Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:16

Ik rij voor 90% altijd met gympen, liefst mijn nikes.
Dus daar zou ik niet zo'n moeite mee hebben.

Ben wel van: verzorging eerst! Stal schoon, waterbak gevuld en hooi bijvullen.
Is de basis... Uiteraard spullen en tuig netjes behandelen en ook indien nodig schoonmaken en invetten.
Alles netjes weer achterlaten, opruimen wat je gebruikt hebt.
Extra personen meebrengen alleen in overleg met mij.
Mijn huis is geen openbare plek.

joyce B

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:07

Hier geldt ook...
*even overleggen wanneer/hoe laat je komt ivm op het erf kunnen en je eigen veiligheid)

*Helpen met de klusjes van dat moment als je er bent, voor of na het rijden afhankelijk van het tijdstip (paardn uit het land halen of na rijden in ochtend juist brengen, voeren, mest opruimen uit bak voor het rijden als dat er ligt en helpen uitmesten stal, paddock of weiland als dat nodig is, evt hooinetten vullen, aanvegen voor je weggaat) Dit hoeft niet allemaal elke keer. hangt een beetje van het tijdstip af wanneer diegene er is.

*paard netjes van te voren poetsen en naverzorgen als je gaat rijden.

*spullen netjes op dezelfde plek terugleggen na gebruik. Als er iets kapot gaat melden en overleggen over oplossing (tindje terug onder in kast een kapotte longeerlijn teruggevonden die ineens kwijt was... niets gemeld...was die keer nog veel meer misgegaan.

*afspraken nakomen en bij slecht weer is het fijn als je toch even komt helpen verzorgen en pony verzorgen. dat kan droog binnen en pony/paard hebben dek op bij veel regen.

*Op tijd afbellen als je niet kunt en liefst beetje regelmatig komen zodat wij weten wat we aan je hebben. Weken niet en dan drie dagen intensief rijden is niet eerlijk voor de paarden)

*Rijden met cap en geschikte schoenen of laarzen.

*Rekening houden met wat het paard/de pony kan en wat vertrouwd is. Het moet voor beiden leuk en veilig zijn en blijven.

*Ik vraag geen geld.
*Juist zakcentje/bedankje bij zelfstandig oppassen op de paarden bij afwezigheid/vakantie etc.
*Betaalde les van buiten is niet verplicht, ik help je kostenloos als je wilt of ik het nodig vind.
*flexibel in dagen en tijden dat je wilt komen. ruilen of verschuiven vanwege afspraken of slecht weer meestal geen probleem, tenzij we op je rekenen ivm overnemen beurt en we niet een andere oplossing hebben op die korte termijn.

*Ik vind het fijn als je ook bereid bent te helpen met tuig onderhouden wat gebruikt wordt

en dat je af en toe met grotere klussen helpt zoals stro halen of hooi binnen brengen of omheining verzetten of repareren.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:36

mohica schreef:
Zo lijkt het voor jou, maar voor mij niet ;-)
Mijn studie vergt heel veel van me op dit moment, dus ja NU kan er die moeite even niet af dat is waar. Maar voor de studie heb ik wel altijd die moeite gedaan, nu ja ik kan dit zeggen en jij kunt met niet geloven.
Maar voor je aan een verzorgster enzo begint en een verzorgster aan een verzorgpaard/ bijrijdpaard, is het woord tegen woord. Eigenaar kan zijn paard verbloemen en de verzorgster/ bijrijder zichzelf :+

Tja toch he... als je echt graag wil bijrijden is 1 uurtje in de week voor een les echt vrij te maken! Ik werk gemiddeld zo'n 50 uur in de week en dan reken ik mijn reistijd nog niet eens mee, ik heb ook een vriend, een huis en vrienden, maar vind toch de tijd om elke dag mijn paard te doen. Alles is mogelijk, als je maar wilt.
En misschien klinkt het banketstaaf, maar ik wil ook liever niet iemand op mijn paard die al een tijd niks gedaan heeft, het is geen crossmotor of mountainbike, er zitten heel veel verschillende knopjes op mijn merrie en als je continue of regelmatig de verkeerde gebruikt is dat niet bevordelijk voor mijn paard en mijn eigen rijden. En laat dat nou niet het doel zijn van een bijrijder!
Nogmaals, ik hoef ook geen Z ruiter die de sterren van de hemel rijd, maar een capable persoon met gezond verstand die mijn paard goed aan kan voelen, daar is ervaring en regelmaat in rijden nu eenmaal voor nodig.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:07

