Kreeg ook nog een keer een boos berichtje op facebook, terwijl ik niks verkeerd heb gedaan :?. Daarna heb ik haar een hele tijd zelf gedaan. Omdat het niet goed met mij ging, en mijn paard erg gevoelig is kon ik er een tijdje wat minder goed mee om gaan. Dus had ik weer hulp nodig. Er kwam iemand met haar instructeur. Die instructeur probeerde mij op te lichten!!. Hij zei na 1 minuut al (paard stond op de poetsplaats) dat het niks werd, dat mijn paard niet goed was. Volgens hem had ze versleten knieschijven (heel vreemd om zoiets te zeggen als je het paard niet eens hebt zien lopen, zonder foto kun je zoiets echt niet zien). Omdat die vrouw twijfelde wilden ze mijn paard aan de longe zien, en daarna met mij erop. Daarna heeft die instructeur mijn paard af lopen kraken :? |o ik was er helemaal klaar mee. Gelijk dezelfde avond kreeg ik een mail van die vrouw. Dat ze mijn paard niet bij wilde rijden maar alleen kopen. Ze was al zo "gehecht" aan mijn paard, en wist zeker dat ze dit paard wilde hebben (heel vreemd want ze had er niet eens zelf op gereden, en die instructeur zei alleen maar slechte dingen). Vervolgens deed ze een super laag bod, en kreeg ik een paar dagen later weer een mailtje of ik er over na wilde denken :(. Ze wilde nog een telefoongesprek erover, maar ik was zo kwaad dat ik er gewoon niks meer mee te maken wilde hebben. Dezelfde mensen hebben ook nog naar een ander paard bij die stal bekeken, en toen zei die instructeur dat het paard goede nieren had := _O-die vent spoort echt niet. Omdat ik haar zelf wilde blijven rijden kreeg ik via de staleigenaresse te horen dat ze wel iemand wist die mijn paard kon poetsen, en een beetje longeren. Ik ben zelf allergisch voor paarden ;( dus lang poetsen zit er voor mij niet meer in. Dus het was wel een goede oplossing om dat meisje van 14 te laten poetsen, en longeren. Ik ging 1 week op vakantie naar het buitenland. Ik kreeg iedere dag smsjes of ze mocht rijden. Terwijl ik heeeel duidelijk ben geweest dat er absoluut niet gereden mocht worden. Ik heb ook meerdere keren uitgelegd waarom ik dit niet wil. Toen ik terug kwam van vakantie hoorde ik van verschillende mensen dat ze mijn paard iedere dag had gereden, en ook langer dan een uur. Omdat het vertrouwen bij mij helemaal weg was, en ik meerdere keren heb gezegd dat ze niet mag rijden ben ik er gelijk mee gestopt.

Nu heb ik eindelijk een bijrijdster gevonden die wel betrouwbaar is, en goed met mijn paard om kan gaan. De eerste paar keren heeft ze haar wel alle hoeken van de bak laten zien := en is ze een hele lange zijde (20x60 bak) bokkend de bak door gegaan. Gelukkig werd ze er niet bang van, en is mijn paard nu veel braver onder het zadel. We hebben geen vaste dagen afgesproken. Meestal smst ze mij, of ik haar. Dan rijd of longeerd zij 3 dagen, en ik de andere dagen. Ze doet haar nu precies een jaar :D. Ik vraag er geen bijdrage voor, en mijn paard staat all in. Dus ze hoeft alleen maar te poetsen, rijden / longeren. Heb in het begin wel geprobeerd om iemand te zoeken die mee betaald. Alleen zijn die er niet te vinden. Degene die het wel willen vragen altijd of ze het paard mogen verplaatsen. Omdat ik er dan geen zicht meer op heb, en zelf ook nog 3 dagen wat met haar wil doen is dat geen optie.

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:55

LizzyLover schreef:
Wat laten jullie diegene de eerste keer doen als ze/hij komt kennis maken? En nemen jullie ook een soort proeftijd?

Ik ben altijd begonnen met poetsen :D, ondertussen stel ik wat vragen. Ook vraag ik wat degene zelf precies zoekt, en voor hoeveel dagen in de week. Meestal ging ik daarna zelf eerst rijden zodat degene kan zien hoe het paard is ohz. Als ze rijkleding mee hebben mogen ze van mij gelijk proefrijden. Daarna ben ik er de eerste weken bij als er gereden word, totdat ik het gevoel heb dat degene het zelf wel kan zonder problemen.

Youknowme

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:24

Vorige keer dat ik me hier meldde had ik een verzorger van 14 gevonden, die is helaas na 2 keer gestopt dus ging ik weer verder met me zoektocht.
Vandaag een meisje van 12 geweest en dat ging hardstikke goed! Tot december komt ze op proef en als alles goed gaat heb ik er een leuke verzorgster bij!

