Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:07

Ik heb liever ook geen lijstje maar helaas is het nodig, meid is ook nog eens minder jarig dus vandaar sommige "eisen" . Mocht ze straks alleen gaan en er gebeurd wat omdat ze bijvb. de cap niet op heeft of slechte schoenen aan heeft kan ze mij niets verwijten. Ik hoopte ook iemand te vinden met eigen inzicht zonder dat ik de hele tijd achter iemand aan moet lopen van "doe dit doe dat" bah zo ben ik niet maar als ik het nu niet doe en ze mag alleen ligt straks overal wat, ze is zo slordig en chaotisch...

myk_en_shant

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:14

Ik heb eens iemand gehad voor proefrijden, die kwam op de gympies |o :? . Dus ja regels heb ik ook voor schoeisel.

Er zijn gewoon weg meiden die niet over de gevaren nadenken. Dus dan wijs ik ze er wel op.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:18

PatriciaH, ik zie ook niks waarvoor ik op de loop zou gaan..... En proefrijden op gympies???? Myk-en-shant niks gek dat je die de deur wees zeg....Sommige dingen die ik lees zijn echt zo vreemd voor mij... Al moet ik zeggen dat een oud stalgenootje van me ook zo'n verschrikkelijke rommelkont was, als zij was geweest kon je haar spoor volgen bij wijze van spreken, dus bij sommigen zal het er echt van nature inzitten ofzo.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:22

Je moet eens raden waarom ze geen laarzen aan had.
Ze kon ze niet vinden <<) ..... Ze had een week de tijd gehad om ze kunnen vinden. Tussen de afspraak maken en komen zat een volle week :? .

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:29

myk_en_shant schreef:
Je moet eens raden waarom ze geen laarzen aan had.
Ze kon ze niet vinden <<) ..... Ze had een week de tijd gehad om ze kunnen vinden. Tussen de afspraak maken en komen zat een volle week :? .

Volgens mij zou ik dan gewoon vragen wat de plannen waren. Als ze zelf had gezegd 'eerst poetsen, dan rijden?' (bijvoorbeeld) had ik dus gezegd: "poetsen prima, als je wil rijden eerst ff rijkleding aan'

Of was het van te voren al duidelijk dat ze geen laarzen mee had? (ik heb mijn rijkleding meestal in de auto liggen nl..) En als ze ervan uitging dat ze ging rijden, maar geen geschikte kleding (schoeisel) had, had ik er idd heel snel een eind aan gemaakt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:32

Hihi ik snap al die meiden niet, een week de tijd en geen laarzen kunnen vinden := oei als ik toch zo met andermans spullen zou om gaan schaamde ik me een rotje. De eigenaar van mijn verzorgpaard (6 jaar geleden) gaf me telkens cadeaus omdat ze zo blij met me was en ik zo netjes was op haar spulletjes. Ze heeft me ooit gezegd dat ze een keer de kast open deed en zo blij werd van haar spulletjes dat ze niet gereden had omdat ze bang was het weer vies te maken _O-
Ik ben wel heel erg en dit verwacht ik ook niet van een verzorgster maar gewoon de spullen opruimen waar je het vandaan hebt is niet meer dan logische!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:34

Ze kwam om te proefrijden, dus ja was erg duidelijk dat het om rijden ging.

Maar dat meisje was hem niet geworden.
Had nog schoenen en chaps liggen, maar ze kon totaal niet rijden. En daar had ik natuurlijk geen behoefte aan.
Later bleek dat ze maar een paar lessen had gehad.
Dat was voor mij gelijk de laatste druppel om een jong meisje te laten verzorgen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:37

Dan trek je inderdaad goede kleding en schoenen aan!
Die van mij gaf ook aan zelfs wedstrijd te hebben gereden...nou ik weet niet waar :=

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:41

Ik ben een bijrijdster op een sportstal en ik zie ook bij niemand rare dingen op het lijstje staan hoor.
Allemaal zeer vanzelfsprekend, maar dat is dan misschien omdat ik zelf eigenaresse ben geweest.
Op gympen komen proefrijden :') hoe bedenk je het ?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:43

Ja klopt, als ze echt kwam om proef te rijden is dat wel duidelijk idd.. Zelf zou ik eerder langs komen om kennis te maken nl, stap liever niet meteen de eerste keer op, tenzij de eigenaar dit echt graag wil. Maar zelf zou ik ervoor kiezen om dus kennis te maken, en samen wat doen met het paard, ondertussen kletsen/overleggen wat je precies zoekt in een verzorger/bijrijder/eigenaar. Ik vermoed dat je dan al aardig kan inschatten hoe een persoon is, en dan kan je altijd kiezen om nog eens af te spreken.

