Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:28

Ik sta op een stal met 15 paarden, geen enkele stalgenoot heeft een bijrijder. Zie ook nooit meiden aankomen om te vragen of er verzorgd/gereden mag worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:18

Patricia, nou dan hebben wij blijkbaar echt geluk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:33

Tigra_ schreef:
Nou je eigenaren moeten blij zijn dat jullie willen komen? Jij wil toch je hobby uitoefenen als jij niet wil komen voor jouw 10 anderen hoor. Met zo'n attitude gaat het niet lukken.

Hobby uitoefenen gaat op de manege ook, en daarbij vind ik €50 per maand een prima bedrag maar €100 is gewoon te veel. ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:39

chelle_dora schreef:
LovesKim schreef:
Hier nog een die al tijden op zoek is naar een leuk bijrijdpaardje. Ik heb ooit een hele leuke gehad, maar die werd opeens weggehaald en nooit meer iets van gehoord. Mocht daar ook alles mee doen wat ik wou, vrij goede band mee opgebouwd maar helaas..

Ik ben laatst nog langs geweest bij mensen, vroegen €100 per maand.. Het spijt me ten zeerste maar dat kan ik gewoon niet ophoesten in de maand. Ik verdien het wel, maar ook ik spaar voor vakanties en ik ga ook uit in het weekend. Mijn prioriteit ligt niet bij het uitgaan, maar ook ik wil genieten van mijn jeugd. Ik ben bereid wat over te hebben voor een bijrijdpaard maar 100 in de maand? Ik vind eigenlijk dat de eigenaren al blij moeten zijn dat we uberhaupt komen..

Achja, ik zal denk ik nooit een paard vinden die ik kan bijrijden. :)

Inderdaad, niet heel vreemd dat je geen bijrijdpaard hebt gevonden en gaat vinden met de instelling dat een eigenaar blij 'moet' zijn dat je komt. Want of je komt, is voor iedere eigenaar óók maar de vraag he, vergeet dat niet. Iemand die ieder weekend uit gaat vind ík namelijk zelf niet fijn, want tja, als je de dag voor 'jouw' dag, uitgaat en je hebt een giga kater, kan ik er de klok op gelijk zetten dat je die dag niet de aandacht aan 't paard geeft die het paard verdient.
Plus, je geeft aan dat uitgaan geen prioriteit heeft, maar als het erop aankomt investeer je liever in een paar drankjes dan in een paard omdat je wilt 'genieten van je jeugd'. Prima, ieder zijn ding natuurlijk maar dan denk ik ook bij mezelf, niet zeuren dat je geen bijrijdpaard kan vinden met zo'n instelling. Als je wilt genieten van je jeugd dmv uitgaan moet je niet op zoek gaan naar een dure hobby.

Ik kwam bijna elke dag naar die pony toe. Heb er mee gelest en katers? Ik ben een van de personen die nooit last van een kater heeft. Ik rij nu al onderhand 12 jaar paard, en ik heb daarin wel een aantal paarden gehad waar ik op heb bijgereden/verzorgd heb en ik ging er altijd met plezier heen. Ik heb met mijn post misschien niet de goede indruk gegeven, maar ik bedoelde er eigenlijk mee aan te geven dat ik graag ook nog leuke dingen doe met vriendinnen (hoort uitgaan ook bij) en daarom €100 in de maand te veel vind. Ik ben best bereid er iets voor neer te leggen, maar eigenaren die echt in nood zitten met hun paard, daar vind ik wel bij dat ze blij moeten zijn dat er iemand evenveel liefde in het peerd legt als de eigenaar zelf. Zo beter verwoord?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:40

LovesKim schreef:
Tigra_ schreef:
Nou je eigenaren moeten blij zijn dat jullie willen komen? Jij wil toch je hobby uitoefenen als jij niet wil komen voor jouw 10 anderen hoor. Met zo'n attitude gaat het niet lukken.

Hobby uitoefenen gaat op de manege ook, en daarbij vind ik €50 per maand een prima bedrag maar €100 is gewoon te veel. ;)

Het maar net hoe je die hobby ziet he. Bij een bijrijdpaard leer je over algemeen veel meer dan op de manege. Ik ga liever een dag naar een paard toe, verzorg hem, doe z'n stalletje even, opzadelen/ afzadelen, zweetdekentje etc.
Op de manege rijden is leuk maar veel meer dan een borsteltje erover heen, een uurtje les met minstens 5 anderen en dan je paard weer afgeven is toch nog even iets anders.
Ik vind het eerste beter, zou daar dan ook best meer voor willen betalen dan bijvoorbeeld een manege.