Ik had weinig eisen, 20+, paar dagen in de week, bijdrage. Zoiets was het geloof ik. De klik moet er zijn bij mij en de paarden. Les is niet verplicht tenzij ik wel iets in de bijrijder zie maar vind dat er rijmatig nog wat geleerd kan worden. Maar dan uiteraard in overleg. Ik begeleid de 1e tijd altijd. Vonden mijn bijrijders ook fijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:15

tjsa, maar om iemand er van te voren om af te wijzen zonder dat je ziet hoe het werkelijk gaat...
Ik zie in je onderschrift dat je B met winstpunten bent...
Als ieman reageert die vroeger meerdere paarden in het L2 of M gereden heeft kan die uit vorm zijn en weer even moeten wennen, maar kan objectief gezien nog steeds mogelijk beter rijden dan jijzelf kunt. Alleen heeft die ander een ander referentiekader en weet van zichzelf dat hij/zij nu eerst een maand of twee nodig heeft om weer redelijk op het oude niveau terug te komen...

Ik waarschuw liever dan dat men meteen L2 wedstrijdniveau verwacht. Het betekent niet dat ik een paard niet fatsoenlijk op B niveau al lichtrijdend door de baan zou kunnen sturen, even daargelaten dat ik niet elk paard fijn nagevelijk kan rijden. Maar dat komt niet door het uit vorm zijn maar omdat ik daar uberhaubt moeite mee heb, mede doordat ik niet met kracht en spanning kan en wil rijden en dingen afdwingen. Zeker niet bij een paard dat ik voor de eerste keer rijd...
Bij mij zit het probleem bijvoorbeeld bij het doorzitten en dan ontspannen, en door gebrek aan intensief les niet helemaal correct lichaamsgevoel meer. Maar met een paar lesen kun je aan die houding al veel verbeteren en dat doorzitten (mede door uitgerekte buikspieren na zwangerschap) daar kun je ook aan werken en in tussentijd gewoon blijven lichtrijden in draf.

Ikzelf geef mensen gewoon een eerlijke kans en als het echt niet goed gaat grijp ik in. Men hoeft van mij ook niet meteen te beginnen met rijden. Als iemand een paard eerst liever aan de hand en aan de longe leert kennen voor ze er op stappen dan vind ik dat ook prima.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:13

Anke schreef:
Ik rij voor 90% altijd met gympen, liefst mijn nikes.
Dus daar zou ik niet zo'n moeite mee hebben.

Ben wel van: verzorging eerst! Stal schoon, waterbak gevuld en hooi bijvullen.
Is de basis... Uiteraard spullen en tuig netjes behandelen en ook indien nodig schoonmaken en invetten.
Alles netjes weer achterlaten, opruimen wat je gebruikt hebt.
Extra personen meebrengen alleen in overleg met mij.
Mijn huis is geen openbare plek.

Weet wel dat met die smalle gympen het gevaarlijk rijden is, in de stijgbeugel schieten en zo.
Ik zou het niet willen van mijn bijrijder als ik die een had. Want als eigenaar ben ik degene die aansprakelijk is als iets gebeurt.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:47