Maar om nu iemand die je nog helemaal niet kent, meteen op je paard te laten, zou niet mijn keuze zijn. Tenzij je een heel makkelijk paard hebt misschien..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:47

Ik heb zo super makkelijk paard, ze werd zelfs bij aangepast paardrijden gebruikt.

Er wordt nu niet meer op gereden, ze is 25 en is lekker met pensioen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:01

mohica schreef:
Ik zou het heel eerlijk toegeven en van te voren :+

Lessen ok, kan ik inkomen, maar vind de reactie van Calippe te aanvallend. Ik ben nu eenmaal een persoon die moeilijk heeft om die stap te zetten en met " dwingen " ( ik zet het tss "" omdat het nogal heel subjectief is ) kom je er niet.

Zal even de situatie uitleggen over dat moeite doen... In de dichts bijzijnde manege heb ik jaren gezeten, maar gewoon weggepest geweest ( door de manege eigenaresse)... Voor mij is dit al een goede reden om daar niet terug te gaan, ookal wil ik mijn best doen EN moeite doen ;-)
En waar dat vroeger mijn 2 andere verzorgpaarden hebben gestaan ( privé stal ) kan ik geen paardje vinden om mee te lessen ( en die 2 paardjes staan nu op pensioen ).

Dus bijrijdpaarden en verzorgpaarden zie ik voor mij de beste optie ;-)
Jij moet mij niet " aannemen". Wie zoekt die vind en als dat zo is en daar is dan nog mogelijkheid om te lessen zal het wel snel te terug komen ( en als dit niet zo is zoekt ik zelf wel instructie :-) ).

Dat eigenaars er in het bij zijn om te begeleiden begrijp ik, maar persoonlijk ben ik nu geen 12 meer en moeten ze mijn handje niet komen vast houden :+
Je ziet iets in de toekomstige verzorger of je ziet het niet :)

Hoja; eigen paard is geen optie want daarvoor heb ik de financiële middelen niet voor op dit moment.

Als je voor een verzorgpaard gaat je moet kunnen laten zien wat je kan en dan niet aankomen met het verhaal dat je om wat voor reden een lange tijd niet hebt gereden.
Zeg je het vooraf dan ben je hier iig nooit welkom. Ik vind het namelijk respectloos dat je geen moeite doet om jezelf zo goed mogelijk te presenteren. Idd net zoiets als op gympen aankomen (zonder laarzen mee) als je hebt afgesproken. Als het niet duidelijk is of het gaat om proefrijden, dan neem je het gewoon mee voor het geval dat en anders had je er om moeten vragen.
voorbereid zijn is imo netjes en respectvol.
Je wil graag verzorgen/rijden of je wilt dat niet.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:09

_PatriciaH schreef:
Ooo dan kan ik er nog wel wat aan toevoegen hihi

- verplicht om de week les nemen van mijn instructrice
- paard altijd poetsen voordat er gereden word
- voorlopig alleen samen met mij komen / rijden
- pas buitenrijden als er gebleken is dat het ook echt verantwoord is

- altijd vanaf een krukje opstappen
- met rijlaarzen of goede schoenen/chaps rijden
- altijd een cap dragen met rijden
- poep opruimen in de bak

- tuig poetsen
- op de vaste dagen komen
- 24 uur van te voren afzeggen
- geen / of in overleg vriendinnen meenemen
- geen derde op mijn paard laten rijden
- spullen opruimen en zo terug hangen in dezelfde staat zoals je het heb aangetroffen
- vegen na het hoeven krabben

