Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:17

Em_ Heel herkenbaar haha. :') Ik ben zelf maar 1,58 en pas echt net in mijn zadel. _O-

Deetjeeuh, Begrijp jou ook hoor en wou dat er meer waren zo als jij. Ik bied denk ik redelijk veel, de dagen dat ze komen is het gewoon hun paard. :)

Ik zoek geen bijrijder omdat ik geen tijd heb maar omdat ik het fijn vind om iemand achter de hand te hebben en het ook gezellig vind om samen naar het bos te gaan (1 op de fiets en 1 er op en dan afwisselen) en samen naar shows, clinics enz te gaan al is het alleen om te kijken. Verder mogen ze na goed vetrouwen ook lekker naar buiten maar ook op wedstrijd waar ik ze heen breng (wel op eigen kosten).

Over blessures, als dat zou voorkomen dan vervalt het bedrag tenzij dat het door de bijrijder komt. Dit heb ik namelijk 1x gehad heb toen wel zelf de dierenarts kosten betaald en niet verhaalt op de bijrijder omdat ik wist dat die het gewoon niet had.

Willen jullie even kijken wat jullie er van vinden:
Advertentie

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:22

@ Jespri, ik heb je advertentie gelezen, ik heb wat citaten hier geplakt en mijn opmerkingen er achter gezet.

"De dagen dat je komt dien je ook de verzorging te doen." -> wat bedoel je precies met verzorging? Alleen poetsen of ook wassen, zadel/hoofdstel onderhoud, uitmesten?

"Bij goede wederzijds vertrouwen is er de mogelijkheid, om naar buiten te gaan (10/15 min. van heide en bos)." -> Bedoel je alleen? Of met z'n 2en, wat je hierboven schrijft? Zou dat er wel duidelijk bij zetten.

"1 a 2 keer per week geniet van een ontzettend fijn paard." -> genieten.. :) (sorry, ik haal typfoutjes van anderen er altijd uit)

"Mocht je intresse hebben schroom je niet om een e-mail te sturen of te appe/smsen." -> interesse

Verder hele duidelijke advertentie!

Oh ja, leuk paardje heb je zeg! :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:25

Em_ schreef:
Succes, Jespri! :)

Ik heb ondertussen leuke reacties gehad op mijn advertentie en met 2 meisjes een afspraak (apart van elkaar hoor) gemaakt! Ze zijn niet heel groot, dus hoop dat ze op m'n western zadel passen (lange beugels)! :roll:

Leuk :D

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:33

Ik vraag ook geen bijdrage. Zelf bijdrage geven doe ik ook niet. Ik zie het meer als een wederdienst, zij mogen mijn paard verzorgen en op hem rijden en mijn paard krijgt extra aandacht en beweging.
Laatst bijgewerkt door Starlight98 op 28-12-13 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:37

Em_, Bedankt.

Gewoon de standaard verzorging die bij een paard komen kijken. Mesten, voeren en afhankelijk van de tijd dat je komt (alleen in de winter) binnen en buiten halen. Ik weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden?

Wat betreft het buitenrijden bedoel ik alleen en voor de gezelligheid misschien keer samen maar als de vertrouwen er is mag het gewoon alleen.

Bedankt voor de typfoutjes! Ga ze gelijk aanpassen. :)

Dankjewel! Ben ook erg blij met hem. <3

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:40

Jespri schreef:
Em_, Bedankt.

Gewoon de standaard verzorging die bij een paard komen kijken. Mesten, voeren en afhankelijk van de tijd dat je komt (alleen in de winter) binnen en buiten halen. Ik weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden?

Wat betreft het buitenrijden bedoel ik alleen en voor de gezelligheid misschien keer samen maar als de vertrouwen er is mag het gewoon alleen.

Bedankt voor de typfoutjes! Ga ze gelijk aanpassen. :)

Dankjewel! Ben ook erg blij met hem. <3

Ik zou voor de duidelijkheid dat er gewoon bij zetten :) Graag gedaan!

Jespri

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:53

Dankjewel heb het aangepast. :)

Heb wel even mijn nummer weg gehaald.

Werd net gebeld op de advertentie van mel, door anoniem. Had er al een raar gevoel bij.
Krijg ik jongen aan de lijn of ik ook een paardenl*l wil? :?

Rare mensen heb je toch. Heb maar opgehangen. Levenloze mensen. :n

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:54

Pff, naar zeg!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:55

Ja jammer dat soort dingen. Achteraf kon ik er wel om lachen (sta er boven) maar vervelend is het wel als je hoopt op een serieus geinteresseerde. :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 23:09

Hahaha jeetje rare mensen

_SnowBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:44

@jespri eerst moest ik ook een bijdrage betalen,maar de eigenaar had na 2 weken ongeveer gezien dat we elkaar vertrouwden en alles konden doen zowat dus daarna hoefde ik niks meer te betalen. En we hebben het nog steeds heel fijn,mijn verzorgpaard en ik!!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:58

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:18

Een stille meelezer meld zich mee in dit topic (als ik mag?) :Y)

die mailtjes erna zijn helaas veel voorkomend, en idd nog vaker dat de moeder belt of mailt met een temperament...