Ja B en B heb denk ik in mijn bijna 15jaar rij ervaring mss 10 proefjes gereden --' Ik kijk nou liever naar proefjes dan ZE zelf te doen ;-)
Zaag toch niet over de basis principes want doe ZE zelf ook --' en automatisch! En je moet ook een plaats vinden om in een manege te lessen ;-) dus wat jullie denken dat ik niet wil ja ... Zo bezien jullie het maar ;-) maar ik ga niet meer trg naar een manege waar ik werd weg gepest door de staleigenaren omdat dit de " dichtbij zijnde manage is ". Dat je dat nu begrijpt of niet en dat is nu mijn standpunt en die veranderd niet!
Tuurlijk zit er pure kwaadheid in mij uit slechte ervaring, maar iedereen wordt tegenwoordig zo snel " afgeschreven". Ik ben persoonlijk niet iemand die ZZ paard Wilt en dan nog 1 die M springt, geen stallen Wilt doen en dergelijke ...
Ik heb zelf altijd de " rot" paarden ( hoe de eigenaren hun eigen paard noemen) van andere gereden tot wanner er zij mee konden weg rijden en niet eens een dankjewel! Keer op keer mooie woordjes tot ZE jou niet nodig hebben. 7jaar aan een stuk en hetzelfde met verzorg/ bijrijdpaarden ... Ja sorry hoor maar bij mij komt er ook een bepaalde limiet.

Ik ga eerlijk zijn... Ik heb goed niveau behaald door die arme beestjes die als rot werden afgeschreven door hun eigenaren en altijd veel te goed geweest, maar nu ik terug wil opbouwen wordt ik letterlijk door iedereen afgeschreven en ben wat... Bijna 20!
Waar gaat de wereld naar toe?
Ik zeg lang leven de Westerse wereld ;-)
Amen voor mezelf dat ik dit nog heb WiLLEN schrijven

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:45

Denk om je bloeddruk zeg.... :+

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:51

Mohica, balen dat je zulke adresjes gehad hebt.

Gelukkig zijn niet alle eigenaren zo, en ik weet gelukkig dat niet alle bijrijders / verzorgsters slecht zijn.
Maar voordat je dat ene adresje, of de ene verzorgster / bijrijder vind, heb je al een aantal slechte gevonden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:22

Jee Mohica... ik heb ook een adres gehad waar ineens van me verwacht werd dat ik mest uit de wei ging halen van paarden die bij haar in pension stonden. Echt niet dus, ik ga geen werk doen waar zij voor betaald werd! Uit de wei waar mijn verzorgpaard stond samen met andere van haarzelf boeide me niet dat was ook de afspraak, maar ik ga niet haar werk doen onbetaald waar zij voor ving. Maar dat was één adres, en daar ben ik gewoon meteen vertrokken. Maar om dan alle eigenaren over één kam te scheren.. ik heb veel en veel vaker juist leuke mensen getroffen dan dit soort types.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:08

Mohica, je post zit vol met zelfmedelijden.
Je bent echt niet de enige bij wie het leven soms even tegen zit. Bij anderen misschien nog wel veel meer... ik ga hier iig niet mijn levensverhaal neerzetten.
Maar met jezelf zielig vinden zal het niet snel beter gaan. Met inzet kun je wel verbetering krijgen. Komt alleen niet vanzelf.
Heeft niks net wedstrijden te maken of met leeftijd, dat is gewoon het makkelijkste om de schuld te geven...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:50

Breghje, meen je dat nou? Dat is wel erg makkelijk van zo'n eigenaar/pensionbaas zeg.

Overigens vind ik het wel erg om te lezen hoe sommige eigenaren hun bijrijders blijkbaar behandelen :o zoals in het geval van Mohica. Ik durf met droge ogen te beweren dat ik 'goed' ben voor mijn bijrijders. We respecteren elkaar en ik laat ze praktisch overal vrij in. Er is altijd overleg en ik vind het ook echt gewoon leuke meiden!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:22

sneeuwpop schreef:
Mohica, je post zit vol met zelfmedelijden.
Je bent echt niet de enige bij wie het leven soms even tegen zit. Bij anderen misschien nog wel veel meer... ik ga hier iig niet mijn levensverhaal neerzetten.
Maar met jezelf zielig vinden zal het niet snel beter gaan. Met inzet kun je wel verbetering krijgen. Komt alleen niet vanzelf.
Heeft niks net wedstrijden te maken of met leeftijd, dat is gewoon het makkelijkste om de schuld te geven...

