Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:42

lienieminie schreef:
chelle_dora schreef:
Ja en die folders van die 200 huizen kan je ook in een container flikkeren. Sorry hoor iemand die met zo'n argument aankomt lach ik toch echt wel een beetje uit.

Tja enerzijds heel vervelend dat eigenaren eisen stellen, aan de andere kant, hoe zou je zelf zijn als je je paard al jaren hebt en dan ineens een 15jarige treft die heeeeeeeeeeel volwassen zegt te zijn omdat ze een folderwijk heeft en ze daarom dus verantwoordelijk genoeg is voor de zorg van een paard?
Zou je die zelf binnen halen, zeggen daar is het paard en veel plezier ermee?

Laten we het zo stellen: met dergelijke argumenten, zouden je ouders dan zeggen ' tuurlijk mag jij een paard'? :) Vergelijk het daar een beetje mee. Los van alle financiele rompslomp, vraag of je ouders je verantwoordelijk genoeg vinden om de zorg voor een paard te dragen.
En respecteer het als eigenaren een leeftijdsgrens hebben; die hebben ze niet voor niets. Ik denk dat je met een jaartje nog wel kan schipperen, maar als 15jarige op een 18+ advertentie reageren zou bij mij ook verkeerd schieten.

ik reageer nooit bij een 18 jarige maar wel vaak bij een 16 jarige
wie niet waagt wie niet wint toch?
en hoe moet je anders duidelijk maken dat je verantwoordelijk genoeg bent?

Heb je al eerder verzorgpaarden gehad? Misschien kun je dat erbij zetten, maar het is voor mij echt een no go om te zeggen dat je verantwoordelijk bent omdat je een folderwijkje loopt. Dat is imo net zoiets als zeggen dat je paard kunt rijden omdat je op een hobbelpaard gezeten hebt.

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:46

nee nog niet maar ik moet toch gewoon de kans kunnen krijgen om ervaring op te doen?
waarom toch altijd die leeftijds grens?

en wat willen paarden eigenaren dan nog meer?
ik bedoel waar zijn ze naar op zoek in een bijrijdster?

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:48

lienieminie schreef:
nee nog niet maar ik moet toch gewoon de kans kunnen krijgen om ervaring op te doen?

Als jij denkt dat eigenaren een folderwijk onder ervaring bestaan ben jij echt nog niet toe aan een bijrijdpaard. Ik denk dat ik op geen andere manier op je door kan dringen.

Waar een eigenaar op zoek naar is? Dat verschilt per eigenaar, maar ervaring in de verzorging en bij het rijden is toch eigenlijk altijd wel een eis. Het niveau dat je moet hebben verschilt per eigenaar.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:49

ik zeg toch ook niet dat het ervaring is?
en jij weet helemaal niet wie ik ben!
ik word hier gewoon van alle kanten aangevallen
het moet niet gekker worden.

ik noem alleen een voorbeeld
ooit van gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:50

lienieminie schreef:

Dat je een kans MOET krijgen vind ik raar klinken. Zo 'dwing' jij eigenlijk mensen om jou een kans te geven om ervaring op te doen zodat je later een verzorgpaard zou kunnen krijgen. En die leeftijdsgrens, tja, sommige eigenaren vinden het nou eenmaal een prettiger idee dat er een 18-plusser voor hun paard zorgt.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:52

Rustig aan, niemand valt je aan.
Ze geven hun mening, en dat is niet aanvallend bedoeld. Jij vraagt hun mening en hun geven die.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:53

Oké, als jij even quote waar je aangevallen wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:54

Lienieminie, Ik snap wel dat je een folderwijk benoemd, laat toch zien dat je al bepaalde verantwoordelijkheden neemt op die leeftijd en zou mijn doen denken dat je niet lui aan bent gelegd :)
Verder is het vaak ook zo dat je de kans moet krijgen, geduldig afwachten en ja misschien heb je gewoon nog niet genoeg ervaring.

Loveies

lienieminie schreef:
ik zeg toch ook niet dat het ervaring is?
en jij weet helemaal niet wie ik ben!
ik word hier gewoon van alle kanten aangevallen
het moet niet gekker worden.

ik noem alleen een voorbeeld
ooit van gehoord?

Relax.
Jij vraagt advies aan ons en ik geef hierop antwoord. Ik zeg tegen je dat een folderwijk niet onder ervaring valt en niet met de verantwoordelijkheid op het gebied van paarden te maken heeft. Ik zie daarin niet dat je aangevallen word?

Ik ken je inderdaad niet en kan er ook niet goed over oordelen, maar als je niet tegen tips/advies kunt moet je dit ook niet via een forum vragen. Daar kennen de meeste mensen jou niet persoonlijk en zullen dus altijd advies geven op basis van wat ze lezen.

Anoniem

Dat moeten.... Eigenaren 'moeten' iedereen maar geloven, een kans geven, vertrouwen en hun eisen laten varen.... Terwijl verzorgers/bijrijders misschien eens zouden kunnen beginnen met begrijpen dat een paard een dure hobby en verantwoordelijkheid is en een eigenaar dus niks 'moet' voor een verzorgster... Dan 'moet' je er zelf maar een kopen.... Eens kijken hoeveel eisen je zelf dan stelt...

