Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:30

Heb er ook 1 van 20 gehad en een meisje van 15... Ze kenden elkaar... Die van 20 kon alleen maar opscheppen over hoe goed ze was, dat ze in Deurne die opleiding deed... En veel meer ervaring had als het andere meisje en blabla.. Leuk dat je iemand zwart kunt maken, maar bewijs jezelf maar eens...

Gezien met verzorgen en rijden... 15jarige was 10x zo goed als die van 20...

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:29

Lianne86: Ja precies :') Mensen die roepen ik ga ieeeeeeeeeeedere dag dan rijden.. Nou als je daar zelf al niet op terugkomt, dan komt je paard daar wel op terug... :')
[/quote]

nee dat snap ik ook wel maar ik bedoel alleen dat je niet per se 16 hoeft te zijn om verantwoordlijk te zijn.[/quote]

Nee, maar vaak is het een combinatie van factoren: zelfstandig zijn, verantwoordelijk zijn, en goed na kunnen denken over de gevolgen. En om dan als vergelijking aan te geven; sommige 15jarigen hebben een folderwijk daar leren ze ook verantwoording, sorry maar als je geen zin hebt, pletter je je folders gewoon weg :+ Dat heb ik genoeg 15jarigen zien doen als het regende. Dus die verantwoordelijkheid is van een heel ander niveau als die je nodig hebt met een paard.[/quote]

ja dat zou kunnen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:46

Nou, ik had misschien via-via iemand... maar die zei meteen: oh, een buitenbak... dan kun je in de winter niet rijden dus dit hele seizoen wordt het sowieso niks.

Ehhh, lekker positief weer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:55

Sheran schreef:
Nou, ik had misschien via-via iemand... maar die zei meteen: oh, een buitenbak... dan kun je in de winter niet rijden dus dit hele seizoen wordt het sowieso niks.

Ehhh, lekker positief weer :')

Pff, lekker dan! Maar ach, beter dat je er nu achter komt dan pas met het kennismaken, toch?

Verder, nooit de moed opgeven! Ik heb misschien ook via via iets gevonden, alleen dan omgekeerd. Ik een bijrijdpaard. En daar hebben ze ook alleen maar een buitenbak, wel verlicht, dat is wel fijn! Maar ik heb er echt geen problemen mee. Tuurlijk, jammer als het héél hard regent. Maar je hoeft niet altijd te rijden, toch? Genoeg andere opties. :)

En ik dacht ook dat ik niets meer zou vinden, en tada, ik heb misschien toch wel wat! De juiste persoon is er altijd wel voor je, alleen moet je soms wat langer wachten..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:00

Haha, bedankt :). Onze buitenbak is ook verlicht en met regen rijd ik er gewoon in. Het is zandgrond, dus het wordt gelukkig niet glad :). Alleen met strenge vorst kan er niet gereden worden, maar dat is hooguit een paar weekjes per jaar. Maar ja, mooiweerruiters moet je inderdaad niet hebben als je alleen een buitenbak hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:01

Ook niet met een binnenbak hoor, sommige moeten op de fiets ernaartoe en dan smelten ze :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:08

@Sheran,
Inderdaad! Maar ik snap het natuurlijk wel als je niet met écht hele harde regen gaat rijden, maar dan moet je natuurlijk wel naar stal gaan! Tenminste, dat is wat ik zou doen. Genoeg dingen om te bedenken die je in de stal gaat doen. En anders, gewoon dikker inpakken!

@Chelle_Dora
Stiekem blij dat er zulke mensen zijn, heb ik meer kans op iets leuks. <<)
Maar wel, arme eigenaren. :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:27

Ja, ik snap het ook wel als je niet in de stromende regen gaat rijden. Dat wordt ook vrij zinloos :+. Maar een natte bak bijvoorbeeld, of wind, moet kunnen...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:37

Hahahah ja nat worden onderweg naar de binnenbak is ook een drama..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:55

Precies! Ligt er natuurlijk aan hoever je moet fietsen en of je door de stromende regen moet. Maar dan is iets om jezelf mee op te warmen natuurlijk wel fijn. Mocht die mogelijkheid er zijn. :) Want anders kun je daarna niet meer komen omdat je ziek bent. :+

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:38

Die meid die vanavond kwam kijken was echt een leuke meid! Ik hoop dat het iets word :D Heb er iig een goed gevoel bij :)

Wat betreft regen..ik verwacht dat ze dan ook gewoon mijn paard rijden of longeren :j Sneeuw en vorst is wat anders..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:05

Sommige die willen het liefst nog met de auto opgehaald worden en weer thuisgebracht :')

