Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:12

Oké. :)
Ik hoop het ook. :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:18

ik had van de zomer ook een knap straaltje aan verzorgsterwek :n

meisje ( 19 jaar) zou een week voor de paarden zorgen omdat ik op vakantie was. kent de paarden al zo'n 10 jaar en komt ook al zo lang hier. kun je vertrouwen lijkt mij..
haar taken? binnen en buitenzetten van mijn 4 dieren, en ze mocht op mijn C pony rijden.
de andere paarden waren out of bounds qua rijden ivm dat het om jonge dieren ging en ik hier alleen zelf mee werk om ongelukken te voorkomen. zo stond het ook letterlijk op het takenrooster.

nou niet dus...
ze had zonder toestemming een vader van een leerling ( 0 komma 0 rijervaring) op mijn 4 jarige merrie gezet voor een rijles. kwam hierachter na foto's op hyves. ook haar vriend had enkele malen zonder toestemming op weer een andere merrie gereden. en als klap op de vuurpijl....
ze had al enkele weken een buurmeisje mee die af en toe op de Shetlander wat mocht rondrijden.
vroeg hier steeds netjes toestemming voor, dus vond het verder prima. maar na enkele weken steeds op dezelfde dag en tidjstip... vond ik het wat verdacht worden.. en eigenlijk ook niet de bedoeling.
een keertje rijden.. alla... maar toen kindlief ineens een complete ruiteroutfit aanhad, verzorgster toch eens aangesproken wanneer kind lief begon op de manege..
nou.. eigenlijk bleek kindlief dus HIER elke week les te hebben van de verzorgster.. op MIJN pony :=
Dat was toch verder wel goed? kind had zoveel plezier erin?

nou.. ik ben niet snel boos.
al helemaal niet omdat ik de verzorgster al 10 jaar ken en ze echt wel heel veel gedaan heeft voor mij en de paarden in het verleden.
maar ik ben flink uitgevallen tegen haar dat dit NIET de bedoeling was :n
sindsdien is ze slechts sporadisch gekomen na enkele flinke afspraken, dus ze is er wel flink van geschrokken.
maar heb mijn les ervan geleerd, ik neem geen verzorgers meer aan die ik al heel lang ken, die nemen de regels niet zo nauw omdat ze je erg goed kennen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:27

Nou ik heb nu ook al geen verzorgpaard meer hoor..
Kreeg een mail dat ik niet genoeg ervaring had blabla..
Heb besloten dat ik met de paarden stop, geen zin meer in dit gezeik.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:30

@ miep: pff..moeilijk zeg..

Wow Lowara, das wel een hele brutale actie van je verzorgster!!!

Hier komt a.s. vrijdag iemand langs en ik ben erg benieuwd! Kwam tot nu toe als een leuke meid over,dus hoop dat t klikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:35

Lowara: Jeetje, dat is lúllig als je daar op zo'n manier achter komt!
Via Hyves...
Ik snap heel goed dat je daar kwaad om wordt en helemaal als je iemand denkt te kunnen vertrouwen.

Lieszje: Dat is snel gegaan. :(:)

Jibbel: Ik hoop voor je dat het klikt! :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:44

was en ben er ook nog steeds flink pissig over. maar goed, gelukkig geen ongelukken gebeurt en hoop dat ze haar les heeft geleerd dat niet alles vanzelfsprekend is en dat ze de paarden mag gebruiken als zijnde eigen.

@ Jibbel: spannend :j hopen dat het wat gaat worden!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:46

Denk dat ze gewoon iemand gevonden die heeft die wel kon betalen..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:53

Lieszje schreef:

?? ik snap je reactie niet geheel geloof ik?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:55

Ik heb denk ik best geluk. Rijd nu vanaf maart een paardje voor iemand die haar been gebroken heeft. Ze zit nog steeds met haar gezondheid en heeft het verder ook heel druk. Ze is de eerste keer naar stal gekomen om mij alles uit te leggen enz, en vanaf toen kwam ik altijd alleen. Maar, ze komt nu echt heeeel weinig, dat vind ik eigenlijk best raar, vooral omdat ze naast mij bijrijdpaard nog een pony daar heeft staan.. Maarja, daar ga ik niet over, ik ben allang blij dat ik het zo goed voor elkaar heb.

