Ik hoop het ook.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lowara schreef:ik had van de zomer ook een knap straaltje aan verzorgsterwek
meisje ( 19 jaar) zou een week voor de paarden zorgen omdat ik op vakantie was. kent de paarden al zo'n 10 jaar en komt ook al zo lang hier. kun je vertrouwen lijkt mij..
haar taken? binnen en buitenzetten van mijn 4 dieren, en ze mocht op mijn C pony rijden.
de andere paarden waren out of bounds qua rijden ivm dat het om jonge dieren ging en ik hier alleen zelf mee werk om ongelukken te voorkomen. zo stond het ook letterlijk op het takenrooster.
nou niet dus...
ze had zonder toestemming een vader van een leerling ( 0 komma 0 rijervaring) op mijn 4 jarige merrie gezet voor een rijles. kwam hierachter na foto's op hyves. ook haar vriend had enkele malen zonder toestemming op weer een andere merrie gereden. en als klap op de vuurpijl....
ze had al enkele weken een buurmeisje mee die af en toe op de Shetlander wat mocht rondrijden.
vroeg hier steeds netjes toestemming voor, dus vond het verder prima. maar na enkele weken steeds op dezelfde dag en tidjstip... vond ik het wat verdacht worden.. en eigenlijk ook niet de bedoeling.
een keertje rijden.. alla... maar toen kindlief ineens een complete ruiteroutfit aanhad, verzorgster toch eens aangesproken wanneer kind lief begon op de manege..
nou.. eigenlijk bleek kindlief dus HIER elke week les te hebben van de verzorgster.. op MIJN pony
Dat was toch verder wel goed? kind had zoveel plezier erin?
nou.. ik ben niet snel boos.
al helemaal niet omdat ik de verzorgster al 10 jaar ken en ze echt wel heel veel gedaan heeft voor mij en de paarden in het verleden.
maar ik ben flink uitgevallen tegen haar dat dit NIET de bedoeling was
sindsdien is ze slechts sporadisch gekomen na enkele flinke afspraken, dus ze is er wel flink van geschrokken.
maar heb mijn les ervan geleerd, ik neem geen verzorgers meer aan die ik al heel lang ken, die nemen de regels niet zo nauw omdat ze je erg goed kennen
Lowara schreef:Lieszje schreef:Denk dat ze gewoon iemand gevonden die heeft die wel kon betalen..
?? ik snap je reactie niet geheel geloof ik?
QueLee schreef:wat ik dus wil zeggen is dat er onderling in de verzorgster-wereld ook een hoop haat en nijd is en dat veel paardeneigenaren dat niet door (willen) hebben. Ik zie liever een 12 jarig meisje het superleuk hebben met mijn pony dan een 19 jarig meisje dat super rijdt maar de hele stal terroriseert!
Daarnaast misbruiken een hoop paardeneigenaren de goedwillende bijrijdsters door ze flink te laten dokken per maand en vervolgens het paard tegen een grote meerwaarde te verkopen.. of er zelf mee te gaan pronken op wedstrijden.. en dat vind ik ook niet eerlijk...
Lowara schreef:ik had van de zomer ook een knap straaltje aan verzorgsterwek
meisje ( 19 jaar) zou een week voor de paarden zorgen omdat ik op vakantie was. kent de paarden al zo'n 10 jaar en komt ook al zo lang hier. kun je vertrouwen lijkt mij..
haar taken? binnen en buitenzetten van mijn 4 dieren, en ze mocht op mijn C pony rijden.
de andere paarden waren out of bounds qua rijden ivm dat het om jonge dieren ging en ik hier alleen zelf mee werk om ongelukken te voorkomen. zo stond het ook letterlijk op het takenrooster.
nou niet dus...
ze had zonder toestemming een vader van een leerling ( 0 komma 0 rijervaring) op mijn 4 jarige merrie gezet voor een rijles. kwam hierachter na foto's op hyves. ook haar vriend had enkele malen zonder toestemming op weer een andere merrie gereden. en als klap op de vuurpijl....
ze had al enkele weken een buurmeisje mee die af en toe op de Shetlander wat mocht rondrijden.
vroeg hier steeds netjes toestemming voor, dus vond het verder prima. maar na enkele weken steeds op dezelfde dag en tidjstip... vond ik het wat verdacht worden.. en eigenlijk ook niet de bedoeling.
een keertje rijden.. alla... maar toen kindlief ineens een complete ruiteroutfit aanhad, verzorgster toch eens aangesproken wanneer kind lief begon op de manege..
nou.. eigenlijk bleek kindlief dus HIER elke week les te hebben van de verzorgster.. op MIJN pony
Dat was toch verder wel goed? kind had zoveel plezier erin?
nou.. ik ben niet snel boos.
al helemaal niet omdat ik de verzorgster al 10 jaar ken en ze echt wel heel veel gedaan heeft voor mij en de paarden in het verleden.
maar ik ben flink uitgevallen tegen haar dat dit NIET de bedoeling was
sindsdien is ze slechts sporadisch gekomen na enkele flinke afspraken, dus ze is er wel flink van geschrokken.
maar heb mijn les ervan geleerd, ik neem geen verzorgers meer aan die ik al heel lang ken, die nemen de regels niet zo nauw omdat ze je erg goed kennen
AliceTwingo schreef:ik moet toch even melden dat ik nu erg leuke eigenaars heb getroffen..
ik ben er echt blij mee
ik heb niet echt geluk gehad met eigenaars..
maar deze mensen zijn echt fantastisch !
ik mag alles, als ik alles maar netjes hou en een beetje lief ben voor de paarden
ik doe (in ruil voor hun goedheid..) alles wat ze me vragen en probeer me zo goed mogelijk aan de regels te houden
(dit is trouwens niet voor jullie bedoeld) Maar sommige eigenaren doen zelf ook niet duidelijk/aardig/netjes/ of houden zich niet aan hun eigen regels..
en dat maakt het ook een stuk moeilijker
Ukje112 schreef:Ik vind het wel een beetje zwak (sorry voor sommigen) dat ze niet komen om het weer. Het is vandaag ook slecht weer, ik moest ook werken tot 5, de boel opruimen, tegen 6 uur thuis, huis opruimen eten koken enz. maar ik ga alsnog naar de paarden toe, hoe glad het ook is, om ze te voeren en ze water te geven, dat hoort er nu eenmaal bij. Je krijgt er veel liefde voor terug.
Ookal kan ik een jaar niet rijden, wat maakt mij dat nou uit, er zijn zat dingen die je wel kunt doen.
Zo denk ik er een beetje over. Ik vind het echt sneu voor vele eigenaren die het andere slag verzorgsters heeft meegemaakt. Je bied die meiden een gewelig aanbod aan en ze lopen het zo te verkloten, dat kan er bij mij niet in, Ik heb geen respect voor mensen die zo met anderen omgaan.
QueLee schreef:echt vervelend voor koudbloedkim dat ze niemand kan vinden maar ik denk dat het komt omdat de meeste zogehete bijrijdsters/verzorgsters liever op een bloedheet dressuurpaard zitten dan op een koudbloed... want ze hebben vaak nog een wensenlijstje ook