Vroeger was ik zelf als verzorger een echte die-hard die in weer en wind bij de paarden stond.
Ik had altijd dezelfde verwachtingen als ik een verzorgertje zocht en werd altijd teleurgesteld.
Mooi-weer ruitertjes die het na een paar weken opgeven, ruitertjes die hun ervaring overschatten en je na een paar weken overal zwart maken omdat de paarden te moeilijk zijn,......
Toch heb ik op al die teleurstellingen 2 erg goede gehad.

Nu met moeilijke shiften op het werk heb ik besloten om nog eens 1 te zoeken die mijn diertjes wat meer aandacht en beweging kunnen geven.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:46

Palinero77, Bedankt dat is ook een goede! :)

Annwfyn, Dat klink heel logies. :)

Ik had een tijdje geleden nog een mailtje gehad van een meisje of mijn paard nog beschikbaar was. Toen had ik al een verzorger dus heb haar helaas af moeten bellen. Heb haar gemaild dat hij weer beschikbaar is.
Leuk berichtje terug gehad en ze komt Vrijdag kennis maken. :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:49

Dat is idd leuk!
De tijd vind ik toch wel gaan dringen hoor... Mag nog geen advertentie plaatsen en als het vaker zeg dan heb ik een probleem, dus ik wacht maar stil

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:07

Ik kan helaas ook geen bijdrage leveren maar kom wel altijd mijn beloftes na, ook stop ik niet zomaar maar toch is er niks te vinden hier. Bijna alles is betaald en ik kan helaas geen bijdrage leveren en of het is dan weer te verweg.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:42

In Best zou ik het gewoon eens bij de ponyclub daar vragen :) Komen genoeg mensen met paarden en zal vast ook wel iemand zijn die wat hulp kan gebruiken.

Ik zit 15 km verderop en kon geen bijrijdster vinden, ik geef nu een bijdrage :') Gewoon omdat het zo onmogelijk was iemand te vinden daar en dan gewoon iemand die goed rijdt, afspraken nakomt etc.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:45

Mijn vriend heeft het al daar gevraagd voor mij maar er was niks en zouden het laten weten als er iets zou zijn. Wat voor mij te fietsen is is allemaal met een bijdrage helaas.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:20

Billy3105, hoezo mag je geen advertensie plaatsen? :(:)

Divergent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:49

Ik kom ook even om het hoekje kijken :] Ik ben zelf nog voorzichtig op zoek naar een verzorgpaard in de omgeving Scherpenzeel, Renswoude, Woudenberg of Veenendaal. Ik heb nog niet echt gekeken maar ik ben eigenlijk toch wel benieuwd wat een eigenaar nou in een bijrijder zoekt voordat ik zelf ergens op ga reageren of zelf een advertentie plaats. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:25

emily2105 schreef:
Mijn vriend heeft het al daar gevraagd voor mij maar er was niks en zouden het laten weten als er iets zou zijn. Wat voor mij te fietsen is is allemaal met een bijdrage helaas.

Ik stond daar "privé" dus ik ken voor de rest niet zo veel mensen daar in de buurt... Ken alleen wat mensen nog bij de ponyclub, rest is tegelijk mee overgegaan toen... (Huurde daar een weilandje met stal, de andere paarden zijn tegelijkertijd meeverhuisd...)

Ehm... je hebt daar ook dat dierenvoer/strooiselwinkeltje? Daar een advertentie plaatsen? Kwamen wij altijd voor de paarden :)

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:47

Ja daar kan ik inderdaad proberen en weet u toevallig of die mensen die u kent nog iemand zoeken?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:47

@divergent, niet iemand die alles kan, want er zijn weinig ruiters die alles goed kunnen. Omschrijf je plus en minpunten. Niet alleen qua rijden, maar ook qua flexibiliteit of bereidheid om te lessen o.i.d.

Divergent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:13

@Ladyson
Heel erg bedankt :) Ik zal er aan denken als ik advertentie ga plaatsen :]

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:40

Ik heb ook even een vraag.

Ik zag op de boktmarkt een advertentie en daar had ik op gereageerd. ik kreeg de volgende dag al een uitgebreid berichtje terug. Daar heb ik op mijn beurt weer een uitgebreide mail voor gemaakt en verstuurd. Ik kreeg daarna een dag of 3 niets terug dus ik heb er zelf nog een mailtje aan gewaagd met de vraag of ze nog wel iets zocht en ja hoor de volgende dag een mailtje terug met de woorden ja ik zoek nog iemand groetjes ... Ik meteen weer een mailtje gestuurd dat ik een uitgebreid mailtje had verzonden, maar dat die misschien niet is aangekomen en ik heb het mailtje nog eens verstuurd en nu hoor ik ook alweer 4 dagen niets. Kan ik nu een weer een mail sturen? Ik vond het namelijk een superbuitdaging en lekker dicht bij huis, dus dat is al helemaal mooi!