Verder, ik krijg nu ook vaak te horen dat ze blij met me is, dit miste ik bij vorige verzorgpaarden, dus hierbij, tip: als je tevreden bent met je bijrijder/verzorger, laat dit ook merken!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:57

Lowara schreef:

meisje ( 19 jaar) zou een week voor de paarden zorgen omdat ik op vakantie was. kent de paarden al zo'n 10 jaar en komt ook al zo lang hier. kun je vertrouwen lijkt mij..
haar taken? binnen en buitenzetten van mijn 4 dieren, en ze mocht op mijn C pony rijden.
de andere paarden waren out of bounds qua rijden ivm dat het om jonge dieren ging en ik hier alleen zelf mee werk om ongelukken te voorkomen. zo stond het ook letterlijk op het takenrooster.

nou niet dus...
ze had zonder toestemming een vader van een leerling ( 0 komma 0 rijervaring) op mijn 4 jarige merrie gezet voor een rijles. kwam hierachter na foto's op hyves. ook haar vriend had enkele malen zonder toestemming op weer een andere merrie gereden. en als klap op de vuurpijl....
ze had al enkele weken een buurmeisje mee die af en toe op de Shetlander wat mocht rondrijden.
vroeg hier steeds netjes toestemming voor, dus vond het verder prima. maar na enkele weken steeds op dezelfde dag en tidjstip... vond ik het wat verdacht worden.. en eigenlijk ook niet de bedoeling.
een keertje rijden.. alla... maar toen kindlief ineens een complete ruiteroutfit aanhad, verzorgster toch eens aangesproken wanneer kind lief begon op de manege..
nou.. eigenlijk bleek kindlief dus HIER elke week les te hebben van de verzorgster.. op MIJN pony :=

al helemaal niet omdat ik de verzorgster al 10 jaar ken en ze echt wel heel veel gedaan heeft voor mij en de paarden in het verleden.
sindsdien is ze slechts sporadisch gekomen na enkele flinke afspraken, dus ze is er wel flink van geschrokken.
maar heb mijn les ervan geleerd, ik neem geen verzorgers meer aan die ik al heel lang ken, die nemen de regels niet zo nauw omdat ze je erg goed kennen

jeedje echt :S mijn god zou ik nooit gedaan hebben.... ik heb vaker hier in de buurt paarden gestalt gekregen die ik dan tijdelijk mocht rijden/verzorgen enc omdat hun het niet redde met studie/vakantie/werk of ziekte ofzo en wat hun wilde deed ik :S
doe ik btw ook met de paardjes die ik nu gewoon vast verzorg... dat zoon mensen toch blij zijn dat er mensen zijn die jou in vertrouwen nemen om hun dieren te verzorgen en/of rijden :S

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:58

Lowara schreef:
Lieszje schreef:

?? ik snap je reactie niet geheel geloof ik?

Paar woorden omgedraaid :o
Ben een beetje nijdig..

Maarja ze vroeg een bijdrage van 60 euro.
Iemand van bokt (staat bij haar op stal) had gezegd tegen de eigenaar dat ik nog een paardje zocht.
Maar kan geen bijdrage leveren (misschien in de periode van april t/m augustus) omdat ik voor een uitzendbureau werk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:05

Margoooo schreef:
Verder, ik krijg nu ook vaak te horen dat ze blij met me is, dit miste ik bij vorige verzorgpaarden, dus hierbij, tip: als je tevreden bent met je bijrijder/verzorger, laat dit ook merken!
Heb ik altijd gedaan en blijf ik ook zeker mee doorgaan! :j