Ga ik eigenlijk wel in mee.
Vond je eerder best sympathiek overkomen.
Maar als je nog zoveel kwaadheid hebt tegenover voorgaande eigenaren vraag ik me af of je er wel aan moet beginnen. Als je er van te voren al negatief tegenover staat vraag ik me af of het gaat werken. Een positievere kijk veranderd al veel.

Daarnaast zijn er natuurlijk eigenaren die profiteren van hun bijrijder maar andersom gebeurt dat uiteraard ook. Je hebt ook de eigenaar die te goed van vertrouwen is waar bijrijders ook van profiteren. Maar daar ben je natuurlijk als zelf bij. Mensen maken niet alleen misbruik van je maar je laat ook misbruik maken van jezelf als je er mee door gaat. Vergeet dat niet. Geldt voor iedereen als het niet goed voelt of je voelt je niet gewaardeerd moet je ermee stoppen.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:31

joyce B schreef:
tjsa, maar om iemand er van te voren om af te wijzen zonder dat je ziet hoe het werkelijk gaat...
Ik zie in je onderschrift dat je B met winstpunten bent...
Als ieman reageert die vroeger meerdere paarden in het L2 of M gereden heeft kan die uit vorm zijn en weer even moeten wennen, maar kan objectief gezien nog steeds mogelijk beter rijden dan jijzelf kunt. Alleen heeft die ander een ander referentiekader en weet van zichzelf dat hij/zij nu eerst een maand of twee nodig heeft om weer redelijk op het oude niveau terug te komen...

Ik waarschuw liever dan dat men meteen L2 wedstrijdniveau verwacht. Het betekent niet dat ik een paard niet fatsoenlijk op B niveau al lichtrijdend door de baan zou kunnen sturen, even daargelaten dat ik niet elk paard fijn nagevelijk kan rijden. Maar dat komt niet door het uit vorm zijn maar omdat ik daar uberhaubt moeite mee heb, mede doordat ik niet met kracht en spanning kan en wil rijden en dingen afdwingen. Zeker niet bij een paard dat ik voor de eerste keer rijd...
Bij mij zit het probleem bijvoorbeeld bij het doorzitten en dan ontspannen, en door gebrek aan intensief les niet helemaal correct lichaamsgevoel meer. Maar met een paar lesen kun je aan die houding al veel verbeteren en dat doorzitten (mede door uitgerekte buikspieren na zwangerschap) daar kun je ook aan werken en in tussentijd gewoon blijven lichtrijden in draf.

Ikzelf geef mensen gewoon een eerlijke kans en als het echt niet goed gaat grijp ik in. Men hoeft van mij ook niet meteen te beginnen met rijden. Als iemand een paard eerst liever aan de hand en aan de longe leert kennen voor ze er op stappen dan vind ik dat ook prima.

Ik denk dat deze post op mij gericht was, maar correct me if i'm wrong :-)
Mijn onderschrift dat B met winstpunten aangeeft, is enkel met mijn huidige paard :-) maar buiten dat..

Ik wijs iemand niet direct af zonder te weten hoe het echt zit, de discussie ging mij om het punt dat iemand graag weer wil gaan rijden en denkt tijd te hebben voor een nieuw verzorg/bijrijd paard, maar dan niet de tijd heeft om alvast ergens wat te lessen of even weer het gevoel te pakken te krijgen. Geen idee hoelang er in dit geval niet gereden is hoor, maar ik probeer alleen aan te geven dat als je wilt, er echt een uurtje in de week vrij te maken is. Jammer dat er dan een manege is die haar zo behandeld heeft, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, misschien is het wat verder maar dan ga je 1 keer in de 2 weken bijvoorbeeld. Als je een redelijk niveau (ooit) hebt (gehad), gaat het meer om even weer het gevoel krijgen, dan dat je per se intensief les nodig hebt.

