Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_PatriciaH schreef:Ik zoek/zocht niemand! Mijn paarden vinden het heerlijk om niets te doen en ik vind dat ook prima hihi. Waarom ik iemand heb? Hoe heb ik ooit leren rijden? Een paard echt leren kennen, verzorgen als het ziek was, weten wat je moet doen met callamiteiten? Tja niet van de manege hihi ik hoef echt geen verzorgster/bijrijdster. Mijn paard word er zelfs knorrig van...hoop dat ik een ander veel plezier doe van mijn paard en is dat niet zo kunnen ze snel ophoepelen! Dus blij zijn dat iemand mijn paard verzorgt omdat ik toch niet kan? Hihi nou nee ik ben iedere dag op stal en kan niet altijd rijden maar ben er wel! En iemand echt nodig? Nope dus wees blij dat ik mijn paard beschikbaar stel voor iemand die eigenlijk nu mijn paard verpest want het kan manege hobbelen maar een jong privepaard rijden absoluut niet...ik geef haar tijd en weet zeker dat het over een t half jaar een stuk beter gaat maar als ik zelf rij pffff wat een ramp, dus blij zijn met mijn verzorgster?
EskeGirl schreef:Hierin eens met Loveskim. Vind het sowieso al raar dat eigenaren het een enorme gunst vinden dat er een verzorgster mag komen (net zoals dat een eigenaar vanuit verzorgers ogen al blij moet zijn dat iemand komt). Je zoekt toch iemand...
Dat van hierboven is een prima aanbod. Ik kan voor 44 euro per maand 1x pw op de manege lessen, dus 54 euro voor 2 keer per week is een mooi bedrag.
Iets anders wat eigenaren moeten onthouden als ze het hebben over: dan ga je maar op de manege hobbelen. Die manege is een bedrijf, moeten dus winst maken. Als eigenaar zoek je iemand, bijdrage van BIJRIJDER is prima, maar 100 euro is te veel, als iemand je helpt. Of het moet 5 dagen in de week zijn (waarom je dan uberhaupt een paard hebt).
Elkaar blij maken, daar gaat het denk ik om. En een schappelijke bijdrage, oke. Maar eigenaren moeten niet uit de hoogte gaan doen dat verzorgers hen maar heel dankbaar moeten zijn (en andersom ook niet).
chelle_dora schreef:Maar met mij zijn er veel meer eigenaren die 3x in de week naar hun ponybeest gaan. Sommige zetten hun paard ook een stuk verder weg om voor het dier de ideale stalling te kunnen bieden, ben je dan ook een fluteigenaar omdat je maar 3x in de week bij je dier langs kan gaan?
chelle_dora schreef:Weet je hoe vaak eigenaren horen 'als ik een eigen paard zou hebben nou dan...' ?
Sorry, als je een eigen paard hebt vallen je idealen, wensen, dromen en wat je allemaal wel niet zou doen vies tegen hoor
DatBenIkNou schreef:Beiden partijen zouden blij moeten zijn PatriciaH!
Als eigenaar mag je blij zijn iemand te treffen die goed voor je paard is en jou bijstaat in drukke werkweken, vakanties en ziekte bijvoorbeeld. En als verzorgster/bijrijdster mag je blij zijn als je een leuke klik hebt met een paard, je jezelf kan verbeteren op rij en ervaringsgebied en je op 'jouw' dagen een 'eigen' paard ter beschikking hebt. Het mes snijd dus gewoon aan 2 kanten. En als je wat goeds te bieden hebt als eigenaar, is het helemaal niet raar daar een bijdrage voor te krijgen, paarden kosten veel geld. Maar de bijrijdster moet daar ook wel iets voor terug krijgen.
Als eigenaar maak je zélf de keuze of je voor een zelfstandig persoon gaat of iemand die veel begeleiding nodig heeft. Dat laatste kies je dus niet om jezelf een beetje te ontlasten en dat is toch de meest voorkomende reden voor een bijrijdster.
Off topic, ik kan me niet voorstellen mijn paard langer dan 2 dagen niet te zien. Dan mis ik haar toch echt!Chella-dora: mijn paard maakt me nog steeds heel gelukkig, ik vind het absoluut niet vies tegenvallen!
chelle_dora schreef:Weet je hoe vaak eigenaren horen 'als ik een eigen paard zou hebben nou dan...' ?
Sorry, als je een eigen paard hebt vallen je idealen, wensen, dromen en wat je allemaal wel niet zou doen vies tegen hoor
DatBenIkNou schreef:Beiden partijen zouden blij moeten zijn PatriciaH!
Als eigenaar mag je blij zijn iemand te treffen die goed voor je paard is en jou bijstaat in drukke werkweken, vakanties en ziekte bijvoorbeeld. En als verzorgster/bijrijdster mag je blij zijn als je een leuke klik hebt met een paard, je jezelf kan verbeteren op rij en ervaringsgebied en je op 'jouw' dagen een 'eigen' paard ter beschikking hebt. Het mes snijd dus gewoon aan 2 kanten. En als je wat goeds te bieden hebt als eigenaar, is het helemaal niet raar daar een bijdrage voor te krijgen, paarden kosten veel geld. Maar de bijrijdster moet daar ook wel iets voor terug krijgen.
Als eigenaar maak je zélf de keuze of je voor een zelfstandig persoon gaat of iemand die veel begeleiding nodig heeft. Dat laatste kies je dus niet om jezelf een beetje te ontlasten en dat is toch de meest voorkomende reden voor een bijrijdster.
Off topic, ik kan me niet voorstellen mijn paard langer dan 2 dagen niet te zien. Dan mis ik haar toch echt!Chella-dora: mijn paard maakt me nog steeds heel gelukkig, ik vind het absoluut niet vies tegenvallen!
Vesceron schreef:Het lijkt mij iets wederzijds, mijn verzorgster hoeft echt niet te zeggen of laten merken dat ik maar blij moet zijn dat ze het uberhaupt wilt doen.