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:29

Hier nog een (ex)verzorgster!
iemand hier ook ervaring met haat en nijd tussen de verschillende verzorgers van hetzelfde paard ;)

ik had namelijk op mijn 14e twee verzorg paardjes. De eigenaar had ze'bij het huis' gekocht omdat ie ze wel mooi vond.. maar hij had verder geen verstand van paarden. Gelukkig waren de oude verzorgsters wel gebleven en die zorgde voor de paarden.. alleen ze kwamen de laatste tijd niet zo vaak meer en hij had er toch liever een verzorgster bij...
NOU dat was kaassie natuurlijk ik helemaal blij volgende dag stond ik op de stoep helemaal gek met die paarden.. ik kon ze niet rijden (ze waren 8 jaar beide) want er was er ooit is een afgevallen en daarna was er nooit meer iemand op gestapt :S nou goed hier hield ik me dan wel aan.. tutten en losgooien vond ik namelijk ook fantastisch.

ik had een super tijd.. totdat de twee andere verzorg-meiden ineens wel heel vaak kwamen.. en er ook bij wilde zijn als ik er was.. op een gegeven moment kwam het er op neer dat ik het ene paard niet eens meer uit zijn stal mocht halen want dit was een furieus en bloeddorstig paard (althans zo liet zij het overkomen) en de andere mocht ik dan wel poetsen.. ik was dus gepromoveert tot stallenmester... je snapt dat je als 14 jarig meisje niet tegen twee meiden van 21 in gaat dus ik ben met dikke tranen naar de eigenaar gegaan en heb gezegd dat ik helaas moest stoppen.. hij vond inderdaad ook dat ze ineens wel erg vaak kwamen maja hun wisten veel meer dan ik dus hij wilde liever hun aanhouden (begrijpelijk)

daarna ben ik ook niet meer opzoek gegaan naar een ander verzorgpaard.. had er wel even genoeg van en ik reed ook nog 1x in de week op een manege dus paarden zag ik toch wel. Tot ik vorig jaar moest stoppen op de manege i.v.m. mijn verhuizing.. toen heb ik een advertentie op marktplaats gezet en had 2 reacties.

1 hele niet zo vriendelijke mevrouw die wilde dat ik haar 3 jarige pony wedstrijdklaar zou maken (stond duidelijk in mijn adv. dat ik geen ervaring had met het inrijden van jonge paarden) en moest daar nog voor betalen ook.

de tweede klonk een stuk vriendelijker en stelde geen hoge eisen.. het was een e-pony van 3,5.. ook pas een paar keer opgezeten... ik moest maar kijken of het wat was en of het klikte (niet geheel onbelangrijk). Mocht er alles mee doen en het beschouwen als mijn eigen paardje.. super! En inmiddels een jaar verder heb ik deze pony over gekocht en ik ben er superblij mee.

wat ik dus wil zeggen is dat er onderling in de verzorgster-wereld ook een hoop haat en nijd is en dat veel paardeneigenaren dat niet door (willen) hebben. Ik zie liever een 12 jarig meisje het superleuk hebben met mijn pony dan een 19 jarig meisje dat super rijdt maar de hele stal terroriseert!
Daarnaast misbruiken een hoop paardeneigenaren de goedwillende bijrijdsters door ze flink te laten dokken per maand en vervolgens het paard tegen een grote meerwaarde te verkopen.. of er zelf mee te gaan pronken op wedstrijden.. en dat vind ik ook niet eerlijk...

(oeps lang verhaal..SORRY!!)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:51

QueLee schreef:
wat ik dus wil zeggen is dat er onderling in de verzorgster-wereld ook een hoop haat en nijd is en dat veel paardeneigenaren dat niet door (willen) hebben. Ik zie liever een 12 jarig meisje het superleuk hebben met mijn pony dan een 19 jarig meisje dat super rijdt maar de hele stal terroriseert!
Daarnaast misbruiken een hoop paardeneigenaren de goedwillende bijrijdsters door ze flink te laten dokken per maand en vervolgens het paard tegen een grote meerwaarde te verkopen.. of er zelf mee te gaan pronken op wedstrijden.. en dat vind ik ook niet eerlijk...