Geloof me, Joyce B en Mohica, ik wijs niemand af die even niet in zijn of haar "paardrij ritme" zit, daarom gaf ik al aan dat wedstrijdniveau voor mij niet belangrijk is, ik heb liever een hele fijne B ruiter dan een vreselijk Z ruiter... Mijn huidige verzorgster reed al een hele tijd alleen nog maar recreatief, maar wilde graag weer een dressuurpaard bijrijden, ik ben nog nooit zo blij geweest met een verzorgster!

Het heeft dus niks te maken met iemand afwijzen, afschrijven of geen kans geven...
Er zijn heel veel lieve paarden eigenaren, net zo veel als dat er hele vervelende zijn, ik heb ze ook allebei meegemaakt.

Misschien heb je tot nu toe dikke pech gehad Mohica, maar ik denk dat als je bij een nieuw iemand terecht zou komen, je dit achterwege moet laten en het als een nieuwe situatie en nieuwe start moet zien.
Je statement dat je nu eenmaal geen mogelijkheid hebt om ergens te rijden (wat best kan) en negativiteit geeft eigenlijk gelijk (voor mij althans) een bepaald beeld en gevoel dat het niet gaat werken.
Ik hoop dat je lieve mensen tegen komt in ieder geval, want of je nu 19 bent of 50, een goeie verzorgster is een goeie verzorgster.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:14

Sees schreef:
Breghje, meen je dat nou? Dat is wel erg makkelijk van zo'n eigenaar/pensionbaas zeg.

Overigens vind ik het wel erg om te lezen hoe sommige eigenaren hun bijrijders blijkbaar behandelen :o zoals in het geval van Mohica. Ik durf met droge ogen te beweren dat ik 'goed' ben voor mijn bijrijders. We respecteren elkaar en ik laat ze praktisch overal vrij in. Er is altijd overleg en ik vind het ook echt gewoon leuke meiden!

Japs. Ze vroeg ook rustig of ik een hele dag wilde komen, konden we een dagrit maken naa leuk! Tot ik aankwam en ze nog volop bezig was met de stallen, en het blijkbaar de planning was dat we een uurtje gingen rijden en dat ik voor de rest mee ging helpen :)) 8)7 . Let wel!!! De afspraken waren dat ik per keer dat ik er was (3x pw) uit de wei waar mijn verzorg stond een krui met mest eruit haalde (daar stonden 3 paarden van haarzelf in dus meestal pakte ik er al twee omdat anders die wei zo vol lag), dat ik drinken mee haalde en dat ik lessen volgde. Dat was t en dat deed ik ook. En water halen was putten uit een wel, dus ook niet effe de kraan open zeg maar, dat was echt "twee emmertjes water halen" per keer. Needless to say dat ik daar niet in stonk, ik ben zeer goed maar zeer zeker niet gek!

Wij hebben nu ook een soort van ritme gevonden, op vrijdag gaan we bakwerk doen en andere dagen lekker naar buiten. En buiten is breed, van koetsen tot bos tot polder tot klein bosje tot durp. We doen alles saam, hebben daar ook geen wrijving in en alle karweitjes worden gewoon gedaan of zijn al gedaan als ik aankom. Gewoon, gezellig en leuk!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:41

Mijn god hey, wat een gedoe om een leuke verzorger te vinden.

Ik bied gratis een verzorgpony aan waar je gewoon ALLES mee mag en zelfs kinderen heeft leren rijden. Je hoeft niet eens te poetsen of klusjes te doen, je hoeft alleen te rijden.

Maar tot nu toe pas 1 serieuze reactie.
Vandaag heb ik de grappigste reactie tot nu toe.
Iemand wil:
- Dat ik de pony verplaats
- Naar een luxe stalling met binnen en buitenbak
- Bij HAAR in de buurt
- ik betaal de DA
- ik betaal de HS
- ik betaal de stalling
- ik betaal voor de spullen
- zij gaat erop rijden
- mijn broertje mag er niet meer 1 keer per week op rijden
- ik moet ervoor zorgen dat ze een FATSOENLIJK zadel krijgt ( en niet zo'n boomloze barefoot prul )
- vriendinnen mogen er altijd op rijden als zij wil