Esmee_Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:29

Ik heb gewoon aangebeld bij mensne die 2 fjorden hadden, en toen ging het heel vlug. gewoon een keer afspreken dan een keer rijden en toen alleen maar verzorgen en toen weer rijden. En nu mag ik gewoon alles met d'r zonder ook maar enige koste ofzu. Want zij woont helemaal in Drenthe en ik in Gelderland waar dus haar paarden staan dus ze is er doodeweeks toch niet. Ik hoef ook geen klusjes te doen van haar, maar mest vaak de wei uit ofzu!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:53

Net weer een mailtje gestuurd na aanleiding van een advertentie op Marktplaats. Het paard waar ik twee keer ben wezen kijken/rijden gaat niet door: ze hebben liever toch iemand voor 3x per week. -O-

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:50

Ik zit met hetzelfde probleem..

Ik woon in belgie (Lanaken) en heb een 2.6jarige friesche stamboekmerrie staan. Braaf, heel betrouwbaar maar ze komt nogal " paniekerig" over als je haar niet kent. Ze heeft de beginselen van vrijheidsdressuur onder de knie en ik wil haar binnen 4 maanden zadelmak maken.

Ik zoek een verzorg(ster); maar niemand wil omdat ze of bang hebben, of onmiddellijk willen rijden. Terwijl ik denk dat het toch ideaal is om eerst enkele maanden een band te creëren voordat je erop rijdt?

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 02:11

Voor hoevaak zoek je iemand lauradia?
Ik woon door de weeks in Maastricht.

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 02:19

een 2tal keer per week; maar snap natuurlijk dat er tijdens examens e.d. niet zo vaak gekomen kan worden. Ook heb ik liefst dat ik er in het begin bij ben, omdat; zoals ik al zeg, ze nogal chaotisch kan overkomen en omdat ik op een privéstal sta :)

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 02:23

Lauradia, Ik stuur je morgen even een uitgebreid pbtje! Ik ga nu namelijk mijn bedje opzoeken haha.

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 02:25

Ok, geen probleem, ik hoor het wel!

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:56

ik heb nu een eigen pony, maar daarvoor had ik een verzorg shetlander. ik kende het baasje al(zat een jaar bij mijn zus in de klas.) dus mog ik die pony verzorgen. het ging heel goed op et begin. maar na een tijdje ging de shet kreupel lopen en zei ze dat het door mij kwam, terwijl ik en week daarvoor op vakantie was gegaan... ze beschuldigde me steeds vaker. en toen zei op vakantie ging(ik verzorgde die shet toen al een jaar) had ze iemand anders geregeld die de shet zou verzorgen ;( ik vond dat best stom maarja..
weer een paar weken later beschuldigdeze me dat ik de pony ziek had gemaakt. dat was echt de druppel. ik heb afscheid genomen van die shet, bijna met tranen, en heb gezecht dat ikniet meer die pony wou verzorgen.

eigenlijk wil ik dus zeggen: ookal hou je van je verzorgpony maar klikt het niet met het baasje, dan kan je ,meestal, beter op zoek gaan naar een andere verzorgpony.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:39

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:01

Iemand in Zeewolde nog op zoek naar een bijrijdpaard?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:25

Na 1 mindere ervaring ga ik ook weer zoeken. Ik kom erg veel jonge ruiters tegen. Ik zoek wel 16+ en liever ouder. Maar hier in de buurt vind ik nog niks.

Waar plaatsen jullie de advertenties en welke ervaringen stellen jullie aan een sport paard welke weinig geschikt is voor recreatie?? Wel braaf, maar eenkennig?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:27

Ik heb een aantal dagen geleden op bokt een advertentie geplaatst. Ook kwam ik de website www.bijrijdpaard.nl tegen. Een beginnende website, maar misschien iets?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:22

Ik heb het al een paar keer geprobeerd op Marktplaats maar iedere keer veel reactie`s en ook meerdere laten komen maar allemaal niet wat bij mij past helaas....komt denk ook dat ik niet persee iemand moet hebben maar ik doe het eigenlijk meer om iemand een plezier te doen en zie het tot nu toe nog steeds niet dat er meiden echt plezier ik hebben.....altijd maar klagen..
En welke ervaringen je stelt is denk heel persoonlijk, wat ik graag zie zie jij misschien weer heel anders. Het is al heel moeilijk om iemand te vinden dus het belangrijkste vind ik iemand waar je een goed gevoel bij hebt en dan kan je denk veel overleggen.