Nou heb ik een eigen paard en een bijrijdpaard en zou ik voor bijrijdpaard niet kunnen betalen ivm met eigen paard, maar als ik zelf geen paard had, en het ik kan wat leren van mijn bijrijdpaard en niet andersom, zou ik daar best voor willen betalen, meer dan op een manege zeker wel.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:47

Maar LovesKim dat jij het er niet voor over hebt, betekent niet dat het het ook niet waard is ;)? Het is ook van de situatie afhankelijk. € 100 voor één x in de maand is veel, maar voor 5 dagen in de week niet vind ik.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:59

LovesKim schreef:
Tigra_ schreef:

Daar les je bij onze manege hier, 3x per maand voor. Dus het is maar net wat je wil en wat je krijgt voor de 100 euro.

xZiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:08

Ik verlease mijn shetland pony omdat ik haar graag wil houden, maar ik heb wel erg t idee, wanneer er voor betaalt word komen de bijrijders wel elke keer, maar eerst had ik het dus gratis maar toen kwamen ze veel minder en deden ze er veel makkelijker over.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:12

Xziva dat is over het algemeen de ervaring van betalende verzorgsters, die komen wel omdat ze er toch voor moeten betalen.

Er wordt te snel gemakkelijk over gedacht als het gratis is.

Vaak zijn de betalende net even serieuzer bezig, dan niet betalers.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:25

Anke schreef:
Klopt idd. Verzorgsters moet je veel energie in stoppen en je krijgt er weinig voor terug.
Vaak ook nog heel wat frustratiemomenten...kapotte spullen...afzeggen....dingen niet in orde/gedaan.
Je moet er idd maar je tijd en energie in willen stoppen.
Vaak moet je hen ook flink motiveren om een minder leuke taak te doen.
Na twee uur....is er vaak bijna niks gebeurt.
Zelf had je zoiets al drie keer af gehad in je eentje.
Dat kost dan toch wel wat moeite om begrip en geduld (te blijven) opbrengen.
Je moet rekening houden met de tijden dat ze komen en weer weg moeten.
Als je dan een keer een goede en een blijvertje ertussen hebt, maakt dat de moeite wel weer waard.

Ik stoor me er trouwens aan als een verzorgster twee of meer verzorgplekken heeft.
Zo blijft er minder tijd over...kom je ook bijna niet aan de leuke dingen toe.

Zelf zie ik liever motivatie en betrokkenheid op 1 plek.
En daar jezelf goed inzetten.

Hier ben ik niet mee eens.
Ik rijd momenteel op 3 plekken + mijn eigen pony.
En dat gaat prima.
Er blijft niet minder tijd over hoor.
Je moet het gewoon goed plannen, en niet met vriendinnnen afspreken, of het moet al vakantie zijn of we gaan samen uitrijden.

Ik vind het net fijn dat ik op 4 plekken rijd.
Zo leer je veel en het houd jezelf scherp om geen slechte gewoontes over te nemen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:34

LovesKim schreef:
Tigra_ schreef:

Ik zeg alleen maar dat het logisch is dat zo niets gaat vinden met je attitude. Jouw mening kan anders zijn maar je komt erg uit de hoogte over en daar houden de meeste eigenaren niet van.
Waarom zoek je trouwens een bijrijdpaard? Op de manege kan net zo goed rijden toch? Of wil je gewoon gratis profiteren van een eigenaar die voor niets z'n paard aanbied? Je bent niet voor niets op zoek toch?

Krijg de kriebels van verzorgers/bijrijders die denken dat ze de eigenaar een hele gunst bewijze. Kom op het is jouw hobby en geen verplichting. Hier zou in ieder geval niet meer moeten komen ga maar lekker op de manege rond hobbelen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:44

Ik ben vroeger jaren verzorgster geweest en dan van het "ouderwetse" soort van ongeveer 15 kilometer enkele reis met de fiets door weer en wind, geweldige tijd gehad en an sich zou ik dit ook best iemand anders gunnen, maar als ik vaak lees hoe veelal de mentaliteit is e.d. dan durf ik er gewoon niet aan te beginnen, lijkt me waanzinnig lastig om wél die ene goede te vinden en al die energie voor die zoektocht :n . Onze paarden komen hier niets te kort en zullen ook echt niet staan te springen om verzorgd/bereden te worden... (dus de mensen die hier roepen dat de eigenaren blij mogen zijn dat ze komen verzorgen/rijden :x )
Dus hier zal er wel nooit eentje komen, of ik moet al van bekenden zeker weten dat het "een echte :D " is, die de energie die je erin stopt ook waard is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:46

_PatriciaH schreef:
Ik sta op een stal met 15 paarden, geen enkele stalgenoot heeft een bijrijder. Zie ook nooit meiden aankomen om te vragen of er verzorgd/gereden mag worden.