Dit ken ik ja, een verzorgster/bijrijdster nemen om je monster van een beest een paar dagen per week een beetje uit te laten razen zodat je als baasje zelf de dag erna geen risico loopt. En het paard verkopen zodra het wel loopt ken ik ook, dat had een vriendin van mij...

Offtopic: Leuk onderschrift heb jij :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:55

Lowara schreef:

nou niet dus...

Lekker is dat..

Gelukkig past een meisje (nouja, meisje, ze is 24 ofzo) hier op de paarden als we bijv weekje op vakntie zijn en rijd ze dan ook, en ik vertrouw (en weet) dat dat goed gebeurt, fijn gevoel.

Ennnnn!
Ik dénk dat ik m'n geschikte bijrijder heb :D (nav verhaal klinkt iig goed) Ben benieuwd, deze week ofzo ff afspraak maken voor proefrijden enzo :)

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 15:31

KoudbloedKim; Met mijn haflinger zijn we gisteren wezen trainen en de gene die hem weer goed maakt onder het zadel heeft er alle vertrouwen in dat het weer goed komt. Hij zij omdat je hem al van veulen af aan hebt en hij nog geen enkel naar ding heeft meegemaakt behalve met opstappen dan zie ik er geen enkel probleem in hij zegt naar 2 a 3 keer is die weer helemaal goed.
dus dat is toch wel goed nieuws. :D

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:17

KoudbloedKim haha sorry had graag eens op jouw mega paard(je) willen rijden ;)! Het verbaast me echt dat er zoveel verzorgers rondlopen van 14+ jaar die echt totaal geen respect hebben voor paard en eigenaar! ONVOORSTELBAAR! dat er pennymeisje rondlopen oke dat weet ik ook maar toch. Het verbaast me echt, zal wel lekker naief zijn van mijzelf :+

hoop echt dat jullie allemaal een keer een leuke verzorgster treffen ;)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:28

ik moet toch even melden dat ik nu erg leuke eigenaars heb getroffen..
ik ben er echt blij mee :P
ik heb niet echt geluk gehad met eigenaars..
maar deze mensen zijn echt fantastisch ! :D
ik mag alles, als ik alles maar netjes hou en een beetje lief ben voor de paarden :Y)
ik doe (in ruil voor hun goedheid..) alles wat ze me vragen en probeer me zo goed mogelijk aan de regels te houden ;)

(dit is trouwens niet voor jullie bedoeld) Maar sommige eigenaren doen zelf ook niet duidelijk/aardig/netjes/ of houden zich niet aan hun eigen regels..
en dat maakt het ook een stuk moeilijker ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:34

AliceTwingo schreef:
ik moet toch even melden dat ik nu erg leuke eigenaars heb getroffen..
ik ben er echt blij mee :P
ik heb niet echt geluk gehad met eigenaars..
maar deze mensen zijn echt fantastisch ! :D
ik mag alles, als ik alles maar netjes hou en een beetje lief ben voor de paarden :Y)
ik doe (in ruil voor hun goedheid..) alles wat ze me vragen en probeer me zo goed mogelijk aan de regels te houden ;)

(dit is trouwens niet voor jullie bedoeld) Maar sommige eigenaren doen zelf ook niet duidelijk/aardig/netjes/ of houden zich niet aan hun eigen regels..
en dat maakt het ook een stuk moeilijker ;)

Ik heb het opzich ook niet verkeerd wat eigenaar betreft,
ik mag alles :))
wanneer en waar en wat maakt niet uit, lekker de vrijheid.
Alleen het communiceren is een minpunt,
ik spreek de eigenaar zelden.
en als er wat met het knolletje is, is het nog de vraag of de ik de eigenaar te pakken krijg,
en af en toe rotte peentje verstoppen is ook nog mijn job haha.
er zijn mensen die het lastiger hebben dan mij :))

