Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:51

Loveies schreef:
elainelouise schreef:
Nou de afspraak ging super! Ze hebben er in totaal 15/16 lopen.. hartstikke leuke mensen en leuke beestjes. We gaan van de week weer afspreken!

Leuk om te horen! Hopelijk mag je blijven. :D

Ja inderdaad! Nou de klik is er en de paardjes en veulens reageerden ook goed op me dus dat komt wel goed haha!!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:52

aerdenhout1 schreef:
Nou met deze bied ik een aantal paarden/pony's aan omgeving Haarlem noord, Santpoort, IJmuiden, Velserbroek, Beverwijk enz....
3 Shetlanders, die een leuke verzorger zoeken, kan op worden gereden ( mits niet te groot natuurlijk) anders vrijheid dressuur,lange lijnen of eventueel inspannen ( wagen en tuig zijn aanwezig)
Een Haflinger die moet worden doorgereden....een 1/2 Arabier die niet de makkelijkste is en een niet te al te grote amazone/ ruiter vraagt want is niet zo groot... en div. paarden die alleen maar kunnen worden verzorgd dus poetsen en eventueel wat spelen/wandelen. Bij al deze paarden en pony's geld... eerst verzorgen dan rijden!!!Maar er zit wel weer een prijskaartje aan als het rijden begint! 50 euro p maand voor 2 keer rijden per week, dus altijd nog vele malen goedkoper dan rijden op een manege!
Dus kom maar op met de reactie's!

Ik ben voorzien van een topper (1/2 Arabier), maar woon ook niet in je buurt dus zal je ook niet verder kunnen helpen.. Zal op Bokt wel voor je opletten.

Loveies

elainelouise schreef:
Loveies schreef:

Leuk om te horen! Hopelijk mag je blijven. :D

Ja inderdaad! Nou de klik is er en de paardjes en veulens reageerden ook goed op me dus dat komt wel goed haha!!

Dat is zeker een goed teken.
Wat is de bedoeling dat je uiteindelijk allemaal mag gaan doen?

elainelouise

Loveies schreef:
Beniesje schreef:

Wat superleuk!

Ik ben weer terug bij af.. :\

Wat dan?

Wou ik ook net vragen:)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:55

elainelouise schreef:
Loveies schreef:

Het is de bedoeling om alle paarden wat meer in de hand te laten komen, met de beleerde paarden te rijden en de 3&4 jarigen langzaamaan te beleren en in te rijden! Dus zat te doen!:D

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:58

Dat met die arabier gaat helemaal niet door.. Erg jammer, maarja. Had ook wat mailtjes gestuurd naar mensen waarvan ik wist dat ze paarden hebben maar zoeken allemaal niks. Dus ik ben weer wachtende op een advertentie of tot ik zelf weer een actie kan ondernemen..! :)

Edit, door de afwijzigingen voel ik me een penny die mensen lastig valt over de verzorging van hun paard. :+ Natuurlijk weet ik wat ik kan, maar mensen brengen het zo dat het net lijkt of een 14jarige niks kan. Ik heb eenjaar lang 30 paarden, binnen/buiten gezet, kuilvoer gevoerd en brok en medicatie toegediend en mesten. Ook in de regen en als het koud was.. Natuurlijk moet ik nog leren, maar ik weet nu wel wat het inhoud en welke verantwoordelijkheid je ervoor moet hebben.
Laatst bijgewerkt door Duimelotje op 02-12-13 20:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:59

Ik hoop voor je dat het snel is! Ik zoek zelf ook al redelijk lang. Dus hoop dat het voor mij dit keer raak is. :j

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:09

elainelouise schreef:
elainelouise schreef:

Het is de bedoeling om alle paarden wat meer in de hand te laten komen, met de beleerde paarden te rijden en de 3&4 jarigen langzaamaan te beleren en in te rijden! Dus zat te doen!:D

Super leuk zeg en een onwijs gave kans! Zul je zeker veel bij kunnen leren denk ik.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:09

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:10

Ja inderdaad! ! Ben ook echt blij met deze kans!
Ben benieuwd hoe t allemaal gaat lopen!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:11

Beniesje schreef:
Dat met die arabier gaat helemaal niet door.. Erg jammer, maarja. Had ook wat mailtjes gestuurd naar mensen waarvan ik wist dat ze paarden hebben maar zoeken allemaal niks. Dus ik ben weer wachtende op een advertentie of tot ik zelf weer een actie kan ondernemen..! :)

Edit, door de afwijzigingen voel ik me een penny die mensen lastig valt over de verzorging van hun paard. :+ Natuurlijk weet ik wat ik kan, maar mensen brengen het zo dat het net lijkt of een 14jarige niks kan. Ik heb eenjaar lang 30 paarden, binnen/buiten gezet, kuilvoer gevoerd en brok en medicatie toegediend en mesten. Ook in de regen en als het koud was.. Natuurlijk moet ik nog leren, maar ik weet nu wel wat het inhoud en welke verantwoordelijkheid je ervoor moet hebben.

Wat jammer zeg, hopelijk krijg je snel een reactie of kom je iets tegen.
Mensen willen tegenwoordig vaak toch 16+, helaas voor de jongere (goede) verzorgers.
Meestal als je kan bewijzen/aantonen dat je een goede verzorger bent kun je ook wel een mail sturen naar mensen die een 16+-eis hebben.

