Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:40

Nee er staan er geen 10 klaar in sommige regio's heel afwisselend. Maar liever geen dan zo een.
Inderdaad moet je allebei blij zijn. Je maakt elkaar blij.

superwoman

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:01

Vesceron schreef:
de discussie ging mij om het punt dat iemand graag weer wil gaan rijden en denkt tijd te hebben voor een nieuw verzorg/bijrijd paard, maar dan niet de tijd heeft om alvast ergens wat te lessen of even weer het gevoel te pakken te krijgen.

hier ben ik het dus ook mee eens.
als je dat niet eens wil doen, dan wil ik zelf ook geen moeite doen voor die persoon.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:06

Tigra_ schreef:
Nee er staan er geen 10 klaar in sommige regio's heel afwisselend. Maar liever geen dan zo een.

Zó mee eens.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:07

Tigra_ schreef:

idd.
Was er ook totaal mee gestopt, omdat de meeste verzorgsters meer energie kosten dan ze opleveren.
Momenteel wel weer 1, maar die is van de pony van mijn vader. Heb dus zelf ook geen last van met rijden. Lieve jonge meid, die ook dankbaar is dat ze mag leren en gratis gebruik mag maken van de pony en alles. Merkte het ookal aan de ouders in het gesprek.
Buurmeisje mag ook, maar daar moet ik wel bij zijn ivm leeftijd. Wel een klein toppertje, maar door tijdgebrek komt het er te weinig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:08

LovesKim schreef:
Hier nog een die al tijden op zoek is naar een leuk bijrijdpaardje. Ik heb ooit een hele leuke gehad, maar die werd opeens weggehaald en nooit meer iets van gehoord. Mocht daar ook alles mee doen wat ik wou, vrij goede band mee opgebouwd maar helaas..

Ik ben laatst nog langs geweest bij mensen, vroegen €100 per maand.. Het spijt me ten zeerste maar dat kan ik gewoon niet ophoesten in de maand. Ik verdien het wel, maar ook ik spaar voor vakanties en ik ga ook uit in het weekend. Mijn prioriteit ligt niet bij het uitgaan, maar ook ik wil genieten van mijn jeugd. Ik ben bereid wat over te hebben voor een bijrijdpaard maar 100 in de maand? Ik vind eigenlijk dat de eigenaren al blij moeten zijn dat we uberhaupt komen..

Achja, ik zal denk ik nooit een paard vinden die ik kan bijrijden. :)

Inderdaad, niet heel vreemd dat je geen bijrijdpaard hebt gevonden en gaat vinden met de instelling dat een eigenaar blij 'moet' zijn dat je komt. Want of je komt, is voor iedere eigenaar óók maar de vraag he, vergeet dat niet. Iemand die ieder weekend uit gaat vind ík namelijk zelf niet fijn, want tja, als je de dag voor 'jouw' dag, uitgaat en je hebt een giga kater, kan ik er de klok op gelijk zetten dat je die dag niet de aandacht aan 't paard geeft die het paard verdient.
Plus, je geeft aan dat uitgaan geen prioriteit heeft, maar als het erop aankomt investeer je liever in een paar drankjes dan in een paard omdat je wilt 'genieten van je jeugd'. Prima, ieder zijn ding natuurlijk maar dan denk ik ook bij mezelf, niet zeuren dat je geen bijrijdpaard kan vinden met zo'n instelling. Als je wilt genieten van je jeugd dmv uitgaan moet je niet op zoek gaan naar een dure hobby.

En verder sluit ik me ook aan bij Vesceron, iemand die wel tijd zegt te hebben voor een verzorg/bijrijdpaard (die misschien ook niet om de hoek staat) maar geen tijd heeft om bij een manege een dorp verder te gaan lessen, dan wil je het imo ook niet graag genoeg en ik vind niet dat een eigenaar zijn paard maar voor jan en alleman als leerpaard moet aanbieden met het risico dat iemand na 3 weken zegt 'sorry, ik vind het toch niet leuk meer om met paarden bezig te zijn'. Mohica, rot dat je bent weggepest maar godallejezus wat kan jij vreselijk vervelend reageren. Ik denk dat het helpt om eerst aan je eigen boosheid te werken (en ja, dan maar die manege 3 dorpen verderop, dan maar wat verder reizen als dat je helpt!) voordat je aan een bijrijdpaard begint. En als je denkt dat je op pensionstallen niet wordt weggeziekt kan je denk ik beter iemand zoeken die de paarden aan huis heeft, want pensionstallen zijn ook niet heilig :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:09

Soms vind je een goede verzorger juist door niet te veel eisen op te stellen. 90% van de eisen vind ik namelijk zo vanzelfsprekend dat een goede verzorger dat "automatisch" doet. Als een verzorger de spullen alleen opruimt omdat jij het zegt en niet omdat die zelf niet inziet dat dat moet, dan vind ik dat geen goede verzorger.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:15

Gini schreef:
Soms vind je een goede verzorger juist door niet te veel eisen op te stellen. 90% van de eisen vind ik namelijk zo vanzelfsprekend dat een goede verzorger dat "automatisch" doet. Als een verzorger de spullen alleen opruimt omdat jij het zegt en niet omdat die zelf niet inziet dat dat moet, dan vind ik dat geen goede verzorger.

