Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:43

lienieminie schreef:
geen idee ik ga vanavond even mailen hoe het nu met yssa gaat (zo heet de pony) en ik mag wel verzorgen en later ook berijden maar nu nog niet want de verzorgster zegt dat ze eerst het vertrouwen in mensen even moet terug krijgen etc. echt ziek van die mensen!!!! (die hebben afgesneden dan hoor)

Heee wat grappig, Yssa was mijn vorige verzorgpony! Ik dacht al dat het over haar ging toen je het had over de dekens, manen en staart die vernield zijn, maar nu zie ik dat het inderdaad om haar gaat :) Leuk zeg! Ben je al wezen kijken?

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:44

Loveies schreef:
Je moet netjes in ABN (of Vlaams als je in België woont) schrijven, goede interpunctie en ook op je grammatica letten.. Dat veranderd een mail al heel erg. Ik zie regelmatig advertenties waarin het taalgebruik, ook van 20+-ers, zo slecht is dat ik het niet raar vind dat niemand hen advertentie serieus neemt en zij nog geen verzorgpaard gevonden hebben.

Daar let ik inderdaad ook heel erg op, mijn verhaal moet wel correct Nederlands getypt zijn! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:45

lienieminie schreef:
Deetjeeuh schreef:
Ben ik helemaal met je eens! Zo hoor ik vaak dat ik, door mijn taalgebruik etc, niet naar mijn echte leeftijd wordt geschat. Maar vaak een stuk ouder dan dat ik werkelijk ben. Jammer dat mensen dan nog steeds naar je leeftijd kijken, en niet naar je gedrag. :)

of je ervaring/verantwoordelijkheid dat vind ik zelf een van de belangrijkste dingen

Inderdaad. Al overdrijven helaas veel mensen dat. Maar ook op basis daarvan. Ik en een manegeruiter, en ik heb wel eens samen met iemand haar paard verzorgd. Maar dat wil ik niet heel serieus noemen gezien mijn leeftijd toen. Maar blijkbaar zijn alle manegeruiters hetzelfde? Alle kinderen van die en die leeftijd ook? Hoe wil ik ervaring op doen als ik er de kans niet voor krijg... -O-

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:45

Via een advertentie op internet wordt vaak naar leeftijd gekeken omdat dat anders is dan wanneer je in real life iemand ontmoet. Uit een advertentie kun je de verantwoordelijkheid niet bepaald opmaken. :+

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:46

Deetjeeuh schreef:
lienieminie schreef:

of je ervaring/verantwoordelijkheid dat vind ik zelf een van de belangrijkste dingen

Inderdaad. Al overdrijven helaas veel mensen dat. Maar ook op basis daarvan. Ik en een manegeruiter, en ik heb wel eens samen met iemand haar paard verzorgd. Maar dat wil ik niet heel serieus noemen gezien mijn leeftijd toen. Maar blijkbaar zijn alle manegeruiters hetzelfde? Alle kinderen van die en die leeftijd ook? Hoe wil ik ervaring op doen als ik er de kans niet voor krijg... -O-

Met dat laatste ben ik het eens, veel manegeruiters krijgen de kans niet om een eigen paard van iemand te gaan rijden, waardoor zij een stukje ervaring missen om een verzorgpaard te krijgen en dit wordt dan steeds moeilijker omdat de eisen als maar hoger worden..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:48

[/quote]
Inderdaad. Al overdrijven helaas veel mensen dat. Maar ook op basis daarvan. Ik en een manegeruiter, en ik heb wel eens samen met iemand haar paard verzorgd. Maar dat wil ik niet heel serieus noemen gezien mijn leeftijd toen. Maar blijkbaar zijn alle manegeruiters hetzelfde? Alle kinderen van die en die leeftijd ook? Hoe wil ik ervaring op doen als ik er de kans niet voor krijg... -O-[/quote]

Met dat laatste ben ik het eens, veel manegeruiters krijgen de kans niet om een eigen paard van iemand te gaan rijden, waardoor zij een stukje ervaring missen om een verzorgpaard te krijgen en dit wordt dan steeds moeilijker omdat de eisen als maar hoger worden..[/quote]

ja dat vind ik nog wel het stomste je moet meestal 18+ zijn of 16+ en soms zelfs wel 20+

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:51

Dat 18+ is vaak omdat de eigenaar het dan fijn vind als je een auto/scooter hebt en dan ben je toch "volwassen" qua leeftijd waardoor je vaak ook je eigen zaken moet regelen. Denk dat dat de reden is voor 18+.