(en ik zit me nu even te verbazen over totaal iets anders... verzorgsters zien bijrijdpaarden soms als "weggooivoorwerpen", maar sommige eigenaren ook :S)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:27

Al zou ik een bijrijdster/verzorgster hebben die met de fiets een eind zou moeten komen in de stromende regen dan zou ik het zeker wel begrijpen als ze niet kwam.
Werken met een paard als je half verkleumd ben werkt ook niet dan geef je verkeerde signalen door en bovendien het paard vind het ook niet grappig.
Als ze wel door de regen zouden willen komen dan mogen ze zich altijd bij mij binnen in huis verkleden ook als ze tijdens het werken met het paard doornat geregend zijn. (droge kleren genoeg hier in huis, warm bakkie thee of koffie ook)
Als iemand met de auto komt dan verwacht ik wel dat ze komen er is genoeg met en om het paard te doen op stal en met een klein beetje regen dan kan er gewoon gereden oid worden doe ik zelf ook.

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:57

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:11

Denk ook niet dat ik van mijn verzorgers ga eisen dat ze uur door de stromende regen fietsen en met een gevaarlijke storm toch mijn paard even een knuffel moeten geven hoor. Ik ben daar heel redelijk in. Maar het gaat om de instelling die ze hebben :). Als ze nu al vinden dat het niks kan worden, dan zie ik ze zo de hele winter niet komen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:11

Joann123.. ik denk dat je bij het verkeerde topic bent er is ook een topic over ik zoek een verzorgpony!

Vind hem op zich wel goed maar veel met toen toen toen.
Gewoon je leeftijd + ervaringen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:13

Ik vind de advertentie op zich wel oke, maar ik zou niet vermelden dat je al met al die verzorgponies gestopt bent. Ik weet natuurlijk niet de reden daarvan, maar dat zou voor mij persoonlijk wel afschrikken.

Ach met hele erge sneeuw enzo snap ik ook echt wel dat m'n bijrijdster niet dat hele stuk kan fietsen, en het is best een rot weggetje met de auto dus dat snap ik ook wel :+
Maar nu miezert het bijvoorbeeld alleen, wordt er dan gezegd nou met zulk weer kom ik niet (bij voorbaat al dus met kennis maken) dan zijn je kansen bij mij ook snel verkeken inderdaad :') Als het nu al "niet te doen is" berg je dan maar voor de échte winter.. :=

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:14

Oh ik dacht dat dit het verzorgpony topic was sorry

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:20

Ik snap het ook wel.. sneeuw is niet fijn maar vaak worden er paden sneeuwvrij gemaakt dus dan zou het opzich wel moeten kunnen ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:23

Grotere paden wel, de kleine paadjes lang niet altijd (de echte boeren landweggetjes.. Vaak spreken de boeren dat onderling wel af maar dat is dus maar net of je er met je trekker enzo goed langs komt of dan gelijk de sloot in glijdt :+ )
Wij moeten naar stal een hele weg af waar je continu voor elkaar opzij moet omdat er geen plek is voor 2 auto's naast elkaar. Is in de zomer niet erg, in de winter lig je met een beetje pech in de sloot :+

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:25

Haha nee dat is niet prettig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:26

haha op een stal stukje verderop waar ik met m'n vorige paard heb gestaan was het écht beroerd. Daar heb ik dus echt auto's de sloot in zien glijden... Ook omdat mensen asociaal zijn en niet op tijd voor elkaar opzij gaan (er zijn in de weg wel genoeg uitsparingen maar je moet wel even goed signalen afgeven of je opzij gaat of niet, veel doen dat dus niet) en ja dan ga je zwemmen hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:28

Zoeken jullie je verzorgers trouwens ook op op facebook/twitter etc? :Y)

Dan lig je daar.. In de winter, in de sloot. :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:29

Hahah ja dat doet denk ik iedereen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:30

Wel vriendinnen gehad die op de uitkijk stonden voor me op facebook.. Maar dat haalt weinig uit, ook omdat m'n FB erg afgeschermd is :') En ik heb toch de ervaring gehad dat mensen dan al veel denken te weten en te mogen omdat ze van alles op facebook zien... :')

Haha ja lijkt me koud hoor.. En al die mensen me maar voor gek verklaren destijds dat ik op de fiets ging en het laatste stukje ging lopen.. Want ik had een mountainbike dus ik kon prima fietsen.. ja alleen jammer dat de auto's niet kunnen remmen, dan ga ik liever lopen hoor, dan rem je toch iets sneller als op de fiets en er komt ineens een auto voorbij glijden :')