Daar ben ik het helemaal mee eens, daarom twijfel ik nog bij mijn bijrijdster. Ze ruimt alles op maar wel op een manier dat ik denk dat kan beter. Al gaf haar moeder al aan dat ze thuis ook zo`n rommelkont is dus soms zit het er bij mensen gewoon niet in die zien niet wat ze fout doen. Ik heb het nu een aantal keer tegen haar gezegd en het gaat al beter dus misschien gaat ze het dan wel zien dat het ook anders kan!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:20

Klopt idd. Verzorgsters moet je veel energie in stoppen en je krijgt er weinig voor terug.
Vaak ook nog heel wat frustratiemomenten...kapotte spullen...afzeggen....dingen niet in orde/gedaan.
Je moet er idd maar je tijd en energie in willen stoppen.
Vaak moet je hen ook flink motiveren om een minder leuke taak te doen.
Na twee uur....is er vaak bijna niks gebeurt.
Zelf had je zoiets al drie keer af gehad in je eentje.
Dat kost dan toch wel wat moeite om begrip en geduld (te blijven) opbrengen.
Je moet rekening houden met de tijden dat ze komen en weer weg moeten.
Als je dan een keer een goede en een blijvertje ertussen hebt, maakt dat de moeite wel weer waard.

Ik stoor me er trouwens aan als een verzorgster twee of meer verzorgplekken heeft.
Zo blijft er minder tijd over...kom je ook bijna niet aan de leuke dingen toe.
Zelf zie ik liever motivatie en betrokkenheid op 1 plek.
En daar jezelf goed inzetten.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:35

In de periode dat ik nog een eigen paard had. Had ik ook een bijrijder die betaalden niets. Ze mochten ermee de les in. Maar wilde niet dat ze van het terrein afgingen. Zij deden mijn paard 3 dagen per week en de weekenden deden we samen.
Ik had er 1 die mijn net nieuwe hoofdstel door mijn paard had laten slopen en ook mijn longeerzweep was kwijtgeraakt en vervolgens mijn nieuwe kapot had laten kauwen door paardlief. Maar toen zij van mijn paard donderde en een spoor brak heb ik wel gezorgd dat ze nieuwe kreeg. Want ze donderde van mijn paard. Uiteindelijk is ze gestopt en later kreeg ik een ander paard en ook een nieuwe bijrijder die was 14 maar de eigenaar van de manege had een goed woordje voor haar gedaan en besloot haar een kans te geven. Een betere bijrijder had ik me niet kunnen wensen.
Nu heb ik geen eigen paard meer.
En ben ik zelf bijrijder. Paard mag ik beschouwen als eigen en ik mag er alles mee. Eigenaar rijdt er niet op en doet er ook niets mee en ik hoef niets te betalen. Ik zorg er uiteraard voor dat de spullen netjes opgeruimd worden na gebruik en ook het land mesten hoort erbij. Vaak doe ik de shetjes er ook bij daar hoeft hij niet om te vragen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:09

Ik zou graag nog die ene echte betrokken verzorgster vinden. Die elke dag staat te popelen om te komen.
Die net zo betrokken en gemotiveerd is als mezelf.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:21

Drie dagen geleden kreeg ik een reactie op mp advertentie, gelijk binnen het half uur terug gereageerd dat ze mij wel mocht bellen voor een afspraak.

Geen reactie meer gehad, dus vanmorgen een mailtje naar haar gestuurd, zo van als ze nog belang heeft ben ik bereikbaar.

Krijg ik een mailtje terug van dat ze al voorzien is |o :Z .

Wat is de moeite om even een berichtje te doen, dat ze al wat anders heeft.

Werkelijk waar waarom doe ik de moeite nog |( , sommige mensen zijn het niet eens waard om op mijn schatje te mogen rijden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:39

Daar wordt ik ook altijd zo moe van, je reageert heel enthousiast en krijgt vervolgens geen reactie meer terug...Je wordt steeds botter naar een ander omdat je je af vraagt waar je het allemaal voor doet.

Ik merk nu aan mijn nieuwe bijrijdster dat ze het wel erg leuk vind maar het moeilijk vind zelfstandig te zijn. Pfff en dan moet ik haar straks alleen gaan laten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:48

Je krijgt nog wat terug op je tweede mail dat is ook al wat. Zo frustrerend. Maar goed aan de andere kant heb je hoogstwaarschijnlijk ook niets aan zo iemand dus hoef je er verder ook geen tijd aan te verspillen als ze langs komen.
Hier ook wel gehad dat ze zelf advertentie plaatsen en je daar op reageert en je niets hoort. Ik kan ook niet zo goed volgen hoor. Maar goed aan de andere kant toch maar goed dat je geen reactie krijgt zou niet graag tijd verspillen aan zo'n persoon.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:51

Deze persoon is het idd niet waard.