De reden voor een leeftijdsgrens van 16 vraag ik me altijd wel af..

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:55

ja dat vraag ik me ook af want ik ben 1 jaar jonger (15 dus) en ik heb bijv. wel 7 jaar rijervaring en loop al 2 jaar folders dus ik kom wel door weer en wind altijd op tijd maar ja hoe maak ik dat paarden eigenaren duidelijk? want je kan ook 16 zijn en misschien 2 jaar ervaring hebben snap je?
nu weet ik ook wel dat een folderwijk iets anders is dan een paard maar toch ik moet er nog steeds voor zorgen dat 200 huizen in mijn wijk elke week folders krijgen etc.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:58

Dat van folders lopen vind ik een slecht argument. :') Sorry, maar dat heeft totaal niets met de verzorging van paarden te maken en vind dat ook niet echt iets dat je kunt aantonen dat je door weer en wind komt, dán moet je wel.

Je rijervaring zit je dan wel weer mee, maar ervaring in de verzorging en de basiskennis hiervan is vaak ook wel een eis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:04

Dat van de folders vind ik ook niet zo geweldig als ik een eigenaar was, dat is namelijk niet iets is dat met paarden te maken heeft.. Ik heb overigens wel een keertje gereageerd op een advertentie die 16+, en ik mocht haar gewoon verzorgen. Is zeker ook een kwestie van ervaring, er zijn ook zat mensen van 17 die nog geen half jaar rijden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:06

Ja en die folders van die 200 huizen kan je ook in een container flikkeren. Sorry hoor iemand die met zo'n argument aankomt lach ik toch echt wel een beetje uit.

Tja enerzijds heel vervelend dat eigenaren eisen stellen, aan de andere kant, hoe zou je zelf zijn als je je paard al jaren hebt en dan ineens een 15jarige treft die heeeeeeeeeeel volwassen zegt te zijn omdat ze een folderwijk heeft en ze daarom dus verantwoordelijk genoeg is voor de zorg van een paard?
Zou je die zelf binnen halen, zeggen daar is het paard en veel plezier ermee?

Laten we het zo stellen: met dergelijke argumenten, zouden je ouders dan zeggen ' tuurlijk mag jij een paard'? :) Vergelijk het daar een beetje mee. Los van alle financiele rompslomp, vraag of je ouders je verantwoordelijk genoeg vinden om de zorg voor een paard te dragen.
En respecteer het als eigenaren een leeftijdsgrens hebben; die hebben ze niet voor niets. Ik denk dat je met een jaartje nog wel kan schipperen, maar als 15jarige op een 18+ advertentie reageren zou bij mij ook verkeerd schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:10

Tuurlijk hebben we respect voor de grenzen. Maar ergens is het toch wel vervelend dat je daarop benadeeld wordt. Immers zijn er genoeg uitzonderingen die toch echt wel de verantwoordelijkheid hebben. Dat er een paar rotte appels tussen zitten, dat begrijp ik, is niet te voorkomen, maar iedereen daar dan op benadelen. Dat vind ik toch wel een klein beetje neigen naar discriminatie. (Op leeftijd.)

Verder ligt het eraan met welke argumenten of redenen je een leeftijdsgrens stelt. Mocht je zeggen 18+ omdat diegene dan zelf verantwoordelijk is, prima. Maar waarom een 16/20+ grens? Geen flauw idee. Immers, tenminste dit is mijn ervaring, zijn 16jarige vaak veel meer bezig met vriendjes. Tuurlijk kan je dat eerder of later ook zijn, maar jongere mensen kan je vaak wat meer naar je eigen hand zetten. ;)

Mag ik vragen waarom, als je een nette mail stuurt met de vraag of je toch een kans maakt ondanks je leeftijd, dat dat in het verkeerd schiet? :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:11

chelle_dora schreef:
Ja en die folders van die 200 huizen kan je ook in een container flikkeren. Sorry hoor iemand die met zo'n argument aankomt lach ik toch echt wel een beetje uit.

