Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Je moet eens raden waarom ze geen laarzen aan had.
Ze kon ze niet vinden..... Ze had een week de tijd gehad om ze kunnen vinden. Tussen de afspraak maken en komen zat een volle week
.
mohica schreef:Ik zou het heel eerlijk toegeven en van te voren![]()
Lessen ok, kan ik inkomen, maar vind de reactie van Calippe te aanvallend. Ik ben nu eenmaal een persoon die moeilijk heeft om die stap te zetten en met " dwingen " ( ik zet het tss "" omdat het nogal heel subjectief is ) kom je er niet.
Zal even de situatie uitleggen over dat moeite doen... In de dichts bijzijnde manege heb ik jaren gezeten, maar gewoon weggepest geweest ( door de manege eigenaresse)... Voor mij is dit al een goede reden om daar niet terug te gaan, ookal wil ik mijn best doen EN moeite doen![]()
En waar dat vroeger mijn 2 andere verzorgpaarden hebben gestaan ( privé stal ) kan ik geen paardje vinden om mee te lessen ( en die 2 paardjes staan nu op pensioen ).
Dus bijrijdpaarden en verzorgpaarden zie ik voor mij de beste optie![]()
Jij moet mij niet " aannemen". Wie zoekt die vind en als dat zo is en daar is dan nog mogelijkheid om te lessen zal het wel snel te terug komen ( en als dit niet zo is zoekt ik zelf wel instructie).
Dat eigenaars er in het bij zijn om te begeleiden begrijp ik, maar persoonlijk ben ik nu geen 12 meer en moeten ze mijn handje niet komen vast houden![]()
Je ziet iets in de toekomstige verzorger of je ziet het niet![]()
Hoja; eigen paard is geen optie want daarvoor heb ik de financiële middelen niet voor op dit moment.
_PatriciaH schreef:Ooo dan kan ik er nog wel wat aan toevoegen hihi
- verplicht om de week les nemen van mijn instructrice
- paard altijd poetsen voordat er gereden word
- voorlopig alleen samen met mij komen / rijden
- pas buitenrijden als er gebleken is dat het ook echt verantwoord is
- altijd vanaf een krukje opstappen
- met rijlaarzen of goede schoenen/chaps rijden
- altijd een cap dragen met rijden
- poep opruimen in de bak
- tuig poetsen
- op de vaste dagen komen
- 24 uur van te voren afzeggen
- geen / of in overleg vriendinnen meenemen
- geen derde op mijn paard laten rijden
- spullen opruimen en zo terug hangen in dezelfde staat zoals je het heb aangetroffen
- vegen na het hoeven krabben
- eten geven na het rijden
- voerton goed sluiten en vegen als er geknoeid is
- schrift invullen bij het weg gaan zodat ik weet wat er is gedaan met mijn paard
- radio niet te hard het is geen manege
- paard afspoelen in de zomer en daarna laten rollen in de bak
- niet kunnen rijden is wel komen en verzorgen
- kast goed afsluiten
- geen vlechten in laten
- paard niet toiletteren / knippen
- niet in de volle zon / met hoge temperatuur in de bak rijden
En zo heb ik vast nog wel meer zeik dingen maar blijkbaar is dat nodig want ik heb nog geen enkele meid gehad die aangaf dat dit vanzelf sprekend was...en dan nog tref ik vaak mijn spullen anders aan en is er niet netjes mee omgegaan! Ik ben een zeikerd maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je netjes met de spullen van een ander om gaat, ik moet er heel hard voor werken!
Marocje schreef:Ja klopt, als ze echt kwam om proef te rijden is dat wel duidelijk idd.. Zelf zou ik eerder langs komen om kennis te maken nl, stap liever niet meteen de eerste keer op, tenzij de eigenaar dit echt graag wil. Maar zelf zou ik ervoor kiezen om dus kennis te maken, en samen wat doen met het paard, ondertussen kletsen/overleggen wat je precies zoekt in een verzorger/bijrijder/eigenaar. Ik vermoed dat je dan al aardig kan inschatten hoe een persoon is, en dan kan je altijd kiezen om nog eens af te spreken.