Maar ik mag hem wel af en toe komen opzoeken hoor :j

Ik viel echt van mijn stoel af, waar halen mensen het lef vandaan.
DAT zijn pas eisen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:55

WAHAHAAHHAA Romylover!!! Geweldig. Ik kom van een stal met binnenbak van 20-50 met goede bodem met mijn eigen paard, op loopafstand van t bos met een heerlijk leren zadel. Nu rijd ik buiten, met de beschikking over een klein buitenbakje, bos moeten we met de trailer naartoe en ik heb zo'n Thorowgood plastic zadel onder mijn ass omdat mijn oude zadel er niet op paste. Kan ik ook over gaan mekkeren maar ik kan ook gewoon lekker gaan rijden. En dus doe ik het laatste, niet te meer omdat de eigenaresse gewoon een keitof wijf is. En dan maar op zoek naar een bontje voor onder mijn kontje hihihi

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:56

t is wat je geweldig noemt, ik vind het eerder triest :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:06

romyloverrr schreef:
t is wat je geweldig noemt, ik vind het eerder triest :')

Ik kreeg er een acute lachstuip van, kan er niks aan doen. Die leeft volgens mij echt in een Pennywereldje, maar zeer zeker niet in de realiteit. Maarreeee... zo wil ik ook wel een bijrijdhaarbal hoor!! _O- _O- _O- _O- OMG....

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:18

Breghje, dat zijn inderdaad wel eigenaren die 'ons' en slechte naam bezorgen. Ben dan gewoon vanaf het begin af aan eerlijk en zeg dat je meer hulp wil.

Romyloverrrr, het gaat om een shetlander, toch? Daarvoor vond ik het sowieso altijd moeilijker om iemand te vinden :o. Ik heb twee keer echt énorm geluk gehad.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:01

Het gaat om een welsh van 1.25 :j
Een shetlander is inderdaad moeilijk om te vinden.
Of ze zijn te groot, of ze zijn nog niet consequent genoeg.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:15

Hier nog een die al tijden op zoek is naar een leuk bijrijdpaardje. Ik heb ooit een hele leuke gehad, maar die werd opeens weggehaald en nooit meer iets van gehoord. Mocht daar ook alles mee doen wat ik wou, vrij goede band mee opgebouwd maar helaas..

Ik ben laatst nog langs geweest bij mensen, vroegen €100 per maand.. Het spijt me ten zeerste maar dat kan ik gewoon niet ophoesten in de maand. Ik verdien het wel, maar ook ik spaar voor vakanties en ik ga ook uit in het weekend. Mijn prioriteit ligt niet bij het uitgaan, maar ook ik wil genieten van mijn jeugd. Ik ben bereid wat over te hebben voor een bijrijdpaard maar 100 in de maand? Ik vind eigenlijk dat de eigenaren al blij moeten zijn dat we uberhaupt komen..

Achja, ik zal denk ik nooit een paard vinden die ik kan bijrijden. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:43

Nou je eigenaren moeten blij zijn dat jullie willen komen? Jij wil toch je hobby uitoefenen als jij niet wil komen voor jouw 10 anderen hoor. Met zo'n attitude gaat het niet lukken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:58

LovesKim schreef:
Hier nog een die al tijden op zoek is naar een leuk bijrijdpaardje.

Ik vind eigenlijk dat de eigenaren al blij moeten zijn dat we uberhaupt komen..

Achja, ik zal denk ik nooit een paard vinden die ik kan bijrijden. :)

:= Hoe zou dat nou komen? :(:)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:04

Tigra daar sluit ik mij volledig bij aan.
Al is het helaas hier niet zo dat er tien anderen klaar staan.

Zelf vind ik dat verzorgster / bijrijder en eigenaar blij moeten zijn, al dan niet betaald.

Helaas hebben de slechte verzorgsters / bijrijders bij mij ervoor gezorgd dat het niet meer gratis is.
Ze moeten nu twee keer per maand een les bij mij afnemen.