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:56

Het werkt ook niet in je voordeel om te zeggen dat je een kans "MOET" krijgen en dat je die leeftijdsgrenzen haat, eigenaren zullen je eens kans moeten geven etc. Als je via een Bokt advertentie iemand vind zullen je berichten ook nagetrokken worden, geloof me. :)

Blijf gewoon rustig, je vraagt onze mening, je hoeft het daar niet mee eens te zijn, maar als je er niet mee om kunt gaan moet je er ook niet om vragen. ;)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:57

chelle_dora schreef:
Dat moeten.... Eigenaren 'moeten' iedereen maar geloven, een kans geven, vertrouwen en hun eisen laten varen.... Terwijl verzorgers/bijrijders misschien eens zouden kunnen beginnen met begrijpen dat een paard een dure hobby en verantwoordelijkheid is en een eigenaar dus niks 'moet' voor een verzorgster... Dan 'moet' je er zelf maar een kopen.... Eens kijken hoeveel eisen je zelf dan stelt...

Als niet-paardeneigenaar kan ik dit volledig begrijpen. Je "moet" die kans wel verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:58

Loveies schreef:
chelle_dora schreef:

Als niet-paardeneigenaar kan ik dit volledig begrijpen. Je "moet" die kans wel verdienen.

Haha sorry ik ging even stuk om dit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:58

Als iedere bijrijdster/verzorgster dat zou kunnen, dat zat iedereen hier nu niet. :Y)
Het is heel makkelijk als eigenaar te zeggen wat bijrijders/verzorgers anders moeten doen, en voor bijrijders/verzorgers wat eigenaren anders moeten doen. Je kunt pas beoordelen als je beide kanten kent.

@Chelle_Dora, vind dat je toch wel, vaak, iedereen over een kam scheert. Immers weet iedereen hier dat paarden houden een dure hobby is, anders hadden ze zelf wel een paard gekocht. Maar het geld is toch vaak het probleem. Maar ach, zou iedereen die een bijrijder/verzorger zoekt dan maar hun paarden moeten verkopen? Nee, natuurlijk niet. ;)

Maar ja, verder wil ik hier niet meer op in gaan. Iedereen heeft zijn eigen mening, en ik respecteer dat. Verder snap ik de grenzen, in de meeste gevallen, prima! :) Maar ja, het kan soms frustrerend zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:03

Ik heb niet mn leven lang een eigen paard gehad hoor dus ik ken de andere kant ook prima. Maar iemand die roept dat ze een kans moet krijgen om wat voor reden dan ook, moet maar bij een ander gaan vragen, iemand die roept wat ik een ander moet geven is duidelijk niet klaar voor mijn paard xD van mij kan je al niet eisen maar van mn merrie al helemaal niet xd en ach worden zoveel eigenaren ook niet over een kam geschoren? Alle eigenaren met een leeftijdgrens zijn vervelend of t slaat nergens op of ze geven iemand geen kans om te leren... Sorry hoor ik heb een pony, geen school of manege. En JA er zijn ook maneges waar je wel ook alles erom heen leert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:04

En je impliceert nu dat alle eigenaren een bijrijdster zoeken voor t geld. Das knap gezegd hoor vanaf de andere kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:06

chelle_dora schreef:
Ik heb niet mn leven lang een eigen paard gehad hoor dus ik ken de andere kant ook prima. Maar iemand die roept dat ze een kans moet krijgen om wat voor reden dan ook, moet maar bij een ander gaan vragen, iemand die roept wat ik een ander moet geven is duidelijk niet klaar voor mijn paard xD van mij kan je al niet eisen maar van mn merrie al helemaal niet xd en ach worden zoveel eigenaren ook niet over een kam geschoren? Alle eigenaren met een leeftijdgrens zijn vervelend of t slaat nergens op of ze geven iemand geen kans om te leren... Sorry hoor ik heb een pony, geen school of manege. En JA er zijn ook maneges waar je wel ook alles erom heen leert!

Ik vind dat je gelijk hebt hoor! Ik vind het zelf ook not done als je roept dat je een kans moet krijgen om een paard te verzorgen. Bij mij is er ook ruim een jaar vooraf gegaan voordat ik een verzorgpony kreeg. Anderzijds vind ik dat eigenaars soms wel wat veel eisen hebben... 18+, minimaal L niveau, bijdrage, privéles op eigen kosten... Nu zeg ik niet dat alle eigenaren zo zijn, maar er zijn zeker ook eigenaren die wel zo denken.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:07

Het is een hele opgave om je paard aan iemand over te leveren, dat vraagt veel vertrouwen en ik begreep dat een eigenaar dan een aantal eisen stelt. Dat je geen 10/11/12-jarige wilt laten rijden op je pony kan ik volkomen begrijpen, dus een 14+/16+ grens kan er bij mij ook nog zeker wel in. De meeste eigenaren geven mensen die er nét onder zitten ook wel een kans, mits je over voldoende ervaring en verantwoordelijkheid beschikt en daar gaat het soms mis.

