Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:52

chelle_dora schreef:
naomi_g1998 schreef:
Ja maar ik dacht, jullie zijn eigenaars dus kijk even wat jullie willen zien/weten in een advertentie. :) Had ook een topic gevonden van de perfecte advertentie maar die is helaas gesloten.

Ik vind het een hele nette advertentie hoor :D Tijd om naar de randstad te verhuizen, daar zijn wel tig verzorgers/ruiters zoals jij opschrijft gevraagd

Marlis, waar ongeveer sta je? Ik kan je misschien wel een keer ophalen met m'n pony :+ Neem ik d'r aan de hand of aan de fiets mee :)

Dat wordt ver hoor haha.
wij staan in Schipluiden, een stuk voorbij de molen. :j

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:22

elainelouise schreef:
Elise_0o schreef:
Het is misschien onbeleefd om aan te dringen, maar ik vind het nog onbeleefder om niets meer te laten horen! Blijkbaar is het voor sommige mensen erg moeilijk om 5 minuten te vinden om even iets terug te sturen, of nog erger, het lef te hebben om iemand af te wijzen..
(Hopelijk is dit niet bij jou het geval!)

Ik had iemand gevonden die mijn haflinger wilde bijrijden, meisje is een keer komen kijken, wat dingen afgesproken en had daarna niets meer laten horen.
Kreeg na een week weer een reactie, namelijk dat het zo veel had geregend en dat ze daardoor niet wilde komen.
Haar het voordeel van de twijfel gegeven, maar ondertussen ook al aan het afwegen om de pony te verkopen (wegens het niet op kunnen schieten met ander paard). Dit uiteindelijk dus ook gedaan, haar dit laten weten, maar nooit iets op terug gehad.
Ze had me gezegd in de mails dat ze niet zo iemand was die alleen maar wilde rijden en dus ook het paard zou verzorgen (die is pas 2), maar helaas klopte hier dus helemaal niets van!

Nou je weet zodra ik m'n rijbewijs en autootje heb je op mij kan rekenen!
Wel ontzettend vervelend van dat meisje, niet netjes! Wees dan gewoon eerlijk dat je het niet ziet zitten.

Ik las dat je al een super plek had gevonden met allemaal Tinkers waar je super veel kon leren, echt heel tof voor je! :)

elainelouise

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:29

Ja gelukkig wel! Maar wil ook zeker jou ook af en toe helpen als ik een rijbewijs heb. :) vind jou zo spontaan en je paardjes lijken me hartstikke leuk.

Maar ik kruip meer in meeleesmodus, dit is een topic voor eigenaren, niet voor bijrijders :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 07:57

Zaterdag komt er bij mij iemand langs, die had gereageerd op mijn advertentie van bokt. Ik ben benieuwd. Ik weet heel weinig van haar, ik wilde haar maar gewoon even in het echt onmoeten. Dan krijg je toch een beter beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:35

Marlis schreef:
chelle_dora schreef:

Ik vind het een hele nette advertentie hoor :D Tijd om naar de randstad te verhuizen, daar zijn wel tig verzorgers/ruiters zoals jij opschrijft gevraagd

Marlis, waar ongeveer sta je? Ik kan je misschien wel een keer ophalen met m'n pony :+ Neem ik d'r aan de hand of aan de fiets mee :)

Dat wordt ver hoor haha.
wij staan in Schipluiden, een stuk voorbij de molen. :j

Oh da's inderdaad echt in schipluiden zelf :+ Ben niet vies van een stukje wandelen maar dat wordt wel een pleuresend haha :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:45

Gisteren weer een nieuwe advertentie geplaatst maar staat nu nog steeds op de voorpagina van boktmarkt, maar wow dat had ik echt niet verwacht.
Zelfs al de vraag gehad of ik haar wil verkopen omdat ze haar zo'n mooi paardje vinden, maar nee Bo gaat voor goud weg!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:04

Ik meld me ook :(

Ik heb nu momenteel een super bijrijder maar ivm zwangerschap vrouw zou het vanaf februari niet meer haalbaar zijn om mijn paardje te rijden.. Nu is er bij ons op de manege verder bijna niemand die minimaal M niveau rijd én een klik heeft met mijn paard… Win doet dus echt niks voor je als je geen klik hebt

Over een paard weken komt een bekende rijden :o Ik hoop dat zei een klik heeft anders ben ik een beetje te einde raad :( Ik mag dus van mijn ouders geen advertentie op bokt/mp oid zetten want ze willen geen vreemde/penny's bij win hebben

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:09

Wat jammer dat je geen advertentie mag plaatsen, zo wordt de kans erg klein dat je iemand vind. Mag het ook niet als je bepaalde (hoge) eisen stelt in je advertentie zoals bijvoorbeeld 18+, minimaal M niveau gereden officieel, etc. Ik denk dat dat voorkomt dat er echt penny's zijn die zullen langskomen.