- eten geven na het rijden
- voerton goed sluiten en vegen als er geknoeid is
- schrift invullen bij het weg gaan zodat ik weet wat er is gedaan met mijn paard
- radio niet te hard het is geen manege
- paard afspoelen in de zomer en daarna laten rollen in de bak
- niet kunnen rijden is wel komen en verzorgen
- kast goed afsluiten
- geen vlechten in laten
- paard niet toiletteren / knippen

- niet in de volle zon / met hoge temperatuur in de bak rijden

En zo heb ik vast nog wel meer zeik dingen maar blijkbaar is dat nodig want ik heb nog geen enkele meid gehad die aangaf dat dit vanzelf sprekend was...en dan nog tref ik vaak mijn spullen anders aan en is er niet netjes mee omgegaan! Ik ben een zeikerd maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je netjes met de spullen van een ander om gaat, ik moet er heel hard voor werken!

Alles wat dikgedrukt is vind ik vanzelfsprekend. De schuingedrukte vind ik dan meer echt 'eisen' die per eigenaar verschillen. Op het laatste puntje na, hoewel die vanzelfsprekend is is dat weer iets wat nog wel eens verschilt. Ik rij soms best weleens in de volle zon, maar dan is het voornamelijk stapwerk. Als ik dan al zin heb om te rijden, dan maak ik liever een wandeling (ohz of niet) buiten of ga ik lekker een uitgebreide poetsbeurt geven of iets dergelijks.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:06

Marocje schreef:
Ja klopt, als ze echt kwam om proef te rijden is dat wel duidelijk idd.. Zelf zou ik eerder langs komen om kennis te maken nl, stap liever niet meteen de eerste keer op, tenzij de eigenaar dit echt graag wil. Maar zelf zou ik ervoor kiezen om dus kennis te maken, en samen wat doen met het paard, ondertussen kletsen/overleggen wat je precies zoekt in een verzorger/bijrijder/eigenaar. Ik vermoed dat je dan al aardig kan inschatten hoe een persoon is, en dan kan je altijd kiezen om nog eens af te spreken.

Maar om nu iemand die je nog helemaal niet kent, meteen op je paard te laten, zou niet mijn keuze zijn. Tenzij je een heel makkelijk paard hebt misschien..

Bij mij zijn we idd eerst kennis gaan maken, ik ben een keer mee geweest op de koets zodat ik de paarden kon zien, hoe ze liepen en hoe het karakter was ongeveer. Daarna was t wel meteen erop, maar dan heb je door de beschrijving en de klik met het paard al wel een beetje een idee. En je maakt meteen kennis met de mensen, ik kende hen al, maar had hen nog nooit met de paarden zien werken.

Maar vooraf goed overleg helpt een hoop misverstanden voorkomen idd.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:09

Niet goed te presenteren is het idd komen met gympen en zo te rijden.
Nou dan jij liever dat ik jou blaasjes wijsmaak :+
Ik ben liever op recht dan iemand blaasjes wijs te maken hoor ;-)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:11

Sorry, ik begrijp je post niet? -O-

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:59

Me too, wat bedoel je mohica.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:22

Ik geef het eerlijk toe dat ik al een tijdje niet gereden heb. Dus om eigenlijk bij iedereen een kan te maken zou ik moeten liegen ;-)
Hoeveel verhaaltjes hoor je wel niet op Bokt van eigenaren die iemand zoeken, een berichtje krijgen en na heen en weer gemail denken dat die meid of jongeman aan de "eisen" voldoet en daarna achter over vallen als punt bij paaltje komt.
Gelukkig heb ik het tegendeel ookal gelezen. Iemand die minder aan de eisen voldoet en eerlijk en waar het beter gaat dan verwacht.
Natuurlijk heeft iedereen wel een slechte dag...
Wat doe je met iemand die M of Z is ( geweest ) je paardje test en er niets van bakt? Aannemen omdat hij/zij toch al M of Z is geweest?
Of iemand niet ""aannemen"" omdat die nooit wedstrijden heeft ( kunnen ) rijden en waarvan je het "" officieel"" rij-niveau dus niet van kent??
Blijf het altijd een beetje dubbel vinden... Voor de eigenaren is het hun recht want het is hun paard, maar... er is atijd een maar. Iedereen wilt dat de anderen zijn/haar verzorger een kans geeft, maar als dan bij jou is kan het niet.
Nja ieder zijn mening waarschijnlijk ;-)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:26

Ik deel die mening eigelijk wel.. Ik heb dus absoluut geen hoge dunk van mezelf, haal mezelf juist eerder naar beneden (kan het alleen maar meevallen _O- )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:43

eerlijkheid voorop, dat iig.