Op de 2 pensions waar ik heb gestaan ook niet. Was daar ook blij mee. "Geen" vreemde mensen op stal. Ik ben ook antie manege vanwege de drukte :-)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:48

LovesKim schreef:
Ik kwam bijna elke dag naar die pony toe. Heb er mee gelest en katers? Ik ben een van de personen die nooit last van een kater heeft. Ik rij nu al onderhand 12 jaar paard, en ik heb daarin wel een aantal paarden gehad waar ik op heb bijgereden/verzorgd heb en ik ging er altijd met plezier heen. Ik heb met mijn post misschien niet de goede indruk gegeven, maar ik bedoelde er eigenlijk mee aan te geven dat ik graag ook nog leuke dingen doe met vriendinnen (hoort uitgaan ook bij) en daarom €100 in de maand te veel vind. Ik ben best bereid er iets voor neer te leggen, maar eigenaren die echt in nood zitten met hun paard, daar vind ik wel bij dat ze blij moeten zijn dat er iemand evenveel liefde in het peerd legt als de eigenaar zelf. Zo beter verwoord?

Tja beter verwoord... tis jou mening maar ik zou je niet graag willen als verzorgster.
Dat je uit wilt gaan is of andere leuke dingen met vriendinnen is jou keuze uiteraard, maar dat je dan niet genoeg geld hebt voor een verzorgpaard is niet de schuld of het probleem van een eigenaar.
ik weet niet voor hoeveel dagen het zou zijn die 100 euro in de maand, maar zelfs al zou het om maar 2 dagen in de week gaan is het nog niet veel, dat komt neer op 8 keer per maand rijden en dus 12,50 per keer. Menig manege zal net zo duur of duurder zijn en daar heb je een stuk minder dan bij een verzorgpaard.

Eigenaren die echt in nood zitten... weet niet precies wat je er mee bedoeld, maar of ik nu "in nood zit" of niet, een verzorgster betaald bij mij een bijdrage. En ik ben net zo blij zijn met mijn verzorgster als ik nood zit dan wanneer ik niet in nood zit, neemt niet weg dat jij net zo blij moet zijn met een verzorgpaard of de eigenaar nu in nood zit of niet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:18

Sees schreef:
Maar LovesKim dat jij het er niet voor over hebt, betekent niet dat het het ook niet waard is ;)? Het is ook van de situatie afhankelijk. € 100 voor één x in de maand is veel, maar voor 5 dagen in de week niet vind ik.

De waarde van iets hangt af van de vraag. Als één iemand iets niet waard vind zegt dat niets maar als er niemand is die een bepaald bedrag voor iets over heeft is het dat geld duidelijk niet waard.

Voor de mensen die zeggen dat ze alleen een bijrijder zoeken om iemand anders te gunnen om te mogen genieten van hun paard vind ik het wel gek dat ze niemand kunnen vinden. Iemand anders iets gunnen lijkt me een redelijk makkelijk te behalen doel... als je het alleen daarvoor doet en verder toch alle tijd hebt maakt het toch niet uit?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:23

@Sallandval: het feit dat ik het leuk zou vinden om iemand anders lekker met mijn paard bezig te laten zijn, wil nog niet zeggen dat ik iedereen zo maar geschikt vind en jan en alleman laat rijden e.d.
Ik hoor toch erg veel verhalen dat de eigenaren erg veel tijd kwijt zijn met het begeleiden van verzorgsters, dat afspraken niet nagekomen worden etc. en ik vind het leuk om iemand de mogelijkheid te bieden, maar daar moet ik me niet dood om hoeven ergeren en heel veel tijd in te moeten stoppen, die besteed ik dan liever op een andere manier :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:25

Ook al gun je iemand iets, kan je daar natuurlijk nog wel grenzen aan stellen en iemand vertellen wat diegene wel en niet mag, en daarop kan iemand natuurlijk ook weer besluiten om je een 'rare eigenaar' te vinden of het niet te doen. Hoeveel je het iemand ook gunt, het moet wel een beetje op je eigen wijze aansluiten natuurlijk.

Zo heb ik nu nog steeds een mega lieve bijrijdster, die echt rent en vliegt voor m'n pony en ik vind het ook nog eens super gezellig om met haar op stal te zijn en een endje verderop te helpen met de pony, omdat ze elkaar ook mega leuk vinden én ze is ontzettend oplettend (wat ik heel fijn vind!).

