Emmaa_ schreef:Ik weet niet of je post naar mij gericht is, maar ik ben een beetje over het punt heen dat ik mezelf zie als "verzorgster". Ik heb jarenlang paarden verzorgd, en dan inderdaad alleen poetsen. Na een tijdje mochten we dan van het erf af en op het grasveld longeren (want waar ik toen rondliep was er niet eens een bak). Was daar altijd dolblij mee en stond daar echt door weer en wind. Elke dag, want dat was toen nog echt super leuk. Ik ben ondertussen een werkende studente en mis niet alleen de omgang met paarden maar toch ook wel echt het rijden. Ik zeg niet dat ik per se wedstrijden wil gaan rijden, maar een paard waarmee dit uiteindelijk een optie zou kunnen zijn heeft voor mij wel de voorkeur. Ben niet te beroerd om een kleine bijdrage te betalen, vind alleen dat heel veel mensen echt heel hoge bedragen vragen voor zeer weinig dagen. Als je op een stal staat met perfecte faciliteiten die goed te bereiken is met het openbaar vervoer en waar in principe alles mogelijk is snap ik dat de bijdrage wat hoger is.
Ik bedoelde ook met mijn post zeker niet duidelijk te maken dat ik een bijrijdpaard zoek waar ik 5 dagen in de week dressuurmatig op mag rijden en waar ik dan niks voor hoef te betalen, wil alleen zeggen dat ik het ook anders gezien heb. Zo heb ik bijvoorbeeld een tijd een paard gereden waarvan de eigenaar zelf niet meer kon rijden. Lessen werden voor me betaald en zelfs wedstrijden. Eigenaar reed me van hot naar her met dat beest en betaalde alles voor me. Van de startkaart tot de frietjes die we aten na afloop. Ik snap dondersgoed dat niet iedereen daar het geld voor heeft, en het zelfs ook zou willen (zou het zelf ook niet doen), maar het kan ook anders. Je hebt een verzorgster/bijrijdster omdat je het zelf allemaal niet meer in je eentje kan, en dan hoef je die niet te zien als je personeel. En al helemaal als ze ervoor betalen
Nee mijn post was niet naar jou gericht.
ik merk het meer in de leeftijd categorie van 12 tot 16 zeg maar.
die willen vaak wel het leuke maar er iets voor doen ho maar.
en natuurlijk zijn ze niet allemaal zo maar het gros wel.
dat zie je ook terug als ze een bijbaantje hebben wel geld ontvangen maar t liefst niks ervoor doen. En dus op de werkvloer de kantjes ervan aflopen.