Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Ik kan ook niet zomaar 100 euro uitgeven aan de paarden, alles wordt weloverwogen besloten wat er uitgegeven wordt aan de paarden.
De paarden moeten hun korstje zelf bij elkaar verdienen dmv lessen lopen en aangezien ik afgelopen periode wat tegenslagen heb gehad is mijn potje aardig ingeslonken.
Mijn bijrijders dragen bij in het verdienen van de paarden hun natje en droogje dmv les bij mij af te nemen.
Ik hoef zelf geen 100 euro per maand.
Af en toe denk ik er wel over na om nieuwe bijrijders dat bedrag te laten betalen, misschien blijven ze dan net even trouwer komen.
Ben helaas al flink wat rotte appels tegen gekomen.
Het is misschien voor sommigen een flink bedrag, maar als je er voldoende voor terug krijgt, vind ik het elke cent waard.
En bij mij krijg je veel vrijheid en helaas is daar in het verleden flink misbruik van gemaakt.
Dit zorgt er bij mij ervoor om toch enigszins mezelf in te dekken door toch een bijdrage dmv les af te nemen.
chelle_dora schreef:Tja, dat zal ook wel meevallen hoor![]()
Ik ben ook een vervelende roteigenaar dan denk ik, ik gun m'n bijrijdster een hoop maar op eigen houtje springen mag ze niet. Pony kan het wel, zij kan het ook wel, maar ik wil het niet hebben zonder dat ik erbij ben. Simpelweg omdat ik springen een groter risico vind, en als het dan wel mis gaat, wil ik daar graag bij zijn zodat ik de DA kan bellen en ik kan zien wat er is gebeurd.Net als dat ik zo'n vervelende eigenaar ben dat ze er nu ook niet op eigen houtje mee naar buiten mag. Misschien is pony wel heel braaf met d'r hoor, maar wil het nu gewoon niet hebben, omdat ze misschien ook wel niet braaf is. Weet namelijk niet of de beperking bij het paard of bij mij ligt maar ik ga het in ieder geval niet proberen
Wil niet zeggen dat ze het nooit mag hoor, en het klopt, ze rijdt meer dan ik doe en ze rijdt leuker dan ik doe, maar heeft niks te maken met niet gunnen. Voor de buitenwereld kan het echter wel zo lijken dat zij inderdaad 'niks' mag, maar goed, ik blijf bij m'n punt, dat zijn dingen die je van tevoren afspreekt en niet daarna pas.
je hebt het iedere keer over vrij specifieke situaties; die ene eigenaar die 120 euro per maand vraagt om te zien hoe een ander max 2x in de week in een bak dressuurmatig aan het rijden is, die ene eigenaar die niet wil dat je 'meer aan de slag gaat met het paard dan jij'. Tja, dat ligt er ook maar net aan toch.. Als je met iemand 2 dagen afspreekt, wil je inderdaad niet dat diegene vervolgens 6 dagen in de week je paard opzadelt, dat klopt
Gini schreef:sneeuwpop schreef:
Tja, dan denk ik dat je zelf nog weinig ervaring hebt met rekeningen betalen voor huis, verzekering, auto, paard etc
Dat zijn aannames, laten we het daarop houden.
Ik zeg niet dat 100 euro niks is, maar het mag geen wereldbedrag zijn. Met een paard zit je namelijk al snel aan dat bedrag. Als je een bijrijder nodig hebt om dat bedrag te betalen, dan heb je dus een bijrijder om je paard (deels) financieel te onderhouden. Dat vind ik een slechte reden om een bijrijder te hebben.
Heel kort: als je 100 euro zeer veel geld vindt, hou dan konijnen.
Breghje schreef:Ik blijf het een leuke discussie vinden, alleen vraag ik me even af. In welke leeftijdscategorie worden bijrijdsters gezocht die 100 per maand bij moeten betalen? En dan in de context: voor een 12-15 jarige is dat amper tot niet op te hoesten, maar voor iemand ouder dan bv 18 met werk bijvoorbeeld weer wel. Wordt daar ook naar gekeken of maakt dat niet uit?
Heimdallr schreef:Breghje schreef:Ik blijf het een leuke discussie vinden, alleen vraag ik me even af. In welke leeftijdscategorie worden bijrijdsters gezocht die 100 per maand bij moeten betalen? En dan in de context: voor een 12-15 jarige is dat amper tot niet op te hoesten, maar voor iemand ouder dan bv 18 met werk bijvoorbeeld weer wel. Wordt daar ook naar gekeken of maakt dat niet uit?
Ik denk dat de meeste mensen die een grote bijdragen vragen ook wel op zoek zijn naar een ouder iemand, iemand die een inkomen heeft etc. In de meeste advertenties staat ook, minimaal 18 of 22 jaar. En als je 15 bent en moeilijk 100 euro per maand kan betalen moet je als 15 jarige een andere optie zoeken.
Breghje schreef:En zou je dan bv (even theoretisch) als je zou kunnen kiezen tussen een 16 jarig talentje of een 20 jarige die werk heeft maar vers van de manege afkomt je bijdrage verlagen of voor de oudere gaan? *nieuwsgierig*
myk_en_shant schreef:Vesceron met je edit heb je een goed punt.
Over het algemeen hobbel je op een manegepaard en leer je pas echt rijden op een privépaard.
En idd daarnaast heb je niet alleen het rijden maar ook de verzorging en alle andere zaken die je met het paard kan en mag doen te maken.
Dus niet zoals op de manege opstappen, rijden, afstappen en paard aan de volgende geven.