Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loveies

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:40

Dat is echt super leuk nieuws!

Ik ga waarschijnlijk van het weekend bij mijn vorige bijrijdpaard langs. De kans is groot dat ik terug mag komen maar we moeten gewoon even wat dingetjes doornemen. Dus dan ben ik misschien ook weer voorzien. :D

Hopelijk de rest uit dit topic ook.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:40

Ik zoek een verzorgster, rijden = niet mogelijk. Paard staat in Abbenes. PB voor meer info.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:42

Anna_Dani schreef:
Ik zoek een verzorgster, rijden = niet mogelijk. Paard staat in Abbenes. PB voor meer info.

Ik ook nog steeds, ook niet rijden, paard is gestald in Bodegraven :) PB box staat open.
Als jullie iemand weten, hoor ik het ook graag!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:43

Ik weet voor jullie beide helaas niemand, succes met zoeken.
Voor jullie zal het ook lastig zijn om iemand te vinden, tegenwoordig willen veel mensen toch wel rijden.
Rijden is voor mij geen must, vind tutten écht heerlijk, maar jullie wonen nogal ver weg van mij. :')

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:45

Leuk louiseelaine!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:46

Diertjec schreef:
Anna_Dani schreef:

Ik ook nog steeds, ook niet rijden, paard is gestald in Bodegraven :) PB box staat open.
Als jullie iemand weten, hoor ik het ook graag!

Net iets te ver, anders hadden we elkaar uit de brand kunnen helpen. :-)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:56

Dankjewel Loveies &Ladyson!
Het is nog lang niet zeker, maar dat ik in ieder geval correspondentie heb met iemand beurt me al een stuk op! :D

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:03

Het gaat super met die nieuwe bijrijdpaarden ( via de mail ;p )
Nu een mailtje sturen met daarin wanneer we afspreken :D
~Blij dat ik zoveel geluk heb ~

Voor degenen die nog zoeken ,
Heeeeel veel succes , en geef niet op :D

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:40

Ik zat te denken he. Zou er verschil zijn tussen: mensen die als titel bijvoorbeeld hebben 'opzoek naar een verzorgpony/paard' en mensen die als titel hebben 'bijrijder aangeboden'.

Hiermee bedoel ik niet dat er verschil zit tussen de mensen die de dienst aanbieden, maar het verschil hoe mensen deze titels lezen.
Zouden ze denken bij een verzorgpony/paard, ohh dat is een penny.. dat wil ik niet? En zouden ze denken bij een bijrijder dat diegene serieuzer is?

Als ik het op mezelf betrek zou ik eerder een advertentie lezen met: bijrijder aangeboden. Puur om het feit dat mijn gevoel zegt dat die mensen serieuzer zijn. (en mijn pony niet de aller braafste was) Dit kan ik natuurlijk helemaal mis hebben achteraf maar dat is wat mijn gevoel zegt op dat moment.

Hoe denken jullie hierover?

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:46

Ehmm ,
Als iemand bijrijder aangeboden als titel zou hebben , Zou ik denken : o dat is iemand die sowieso wil rijden ,
aan de andere kant klinkt het wel serieuzer!

Bij : Verzorgpony gezocht , Zou ik ook inderdaad denken dat het een jong iemand is , Maar , Ook iemand die dus ook echt wil verzorgen , poetsen , stallen en voeren enzo. ( hoewel een bijrijder dat vast ook wel wil :') )

Als ik een ad. zou plaatsen , zou ik toch voor :
Bijrijder aangeboden / bijrijdpaard~ gezocht gaan

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:55

Met bijrijder aangeboden ga ik er eigenlijk vanuit dat diegene altijd wilt rijden.
Verzorgster aangeboden is in mijn ogen iemand die opzoek is naar een pony om lekker mee te tutten.
En aangezien ik opzoek ben naar iemand die lekker met m'n paard bezig wil gaan vanaf de grond, klik ik de 1e advertenties altijd voorbij.
Het is ook net naar wat de eigenaar opzoek is denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:58

Ik zou gewoon doen verzorgster/bijrijdster aangeboden? :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:59

Ik heb hetzelfde als jij hebt, bij bijrijder aangeboden klinkt het serieuzer en komt het "volwassener" over in mijn ogen. Wat HorseLove zegt klopt wel, het is dan wel zeker dat diegene wil rijden, maar dat is 9 van de 10 keer ook mogelijk.

Bij verzorgpaard/pony gezocht krijg ik ook eerder het beeld van 10/11/12-jarigen die nog net een beetje penny zijn en op zoek zijn naar een paard/pony om te rijden. Misschien vooroordelen en het is lang niet altijd zo, maar een titel zegt voor mij altijd veel.

