Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tigra_ schreef:Nou je eigenaren moeten blij zijn dat jullie willen komen? Jij wil toch je hobby uitoefenen als jij niet wil komen voor jouw 10 anderen hoor. Met zo'n attitude gaat het niet lukken.
chelle_dora schreef:LovesKim schreef:Hier nog een die al tijden op zoek is naar een leuk bijrijdpaardje. Ik heb ooit een hele leuke gehad, maar die werd opeens weggehaald en nooit meer iets van gehoord. Mocht daar ook alles mee doen wat ik wou, vrij goede band mee opgebouwd maar helaas..
Ik ben laatst nog langs geweest bij mensen, vroegen €100 per maand.. Het spijt me ten zeerste maar dat kan ik gewoon niet ophoesten in de maand. Ik verdien het wel, maar ook ik spaar voor vakanties en ik ga ook uit in het weekend. Mijn prioriteit ligt niet bij het uitgaan, maar ook ik wil genieten van mijn jeugd. Ik ben bereid wat over te hebben voor een bijrijdpaard maar 100 in de maand? Ik vind eigenlijk dat de eigenaren al blij moeten zijn dat we uberhaupt komen..
Achja, ik zal denk ik nooit een paard vinden die ik kan bijrijden.
Inderdaad, niet heel vreemd dat je geen bijrijdpaard hebt gevonden en gaat vinden met de instelling dat een eigenaar blij 'moet' zijn dat je komt. Want of je komt, is voor iedere eigenaar óók maar de vraag he, vergeet dat niet. Iemand die ieder weekend uit gaat vind ík namelijk zelf niet fijn, want tja, als je de dag voor 'jouw' dag, uitgaat en je hebt een giga kater, kan ik er de klok op gelijk zetten dat je die dag niet de aandacht aan 't paard geeft die het paard verdient.
Plus, je geeft aan dat uitgaan geen prioriteit heeft, maar als het erop aankomt investeer je liever in een paar drankjes dan in een paard omdat je wilt 'genieten van je jeugd'. Prima, ieder zijn ding natuurlijk maar dan denk ik ook bij mezelf, niet zeuren dat je geen bijrijdpaard kan vinden met zo'n instelling. Als je wilt genieten van je jeugd dmv uitgaan moet je niet op zoek gaan naar een dure hobby.
LovesKim schreef:Tigra_ schreef:Nou je eigenaren moeten blij zijn dat jullie willen komen? Jij wil toch je hobby uitoefenen als jij niet wil komen voor jouw 10 anderen hoor. Met zo'n attitude gaat het niet lukken.
Hobby uitoefenen gaat op de manege ook, en daarbij vind ik €50 per maand een prima bedrag maar €100 is gewoon te veel.
LovesKim schreef:Tigra_ schreef:Nou je eigenaren moeten blij zijn dat jullie willen komen? Jij wil toch je hobby uitoefenen als jij niet wil komen voor jouw 10 anderen hoor. Met zo'n attitude gaat het niet lukken.
Hobby uitoefenen gaat op de manege ook, en daarbij vind ik €50 per maand een prima bedrag maar €100 is gewoon te veel.
Anke schreef:Klopt idd. Verzorgsters moet je veel energie in stoppen en je krijgt er weinig voor terug.
Vaak ook nog heel wat frustratiemomenten...kapotte spullen...afzeggen....dingen niet in orde/gedaan.
Je moet er idd maar je tijd en energie in willen stoppen.
Vaak moet je hen ook flink motiveren om een minder leuke taak te doen.
Na twee uur....is er vaak bijna niks gebeurt.
Zelf had je zoiets al drie keer af gehad in je eentje.
Dat kost dan toch wel wat moeite om begrip en geduld (te blijven) opbrengen.
Je moet rekening houden met de tijden dat ze komen en weer weg moeten.
Als je dan een keer een goede en een blijvertje ertussen hebt, maakt dat de moeite wel weer waard.
Ik stoor me er trouwens aan als een verzorgster twee of meer verzorgplekken heeft.
Zo blijft er minder tijd over...kom je ook bijna niet aan de leuke dingen toe.
Zelf zie ik liever motivatie en betrokkenheid op 1 plek.
En daar jezelf goed inzetten.
