Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loveies

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:21

Dan woon jij echt in een gebied met veel vraag en weinig aanbod, dan is het altijd lastig te vinden. Zelfs voor een volwassen iemand die erg makkelijk is en zeer weinig eisen stelt.

Je wilt dus wel graag rijden? Misschien kun je erachter komen of de eigenaar van de Shetlander ook nog een paard heeft staan via zijn/haar profiel op Bokt? Of eventjes op je woonplaats zoeken op Bokt, wie weet kom je een aantal eigenaren tegen die in de buurt wonen en simpelweg geen advertentie hebben geplaatst?

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 12:54

pissoe schreef:
heeyyyyy
ik ben zo blij!!!!!
we hebben eindelijk 2 verzorg paard en pony
en fries en haflinger
ik heb en hele goede tip

je moet gwn en brief schrijven
naar mensen die en paard hebben
en daar in zetten dat je gewoon wil helpen
met de verzorging enz
en wat je allemaal kan
dus net als in en normale advertentie
met en foto als dat kan

en dat dan in de brievenbus doen van de mensen van wie de paarden zijn
zet wel je tel en mail er in
en als je jong bent of veel spelfouten maakt
vraag iemand om hulp
en het is het beste als je het uit typt

zo zijn wij nu ook aan onze verzorgpaarden gekomen
we hadden echt alles geprobeerd
en we waren al min 5 jaar aan het zoeken

ik hoop dat jullie allemaal ook iets leuks vinden!!!!!!!!!!!
+:)+

bedankt voor de tip ik zal het proberen

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:31

elainelouise schreef:
Als ik mijn postcode invoer en een straal van 10KM, dan krijg ik welgeteld 1 bijrijder gezocht advertentie. En die is voor een shetje. Er word hier geen drol aangeboden en gewoon ontzettend veel mensen zoeken een paard. Qua eisen ben ik echt soepel.. Ik rijd net zo lief buiten als dat ik dressuur, springen vind ik ook leuk.. Ook de rassen maken me niks uit. Heb een ijslander gereden maar ook een ZZL dressuur gekwalificeerde reus van 1.96.. Ik geef daar helemaal niks om. Lol met je knol en de klik is het belangrijkste. En ik pas me dan ook aan naar de wensen van de eigenaar. Liever meer dressuurmatig werk? Geen probleem voor mij. *\o/*

Je weet dat als je je rijbewijs haalt (of een ander soort vervoer) je hier altijd welkom bent he! :)

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:38

Bij mij gaat het best wel heel erg makkelijk om een vp te krijgen ,
ik weet niet hoe , maar er staan ongeveer 14 advertenties uit mijn regio van meiden die een vp zoeken, Maar ik heb al 9 reacties gehad :o.
Gelukkig heb ik nu 3 vp's , end aar ben ik nu bijna een jaar <3 , khoop dat ik daar ook nog heel lang blijf :D
Ik heb net weer een reactie gekregen, Misschien ga ik binnenkort ook een fjord en een tinker rijden :D
#drukdrukdruk , maar wel superleuk :D

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:49

trouwens , voor diegenen die nog verzorgpaarden zoeken : Wees niet gelijk te enthousiast ! Ga er sowieso nooit de eerste keren alleen naar toe , Er lopen tegenwoordig hele gekke mensen rond ,

Kmocht van een man een geheel gratis eigen paard hebben , maaar... dan moest ik wel vaker komen en dan konden we ''gezellig'' alleen zijn ,
Nooit gekomen , die man nooit meer gezien , wat een griezel !

K Bedoel maar...

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:50

zo dan heb je heel erg geluk.
ik zoek al heel lang maar ik kan echt niks vinden helaas, al woon in wel in een buurt met best veel paarden.

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:01

Of dan willen ze heel graag dat je al minimaal M wedstrijdervaring hebt, en dat snap ik uiteraard wel, maar helaas kun je geen wedstrijden rijden zonder een eigen paard of een verzorgpaard.....

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:02

korrie22 schreef:
Of dan willen ze heel graag dat je al minimaal M wedstrijdervaring hebt, en dat snap ik uiteraard wel, maar helaas kun je geen wedstrijden rijden zonder een eigen paard of een verzorgpaard.....

Precies.. :')

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:02

korrie22 schreef:
zo dan heb je heel erg geluk.
ik zoek al heel lang maar ik kan echt niks vinden helaas, al woon in wel in een buurt met best veel paarden.

