Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:54

Stalkende mensen gewoon negeren, helpt vaak het beste, voordat je drama op stal krijgt en een hoop geroddel en gezeur ;)

Heb nu dus gewoon een stalgenootje, meisje rijdt hem netjes, doet actief met hem, echt paardenmeisje, dus gaat gewoon lekker :) Ze is 17.. Dus ook 16+ wat ik eigenlijk wel wilde (ja, ik durf er ook een 8 jarige op te zetten met een moeder die er af en toe op rijdt of wat dan ook... maar ik was "puberende kindjes" beu :p

Je hebt mensen die echt denken dat ze uren nodig hebben om te mailen Kiki :) Vriendinnetje van mij zoekt een verzorgster, het emailadres gegeven van iemand van hier met wie ik toevallig contact had... En kreeg een week later ofzo een FB-berichtje dat ze nog geen tijd had gehad om te mailen :S

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:55

Hahah lekker vriendelijk joh van dat kind -.-

Fijn Annwfyn!

Ja inderdaad rare mensen.
Ik weet niet.. het is zo moeiljk :(

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:55

Lianne86 schreef:
Stalkende mensen gewoon negeren, helpt vaak het beste, voordat je drama op stal krijgt en een hoop geroddel en gezeur ;)

Heb nu dus gewoon een stalgenootje, meisje rijdt hem netjes, doet actief met hem, echt paardenmeisje, dus gaat gewoon lekker :) Ze is 17.. Dus ook 16+ wat ik eigenlijk wel wilde (ja, ik durf er ook een 8 jarige op te zetten met een moeder die er af en toe op rijdt of wat dan ook... maar ik was "puberende kindjes" beu :p

Je hebt mensen die echt denken dat ze uren nodig hebben om te mailen Kiki :) Vriendinnetje van mij zoekt een verzorgster, het emailadres gegeven van iemand van hier met wie ik toevallig contact had... En kreeg een week later ofzo een FB-berichtje dat ze nog geen tijd had gehad om te mailen :S

Ik negeerde der maar dan stuurt ze weer iets.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:57

Mag ik mij hier melden? Ik ben momenteel ook opzoek naar een bijrijder.

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:00

Blokkeren op de whatsapp :p en dan hopen dat ze niet sms'en/bellen etc. Of ze gewoon eens netjes aanspreken dat je dat gedrag niet accepteert. En wat ook praktisch is, het even aangeven bij de staleigenaar hoe het gaat... Niet dat die straks allemaal maffe dingen over jou/je verzorgster hoort en een heel raar beeld bij jou/jullie krijgt :+

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:03

Gelukkig hebben wij maar 2 andere paarden op stal :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:05

Vragen jullie trouwens een bijdrage en welk leeftijd grens houden jullie aan?
Ik loop op dit punt echt vast.. :=

Ik hoef helemaal geen bijdrage maar alle verzorgers die ik nu gehad heb zonder bijdrage, bellen echt om de kleinste dingen af of stoppen er na een paar maanden mee..
Terwijl de verzorgers die betaalde altijd netjes hun afspraken na kwamen. Weet daarom niet zo goed wat ik hier nou mee moet. -O-

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:08

Ja ik vraag een bijdrage.. ik weet nog niet precies hoeveel ik ga vragen ..
Leeftijd laat ik open.. meestal kijken hoe de mensen in het echt zijn en met mijn paard omgaan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:09

Ik geef een bijdrage :')

Dus ik hou hier even braaf mijn mond.. Vind een bijdrage onzin.. heb zelf ook 13 jaar (en daarna eigen paard, verzorgpaard op pensioen, maar kwam nog elke week een paar keer kijken, borstelen enzo)... Hielp altijd mee... Dus mjah was ook gratis... Denk ook dat een bijdrage mensen wegjaagt (ook afhankelijk waar je woont ;)) maar eerlijk is eerlijk, ik heb nu op mijn pony ook genoeg mensen gehad die eerst betaalden maar verder keken omdat er ook gratis paarden werden aangeboden in de buurt :S

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:10

Wat geef je dan haha?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:12

Waarschijnlijk rond het bedrag dat de meeste hier zullen vragen om bij te rijden... € 50 euro...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:15