Alleen weet ik dat veel mensen zich toch vergissen. Denken te weten wat ze willen en dan toch uiteindelijk niet.
zoals "het kost toch teveel tijd" (paard werd gemest, dus alleen rijden op vaste dagen).
"wil graag rustig rijden "maar uiteindelijk, "ik mis de vereniging en de mensen"

Wanneer je een tijd niet hebt gereden kan het dus zomaar ook weer even erg tegen vallen wanneer je weer wel gaat.
Dus nee, het gaat niet om blij maken, het gaat erom dat je iets heel graag wilt en dat mis ik bij vele. Dus ook bij degene die niet een paar lesjes pakken na een lange tijd en wel een verzorgpaard willen.
Blijkbaar wil je er zo min mogelijk moeite voor doen - zo komt het iig op mij over. Want je kunt niet eens weten hoe het rijden nu gaat. Nu verleer je een deel niet meer, maar er is ook een deel die echt niet meer vanzelf gaat. Waarom zou ik wel moeite doen voor zo iemand als ze het zelf niet willen?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:17

Zo lijkt het voor jou, maar voor mij niet ;-)
Mijn studie vergt heel veel van me op dit moment, dus ja NU kan er die moeite even niet af dat is waar. Maar voor de studie heb ik wel altijd die moeite gedaan, nu ja ik kan dit zeggen en jij kunt met niet geloven.
Maar voor je aan een verzorgster enzo begint en een verzorgster aan een verzorgpaard/ bijrijdpaard, is het woord tegen woord. Eigenaar kan zijn paard verbloemen en de verzorgster/ bijrijder zichzelf :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:22

Mohica, ik proef vooral heel veel nare ervaringen en lichte wrok bij jou. Ik vind het heel vervelend dat je slechte ervaringen hebt met eigenaren, maar dat wil niet zeggen dat alle eigenaren 'rare eisen' stellen.
Zoals drollen rapen, als je dat al een grote moeite vind, kan je dus beter een stokpaardje in huis nemen dan je aan een echt paard wagen; die beesten eten nou eenmaal, dus komt het er ook allemaal van achteren weer uit en ja dat zal je soms op moeten ruimen.

Evenals moeite doen voor het paard; rot dat je nu veel tijd in je studie moet steken, maar reken het dan niet op een eigenaar af als ze besluiten dat iemand die nu op dit moment NIET genoeg tijd erin kan steken, niet wordt 'gekozen' als verzorgster/bijrijdster.
Van een bijrijdster verwacht ik dat ze net zo veel tijd en moeite erin steekt als ik zelf doe, als het een keer niet uitkomt of het niet lukt hoor ik dat graag maar dat moet geen vaste prik tot de zomervakantie zijn bijvoorbeeld.

En ja, ik heb net als velen liever dat iemand eerlijk is over zijn of haar rijervaring, omdat je dan van tevoren een inschatting kan maken of je iemand wel of niet kennis laat maken. Denk eraan, je hebt wel met paarden te maken en niet ieder paard kan goed tegen veel wisselend volk. En ja, als je dus weinig rijervaring hebt of geen recente rijervaring hebt (en nee, dat hoeft vaak echt geen Z dressuur te zijn), dan val je bij veel mensen waarschijnlijk af ja, ik hoef, hoe vervelend ook, ook niet iemand op mijn pony die 10 jaar niet heeft gereden 'maar het nu echt heel graag op wil pakken en het vroeger (naar eigen zeggen) heel goed kon' want mijn pony is geen leerpony, het is geen pony waar je het rijden weer mee kan 'oppakken' zoals op een oud manegepaardje, dus ja, grote kans dat zulke mensen bij mij inderdaad in het verleden hartstikke afgewezen zijn als het om het rijden ging ja.