Er zijn helaas ook veel mensen die zichzelf overschatten, ik kwam pas een advertentie tegen van iemand die reed L1/L2 niveau, maar had nog geen officiële wedstrijden gereden.. Ik zou dan als eigenaar ook zoiets hebben van: oké..

Wat ik bedoel met die kans "moet" je wel verdienen is dat je als bijrijder veel moet geven en je ook zult aanpassen, als je dit niet kunt en niet wilt moet je toch blijven sparen / zeuren om een eigen pony, daar hoef je geen rekening te houden met andere. Zolang je op iemand anders pony rijd zal je naar de regels van de eigenaar moeten luisteren en deze opvolgen.

Om te zeggen dat je een kans "MOET" verdienen, omdat je "oh zo goed bent" zal bij weinig eigenaren in de smaak vallen ben ik bang. Als dit de instelling is die je naar eigenaren overbrengt wil ik je als tip meegeven deze te veranderen.

Nogmaals, ik wil je alleen maar helpen, maar je moet dan misschien ook de hulp van mij (en andere uit het topic) accepteren, óf er niet om vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:08

Scheer ik alle eigenaren over een kant? Nee, ik snap immers prima dat die grenzen er zijn. Immers zijn die bij de meeste eigenaren inderdaad met een goede reden. ;)
Maar ach, soms moet je je frustratie gewoon even uiten. Hoe oneerlijk het op dat moment ook is. :+

Dat bedoel ik helemaal niet.. Het is niet alleen geld, ook tijd. En natuurlijk zoeken eigenaren het niet alleen daarvoor. Er zijn prima mensen die, net zoals jij, andere mensen de kans extra geven. Nou, super dat die er zijn! Maar ik ben er ook zeker een paar tegen gekomen die het voor het geld doet.

Ik probeer jullie kant te begrijpen, maar ik krijg heel erg het gevoel dat ik aangevallen wordt. Terwijl dat juist niet mijn bedoeling is, dus ik hoop niet dat je het zo van mijn kant opvat. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:10

Loveies schreef:
Wat ik bedoel met die kans "moet" je wel verdienen is dat je als bijrijder veel moet geven en je ook zult aanpassen, als je dit niet kunt en niet wilt moet je toch blijven sparen / zeuren om een eigen pony, daar hoef je geen rekening te houden met andere. Zolang je op iemand anders pony rijd zal je naar de regels van de eigenaar moeten luisteren en deze opvolgen.

Ik lachte juist omdat het ging om een kans die iemand moet krijgen, en daarna begin jij over een kans die je wel moet verdienen. Allebei met het woordje moet maar met een totaal andere betekenis. :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:10

Was ook de bedoeling hoor. :')

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:15

De reden waarom ik een ouder iemand zoek is heel simpel. Ik heb een 2,5 jarig trekpaard van nu 1,60 meter en hij word nog groter.
No way dat ik een klein kind bij dat grote paard laat, hij is super lief en zal niet snel iets verkeerd doen, maar als hij schrikt dan kan het goed fout gaan en een groter en ouder iemand kan dat beter opvangen en daardoor zullen er minder ongelukken gebeuren.
En dan nog, zou het ook geen gezicht vinden als ze een trap tegen hem aan moeten zetten omdat ze zijn rug willen poetsen haha

Iedere eigenaar heeft zo zijn eigen redenen waarom hij eisen stelt aan een verzorger. Kun je niet aan die eisen voldoen dan heb je pech en ga je opzoek naar iets anders. Zo simpel is het toch gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:16

Loveies schreef:
Was ook de bedoeling hoor. :')

Weet ik, en daarom moest ik lachen. :+

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:17

Elise_0o schreef:
De reden waarom ik een ouder iemand zoek is heel simpel. Ik heb een 2,5 jarig trekpaard van nu 1,60 meter en hij word nog groter.
No way dat ik een klein kind bij dat grote paard laat, hij is super lief en zal niet snel iets verkeerd doen, maar als hij schrikt dan kan het goed fout gaan en een groter en ouder iemand kan dat beter opvangen en daardoor zullen er minder ongelukken gebeuren.
En dan nog, zou het ook geen gezicht vinden als ze een trap tegen hem aan moeten zetten omdat ze zijn rug willen poetsen haha

Iedere eigenaar heeft zo zijn eigen redenen waarom hij eisen stelt aan een verzorger. Kun je niet aan die eisen voldoen dan heb je pech en ga je opzoek naar iets anders. Zo simpel is het toch gewoon?

Ben het helemaal met je eens, dat zijn gewoon duidelijke en goede redenen waarom je een ouder iemand zoekt. Helemaal niets mis mee. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:21

Goede en duidelijke redenen, prima! Eisen van de eigenaar, prima! Begrijp ik volkomen dat ze die hebben. Maar soms zijn er kleine dingen die ik jammer vind, maar eisen respecteer ik gewoon hoor. :)