Ik vroeg altijd €50,- maar er is heel weinig aanbod bij ons momenteel in de buurt en het gaat om een western paard wat het nog net even iets moeilijker maakt. := Vroeger kreeg ik volop reactie voor €50,- p.m

Lianne86, Ik begrijp je hoor en afhankelijk van hoe en wat ben ik ook niet altijd een voorstander van een bijdrage. Zo als ik al aangeef heb ik het echt niet nodig, kan mijn paard prima zelf betalen. Alleen heb ik in een half jaar nu al 4 (zonder bijdrage) bijrijders gehad die er allemaal na een paar maanden mee stoppen of om de kleinste dingen af bellen. Ik heb ook een meisje(op mijn vorige paard) gehad wat eerst betaalde en toen aangaf dat dit niet meer lukte heb toen ook gezegd dat ze gewoon kon blijven zonder bijdrage.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:15

Jespri schreef:
Vragen jullie trouwens een bijdrage en welk leeftijd grens houden jullie aan?
Ik loop op dit punt echt vast.. :=

Ik hoef helemaal geen bijdrage maar alle verzorgers die ik nu gehad heb zonder bijdrage, bellen echt om de kleinste dingen af of stoppen er na een paar maanden mee..
Terwijl de verzorgers die betaalde altijd netjes hun afspraken na kwamen. Weet daarom niet zo goed wat ik hier nou mee moet. -O-

Als jouw ervaring zo is, dan zou ik een bijdrage vragen. Ik zoek ook iemand, maar vraag geen bijdrage, want ik vind het fijner als iemand uitmest dan mij geld betaalt.. :+

Verder is een leeftijdgrens wel lastig, sommige meisjes van 13 zijn verantwoordelijk dan meisjes van 18, of andersom.. Het ligt echt aan de persoon! Ik ben zelf begonnen als meisje van 13 en dat is altijd goed gegaan (eigenaar ook altijd tevreden, heb er 8,5 jaar lang geholpen en gereden!). Nu zoek ik zelf een verzorgster, maar heb wel liever iemand van mijn eigen leeftijd. Meer voor mezelf leuk dan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:16

Dames, hier is de kogel door de kerk en staat mijn mini shet te koop.

Mijn 2 mini verzorgsters komen nog steeds trouw en verzorgen hem en de haflinger prima.
Daar ben ik erg blij mee. Die kleine guppen doen het beter dan menig volwassene.

Maar toch, het is zo eind 2014 en dan is het hier over met de pony's aan huis.....

Kreeg al wel gelijk een PB, maar een leeg account en geen berichten verder op bokt.
Was verder een net mailtje hoor.
Ik ben wel benieuwd....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-13 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:18

Ik heb er in 2012-2013 denk ik 10 ofzo gehad (de "1 keer komen en enthousiast doen en nooit meer iets van zich laten horen" meegeteld :p)

Maar het is echt afhankelijk van waar je woont hoor.. Ik bood die van mij gratis aan (eerst zonder binennbak, toen met, toen weer zonder, nu weer met) en ik merk zelfs daarbij weinig verschil (ok, met faciliteiten bleven mensen toch wat langer hangen ;))

Maarja, het meisje rijdt mijn paard een paar keer per week, is liever met paarden bezig, maar wil toch graag een "bijbaantje" dus nu dit maar afgesproken ;) heb liever dat ze mijn paard rijdt dan kranten rond gaat brengen bij wijze van ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:21

Em_, Ik begrijp je hoor en wat ik ook al aangeef ik hoef helemaal geen geld daar gaat het mij niet om. Het liefst vraag ik ook geen bijdrage maar word er ook een beetje moe van dat ze steeds niet op komen dagen. Leeftijdsgrens ben ik het ook helemaal mee eens, heb me daar helaas ook al een paar keer in vergist. Verzorging van mij paard staat voor op. :)

Was erg nieuwsgierig hoe jullie dit oploste.