Tja enerzijds heel vervelend dat eigenaren eisen stellen, aan de andere kant, hoe zou je zelf zijn als je je paard al jaren hebt en dan ineens een 15jarige treft die heeeeeeeeeeel volwassen zegt te zijn omdat ze een folderwijk heeft en ze daarom dus verantwoordelijk genoeg is voor de zorg van een paard?

Laten we het zo stellen: met dergelijke argumenten, zouden je ouders dan zeggen ' tuurlijk mag jij een paard'? :) Vergelijk het daar een beetje mee. Los van alle financiele rompslomp, vraag of je ouders je verantwoordelijk genoeg vinden om de zorg voor een paard te dragen.
En respecteer het als eigenaren een leeftijdsgrens hebben; die hebben ze niet voor niets. Ik denk dat je met een jaartje nog wel kan schipperen, maar als 15jarige op een 18+ advertentie reageren zou bij mij ook verkeerd schieten.

Ik heb aangegeven dat het vervelend is voor de manegeruiters omdat zij steeds moeilijker aan een verzorgpony komen en dus op die manier ook geen ervaring hiermee op kunnen doen. Ik snap dat de eisen steeds meer omhoog gaan omdat er tegenwoordig veel misbruik wordt gemaakt en je paard toch (in principe) een belangrijk onderdeel van je leven is waar je het beste voor wilt.

Ik begrijp het van de eigenaars kant, maar het is vervelend voor de mensen die hierdoor geen kans hebben op een verzorgpony.

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:14

Als ik ooit zou reageren op een advertentie met leeftijdsgrens, dan zou dat wel een leeftijdsgrens zijn die niet ver van mijn eigen leeftijd afligt. Ik zal nooit op een 18+ advertentie reageren, dat vind ik toch wel een no go.. :n En ik vind ook een kranten/folderwijkje er niet zoveel toe doen.. := Het is geduld hebben en het geluk hebben dat er iemand is die iemand zoekt zoals jij! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:17

Deetjeeuh schreef:
Tuurlijk hebben we respect voor de grenzen. Maar ergens is het toch wel vervelend dat je daarop benadeeld wordt. Immers zijn er genoeg uitzonderingen die toch echt wel de verantwoordelijkheid hebben. Dat er een paar rotte appels tussen zitten, dat begrijp ik, is niet te voorkomen, maar iedereen daar dan op benadelen. Dat vind ik toch wel een klein beetje neigen naar discriminatie. (Op leeftijd.)

Verder ligt het eraan met welke argumenten of redenen je een leeftijdsgrens stelt. Mocht je zeggen 18+ omdat diegene dan zelf verantwoordelijk is, prima. Maar waarom een 16/20+ grens? Geen flauw idee. Immers, tenminste dit is mijn ervaring, zijn 16jarige vaak veel meer bezig met vriendjes. Tuurlijk kan je dat eerder of later ook zijn, maar jongere mensen kan je vaak wat meer naar je eigen hand zetten. ;)

Mag ik vragen waarom, als je een nette mail stuurt met de vraag of je toch een kans maakt ondanks je leeftijd, dat dat in het verkeerd schiet? :)

Nouja waarom geen 16/20 grens? Als je die niet stelt, kan een 13+ of 10+ grens ook weg. En voor je het weet wordt je volgegooid met mails van 10 jarige meisjes die je pony komen temmen.

Als iemand duidelijk in d'r advertentie zet: onder de (vul leeftijd in) niet reageren, hier wordt niet op gereageerd/geen interesse in, en je stuurt dan toch een mailtje, dan schiet dat bij mij verkeerd. Als je de advertentie al niet eens kan lezen, vraag ik me altijd af of je dan wel wat doet met de instructies voor het paard..

het is ongetwijfeld heel vervelend, maar kan zo ontzettend veel factoren hebben. Mijn pony is 6. Hartstikke leuk kindermaatje, kunnen echt jonge kinderen op willen rijden omdat ze oh zo lief eruit ziet en hartstikke leuk lijkt en kleiner maatje is. En dat ze met mij erbij met een 5 jarige braaf d'r rondje loopt, wil niet zeggen dat ik bij wijze van een 10jarige er dan lekker d'r gang ermee laat gaan, alleen omdat de leefdtijdsgrens zo vervelend is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:19