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:11

jeutje, echt waar, wat een verhalen allemaal.
Ik snap niet dat de verzorgers/sters zo'n kans niet aan willen nemen en dat sommige eigenaren zo om kunnen gaan met een persoon.
Nou, laat ik ook eens mijn verhaal doen nu we toch bezig zijn :)

Ik ben begonnen met een welsh-arabiertje. Mijn eigen schuld dat ik stopte, want ik had er geen zin meer in. Het enigste wat ik deed was uitmesten en af en toe poetsen. Er werd van alles beloofd maar er werd niks nagekomen, dus was ik het op het gegeven moment zat. (ook niet helemaal netjes van mij als ik het zo terug lees, maar ik was alle beloftes enz. gewoon vreselijk zat.)

Daarna heb ik een fries bijgereden. Ging tijdens de lessen heel goed, we gingen steeds beter. Toen kwam er nog iemand bij. Ik zou de lessen houden en zij zou gewoon in het weekend gaan rijden, omdat ik er dan toch niet was. Had hier absoluut geen problemen mee. Die lessen die ik zou blijven rijden werd 1x in de 2 weken, zodat die andere ook les kon rijden. Ik had op een avond les, niks aan de hand, ging heel goed. In de trailer gezet, thuis weer uit de trailer gehaald, was helemaal niets aan de hand, niet strompelen enz. Volgende dag/ paar dagen later paard kreupel en moest op rust. Ik mocht dus niet meer komen rijden. Mocht wel gewoon komen voor de gezelligheid enz, maar niet meer rijden. Ik heb nog steeds wel contact en we nemen het elkaar ook niet kwalijk, dat echt niet, maar ik vond dat zo raar. de dag ervoor liep ze echt heel goed, 's avonds weer op stal zetten was er niets aan de hand en zo ineens een dag of 2 dagen later kreupel.
Maar goed, met paard is alles wel goed gekomen, was niks ernstigs, iets verrekt.

Toen kwam ik uit bij een fjord. Heel lief dier, moest een plekje zoeken bij mij in de buurt xodat ik er vaak heen kon. Zo geegd o gedaan, lekker dicht bij huis een plekje gevonden en ging ook goed. Dier was gewoon veel te dik, moest dus afvallen en conditie opbouwen. Ging echt super. Was ook erg blij met dit paardje. eigenaresse kon eigenlijk helemaal geen paard onderhouden. Ik kwam iedere keer netjes mijn afspraken na, maar zij dus niet. Ik kwam braaf iedere maand met 60 euro aanlopen, maar ze betaalde de eigenaar van de manege niet. Dus ja, paardje verkocht aan de vorige eigenaar en weg was paardje.

Nu verzorg ik een onwijs lieve draver, die ik als eigen mag beschouwen, mag er mee doen wat ik wil en ga zo maar door. Ik doe haar nu bijna 2 jaar en heb er tot op de dag van vandaag nog nooit spijt van gehad. Ik ben de eigenaren er zo dankbaar voor dat ik deze kans gekregen heb. Ik mag een band opbouwen met hun paard, wat wil je nog meer. Het voelt gewoon net alsof het je eigen is en zo mag ik haar dus ook beschouwen.
Ik vind het wel een beetje zwak (sorry voor sommigen) dat ze niet komen om het weer. Het is vandaag ook slecht weer, ik moest ook werken tot 5, de boel opruimen, tegen 6 uur thuis, huis opruimen eten koken enz. maar ik ga alsnog naar de paarden toe, hoe glad het ook is, om ze te voeren en ze water te geven, dat hoort er nu eenmaal bij. Je krijgt er veel liefde voor terug.
Ookal kan ik een jaar niet rijden, wat maakt mij dat nou uit, er zijn zat dingen die je wel kunt doen.
Zo denk ik er een beetje over. Ik vind het echt sneu voor vele eigenaren die het andere slag verzorgsters heeft meegemaakt. Je bied die meiden een gewelig aanbod aan en ze lopen het zo te verkloten, dat kan er bij mij niet in, Ik heb geen respect voor mensen die zo met anderen omgaan.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:29