_PatriciaH schreef:Ik sta op een stal met 15 paarden, geen enkele stalgenoot heeft een bijrijder. Zie ook nooit meiden aankomen om te vragen of er verzorgd/gereden mag worden.
LovesKim schreef:Ik kwam bijna elke dag naar die pony toe. Heb er mee gelest en katers? Ik ben een van de personen die nooit last van een kater heeft. Ik rij nu al onderhand 12 jaar paard, en ik heb daarin wel een aantal paarden gehad waar ik op heb bijgereden/verzorgd heb en ik ging er altijd met plezier heen. Ik heb met mijn post misschien niet de goede indruk gegeven, maar ik bedoelde er eigenlijk mee aan te geven dat ik graag ook nog leuke dingen doe met vriendinnen (hoort uitgaan ook bij) en daarom €100 in de maand te veel vind. Ik ben best bereid er iets voor neer te leggen, maar eigenaren die echt in nood zitten met hun paard, daar vind ik wel bij dat ze blij moeten zijn dat er iemand evenveel liefde in het peerd legt als de eigenaar zelf. Zo beter verwoord?
Sees schreef:Maar LovesKim dat jij het er niet voor over hebt, betekent niet dat het het ook niet waard is? Het is ook van de situatie afhankelijk. € 100 voor één x in de maand is veel, maar voor 5 dagen in de week niet vind ik.
avaluna schreef:@Sallandval: het feit dat ik het leuk zou vinden om iemand anders lekker met mijn paard bezig te laten zijn, wil nog niet zeggen dat ik iedereen zo maar geschikt vind en jan en alleman laat rijden e.d.
Ik hoor toch erg veel verhalen dat de eigenaren erg veel tijd kwijt zijn met het begeleiden van verzorgsters, dat afspraken niet nagekomen worden etc. en ik vind het leuk om iemand de mogelijkheid te bieden, maar daar moet ik me niet dood om hoeven ergeren en heel veel tijd in te moeten stoppen, die besteed ik dan liever op een andere manier.
_Skinny schreef:Hier ook moeilijk om een leuke bijrijdster te vinden. En jawel ik heb een fatsoenlijk zadel, en een binnen en buitenbak.
Er hoeft niet betaald te worden maar gut o gut wat een ramp is het.
Een stal uitmesten gaat zo moeilijk dat ik het zelf maar doe, spullen die gebruikt worden netjes terug hangen ho maar, borstels even het haar uithalen tja waarom dan.
Dan kan ik niet o en dan ook niet.
Vraag me wel eens af ben ik nou zo'n zeur.
EskeGirl schreef:_Skinny schreef:Hier ook moeilijk om een leuke bijrijdster te vinden. En jawel ik heb een fatsoenlijk zadel, en een binnen en buitenbak.
Er hoeft niet betaald te worden maar gut o gut wat een ramp is het.
Een stal uitmesten gaat zo moeilijk dat ik het zelf maar doe, spullen die gebruikt worden netjes terug hangen ho maar, borstels even het haar uithalen tja waarom dan.
Dan kan ik niet o en dan ook niet.
Vraag me wel eens af ben ik nou zo'n zeur.
Ik vind dit eigenlijk heel goed klinken.
Je woont zeker niet in Delft (omgeving).
Tigra_ schreef:Ik zeg alleen maar dat het logisch is dat zo niets gaat vinden met je attitude. Jouw mening kan anders zijn maar je komt erg uit de hoogte over en daar houden de meeste eigenaren niet van.
Waarom zoek je trouwens een bijrijdpaard? Op de manege kan net zo goed rijden toch? Of wil je gewoon gratis profiteren van een eigenaar die voor niets z'n paard aanbied? Je bent niet voor niets op zoek toch?
Krijg de kriebels van verzorgers/bijrijders die denken dat ze de eigenaar een hele gunst bewijze. Kom op het is jouw hobby en geen verplichting. Hier zou in ieder geval niet meer moeten komen ga maar lekker op de manege rond hobbelen.
Citaat:ik weet niet voor hoeveel dagen het zou zijn die 100 euro in de maand, maar zelfs al zou het om maar 2 dagen in de week gaan is het nog niet veel, dat komt neer op 8 keer per maand rijden en dus 12,50 per keer. Menig manege zal net zo duur of duurder zijn en daar heb je een stuk minder dan bij een verzorgpaard.