Tip:

Maak flyers en doe ze in de brievenbussen van de mensen met paarden/
Help dat niet?
Ga dan gewoon langs de mensen met paarden en vraag of je ze mag verzorgen ( Heb je veel lef voor nodig , Maar geloof me , Het werkt :D )

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:04

korrie22 schreef:

Je kunt degelijk wel wedstrijden rijden zonder een vp of eigen paard , F-proefjes op de manege !
Volgens mij staat F9 gelijk aan M
Dat weet ik niet zeker ;)

Duimelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:05

HorseLove456 schreef:
korrie22 schreef:

Je kunt degelijk wel wedstrijden rijden zonder een vp of eigen paard , F-proefjes op de manege !

Dat zorgt voor mij toch voor wat opheldering! Maarja..

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:09

HorseLove456 schreef:
trouwens , voor diegenen die nog verzorgpaarden zoeken : Wees niet gelijk te enthousiast ! Ga er sowieso nooit de eerste keren alleen naar toe , Er lopen tegenwoordig hele gekke mensen rond ,

Kmocht van een man een geheel gratis eigen paard hebben , maaar... dan moest ik wel vaker komen en dan konden we ''gezellig'' alleen zijn ,

K Bedoel maar...

dat had ik ook een man bood mij een baantje in de buurt aan. dus we waren aan het mailen (met mijn ouders erbij) en ik moest hengsten wassen voordat ze gingen merrie's gingen dekken. mij leek het een heel leuk baantje met paarden bezig zijn én geld verdienen. maar op het gegeven moment begon hij de hele tijd te vragen wat ik wilde verdienen dan. ik vond het nog al raar dus ik zei dat overleggen we na de kennis making dan wel maar hij bleef er maar op door gaan. op het gegeven moment had hij een mail gestuurd met of ik sperma had gezien en evaring had. dus toen heeft mijn vader een mail gestuurd en nooit meer wat van gehoord (hij had oo zo'n vaag mail adres iets van misterhenk.93 en dan weet ik het niet meer.) dus je hebt gelijk ga er nooit maar dan ook nooit alleen heen de eerste keer en begint het verdacht te worden haal je ouders erbij zoals ik heb gedaan.

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:11

lienieminie schreef:
HorseLove456 schreef:

K Bedoel maar...

dat had ik ook een man bood mij een baantje in de buurt aan. dus we waren aan het mailen (met mijn ouders erbij) en ik moest hengsten wassen voordat ze gingen merrie's gingen dekken. mij leek het een heel leuk baantje met paarden bezig zijn én geld verdienen. maar op het gegeven moment begon hij de hele tijd te vragen wat ik wilde verdienen dan. ik vond het nog al raar dus ik zei dat overleggen we na de kennis making dan wel maar hij bleef er maar op door gaan. op het gegeven moment had hij een mail gestuurd met of ik sperma had gezien en evaring had. dus toen heeft mijn vader een mail gestuurd en nooit meer wat van gehoord (hij had oo zo'n vaag mail adres iets van misterhenk.93 en dan weet ik het niet meer.) dus je hebt gelijk ga er nooit maar dan ook nooit alleen heen de eerste keer en begint het verdacht te worden haal je ouders erbij zoals ik heb gedaan.

WTF OMG !!!!
ik heb daarna precies hetzelfde meegemaakt !!!
Waar woon jij in de buurt van ?
Dit is zo eng :oo
Ik stuur je even een pbtje hoor ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:13

HorseLove456 schreef:
korrie22 schreef:

Uhm, F8 mag je meedoen aan de B, F12 is L1 niveau, F20 ongeveer M1 niveau. ;)

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:14

Marocje schreef:
HorseLove456 schreef:

Dat weet ik niet zeker

Uhm, F8 mag je meedoen aan de B, F12 is L1 niveau, F20 ongeveer M1 niveau. ;)

Oh haha , zat ik er toch heel wat naast ;)

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:38

Zó HorseLove, hoe red je dat? Nu al 3 verzorgpony's en er dan misschien nog twee bij. :O
Ik zou dat echt nooit redden hoor, zeker niet met m'n school.
Zit jij ook al op de middelbare?

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:44

Beste allemaal die dit bericht lezen ( belangrijk) :oo
Heb jij een ad. staan waar dan ook? Is helemaal prima , maar!...
...Lienieminie en ik zijn er achter gekomen , dat er een man mailtjes rond stuurt naar jonge meiden :
Bij ieder ander meisje neemt hij een nieuw mailadres en nieuwe naam ,
De RE van de mail is : Paard.
Hij stuurt korte mailtjes met alleen maar vragen , en hele aantrekkelijke aanbiedingen zoals :
5 euro per uur verdienen met paardrijden .
Paarden wassen voor een dekking : 20 €
Je mag zo vaak komen als je wilt , en een paard uitzoeken voor jezelf ,
Ga er niet op in !