Sylvia_B, Vervelend dat je jouw mini weg moet doen. Hopelijk vind je een geschikt baasje. :(:)

Betalen voor een bijrijder zou ik weer niet zo snel doen maar dat is ieder voor zich natuurlijk. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:27

Nee ik vraag geen bijdrage ervoor. Maar ik wil wel graag (gezien de pony pas 5 jr is) wel dat ze met haar gaan lessen. Maar dat ik zie ik ook als een investering in hun zelf, deze kosten zijn overigens wel voor hun zelf. Afhankelijk van hun niveau hoeft dat van mij dan niet wekelijks en de meeste die reageren hebben daar geen probleem mee.

Qua leeftijdsgrens zit ik eigenlijk wel op 16+

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:28

@ Jespri, ik begrijp jou ook hoor! Als je eenmaal die ervaring hebt, dan lijkt het me ook lastig om zonder bijdrage te doen. Toen ik nog paarden verzorgde, heb ik ook veel andere verzorgsters (jong én oud) zien komen en gaan. Mensen die écht een klik met het paard hebben, blijven wel vaak lang (zoals ik)! Heb zelfs mijn verzorgpaard overgenomen, maar dat is een ander verhaal :D
En een vriendin van mij komt zelfs van ver weg (met de trein!) om met mijn paardje bezig te zijn (soms kan ze niet eens rijden). Helaas kan ze niet vaak komen en moet ik haar steeds van het station afhalen, dus kan ze niet alleen komen. Ze vindt het paardje zo leuk, dus ik heb het er wel voor "over" om haar steeds op te halen en weg te brengen :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:30

Dat had ik op een gegeven moment ook met een bijrijdertje. :) Ging heel leuk en vond het ook niet erg om der op te halen. Helaas word mijn paard momenteel omgeschoold naar western en kon zij niet lessen om mee te groeien met hem. Ze is nu gestopt maar zo nu en dan pik ik der nog wel op om gezellig te komen knuffelen. :)

Ik ga mij is wagen aan een advertentie. :=

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:32

Jespri schreef:
Dat had ik op een gegeven moment ook met een bijrijdertje. :) Ging heel leuk en vond het ook niet erg om der op te halen. Helaas word mijn paard momenteel omgeschoold naar western en kon zij niet lessen om mee te groeien met hem. Ze is nu gestopt maar zo nu en dan pik ik der nog wel op om gezellig te komen knuffelen. :)

Ik ga mij is wagen aan een advertentie. :=

Als je een voorbeeld nodig hebt, mag je die van mij gebruiken (zie onderschrift) ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:33

@Jespri
Mijn ervaring is ook juist andersom.
Ik heb eenmaal iemand gehad die (persé) wilde meebetalen.
Zij deed ook dingen die ik absoluut niet wilde (en nee, ik ben echt niet moeilijk), maar zij (en haar moeder) vond dat het best kon, want zij betaalde er toch voor.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:34

Daar heb je ook een punt Brainless. := Ik heb al een idee hoe ik het ga aanpakken, bedankt voor de ervaringen en meningen. :)

Bedankt Em_ ga even kijken.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:38

Succes, Jespri! :)

Ik heb ondertussen leuke reacties gehad op mijn advertentie en met 2 meisjes een afspraak (apart van elkaar hoor) gemaakt! Ze zijn niet heel groot, dus hoop dat ze op m'n western zadel passen (lange beugels)! :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:46

Jespri, ik lees hier altijd mee, alleen vanuit de andere kant. Ben namelijk altijd benieuwd naar jullie meningen qua kant als eigenaar, zelf ben ik opzoek naar een bijrijdpaard.

Zelf zou ik heel duidelijk in je advertentie neerzetten wat je zoekt, maar zonder erbij te zetten dat ze moeten betalen of een leeftijdgrens. Voor mij geldt namelijk dat wij momenteel het geld niet hebben om een bijdrage te leveren, maar ik kan van mezelf wel zeggen dat ik redelijk betrouwbaar ben. Zelf wacht ik namelijk al ruim 1,5 tot 2 maanden tot wanneer ik langs mag komen bij iemand. Zelfs al heb ik ruim een maand geen mailtje meer terug gekregen. ;)

Ze bestaan dus echt wel, verder zou ik ook naar je omgeving kijken. Je hebt geen bijdrage nodig, maar wilt het graag om serieuze mensen aan te trekken. Het zou een optie zijn om te zeggen betaal je de eerste paar maanden wat, daarna wordt het minder tot niets. De kans is dan wel dat je mensen hebt voor een paar maanden, maar die daarna dan niet meer komen doordat ze niet meer hoeven te betalen.