Over het algemeen zijn het vaker de verzorgsters/bijrijdsters die zichzelf mooier voordoen dan de eigenaren. Ik kan van mijn pony wel zeggen dat het zo'n geweldig lopende pony is, maar op het moment dat je d'r ziet, zie je met een beetje paardenkennis al dat ze niet verder dan de basis is (als in B dressuur, af en toe een paar pasjes wijken en that's it), dus een eigenaar zal daarin harder op z'n bek gaan dan een bijrijdster.

Dat je dan weinig wordt 'gekozen' omdat je recente rijervaring niet voldoende is, dat is jammer, maar niet af te schrijven aan eigenaren en hun 'rare eisen', maar aan je eigen initiatief. Bij mij hoef je echt niet de sterren van de hemel te rijden maar ik verwacht wel dat je kan blijven zitten en gemotiveerd bent om te leren en naar me te luisteren als ik zeg hoe m'n pony gereden moet worden. Ik heb zelf liever iemand die open staat om te leren, en dus wat lager in niveau staat, dan iemand die Z rijdt op zijn eigen manier die recht tegenover mijn manier staat, maar je moet er wel moeite voor doen en dat ontbreekt het bij veel bijrijdsters. Buiten zetten, drollen rapen of lessen nemen is blijkbaar al een vreselijk vervelende eis, tja dan mag je bij mij ook inderdaad een deurtje verder kijken :+

maar wat ik al zei, dat heeft dus weinig met de eigenaar te maken maar meer met de verzorgster.. Ik zou dus ook proberen om minder boos te zijn op de eigenaren en die tijd en energie te stoppen in het lessen op de manege, en door te zoeken naar een bijrijdpaardje dan waar je geen drollen hoeft te rapen, je gelijk in je eentje wordt gelaten met vrij rijden en je geen les hoeft te volgen, maar ik ben bang dat je dan dus op een middagje paardje huren op de manege uitkomt :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:43

superwoman schreef:
mohica schreef:
Ik zou het heel eerlijk toegeven en van te voren :+

Lessen ok, kan ik inkomen, maar vind de reactie van Calippe te aanvallend. Ik ben nu eenmaal een persoon die moeilijk heeft om die stap te zetten en met " dwingen " ( ik zet het tss "" omdat het nogal heel subjectief is ) kom je er niet.

Zal even de situatie uitleggen over dat moeite doen... In de dichts bijzijnde manege heb ik jaren gezeten, maar gewoon weggepest geweest ( door de manege eigenaresse)... Voor mij is dit al een goede reden om daar niet terug te gaan, ookal wil ik mijn best doen EN moeite doen ;-)
En waar dat vroeger mijn 2 andere verzorgpaarden hebben gestaan ( privé stal ) kan ik geen paardje vinden om mee te lessen ( en die 2 paardjes staan nu op pensioen ).

Dus bijrijdpaarden en verzorgpaarden zie ik voor mij de beste optie ;-)
Jij moet mij niet " aannemen". Wie zoekt die vind en als dat zo is en daar is dan nog mogelijkheid om te lessen zal het wel snel te terug komen ( en als dit niet zo is zoekt ik zelf wel instructie :-) ).

Dat eigenaars er in het bij zijn om te begeleiden begrijp ik, maar persoonlijk ben ik nu geen 12 meer en moeten ze mijn handje niet komen vast houden :+
Je ziet iets in de toekomstige verzorger of je ziet het niet :)

Hoja; eigen paard is geen optie want daarvoor heb ik de financiële middelen niet voor op dit moment.