Ukje112 schreef:
Ik vind het wel een beetje zwak (sorry voor sommigen) dat ze niet komen om het weer. Het is vandaag ook slecht weer, ik moest ook werken tot 5, de boel opruimen, tegen 6 uur thuis, huis opruimen eten koken enz. maar ik ga alsnog naar de paarden toe, hoe glad het ook is, om ze te voeren en ze water te geven, dat hoort er nu eenmaal bij. Je krijgt er veel liefde voor terug.
Ookal kan ik een jaar niet rijden, wat maakt mij dat nou uit, er zijn zat dingen die je wel kunt doen.
Zo denk ik er een beetje over. Ik vind het echt sneu voor vele eigenaren die het andere slag verzorgsters heeft meegemaakt. Je bied die meiden een gewelig aanbod aan en ze lopen het zo te verkloten, dat kan er bij mij niet in, Ik heb geen respect voor mensen die zo met anderen omgaan.

ik snap dus ook niet dat die meiden zulke kansen laten lopen.. ik was helemaal in mijn nopjes met mijn eerst verzorgpaarden en ben eigenlijk altijd heel dankbaar geweest dat ik zo'n kans kreeg.
Ik denk dat het komt omdat de kinderen van nu gewoon iets verwender zijn.. softer.. ze kunnen nergens meer tegen. Ik heb ook een tijdje les gegeven aan kinderen op een manege van ongeveer 8 t/m 11 jaar oud... OF ze zijn hartstikke bang.. OF ze hebben geen zin.. OF de pony is stom }:0 elke week weer een gevecht over het hoeven uitkrabben.. ik kan me niet herinneren dat ik ooit zulke kapsones had..

echt vervelend voor koudbloedkim dat ze niemand kan vinden maar ik denk dat het komt omdat de meeste zogehete bijrijdsters/verzorgsters liever op een bloedheet dressuurpaard zitten dan op een koudbloed... want ze hebben vaak nog een wensenlijstje ook ;) ik hoop echt dat je snel een leuke meid vindt die wel de waarde van zo'n paard inziet en die er heel veel plezier in heeft.

maverickJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:47

Gelukkig heb ik voor mijn paarden te rijden een goeie gevonden.Niet bang en zacht in de handjes.Kan zo'n beetje met alle soorten paarden overweg. Af en toe nog wel een beetje puber gedrag,maar ja dat mag wel he als 16 bent :D

Maar nu zijn we nog opzoek voor de 2 fokmerrie en maaf.Gewoon om lekker te poetsen en wandelen ect.
Dat valt nog niet mee.De meeste willen ook rijden,maar ja Bella is nog niet zadelmak en de schimmel en maaf zijn pension.
Verder reageren er ook een helehoop 12 jarige en dat vind ik dan ook weer echt te jong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:58

QueLee: Wauw, wat een verhaal! :wow:
Zelf heb ik ook 2 verzorgpaarden over'gekocht'..
Nouja, ik mocht ze gratis overnemen i.v.m (1ste) verhuizing en (2de) paard was niet meer nodig.
Twee verschillende verzorgsters kunnen inderdaad erg lastig zijn.
De één wil dit, de ander dat... dat kan problemen geven.
Ja, dat laatste heb ik gezien bij een meisje hier op Bokt.. Anash ofzo..
Die was echt heel ver gekomen met een bepaald paard, wordt hij ineens zonder dat ze afscheid kon nemen verkocht.
Asociaal.