Succes!

chelseatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:18

ik heb zelf geen eigen paard of pony, maar een vrindin van mij zat samen met mij in de chiro (soort jeugdbeweging). en zij had 2 paarden staan. haar paarden stonden op een wei en ze vond het niet fijn om altijd alleen te gaan rijden. toen ze dat zei dacht ik, dit is mijn kans om eindelijk eens aan een soort verzorgpaard te geraken.

zo gezegd zo gedaan. nu rij ik 2x per week samen met die vriendin op haar paarden. zij op de kleinste (B)pony en ik op de grotere (D)pony. nu die 2 paarden van haar staan niet alleen. ze staan nog met 2 andere paarden van iemand anders, en ja hoor geloof het of niet. de oudste van die 2 paarden (trouwens een mega leuk appaloosatje van 8j) mag ik rijden. de andere is 4 en nog niet helemaal ingereden. maar het zou eens kunnen zijn dat ik die ook mag beginnen rijden (hoop ik) want de eigenaresse van deze 2 rijdt niet zo heel veel meer op haar paarden.

noujaa ik ben al heel blij met deze schatjes maar mijn droom is toch een eigen paard hoor. of een verzorgpaard waarmee ik wedstrijden mag doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:20

ik ga nu 3 weekjes niet meer naar mijn vzpony's en bijrijdpaardje, ik ga namelijk naar Tunesië :') Heb maandag voor het laatst gereden en mis Whitney nu al, maar in Tunesië zal ik ook héérlijk rijden :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:34

*zucht* ik had afgelopen vrijdag iemand om te komen kennismaken. Ze had niet zoveel ervaring, maar was enthousiast, wat ouder (volwassen iig), en zag het wel zitten. Het was gezellig en leuk, poosje staan kletsen over Vjes etc. En dus afgesproken dat ze eventjes zou kijken of ze deze vrijdag om 17.00 bij mij kon zijn, zodat ze een proeflesje kon doen bij mijn instructrice om te zien of het onder het zadel ook klikte tussen haar en Vjesta. Dat zou ze zaterdag laten weten. Zaterdag, geen mail. Dus ik zondag gemaild of ze het al wist zodat ik met mijn instructrice af kon spreken.

Krijg ik maandag een mailtje: ja, ze was ook nog bij een ander paard wezen kijken en had toch besloten daarmee door te gaan, want die hadden een pony waar haar dochtertje op kon rijden.

Zeg dan gewoon dat je ook nog ergens anders gaan kijken, dan weet ik dat iig... Dus de advertentie staat weer op marktplaats, en het is weer wachten op de 12 jarige meisjes die allemaal Anky 2.0 zijn.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:40

Pfoeh, wat een hoop negatieve ervaringen komen er hier toch voorbij. Érg jammer!
Als het echt klikt tussen eigenaar, bijrijder en paard kan het juist zo leuk zijn, maar wat ik hier veelal lees is toch dat het niet het geval is.
Over ruim een maand verzorg ik m'n verzorgpaardje alweer een jaar, tijden gaan echt snel, heb het er ook erg naar mijn zin :j . Even een positief verhaal tussendoor dus! :D

Vjestagirl, Zoek, WinBinChess, PBA en de anderen, heel veel succes, hopelijk komt er iemand op jullie pad met wie het klikt :j .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:42

Dank je Destino. Ik zou t heel fijn vinden om iemand te vinden. Vjesta is zo'n leuk paard die gewoon zo veel meer aandacht verdiend dan ik op het moment kan geven. In januari moet ik ook weer stage gaan lopen en dan heb ik nog minder tijd. Al met al heb ik er al aan zitten denken om haar te verkopen, maar dat kan k eigenlijk ook niet over mijn hart verkrijgen...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:03

Dank je wel, waren er maar meer zoals jij!! Ik kan ze in ieder geval niet vinden....
Wat al eerder gezegt is, jong of oud het maakt niet uit, beiden kunnen goed of juist heel niet te vertrouwen zijn! Dus ik zou graag wel iemand willen die zelfstandig naar de paarden kan maar aan de andere kant als ik er iemand een onwijs plezier doe en in het begin nog hulp nodig heeft wil ik er ook wel over nadenken. Ik heb nu twee super brave paarden dus daar ligt het niet aan, alleen het weer zit nu niet echt mee voor de meeste.... Op de fiets in het donker, mmmmmm dat wordt lastig! Maar ik heb geen haast kom vanzelf de juiste tegen!!

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:39

Ja inderdaad; we zullen de juiste verzorger(ster wel vinden) alleen jammer als je er zo lang moet naar zoeken -:(-

Ik zoek nog altijd :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:43

en ik :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:57

ja en ik ook....