Mails/PB's van penny's kun je niet uitsluiten, maar dat is gewoon een kwestie van niet reageren.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:13

dat zei ik ook la tegen me ouders…. misschien als we niemand vinden mag het hopelijk wel

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:47

Dat heb ik ook ! Mijn ouders willen geen mensen die haar verknallen of iets.. maar dat weet je nooit ..
daarom is inderdaad 18+ vaak slim :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:45

Maar 18+ers kunnen ook je paard verknallen.. Als je een 18-jarige die net een jaar rijd op je paard zet kan diegene je paard erger verknallen dan een 15-jarige die misschien al 6 jaar op eigen paarden rijd en lessen volgt...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:52

Sterker nog: een 18+ die al jaren rijdt maar niet op de 'juiste' manier, verknalt je paard eerder dan een 15 jarige die niet een jaar rijdt en open staat om dingen te leren..

Maar ik denk dat het daar niet om gaat.. Een volwassen persoon is amper te vergelijken dan met een kind/puber. Daar zijn tig redenen voor te bedenken.

Hier begeleid ik een 16 jarig meisje, dat nog niet kon lichrijden. Ze had alleen op het paard gestapt, en veel grondwerk. Maar wat pikt dit meisje het snel op! Je moet er alleen wel de tijd en zin in hebben, en dat is vaak het probleem (of de reden :+ ) als een bijrijder wordt gevraagd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:24

En verder heb je natuurlijk meer 'invloed' op een jonger iemand dan op een ouder iemand die al jaren op die manier rijd. Dan is het een stuk moeilijker om diegene van technieken te laten veranderen, of van gedachtes over hoe een paard/pony volgens jou gereden zou 'moeten' worden. :)
Dus aan beide dingen zitten voordelen, en nadelen. Zo wordt er vaak gedacht dat 16-jarige verantwoordelijker zijn (en dat is meestal ook zo!) maar er zijn er ook gerust die dan meer interesse hebben in feesten, vriendjes etc. (Dat is mijn ervaring.)
Dit is dan wel van de verzorgers kant, en niet als eigenaar. Maar het is heel verschillend per persoon, dus het is goed zoeken! Voor beide kanten. :P
Je moet gewoon iemand vinden die bij je past, en soms duurt dat wat langer. En het voordeel van de mail, als diegene niet goed op je overkomt dan mail je gewoon terug dat ze niet is wat je zoekt. Simpel zat, maar misschien zit er toch die ene tussen die je zoekt. :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:01

Even weer een keertje mijn verhaal doen.. :)

Ik was van de zomer op zoek naar een bijrijdster voor m'n paard en er was een meisje een paar keer geweest, maar door de twijfel toch maar niet verder mee gegaan. In de herfst heeft een vriendin van me op vrijdag/zondag m'n paard bijgereden (zij woont niet in de buurt, haal haar van het station op, ben er dus ook elke keer bij). Ik had toen last van m'n rug, dus het was voor iedereen een win-win situatie: mijn paard kreeg beweging, ik deed haar een plezier, en ik kon lekker zitten en m'n paardje bewonderen. Nu komt ze alleen als ik samen met d'r een buitenritje wil maken (zij op een ander paard die ik mag "lenen", ik op m'n eigen), omdat ik weer "normaal" op m'n paard kan rijden. Nu merk ik wel dat ik soms niet zo'n "zin" heb om elke dag naar m'n paard toe te gaan. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een super leuk paardje, maar steeds in de kou/wind/regen fietsen en vervolgens maar weinig kunnen doen is niet echt motiverend. Ik doe het wel, want ik wil m'n paard genoeg aandacht en beweging geven. Een bijrijdster zou dus een oplossing kunnen zijn. Maar toch zit ik met twijfel, want ik heb nog nooit iemand (behalve de vorige eigenaresse) alleen met m'n paard toevertrouwt, ik ben er altijd bij als een ander iets met hem doet. Dat maakt het dus wel lastig. Dus vandaar dat ik ook niet (actief) op zoek ben..

@Deetjeeuh, als ik zo je berichten en advertentie lees zou jij wel een leuk meisje voor m'n paard zijn. Jammer dat je niet in de buurt woont! (M'n paard staat in Ede)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:06

Doordat je er eigenlijk elke dag wel bij zou (kunnen) zijn, kan je zeker naar iemand op zoek gaan! Gewoon mee gaan, kijken hoe ze het doet, onverwachts langskomen. En natuurlijk op je gevoel af gaan, denk dat je dan al een heel eind komt. Eventueel een proefmaand afspreken? Het is inderdaad lastig om je paardje los te laten, maar doordat je er eigenlijk geen haast bij hebt kun je rustig op zoek gaan naar de juiste? Al is het dan wel handig dat ze in de zomer ook door mogen gaan. :+

Dankje! :D (Vind ik wel een groot compliment. :o) Ede is redelijk dichtbij, maar helaas niet te doen op de fiets! (Mijn oma en opa wonen in Wageningen/Renkum..) En ik ben, hopelijk, al voorzien!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:09