Maar om nu iemand die je nog helemaal niet kent, meteen op je paard te laten, zou niet mijn keuze zijn. Tenzij je een heel makkelijk paard hebt misschien..
superwoman schreef:mohica schreef:Ik zou het heel eerlijk toegeven en van te voren![]()
Lessen ok, kan ik inkomen, maar vind de reactie van Calippe te aanvallend. Ik ben nu eenmaal een persoon die moeilijk heeft om die stap te zetten en met " dwingen " ( ik zet het tss "" omdat het nogal heel subjectief is ) kom je er niet.
Zal even de situatie uitleggen over dat moeite doen... In de dichts bijzijnde manege heb ik jaren gezeten, maar gewoon weggepest geweest ( door de manege eigenaresse)... Voor mij is dit al een goede reden om daar niet terug te gaan, ookal wil ik mijn best doen EN moeite doen![]()
En waar dat vroeger mijn 2 andere verzorgpaarden hebben gestaan ( privé stal ) kan ik geen paardje vinden om mee te lessen ( en die 2 paardjes staan nu op pensioen ).
Dus bijrijdpaarden en verzorgpaarden zie ik voor mij de beste optie![]()
Jij moet mij niet " aannemen". Wie zoekt die vind en als dat zo is en daar is dan nog mogelijkheid om te lessen zal het wel snel te terug komen ( en als dit niet zo is zoekt ik zelf wel instructie).
Dat eigenaars er in het bij zijn om te begeleiden begrijp ik, maar persoonlijk ben ik nu geen 12 meer en moeten ze mijn handje niet komen vast houden![]()
Je ziet iets in de toekomstige verzorger of je ziet het niet![]()
Hoja; eigen paard is geen optie want daarvoor heb ik de financiële middelen niet voor op dit moment.
Als je voor een verzorgpaard gaat je moet kunnen laten zien wat je kan en dan niet aankomen met het verhaal dat je om wat voor reden een lange tijd niet hebt gereden.
Zeg je het vooraf dan ben je hier iig nooit welkom. Ik vind het namelijk respectloos dat je geen moeite doet om jezelf zo goed mogelijk te presenteren. Idd net zoiets als op gympen aankomen (zonder laarzen mee) als je hebt afgesproken. Als het niet duidelijk is of het gaat om proefrijden, dan neem je het gewoon mee voor het geval dat en anders had je er om moeten vragen.
voorbereid zijn is imo netjes en respectvol.
Je wil graag verzorgen/rijden of je wilt dat niet.
mohica schreef:Ik geef het eerlijk toe dat ik al een tijdje niet gereden heb. Dus om eigenlijk bij iedereen een kan te maken zou ik moeten liegen![]()
Hoeveel verhaaltjes hoor je wel niet op Bokt van eigenaren die iemand zoeken, een berichtje krijgen en na heen en weer gemail denken dat die meid of jongeman aan de "eisen" voldoet en daarna achter over vallen als punt bij paaltje komt.
Gelukkig heb ik het tegendeel ookal gelezen. Iemand die minder aan de eisen voldoet en eerlijk en waar het beter gaat dan verwacht.
Natuurlijk heeft iedereen wel een slechte dag...
Wat doe je met iemand die M of Z is ( geweest ) je paardje test en er niets van bakt? Aannemen omdat hij/zij toch al M of Z is geweest?
Of iemand niet ""aannemen"" omdat die nooit wedstrijden heeft ( kunnen ) rijden en waarvan je het "" officieel"" rij-niveau dus niet van kent??
Blijf het altijd een beetje dubbel vinden... Voor de eigenaren is het hun recht want het is hun paard, maar... er is atijd een maar. Iedereen wilt dat de anderen zijn/haar verzorger een kans geeft, maar als dan bij jou is kan het niet.
Nja ieder zijn mening waarschijnlijk