Beniesje schreef:
Als ik ooit zou reageren op een advertentie met leeftijdsgrens, dan zou dat wel een leeftijdsgrens zijn die niet ver van mijn eigen leeftijd afligt. Ik zal nooit op een 18+ advertentie reageren, dat vind ik toch wel een no go.. :n En ik vind ook een kranten/folderwijkje er niet zoveel toe doen.. := Het is geduld hebben en het geluk hebben dat er iemand is die iemand zoekt zoals jij! :+

Ik zéker ook niet, het is dat het 'maar' drie jaar scheelde. De eigenaar van mijn leasepony is zelfs gestopt met advertenties plaatsen omdat ze alleen maar penny's van 8 à 9 jaar kregen die haar 'lieve fjordje' heel graag wilden rijden... Nou [naam] is niet zo'n engeltje als hoe hij er uit ziet.. Maar er zijn ook eigenaren die in hun advertentie zetten: 18+, maar als je genoeg ervaring hebt en je bent 15, kun je ook gerust mailen.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:21

Ik zou zelf ook niet op een advertentie die ver boven mijn eigen leeftijd ligt reageren, maar als je 15 bent (eventueel bijna 16) vind ik dat je best kunt proberen, maar als je 12 bent reageren op een advertentie voor 18+ gaat mij ook wat te ver en ik snap dat een eigenaar daar niet heel blij mee is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:22

En daarom geef ik ook aan: zit er krapaan een jaar verschil dan is dat dus wat anders dan een 13 jarige die op een 16+ advertentie gaat reageren; daar ben ik zelf dus echt not amused mee. ben je nou bijna 16 of over een half jaar, is het wat anders; maar ben je dus 15 met een folderwijk dan ben je nog steeds geen 18 en ook niet bijna 18 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:23

chelle_dora schreef:
En daarom geef ik ook aan: zit er krapaan een jaar verschil dan is dat dus wat anders dan een 13 jarige die op een 16+ advertentie gaat reageren; daar ben ik zelf dus echt not amused mee. ben je nou bijna 16 of over een half jaar, is het wat anders; maar ben je dus 15 met een folderwijk dan ben je nog steeds geen 18 en ook niet bijna 18 :')

Ik was ook 13 (Ben ik nog steeds hoor :')) toen ik op een 16+ advertentie reageerde, eigenaar had er geen probleem mee. Nou is het natuurlijk niet zo dat iedere paardeneigenaar zo denkt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:25

nouja ik had dus een 13+ advertentie en een moeder die toen maar heeft gedaan alsof haar dochter 13 was, bleek het meisje pas 9 te zijn.. ja sorry maar dan kan je echt moven.. :')

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:29

chelle_dora schreef:
nouja ik had dus een 13+ advertentie en een moeder die toen maar heeft gedaan alsof haar dochter 13 was, bleek het meisje pas 9 te zijn.. ja sorry maar dan kan je echt moven.. :')

Maar dat is wel een heel ander verhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:29

chelle_dora schreef:

De moeder nog wel! Ik zou op z'n minst verwachten dat een kind van 13 een eigen mail schrijft, al is het kind in dit geval pas 9. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:30

Tuurlijk, dat is logisch dat je niet heel veel verschil gaat maken. :+
Maar ach, het ligt natuurlijk ook aan je pony. En dan, prima, begrijp ik het. Maar soms zie ik nog wel dingen voorbij komen en dan denk ik echt, wáárom in vredesnaam een leeftijdsgrens? Soms zijn er geen goede argumenten. :Y)

Prima als die er wel zijn, snap prima dat je ze stelt als eigenaar. :D

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:40

chelle_dora schreef:

ik reageer nooit bij een 18 jarige maar wel vaak bij een 16 jarige
wie niet waagt wie niet wint toch?
en hoe moet je anders duidelijk maken dat je verantwoordelijk genoeg bent?

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:42

Niet met een folderwijk. :')