Maar nu heb ik er sinds kort een verzorgster bij, en die gun ik het hartstikke, omdat pony gewoon heel lief is met jonge pennymeisjes, maar zij mag wel weer een stuk minder als m'n bijrijdster. Niet omdat ik het haar niet gun, maar omdat ik ten eerste niet jan en alleman erop laat rijden, ik het meisje verder helemaal niet ken, en ik dat niet eerlijk vindt tegenover degene die haar al maanden rijdt. M'n bijrijdster mag er vrij veel mee (op het moment alleen niet naar buiten en springen in mijn aanwezigheid) maar de verzorgster mag bijvoorbeeld alleen maar poetsen, losgooien, tutten, een beetje kunstjes leren (mits het verantwoord gebeurd) en uitmesten.
Misschien ben ik een vervelende of nare eigenaar, en ik gun het ook iedereen, krijg qua poets/verzorgmeisjes ook van alle kanten nu weer 'aanbiedingen' maar vergeet niet dat van veel verzorgsters het verwachtingspatroon ook enorm is, waardoor de 'gunfactor' weer ernstig daalt....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:03

avaluna schreef:
@Sallandval: het feit dat ik het leuk zou vinden om iemand anders lekker met mijn paard bezig te laten zijn, wil nog niet zeggen dat ik iedereen zo maar geschikt vind en jan en alleman laat rijden e.d.
Ik hoor toch erg veel verhalen dat de eigenaren erg veel tijd kwijt zijn met het begeleiden van verzorgsters, dat afspraken niet nagekomen worden etc. en ik vind het leuk om iemand de mogelijkheid te bieden, maar daar moet ik me niet dood om hoeven ergeren en heel veel tijd in te moeten stoppen, die besteed ik dan liever op een andere manier :) .

Ja dat begrijp ik helemaal. Maar dan is het toch ook makkelijk om te zeggen; dan niet? Ik vind dat heel logisch. Schijnbaar was de verwachting van een bijrijder te hoog en viel het tegen. Volgens mij heb je dat al snel bij zoiets onduidelijks waarbij niet helemaal duidelijk is wat de twee partijen verwachten. Niemand wordt toch gedwongen om een bijrijder of bijrijdpaard te nemen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:07

Nee, gelukkig niet, zeg ;) , heb er dan ook geen :D.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:11

avaluna schreef:
Nee, gelukkig niet, zeg ;) , heb er dan ook geen :D.

Ik ook niet hoor ;)

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:19

Hier ook moeilijk om een leuke bijrijdster te vinden. En jawel ik heb een fatsoenlijk zadel, en een binnen en buitenbak.

Er hoeft niet betaald te worden maar gut o gut wat een ramp is het.

Een stal uitmesten gaat zo moeilijk dat ik het zelf maar doe, spullen die gebruikt worden netjes terug hangen ho maar, borstels even het haar uithalen tja waarom dan.
Dan kan ik niet o en dan ook niet.

Vraag me wel eens af ben ik nou zo'n zeur.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:40

_Skinny schreef:
Hier ook moeilijk om een leuke bijrijdster te vinden. En jawel ik heb een fatsoenlijk zadel, en een binnen en buitenbak.

Een stal uitmesten gaat zo moeilijk dat ik het zelf maar doe, spullen die gebruikt worden netjes terug hangen ho maar, borstels even het haar uithalen tja waarom dan.

Ik vind dit eigenlijk heel goed klinken :j.
Je woont zeker niet in Delft (omgeving).

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:45

@sallandval, ik denk dat hierin niet zozeer om de keuze van iemand gaat, zoals hier het voorbeeld dat iemand afhaakt vanwege het geld, alsmeer dat de hele instelling van zo iemand problemen zal geven bij het vinden van een verzorgpaard.
Niemand word inderdaad gedwongen om een bijrijder of bijrijdpaard te nemen, maar als je de instelling hebt dat de eigenaren maar blij moeten zijn dat je uberhaupt wilt komen, denk ik dat vele daar op zullen afhaken.
Het lijkt mij iets wederzijds, mijn verzorgster hoeft echt niet te zeggen of laten merken dat ik maar blij moet zijn dat ze het uberhaupt wilt doen.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:00

EskeGirl schreef:
_Skinny schreef:

Ik vind dit eigenlijk heel goed klinken :j.
Je woont zeker niet in Delft (omgeving).

nee woon niet in de buurt van delft.