Maar het is zoooooooooooooooo frustrerend.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:16

Anke schreef:
Klopt idd. Verzorgsters moet je veel energie in stoppen en je krijgt er weinig voor terug.
Vaak ook nog heel wat frustratiemomenten...kapotte spullen...afzeggen....dingen niet in orde/gedaan.
Je moet er idd maar je tijd en energie in willen stoppen.
Vaak moet je hen ook flink motiveren om een minder leuke taak te doen.
Na twee uur....is er vaak bijna niks gebeurt.
Zelf had je zoiets al drie keer af gehad in je eentje.
Dat kost dan toch wel wat moeite om begrip en geduld (te blijven) opbrengen.
Je moet rekening houden met de tijden dat ze komen en weer weg moeten.
Als je dan een keer een goede en een blijvertje ertussen hebt, maakt dat de moeite wel weer waard.

Ik stoor me er trouwens aan als een verzorgster twee of meer verzorgplekken heeft.
Zo blijft er minder tijd over...kom je ook bijna niet aan de leuke dingen toe.
Zelf zie ik liever motivatie en betrokkenheid op 1 plek.
En daar jezelf goed inzetten.

Wat ben ik toch blij dat ik iemand heb waar ik niet veel energie in hoef te steken en ontzettend veel voor terug krijg, iemand die nog nooit iets kapot heeft gemaakt, zelden af zegt en alles keurig netjes doet en opruimt.
Iemand die alle minder leuke taken doet, elke dag dat ze komt, zelfs als ze het eigenlijk niet hoeft te doen. Bijna altijd kan invallen en gewoon 2 maanden lang keihard alles gedaan heeft toen ik in het buitenland zat.

Ik denk toch dat het (zonder iemand te willen beledigen) met leeftijd te maken heeft (die van mij is eind 20).
Ik weet niet hoe oud jullie verzorgsters zijn of waren?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:34

Mijn bijrijdster is bijna 18 jaar...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:19

LovesKim schreef:
Ik vind eigenlijk dat de eigenaren al blij moeten zijn dat we uberhaupt komen..

Achja, ik zal denk ik nooit een paard vinden die ik kan bijrijden. :)

Tja, bij mij zou je ook aan het verkeerde adres zijn met zo'n attitude :o. Dan maar geen bijrijder. Maar misschien bedoel je het niet zo... eh...lomp (excusez le mot :o ).

Ik vind het echt wel sneu voor veel eigenaren in dit topic dat jullie zo moeilijk iemand kunnen vinden. Staan jullie op een pensionstal? Wij hebben echt goede meiden lopen en er komen er nog steeds regelmatig aanwaaien. Mijn lieve bijrijders zijn enorm verschillend maar allebei top :j. Ik ben zelf overigens vergeetachtiger (en dus slordiger :o ) dan mijn ene bijrijdster. Die belt me regelmatig of ik toevallig de kastsleutel heb meegenomen en waar ik toch de singel heb gelaten :D.

Patricia maar 20 of 17 maakt écht verschil volgens mij (en karakter natuurlijk ook).

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:31

Ik heb mijn paarden bij mijn ouders aan huis staan.
Dus helaas geen verzorgsters die aan komen waaien.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:33

De paarden hier staan ook privé. Heb zelf geen bijrijder en ook niet op zoek momenteel. Maar aanwaaien gebeurt inderdaad niet. Niet dat ze nu op zoek is(eigenaar). De enige die echt is komen waaien dat ben ik heel lang geleden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:35

Karakter doet heel veel, ze woont ook nog thuis en wordt wel erg verwend door mams denk dat dat ook mee speelt. Lekker makkelijk als een ander het voor je op ruimt hihihi

lastig myk_en_shant dat je niemand kan vinden. Hier komt het ook niet aanwaaien daarom geef ik mijn bijrijdster echt wel een kans, ik heb het ook allemaal moeten leren en beter dan haar kun je hier echt niet vinden!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:56

Karakter doet idd erg veel, heb gelukkig een aantal van die top meiden gevonden hoor.
Maar voordat je de juiste treft.... Heb je al heeeeeeeel veeeeeeel rotte appels getroffen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:03

Ja je wil niet weten wat ik in al die jaren al heb gehad. Stalgenoten staan me wel eens raar aan te kijken "heb je nu alweer een nieuwe?" ze snappen helaas niet dat dat zo gaat..
Ik hoop dat deze een blijvertje is hihi anders stop ik met bijrijders!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:09

Zolang ik niet in de buurt woon van mijn paarden, blijf ik helaas afhankelijk van mijn verzorgsters.

Mijn vader doet echt ontzettend veel voor mij en de paarden, dus op de dagen dat ik er zelf niet ben, zijn er verzorgsters die de last wat kunnen verlichten.

Met dat betreft hoop ik snel in het huis van mijn ouders te kunnen gaan wonen.
Maar mijn ouders willen niet eerder dan tussen zes plankjes vertrekken.
Nou dat heb ik liever ook niet, hahaha.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:16

hihihi nou wacht daar dan nog maar even mee... ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:19

Hm ja als je ze aan huis hebt is het misschien anders inderdaad. Op stallen met meerdere paarden hier in de buurt komen toch regelmatig nieuwe bijrijders langs.