Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vesceron schreef:de discussie ging mij om het punt dat iemand graag weer wil gaan rijden en denkt tijd te hebben voor een nieuw verzorg/bijrijd paard, maar dan niet de tijd heeft om alvast ergens wat te lessen of even weer het gevoel te pakken te krijgen.
Tigra_ schreef:Nee er staan er geen 10 klaar in sommige regio's heel afwisselend. Maar liever geen dan zo een.
Inderdaad moet je allebei blij zijn. Je maakt elkaar blij.
LovesKim schreef:Hier nog een die al tijden op zoek is naar een leuk bijrijdpaardje. Ik heb ooit een hele leuke gehad, maar die werd opeens weggehaald en nooit meer iets van gehoord. Mocht daar ook alles mee doen wat ik wou, vrij goede band mee opgebouwd maar helaas..
Ik ben laatst nog langs geweest bij mensen, vroegen €100 per maand.. Het spijt me ten zeerste maar dat kan ik gewoon niet ophoesten in de maand. Ik verdien het wel, maar ook ik spaar voor vakanties en ik ga ook uit in het weekend. Mijn prioriteit ligt niet bij het uitgaan, maar ook ik wil genieten van mijn jeugd. Ik ben bereid wat over te hebben voor een bijrijdpaard maar 100 in de maand? Ik vind eigenlijk dat de eigenaren al blij moeten zijn dat we uberhaupt komen..
Achja, ik zal denk ik nooit een paard vinden die ik kan bijrijden.
Gini schreef:Soms vind je een goede verzorger juist door niet te veel eisen op te stellen. 90% van de eisen vind ik namelijk zo vanzelfsprekend dat een goede verzorger dat "automatisch" doet. Als een verzorger de spullen alleen opruimt omdat jij het zegt en niet omdat die zelf niet inziet dat dat moet, dan vind ik dat geen goede verzorger.
Anke schreef:Klopt idd. Verzorgsters moet je veel energie in stoppen en je krijgt er weinig voor terug.
Vaak ook nog heel wat frustratiemomenten...kapotte spullen...afzeggen....dingen niet in orde/gedaan.
Je moet er idd maar je tijd en energie in willen stoppen.
Vaak moet je hen ook flink motiveren om een minder leuke taak te doen.
Na twee uur....is er vaak bijna niks gebeurt.
Zelf had je zoiets al drie keer af gehad in je eentje.
Dat kost dan toch wel wat moeite om begrip en geduld (te blijven) opbrengen.
Je moet rekening houden met de tijden dat ze komen en weer weg moeten.
Als je dan een keer een goede en een blijvertje ertussen hebt, maakt dat de moeite wel weer waard.
Ik stoor me er trouwens aan als een verzorgster twee of meer verzorgplekken heeft.
Zo blijft er minder tijd over...kom je ook bijna niet aan de leuke dingen toe.
Zelf zie ik liever motivatie en betrokkenheid op 1 plek.
En daar jezelf goed inzetten.
LovesKim schreef:Ik vind eigenlijk dat de eigenaren al blij moeten zijn dat we uberhaupt komen..
Achja, ik zal denk ik nooit een paard vinden die ik kan bijrijden.