Zijn emailadres op marktplaats is wandelaar38 !

Hoe zijn wij erachter gekomen ? :
lieniminie heeft precies hetzelfde allemaal aangeboden als ik , Zij woont in het gooi , en ik in Apeldoorn ,Het bedrijf was zogenaamd heeel dicht bij je huis .
ik ben zelfs 2 x benaderd door hem !

1X Lang geleden toen ik mijn eerste vp zocht , toen was zijn eerste mailtje :
Hoi , al wat gevonden? Ik zoek namelijk jonge meisjes die gratis een eigen paard willen ,
nu een maand geleden stuurt ie weer een mail met :
Hoi , als wat gevonden ? Gr

Nadat jij heb duidelijk gemaakt dat je hem niet vertrouwd , stuurt hij niks terug , maar verwijderd hij zijn mail!!

hij vraagt je gekke dingen zoals :
Heb je een foto van jezelf
heb je een webcam?
wat is je nummer?

Ik ben zo stom geweest om mijn mobiele nummer te geven , hij heeft dus nu mijn 06 nummer :(

Wij willen gewoon iedereen even waarschuwen !
Laatst bijgewerkt door _SimoneSG op 28-11-13 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:45

Loveies schreef:
Zó HorseLove, hoe red je dat? Nu al 3 verzorgpony's en er dan misschien nog twee bij. :O
Ik zou dat echt nooit redden hoor, zeker niet met m'n school.
Zit jij ook al op de middelbare?

Red ik prima ,Op school haal ik hoge cijfers , zit wel gewoon op goede niveau.
naar de 3 ga ik 2x per week , en naar de andere 2/3 x per week is de bedoeling , hou ik zelfs nog 2 dagen over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:48

Oeh bah! Wat eng zeg.. En nog redelijk dichtbij ook.. Brr! Gelukkig gaan mijn ouders mee en kennen mensen via via de persoon waar ik ga kijken. :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:25

Deetjeeuh schreef:
Oeh bah! Wat eng zeg.. En nog redelijk dichtbij ook.. Brr! Gelukkig gaan mijn ouders mee en kennen mensen via via de persoon waar ik ga kijken. :)

ja bij mij ook en daarom hebben ze me net op tijd tegen gehouden voordat ik wilde gaan _/-\o_

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 17:48

Wat naar van die man!

Fijn dat je het red HorseLove! :)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:15

Elise_0o schreef:
elainelouise schreef:
Als ik mijn postcode invoer en een straal van 10KM, dan krijg ik welgeteld 1 bijrijder gezocht advertentie. En die is voor een shetje. Er word hier geen drol aangeboden en gewoon ontzettend veel mensen zoeken een paard. Qua eisen ben ik echt soepel.. Ik rijd net zo lief buiten als dat ik dressuur, springen vind ik ook leuk.. Ook de rassen maken me niks uit. Heb een ijslander gereden maar ook een ZZL dressuur gekwalificeerde reus van 1.96.. Ik geef daar helemaal niks om. Lol met je knol en de klik is het belangrijkste. En ik pas me dan ook aan naar de wensen van de eigenaar. Liever meer dressuurmatig werk? Geen probleem voor mij. *\o/*

Je weet dat als je je rijbewijs haalt (of een ander soort vervoer) je hier altijd welkom bent he! :)

Jaa hihi! Helaas deze maand werkloos geworden dus een rijbewijs zit er nou al helemaal niet in voorlopig, maar ik blijf aan je denken!!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:21

Nou ik denk dat ik ook eindelijk een beetje geluk heb..
Heb een bokker via PB benaderd, ze runt een tinkerstal een kwartiertje fietsen vanaf mij. Gewoon gevraagd of ze toevallig nog een helpende hand konden gebruiken.
Vandaag een super leuk PB'tje terug, dat ze net een oproep op marktplaats wou zetten! Dat ze zeker iemand nodig heeft voor het inrijden, en het werken met de hengst en de jonkies! Ook voor keuringen, maar ook net zo goed lekker buitenrijden. Ik heb nu een PB'tje teruggestuurd met het voorstel om iets af te spreken. Hoop dat het iets word!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:22

Super! +:)+
Hopelijk zijn we dan binnenkort inderdaad allemaal voorzien! Echt een goede maand voor alle zoekers! :D

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:30

Deetjeeuh schreef:
Super! +:)+
Hopelijk zijn we dan binnenkort inderdaad allemaal voorzien! Echt een goede maand voor alle zoekers! :D

:j :D