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:11

Deetjeeuh schreef:
Ik hoop voor je dat het snel is! Ik zoek zelf ook al redelijk lang. Dus hoop dat het voor mij dit keer raak is. :j

Dankjewel! Ik gun het jou ook heel erg! Hoop inderdaad voor je dat het raak is! :)

elainelouise schreef:
Dat is wel zuur, maar de aanhouder wint!
Als jullie nieuwsgierig zijn naar mn nieuwe adresje, dit is hun site : http://www.stalbluemustache.nl
*\o/*

Wat supergaaf zeg! :j Kun je ook echt veel van leren! Veel plezier! :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:12

elainelouise schreef:
Dat is wel zuur, maar de aanhouder wint!
Als jullie nieuwsgierig zijn naar mn nieuwe adresje, dit is hun site : http://www.stalbluemustache.nl
*\o/*

Gaaf! :D

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:16

Loveies schreef:
Beniesje schreef:

Wat jammer zeg, hopelijk krijg je snel een reactie of kom je iets tegen.
Mensen willen tegenwoordig vaak toch 16+, helaas voor de jongere (goede) verzorgers.
Meestal als je kan bewijzen/aantonen dat je een goede verzorger bent kun je ook wel een mail sturen naar mensen die een 16+-eis hebben.

Ach, je weet maar nooit hoe alles loopt hé? Misschien heb ik over 3 weken een verzorgpaard, of misschien pas over 3 jaar.. Leeftijd is inderdaad wel erg belangrijk voor velen, dat blijf ik toch jammer vinden :+ Als er hier een advertentie was van 16+ dan had ik waarschijnlijk toch al wel heel brutaal een mailtje gestuurd.. Dat ik te jong was maar dat je een nee kan hebben en een ja kunt krijgen.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:16

Maar wat voor mailtje moet je dan sturen? :+

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:18

Deetjeeuh schreef:

Die is voor mij bedoeld toch? :') Zoja, hoe bedoel je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:20

Beniesje schreef:
Deetjeeuh schreef:

Die is voor mij bedoeld toch? :') Zoja, hoe bedoel je dat?

Ja :')

Nou, ga jij mailen van;
Hoi, ja ik ben jonger dan in je advertentie staat. Maar ik ben heel verantwoordelijk en dat kan ik echt aan!!! Ik vind het gemeen dat je zo een leeftijdsgrens stelt.

Dat zou ik dus nooit doen. :Y)
Denk ook niet dat je dan erg serieus wordt genomen..

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:23

Nee, denk ook dat ze dat heel anders bedoelt.

Ik zou gewoon een nette mail schrijven en jezelf voorstellen en je leeftijd geven. Daarbij kun je zeggen dat je nog geen 16 bent maar toch wilt vragen of het mogelijk is kennis te maken..

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:24

hahahaha, vreselijk zoals je het daar neerzet.. Nee zo zou ik het nooit zeggen.. _O- :') Ik ben heel erg bescheiden :o

Meer iets in de trent van;

Hooi ik ben Benice en ik weet dat u een leeftijdsgrens heeft maar wil graag een poging wagen. Deze mail is niet brutaal bedoeld en komt het wel zo over wil ik mij daarvoor excuseren.

En dan ervaringen hier en mijn motivatie en nog wat informatie die misschien handig is. Zoiets zou het denk ik dan zijn. :=

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:25

Dat laatste zou ik wel weghalen. (Deze mail is ... mij daarvoor excuseren.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:25

Ik begrijp ook wel dat jullie het niet zo bedoelen. Ergens. xD
Maar ik vind het altijd moeilijk om zulke mails te schrijven, ik wil namelijk niet brutaal overkomen.

Ik vind het ook vreselijk hoe het daar staat, verschrikkelijk als mensen zo schrijven. Of zonder leestekens. Nog erger. :+

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:29

Deetjeeuh schreef:
Ik begrijp ook wel dat jullie het niet zo bedoelen. Ergens. xD
Maar ik vind het altijd moeilijk om zulke mails te schrijven, ik wil namelijk niet brutaal overkomen.

Ik vind het ook vreselijk hoe het daar staat, verschrikkelijk als mensen zo schrijven. Of zonder leestekens. Nog erger. :+

Als ik inderdaad iets niet wil, dan is het wel brutaal overkomen.. Ik zeg dat dan ook gewoon. Dat ik het niet zo bedoel... Misschien is dat raar, maar ik bedoel het echt niet brutaal en stuur verder gewoon een vriendelijke mail.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:38

Je moet netjes in ABN (of Vlaams als je in België woont) schrijven, goede interpunctie en ook op je grammatica letten.. Dat veranderd een mail al heel erg. Ik zie regelmatig advertenties waarin het taalgebruik, ook van 20+-ers, zo slecht is dat ik het niet raar vind dat niemand hen advertentie serieus neemt en zij nog geen verzorgpaard gevonden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:40

Ben ik helemaal met je eens! Zo hoor ik vaak dat ik, door mijn taalgebruik etc, niet naar mijn echte leeftijd wordt geschat. Maar vaak een stuk ouder dan dat ik werkelijk ben. Jammer dat mensen dan nog steeds naar je leeftijd kijken, en niet naar je gedrag. :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:43

Deetjeeuh schreef:
Ben ik helemaal met je eens! Zo hoor ik vaak dat ik, door mijn taalgebruik etc, niet naar mijn echte leeftijd wordt geschat. Maar vaak een stuk ouder dan dat ik werkelijk ben. Jammer dat mensen dan nog steeds naar je leeftijd kijken, en niet naar je gedrag. :)

of je ervaring/verantwoordelijkheid dat vind ik zelf een van de belangrijkste dingen