Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mohica schreef:Zo lijkt het voor jou, maar voor mij niet![]()
Mijn studie vergt heel veel van me op dit moment, dus ja NU kan er die moeite even niet af dat is waar. Maar voor de studie heb ik wel altijd die moeite gedaan, nu ja ik kan dit zeggen en jij kunt met niet geloven.
Maar voor je aan een verzorgster enzo begint en een verzorgster aan een verzorgpaard/ bijrijdpaard, is het woord tegen woord. Eigenaar kan zijn paard verbloemen en de verzorgster/ bijrijder zichzelf
Anke schreef:Ik rij voor 90% altijd met gympen, liefst mijn nikes.
Dus daar zou ik niet zo'n moeite mee hebben.
Ben wel van: verzorging eerst! Stal schoon, waterbak gevuld en hooi bijvullen.
Is de basis... Uiteraard spullen en tuig netjes behandelen en ook indien nodig schoonmaken en invetten.
Alles netjes weer achterlaten, opruimen wat je gebruikt hebt.
Extra personen meebrengen alleen in overleg met mij.
Mijn huis is geen openbare plek.
sneeuwpop schreef:Mohica, je post zit vol met zelfmedelijden.
Je bent echt niet de enige bij wie het leven soms even tegen zit. Bij anderen misschien nog wel veel meer... ik ga hier iig niet mijn levensverhaal neerzetten.
Maar met jezelf zielig vinden zal het niet snel beter gaan. Met inzet kun je wel verbetering krijgen. Komt alleen niet vanzelf.
Heeft niks net wedstrijden te maken of met leeftijd, dat is gewoon het makkelijkste om de schuld te geven...
joyce B schreef:tjsa, maar om iemand er van te voren om af te wijzen zonder dat je ziet hoe het werkelijk gaat...
Ik zie in je onderschrift dat je B met winstpunten bent...
Als ieman reageert die vroeger meerdere paarden in het L2 of M gereden heeft kan die uit vorm zijn en weer even moeten wennen, maar kan objectief gezien nog steeds mogelijk beter rijden dan jijzelf kunt. Alleen heeft die ander een ander referentiekader en weet van zichzelf dat hij/zij nu eerst een maand of twee nodig heeft om weer redelijk op het oude niveau terug te komen...
Ik waarschuw liever dan dat men meteen L2 wedstrijdniveau verwacht. Het betekent niet dat ik een paard niet fatsoenlijk op B niveau al lichtrijdend door de baan zou kunnen sturen, even daargelaten dat ik niet elk paard fijn nagevelijk kan rijden. Maar dat komt niet door het uit vorm zijn maar omdat ik daar uberhaubt moeite mee heb, mede doordat ik niet met kracht en spanning kan en wil rijden en dingen afdwingen. Zeker niet bij een paard dat ik voor de eerste keer rijd...
Bij mij zit het probleem bijvoorbeeld bij het doorzitten en dan ontspannen, en door gebrek aan intensief les niet helemaal correct lichaamsgevoel meer. Maar met een paar lesen kun je aan die houding al veel verbeteren en dat doorzitten (mede door uitgerekte buikspieren na zwangerschap) daar kun je ook aan werken en in tussentijd gewoon blijven lichtrijden in draf.
Ikzelf geef mensen gewoon een eerlijke kans en als het echt niet goed gaat grijp ik in. Men hoeft van mij ook niet meteen te beginnen met rijden. Als iemand een paard eerst liever aan de hand en aan de longe leert kennen voor ze er op stappen dan vind ik dat ook prima.
Sees schreef:Breghje, meen je dat nou? Dat is wel erg makkelijk van zo'n eigenaar/pensionbaas zeg.
Overigens vind ik het wel erg om te lezen hoe sommige eigenaren hun bijrijders blijkbaar behandelenzoals in het geval van Mohica. Ik durf met droge ogen te beweren dat ik 'goed' ben voor mijn bijrijders. We respecteren elkaar en ik laat ze praktisch overal vrij in. Er is altijd overleg en ik vind het ook echt gewoon leuke meiden!