MelanieB: Spannend! Het is echt een mooie kans voor iemand om Bonny bij te rijden. :j
Ben heel benieuwd of het klikt.

MayOOo: Zeker goed nieuws! Neem wel de tijd ervoor. :j

Sappho: Het verbaasd mij ook dat er zoveel a-sociale en egoïstische mensen rondlopen.
Even afbellen met een goede reden is toch het minste wat je kunt doen. :roll:

AliceTwingo: Daar heb je gelijk in. :j
Fijn dat je het goed getroffen hebt. :)

LeineArthur: Dan vraag ik me toch stiekum af waarom zo iemand pony's heeft.
Je hoeft geen verstand van paarden te hebben om te weten dat rotte wortels niet gezond zijn voor een pony. :\
Maar goed, zonder haar had je je verzorgpony's niet, dus laat maar lekker zo.. :)

Ukje: :wave:
Mocht je die Fries toen hij weer beter was niet meer rijden?
Lijkt me inderdaad heel vervelend als hij kreupel raakt terwijl je zelf niks gemerkt hebt en er ook niks aan kunt doen.
Vervelend dat het met dat Fjordje niks geworden is.
Ik vraag me af waar ze die 60 euro dan wel voor gebruikt heeft. :\
Ik ken je verzorgdraver ;) en vind dat jullie heel goed bij elkaar passen! :j
Ze is ook nog eens ontzettend mooi.
Er zijn inderdaad genoeg dingen die je naast het rijden kunt doen. :j
Ik rij met deze kou + slechte gezondheid hooguit 1 keer per week, maar we hebben het geweldig samen.
En eigenlijk merk ik dat een verzorger/bijrijder helemaal niet echt nodig is.
Ik wilde alleen beide partijen iets moois aanbieden; Kim wat extra aandacht en een verzorger die lekker met haar rond kan hobbelen.

Maverick: Mensen die alleen komen om te rijden, mogen van mij ook wel wegblijven..
Ik vind twaalf jaar ook te jong. :j
Als ik nou een welshje ofzo had, zou dat nog anders zijn..

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:22

QueLee schreef:
echt vervelend voor koudbloedkim dat ze niemand kan vinden maar ik denk dat het komt omdat de meeste zogehete bijrijdsters/verzorgsters liever op een bloedheet dressuurpaard zitten dan op een koudbloed... want ze hebben vaak nog een wensenlijstje ook

Sorry hoor, maar vind je dat raar? Ja, ik heb ook een wensenlijstje. Ik wilde bijvoorbeeld een dresuurmatig te rijden e-pony of klein paard, en het moest geen heethoofd zijn. Ik heb meerdere paarden geprobeerd want ik wil wel een klik hebben, het gaat ook om mijn eigen plezier. Ik steek er ook veel tijd in, en dan wil ik wel een paardje dat ik leuk vind. Vind ik ook niet meer dan logisch, dan ben je veel meer gemotiveerd. Daarnaast is er toch aardig wat aanbod, dus het is niet meer dan logisch dat je daaruit het leukste kiest en niet de eerste de beste.
Ja, de meeste verzorgsters en bijrijdsters willen liever een warmbloedig rijpaard, maar is dat bij de meeste paardenbezitters niet net zo?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 11:40

@ Girl in the mirror: je hebt een punt hoor, ik snap best dat er een wensenlijst is, je zoekt iets in een paard en op basis van wat je wilt ga je op zoek. Zelf weet je meestal ook wel wat bij je past (uitzonderingen daargelaten...)

Maar...

Ik vind het ronduit onbeschoft dat mensen dan komen kijken, het paard dan niet is wat ze zoeken en vervolgens nooit meer wat laten horen. Kom op, je weet van te voren waar je naar gaat kijken en als het dan toch niet blijkt te zijn wat je zoekt (geen klik bijv.) dan is het toch de kleinste moeite om even naar de eigenaar te communiceren dat het toch niet is wat je zoekt?