Mijn punt is eigenlijk dat ook al is het gratis je moeilijk een leuke bijrijdster kan vinden, die komt en ook doet wat er gevraagd is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:18

Tigra_ schreef:
Ik zeg alleen maar dat het logisch is dat zo niets gaat vinden met je attitude. Jouw mening kan anders zijn maar je komt erg uit de hoogte over en daar houden de meeste eigenaren niet van.
Waarom zoek je trouwens een bijrijdpaard? Op de manege kan net zo goed rijden toch? Of wil je gewoon gratis profiteren van een eigenaar die voor niets z'n paard aanbied? Je bent niet voor niets op zoek toch?

Krijg de kriebels van verzorgers/bijrijders die denken dat ze de eigenaar een hele gunst bewijze. Kom op het is jouw hobby en geen verplichting. Hier zou in ieder geval niet meer moeten komen ga maar lekker op de manege rond hobbelen.

Prima dat jij denkt dat ik uit de hoogte overkom maar dat is dus totaal niet het geval. En ik vind ook dat je echt op een heel rare manier mijn mening oppakt. Ik ben zestien jaar en voor mij is het toch veel moeilijker om €100 per maand op te hoesten dan voor iemand van twintig. Ik denk helemaal niet dat ik een eigenaar een 'hele' gunst bewijs. Je zoekt toch niet zomaar een verzorger? Je zoekt er eentje omdat je het nodig hebt. En dat ik dan mag langskomen om je paard te verzorgen vind ik heel fijn en daar steek ik dan ook veel moeite in, maar als ik alleen maar mag uitmesten, longeren, op wei zetten en die dingen, dan ga ik geen €100 in de maand betalen. Of vind jij dat verzorgsters ook nog moeten betalen voor het werk dat ze jou uit handen nemen? Het is sowieso al de situatie waarin je terecht komt. Kom je terecht bij een springstal waar je les krijgt en het paard voor wedstrijden en alles mag gebruiken, dat vind ik die €100 zeker wel waard, maar alleen om 2 keer in de week te komen rijden en nog niet eens les te krijgen, sorry maar dan vind ik €100 heel veel in de maand voor alleen twee uurtjes in de week te kunnen rijden. Ik vind dat je dan niet eens een band kan opbouwen met dat paard als je maar 2 keer in de week kan langskomen. En het ligt aan waar je woont. Ik heb twee keer bij mensen bijgereden en daar hoefde ik niks te betalen. Ik heb een van die mensen nog een leren halster gegeven als dank dat ik mocht komen. Bij ons is betalen voor een verzorgpeerd niet zo logisch. En als ik les krijg van diegene van waar ik bijrijd, en ik hier veel van leer, is die €100 meer waard als wanneer ik alleen mag rijden 2 keer in de week. Is toch gewoon logisch of niet dan?

En ik heb thuis nog een paard staan dus dat 'ga maar lekker op de manege rondhobbelen' vind ik een beetje overdreven van je. En dat noem ik ook vrij uit de hoogte doen tegenover mij.

Oh, en de vraag waarom ik dan niet thuis ga rijden: Het paard ligt mij niet zo goed en is van mijn moeder, die doet er niets mee dus ik mag er op rijden, maar mijn ambitie ligt bij het springen en het is een Friesje. Nu rij ik daar meestal 2 keer in de week op, maar het is totaal niet mijn type paard. De klik moet er ook zijn vind ik. ;)

Citaat:
ik weet niet voor hoeveel dagen het zou zijn die 100 euro in de maand, maar zelfs al zou het om maar 2 dagen in de week gaan is het nog niet veel, dat komt neer op 8 keer per maand rijden en dus 12,50 per keer. Menig manege zal net zo duur of duurder zijn en daar heb je een stuk minder dan bij een verzorgpaard.

Ik vind €12,50 per keer rijden vrij veel, vooral als je dan ook nog op jezelf moet rijden. Wij betalen op onze manege 10 euro per les, maar dan krijg je ook echt les. Kom je naar je bijrijdpaard toe en betaald €12,50 per keer dat je moet rijden, is een tegemoetkoming ook wel leuk vanuit de eigenaren. En wat je vaak ziet is dat je €100 moet betalen per maand, en dan alleen het 'paard' ervoor terug krijgt, en dan ook nog zelf lessen moet gaan betalen. Nu vind ik het meer dan logisch dat je lessen moet betalen, maar ik vind dat je dan van de eigenaren ook wel iets terug mag krijgen voor die €100 behalve het paard alleen. Als je begrijpt wat ik bedoel.