Persoonlijk zou ik er geen bijdrage aan koppelen. Mensen die betalen verwachten ook eigenlijk wel iets terug. Ik heb niet veel gelezen over wat je te bieden hebt, behalve dat het een westernpaardje is. Zelf zou ik namelijk niets betalen voor een recreatiepaardje of voor maar 1 á 2 keer per week. Nu hangt dat natuurlijk wel af van de bijdrage, want €10,- per maand kan dan prima. Maar stel je paard wordt ziek? Wat doe je dan met het betalen? Grote kans dat de betalende mensen zeggen dat ze niet komen óf niet bepalen omdat ze niet kunnen rijden, wat hun beloofd is. Misschien komen de niet betalende bijrijders dan wel, juist om hun dank nog even extra duidelijk te laten blijken. Van mij kan je eerder iets van een cadeautje tussendoor verwachten als ik niet betaal, dan als ik wel betaal. Gewoon omdat je geld er dan al redelijk aan op gaat.

Dit is natuurlijk redelijk zwart/wit gezien, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:57

Deetje, dat jij wel betrouwbaar bent en helaas het geld niet hebt, wil niet zeggen dat iedereen dan zo eerlijk is. Ik vind het heel eerlijk van je dat je ervoor uit komt dat het geld er nu gewoon niet is en dat jij wel betrouwbaar bent, maar je zou eens de mailtjes moeten lezen van alle meiden die met regen en sneeuw "echt komen al moeten ze lopen" en vervolgens al afzeggen als het onder de 10 graden is, want dan is het koud.
Wat betreft het er tegenover staan.. Mijn bijrijdster betaalt ook voor een "recreatiepony". Wat is er mis met een recreatiepony en daarvoor betalen? Denk je dat het op de manege allemaal luxe sportpaarden zijn? :')
Wat betreft blessures en niet kunnen rijden, lijkt me dat iedereen daar goed van tevoren afspraken over maakt. Als mijn pony absoluut niet te rijden is vanwege blessureleed vervalt een bijdrage natuurlijk ook en dan is ze niet eens verplicht om 2x per week te komen. Doet ze dat wel, dan is dat heel aardig en dan zal daar daarna ook wat tegenover staan, maar je gaat er vanuit dat je paard heel blijft , ook als er een bijrijdster op rijdt.

Over het terugverwachten.. Mijn ervaring is dat heel veel bijrijders (lang niet allemaal, maar heel veel wel) verwachten sowieso de halve wereld, of ze nou betalen of niet. Ze mogen van mij prima van alles verwachten, k bedoel als ze een buitenrit willen maken, kan prima hoor. Maar wel pas als ik dat zeg, dat dit kan. Ervaring hier is dat bijrijders steeds brutaler worden en zichzelf op een voetstuk plaatsen en maar van alles doen, of dat nou met betalen is of niet.

Een bijrijdster die het wegschuift onder de noemer 'ja maar ik betaal toch' vraag ik eerst even de pony te kopen voordat ze er onverantwoord mee doen. En knol is de afgelopen 2 jaar erg duur geweest :+

Echt, ik bewonder het dat jij zo betrouwbaar bent hoor Deetje, maar zo is lang niet iedereen en op een gegeven moment kies je voor zekerheid en niet voor mooie blauwe ogen.

Jespri, er is niks mis met een bijdrage en een leeftijdsgrens. Je wordt doodgegooid met 11jarige ponytemmende verzorgmeisjes die vinden dat ze de beste stalruiter zijn in de wereld.

Maar even alle gekheid op een stokje het is niet eens op iedere stal verantwoord om jonge meiden rond te laten lopen. Ik wil het ook niet met mijn pony, knollen zijn tig keer slimmer en sterker dan een 10jarige dus ik had ook een leeftijdsgrens en ook nog eens een bijdrage.