Als je voor een verzorgpaard gaat je moet kunnen laten zien wat je kan en dan niet aankomen met het verhaal dat je om wat voor reden een lange tijd niet hebt gereden.
Zeg je het vooraf dan ben je hier iig nooit welkom. Ik vind het namelijk respectloos dat je geen moeite doet om jezelf zo goed mogelijk te presenteren. Idd net zoiets als op gympen aankomen (zonder laarzen mee) als je hebt afgesproken. Als het niet duidelijk is of het gaat om proefrijden, dan neem je het gewoon mee voor het geval dat en anders had je er om moeten vragen.
voorbereid zijn is imo netjes en respectvol.
Je wil graag verzorgen/rijden of je wilt dat niet.

phoeh, lekker vriendelijk komt dat over... Gelukkig heb ik begripvolle eigenaren getroffen toen ik na een poos niet lessen vanwege geblesseerd paard weer wilde beginnen. Ik had ook van te voren aangegeven in het verleden een bepaald niveau geklasseerd geweest te zijn maar dat ik al meerdere jaren niet meer gelest had en weinig gereden ivm blessures paard, zwangerschap en bevalling en dat ik wel even tijd en lessen nodig zou hebben om weer terug op niveau te komen... Ook eerlijk verteld dat ik wel afhankelijk ben van klik met een paard en niet met elk paard zo weg rijd maar eerst moet wennen. Dat begrepen de meesten ook. Niet iedereen is even zeker van zichzelf bij het proefrijden hoor...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:49

mohica schreef:
Ik geef het eerlijk toe dat ik al een tijdje niet gereden heb. Dus om eigenlijk bij iedereen een kan te maken zou ik moeten liegen ;-)
Hoeveel verhaaltjes hoor je wel niet op Bokt van eigenaren die iemand zoeken, een berichtje krijgen en na heen en weer gemail denken dat die meid of jongeman aan de "eisen" voldoet en daarna achter over vallen als punt bij paaltje komt.
Gelukkig heb ik het tegendeel ookal gelezen. Iemand die minder aan de eisen voldoet en eerlijk en waar het beter gaat dan verwacht.
Natuurlijk heeft iedereen wel een slechte dag...
Wat doe je met iemand die M of Z is ( geweest ) je paardje test en er niets van bakt? Aannemen omdat hij/zij toch al M of Z is geweest?
Of iemand niet ""aannemen"" omdat die nooit wedstrijden heeft ( kunnen ) rijden en waarvan je het "" officieel"" rij-niveau dus niet van kent??
Blijf het altijd een beetje dubbel vinden... Voor de eigenaren is het hun recht want het is hun paard, maar... er is atijd een maar. Iedereen wilt dat de anderen zijn/haar verzorger een kans geeft, maar als dan bij jou is kan het niet.
Nja ieder zijn mening waarschijnlijk ;-)

Ieder z'n mening inderdaad maar ik zou niet weten waarom je bij iedereen een kans zou willen maken.
Net zo goed dat jij iets zoekt wat bij jouw past zoekt een eigenaar iemand die bij hem/haar en z'n paard past.
Nu is het wel zo dat ik van mening ben dat iemand beter wat terughoudender over zichzelf kan zijn zodat het alleen maar mee kan vallen bij een eigenaar.
Als je tegenvalt wordt het sowieso niets.

Maar even terug op het feit dat je zei dat je zou moeten liegen om bij iedereen een kans te maken.
Want ik begrijp toch eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt. Of nou ja ik heb wel een idee maar dat is niet zo positief zeg maar.
Bedoel je daar nu mee dat een eigenaar eigenlijk geen eisen zou moeten stellen en iedereen en kans geven? Als dat zo is ben ik het daar absoluut niet mee eens.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:09

ik stap trouwens ook niet op elk paard, zeker niet als er nu bepaalde dingen verteld worden waar ik slechte ervaringen mee heb.
Een keer wegschieten is niet erg, maar ik stap niet meer op een paard dat flink bokt, staakt of recht overeind gaat staan... Het liefst heb ik dat iemand anders het paard eerst voor rijd zodat ik een beetje inschatten wat vor vlees er in de kuip zit en of ik dat aan durf of niet. Ik zoek een leuk rijpaard, geen zin in brokken maken... Heb inmiddels meerdere ongelukjes gehad met paarden van anderen die flink verkeerd af hadden kunnen lopen en 2x heb ik er echt een half jaar last van gehad met in 1 van de gevallen ziekenhuisbezoek (en dat was gewoon domme pech, niet eens gemenigheid van het paard)