Ik ben ook iemand die kijkt naar taalgebruik en interpunctie, dat is een echte tik van mij. Hoe netter geschreven, hoe serieuzer het op me overkomt en ik bereid ben om het stuk te gaan lezen. Ik bekijk namelijk regelmatig advertenties, puur voor de leuk.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:32

Het is natuurlijk ook maar net waar de eigenaar naar op zoek is.
Als ik naar mezelf kijk. Ik zocht vorig jaar iemand voor mijn e-pony aangezien ik 6 weken lang op stage zou zijn en daarna ook nog iemand zocht om hem bij te rijden. En onder bij rijden versta ik: rijden, longeren etc. Dus kortom; zorgen dat mijn paard beweging heeft.
Natuurlijk hoort daar het poetsen en het tutten ook bij. Maar als ik dan bij mezelf na ga hoe ik voor andere mensen rij. In eerste instantie is het doel ook het rijden, maar ik poets ook de paarden, breng ze naar de wei, mest de stallen etc. etc.
En toch denk ik dat een titel als: bijrijder aangeboden serieuzer overkomt.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:36

Ik heb iemand die interesse heeft (meisje van 11, super leuk :D )
Maar niet op de dag dat ik iemand nodig heb :') Ik hoop dat ze eventueel dan die dag tijd kan maken, zou echt fijn zijn.
Ik gun iemand van die leeftijd echt een paard om lekker mee te tutten en te doen (en aangezien mijn paard super braaf is op het terrein, vertrouw ik dat ook wel). Ik hoop dat ze de dag dat ik iemand nodig heb ook kan :)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:41

Leuk Diertjec, zou fijn zijn als je iemand gevonden hebt en zeker leuk als het dan nog zo'n jong meisje is. Die krijgt dan echt de kans om te leren en dat is natuurlijk mooi meegenomen! Laten we hopen dat ze die dag tijd kan maken. :)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:06

Nou ik heb zaterdag afgesproken! Hoop dat het wat word! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:10

MarleenvdB schreef:
Ik zat te denken he. Zou er verschil zijn tussen: mensen die als titel bijvoorbeeld hebben 'opzoek naar een verzorgpony/paard' en mensen die als titel hebben 'bijrijder aangeboden'.

Hiermee bedoel ik niet dat er verschil zit tussen de mensen die de dienst aanbieden, maar het verschil hoe mensen deze titels lezen.
Zouden ze denken bij een verzorgpony/paard, ohh dat is een penny.. dat wil ik niet? En zouden ze denken bij een bijrijder dat diegene serieuzer is?

Als ik het op mezelf betrek zou ik eerder een advertentie lezen met: bijrijder aangeboden. Puur om het feit dat mijn gevoel zegt dat die mensen serieuzer zijn. (en mijn pony niet de aller braafste was) Dit kan ik natuurlijk helemaal mis hebben achteraf maar dat is wat mijn gevoel zegt op dat moment.

Hoe denken jullie hierover?

Ik heb destijds in mijn zoektocht naar een bijrijdster op allebei de advertentietitels geklikt. Sommige bijrijders noemen zichzelf ook verzorgers en willen dus ook wel rijden, alleen noemen zichzelf dan geen bijrijdster. Ik heb daar zelf niet zoveel van, vind het niet snel penny op basis van de titel, wél van wat ik in de advertentie lees natuurlijk :)

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:52

Ik kijk niet zozeer naar de titel (verzorgen of bijrijder), maar wel naar de leeftijd en de manier van schrijven (typfouten e.d.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:54

Wat bedoel je met typfouten? Zeg mar zo? Of egt zulke dignen? :) Het kan natuurlijk dat degene een lettertje vergeten is :)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:55

Vanavond krijg ik nog wat uitleg en sleutel voor het kluisje , maandag dan de eerste echte dag dat ik Arie verzorg <3

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:08

Als het over het algemeen een nette oproep is met een keer dt waar het niet hoort of een verkeerde letter ofzo, dan kijk ik daar wel doorheen. Maar als er echt heel veel spelfouten in staan en het is een onsamenhangend verhaal, dan zoek ik naar een andere advertentie. Het is net een sollicitatie natuurlijk. En als er staat: MET SPOED GEZOCHT, dan kijk ik daar ook niet naar. Een verzorgpaard zoek je niet met spoed namelijk.

Wat wel interessant is, is je ervaring. Voor kleine pony's ook gewicht en lengte, maar daar zou ik niet mee beginnen. Vermeld niet dat je alleen al zoveel jaar rij- en poetservaring hebt, maar ook wat je bijvoorbeeld het leukst vindt en hoe je dingen op kan lossen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:10

Oké duidelijk! Zelf ben ik trouwens niet meer op zoek hoor :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:29

Titel zou ik zelf ook niet zo naar kijken. Iedereen verstaat er wat anders onder dat je daar niet echt naar kunt kijken.
Heel fouten zou ik ook niet reageren. Je wilt toch dat mensen moeite doen om een leuk stukje tekst neer te zetten. En niet zo maar even rap, rap iets neer typen.
Zelfde als foto's die bij de tekst kloppen is ook wel zo handig als jezelf neerzet als een ruiter die zo op niveau M mee kan wil ik dat wel terug zien en heb ik niets aan dat er foto's van 3/4 jaar terug op staan toen je bij wijze van net begon.
Het is fijn om te zien dat iemand er tijd en moeite ingestoken heeft om alles zo goed mogelijk bij elkaar te laten passen. En geeft toch ook net dat beetje vertrouwen.

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:35

Ik hebde advertentie die in mijn onderschrift staat gewijzigd, zien jullie nog dingen die anders moeten? En wat vinden jullie ervan?

Ik denk zelf dat ik er nog wat in ga zetten over hoe ik omga met paarden en hoe ik problemen oplos, maar weet nog niet helemaal hoe ik dat ga verwoorden..