Precies je kan hele fijne verandwoordelijke verzorger hebben van 14 jaar maar die van 18 kan oom heel slordig zijn.
Maar ik vind het zelf wel een fijner gevoel om een jonger iemand minder snel alleen te laten als een ouder iemand, maar dat zit meer tussen de oren want uit ervaring weet ik dat leeftijd niks met goede omgang te maken heeft.
Daarom zoek ik de juiste persoon voor mijn paard die niet altijd vriendelijk en soms wat schrikkerig maar wel heel braaf is. Heb al een meisje die is begonnen toen ze 9 was en is nu 17 maar heeft het onwijs druk met school dus weinig tijd meer jammer genoeg. Maar die kon echt lezen en schrijven met mijn paard en dat wil ik nu weer bij de nieuwe leeftijd maakt niet super uit maar ze moet goed met het paard overweg kunnen.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:12

Deetjeeuh schreef:
Doordat je er eigenlijk elke dag wel bij zou (kunnen) zijn, kan je zeker naar iemand op zoek gaan! Gewoon mee gaan, kijken hoe ze het doet, onverwachts langskomen. En natuurlijk op je gevoel af gaan, denk dat je dan al een heel eind komt. Eventueel een proefmaand afspreken? Het is inderdaad lastig om je paardje los te laten, maar doordat je er eigenlijk geen haast bij hebt kun je rustig op zoek gaan naar de juiste? Al is het dan wel handig dat ze in de zomer ook door mogen gaan. :+

Dankje! :D (Vind ik wel een groot compliment. :o) Ede is redelijk dichtbij, maar helaas niet te doen op de fiets! (Mijn oma en opa wonen in Wageningen/Renkum..) En ik ben, hopelijk, al voorzien!

Ja, je hebt gelijk. En voor in de toekomst zou het ook wel handig zijn om iemand te hebben die bijvoorbeeld tijdens vakantie hem (meer) beweging kan geven. Ik blijf dit topic en Bokt Markt gewoon in de gaten houden ;)

Ik hoop dat je een leuk paardje mag verzorgen! Veel succes, én plezier! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:15

Jij ook veel succes, hoop echt voor je dat je iemand vind die goed voor je paardje is en er een klik mee heeft. :D

@Corina,
Jammer dat ze heeft moeten stoppen! Wel zal ik je aanraden, dat als je iemand zoekt, je haar niet meteen gaat vergelijken met je oude bijrijdster. Niemand zal precies hetzelfde zijn, en iedereen is de eerste keer zenuwachtig, dus daar zou ik dan niet meteen op 'afrekenen' :)
Maar wel fijn dat je iemand van alle leeftijden, wordt het waarschijnlijk ook wel makkelijker!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:07

@Deetjeeuh, vergelijken doe ik niet wil alleen iemand die een klik heeft met mijn paard, iedereen kan rijden met haar maar niet iedereen kan haar uit de wei, stal ofzo halen, ze moet je echt accepteren wil ze uit zichzelf bij je komen. En omdat ze altijd zo zuur doet moet je met haar om kunnen gaan naast haar ze haalt gerust uit als ze je niet mag. En van onervaren mensen accepteerd ze iets makelijker als van een heel ervaren iemand die denk oooh dat doe ik wel even. Dus vind ervsring ook niet het belangrijkst, in het begin is ze altijd lief en nieuwschierig maar ze gaat testen hoever ze kan gaan met werken naast haar, op haar rug is ze veel gemoedelijker en accepteerd ze iedereen wel, daarom wil ik er de eerste maanden bij zijn gewoon om te kijken hoe paardlief reageerd.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:16

Helaas kan dat meisje ook maar 1/2 x per week rijden.. maar beter iets dan niets. Ze vind het zelf namelijk super leuk want ze had al heel lang niet gereden. Maar ging super :)

Maar goed. Rustig opzoek naar iemand die haar ook 1/2 x in de week wilt rijden.
Voor de rest longeer ik haar. Doet ze ook super :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:11

Van de week weer tig spullen gekocht voor poown die hij nu nodig heeft en ook voor de toekomst (aangezien ze wedstrijden wil gaan rijden etc.) dus ben benieuwd... vaak ging het daarna mis :')

Maar tot nu toe geen klachten... Meisje doet het super, weet waar ze mee bezig is... 1 klein nadeeltje maar, der paps heeft nog steeds liever dat ze straks een paard koopt en daarmee wedstrijden gaat rijden.. Maar dat is volgend jaar pas aan de orde gelukkig ;) Dus nog een jaar geen drama ga ik vanuit :p en dan zien we wel weer verder..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:08

Weten jullie waar op bokt markt de bijrijdersadvertenties staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:10

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:11

Laat maar, ik heb ze al (keek er gewoon overheen :o )

@chella dora, je was me net voor thnx

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:16

Vriendinnetje zoekt nu 4 km verderop dan ik sta ook iemand... Haar paardje is ouder en tis niet gratis... Ben benieuwd of zij wel mensen vind. (Wel wat meer luxe, binnenbak etc. alhoewel ik die tegenwoordig ook weer heb, lijkt soms half een eis te zijn met dit weer :p maar vind het nu toch wel fijn)

Hoop voor haar dat ze snel iemand vind, maar ben echt benieuwd...